معرفی شهر ویندزور کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا، انتخاب دانشگاه و بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    صدها شهر در سراسر کانادا وجود دارند که هر کدام از نظر فرهنگ، موقعیت‌های تحصیلی و شغلی، چشم اندازهای طبیعی و غیره متفاوت هستند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. شهر ویندزور در کانادا نیز به مانند دیگر مناطق این کشور، ویژگی‌های مختص به خود را دارد که باعث می‌شود تا مهاجران در مورد زندگی در شهر، تصمیم گیری‌های بزرگی انجام دهند. در این بررسی ما به معرفی شهر ویندزور در ایالات انتاریو و ارائه اطلاعات لازم در مورد آب و هوا، هزینه‌های زندگی، شرایط شغلی و سایر موارد می‌پردازیم تا متقاضیان مهاجرت به کانادا برای اسکان در این شهر بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

    موقعیت و جمعیت شهر ویندزور

    موقعیت و جمعیت شهر ویندزور

    ویندزور شهری در جنوب غربی انتاریو در کانادا، در کرانه جنوبی رودخانه دیترویت، دقیقاً روبروی دیترویت در ایالات میشیگان ایالات متحده است. این شهر از نظر جغرافیایی جنوبی‌ترین شهر کانادا است و انتهای جنوب غربی کریدور کبک سیتی-ویندزور را نشان می‌دهد. منطقه شهری دیترویت-ویندزور پرجمعیت ترین محله فرامرزی آمریکای شمالی است و گذرگاه مرزی بین این دو شهر، شلوغ‌ترین گذرگاه تجاری در مرز کانادا و ایالات متحده است.

    جمعیت شهر از زمان سرشماری قبلی در سال 2016 از 319246 نفر به 329144 در سال 2022 افزایش یافته است. این افزایش 3.1 درصدی نسبت به فاصله پنج ساله بین سرشماری‌ها رخ داده است. زنان با 167840 نفر اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند، در حالی که مردان 161305 نفر جمعیت دارند. 66 درصد از جمعیت شهر بین 15 تا 64 سال سن دارند. میانگین سنی در مجموع 41.2 سال است که زنان با 42.1 سال و مردان دوباره با 40.2 سال پس از آن قرار دارند.

    انگلیسی زبان اصلی شهر است و 308790 نفر با این زبان صحبت می‌کنند. 9095 نفر فقط فرانسوی حرف می‌زنند و 2390 نفر به هر دو زبان مسلط هستند. 5995 نفر نه انگلیسی و نه فرانسوی صحبت می‌کنند. اقلیت زبانی شهر ویندزور 3.2 درصد از کل جمعیت است. اکثر مردمان ویندزور مسیحی هستند.

    آب و هوای شهر ویندزور

    آب و هوای شهر ویندزور

    زمستان‌ها در ویندزور سرد و تابستان‌ها گرم هستند اما بهار و پاییز تجربه لذت بخش‌تری است. آب و هوا در این شهر بسیار نرمال‌‌تر و قابل پیش ‌بینی‌تر از جاهای دیگر است. با این حال، شهر ویندزور بیش از هر نقطه دیگری از کشور مورد اصابت گردباد قرار گرفته است. اکثر گردبادها نسبتاً آرام هستند اما هرازگاهی ویندزور با گردبادی بزرگ مواجه می‌شود که آسیب جدی به شهر وارد می‌کند. همراه با گردبادها، بد شدن آب و هوا نیز می‌تواند منجر به سیل شود. عجیب است که شهری با آب و هوایی تمیز و دل انگیز، می‌تواند پدیده‌های بسیار مخربی را تجربه کند. اما در بیشتر روزهای سالف ویندزور هوایی عالی دارد.

    هزینه‌های زندگی در ویندزور

    هزینه‌های زندگی در ویندزور

    تا آنجا که شهرهای دیگر کانادا به سمت توسعه و گران شدن تمایل پیدا می‌کنند، ویندزور در سمت ارزان‌تر قرارداد. قطعاً این شهر جایی است که می‌توانید حتی با یک حقوق معمولی هم از پس هزینه های زندگی برآیید. در واقع، این شهر رتبه نسبتاً پایینی در شاخص هزینه زندگی دارد و از سال 2021 دارای شاخص 63.44 است که در مقایسه با شهر تورنتو با شاخص هزینه زندگی 72.14، در رتبه پایین‌تر قرار دارد.

    به طور کلی، هزینه زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه‌تر از بسیاری از شهرهای دیگر در کانادا است و شامل تمام هزینه‌ها مانند اجاره، آب و برق، غذا و حمل و نقل می‌شود. همچنین برای متقاضیان تحصیل در کانادا باید گفت که برای تحصیل در این شهر نیز می‌توانید به دانشگاه معتبر این شهر از جمله خود دانشگاه ویندزور بروید اما هزینه‌های تحصیل نسبت به رشته انتخابی متقاضی متفاوت هستند.

    میانگین هزینه زندگی در ویندزور 1800 دلار است. در فهرست جهانی از 9294 شهر، ویندزور رتبه 2668 و در کانادا از 153 شهر، رتبه 107 و در انتاریو، رتبه 32 از 43 شهر را کسب کرده است.  متوسط حقوق پس از کسر مالیات 2365 دلار است که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1.5 ماه کافی است.

    ویندزور رتبه 444 در لیست بهترین مکان‌های زندگی در جهان و رتبه 34 بهترین شهر برای زندگی در کانادا و رتبه 14 شهر قابل زندگی در انتاریو را به دست آورده است. ناگفته نماند، ویندزور با جمعیتی بالغ بر 217 هزار نفر، بیست و سومین شهر پرجمعیت کانادا است.

    برخی از مهمترین هزینه‌های زندگی در ویندزور در سال 2022 طبق جدول زیر هستند:

    اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

    850 دلار ماهانه

    اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

    1050 دلار ماهانه

    قیمت خرید آپارتمان برای خرید در مرکز شهر

    2602 دلار

    قیمت خرید خانه برای خرید در حومه شهر

    2126 دلار

    قبض آب و برق یک نفره، برق، گرمایش، آب و غیره

    74.5 دلار ماهانه

    طرح اینترنت، 50 مگابیت بر ثانیه نامحدود

    59.3 دلار ماهانه

     شیر یک لیتر

    1.93 دلار

    نان 0.5 کیلوگرم

    2.03 دلار

    تخم مرغ 12 تایی

    2.84 دلار

    سینه مرغ، یک کیلوگرم

    8.8 دلار

    سیب، یک کیلوگرم

    2.55 دلار

    موز، یک کیلوگرم

    1.33 دلار

    پرتقال، یک کیلوگرم

    3.29 دلار

    آب، یک لیتر

    1.03 دلار

    وضعیت اشتغال در شهر ویندزور

    وضعیت اشتغال در شهر ویندزور

    داشتن شغل یا یافتن شغل می‌تواند برای بسیاری از افراد زمانی که به دنبال مهاجرت هستند، تعیین کننده باشد. خب، بازار کار در ویندزور در حد متوسط است. نرخ بیکاری در این شهر بالاترین نرخ بیکاری در استان و به طور مداوم یکی از بالاترین‌ها در کشور است، علیرغم اینکه شهر دائماً برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر تلاش می‌کند اما هنوز تلاش‌ها به جایی ختم نشده‌اند.

    با تعداد افرادی که به دنبال شغل هستند، استان انتاریو یک مکان عالی برای جستجوی کار در نظر گرفته می‌شود اما همیشه هم اینطور نیست. این مشکل منجر به تقاضای زیاد کار و کمبود شغل شده است. اما این بدان معنا نیست که شغلی پیدا نخواهید کرد. مشاغل زیادی در این شهر هستند و مسئولین هر سال برای رفع این مشکل سخت کار می‌کند اما انتظار نداشته باشید فوراً شغل رویایی خود را پیدا کنید.

    اگر از قبول هر شغلی خوشحال می‌شوید، کار برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود.  در حومه شهر، بازار کار به میزان قابل توجهی به روی شما باز می‌شود. شما می‌توانید نه تنها در ویندزور بلکه در دیترویت یا سایر نقاط میشیگان به دنبال شغل بگردید. شما مجبور نیستید فقط در منطقه خود به دنبال کار باشید، این امکان را دارید تا به حومه شهر بروید و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

    نزدیکی شهر ویندزور به آمریکا

    نزدیکی شهر ویندزور به آمریکا

    اگر در مرکز ویندزور زندگی می‌کنید، این امکان را دارید در کمتر از 10 دقیقه به دیترویت بروید. نزدیک بودن به چنین شهری، به این معناست که در ویندزور می‌توانید هم فرهنگ کانادا و هم فرهنگ آمریکا را تجربه کنید. نفوذ زیادی از ایالات متحده در این منطقه وجود دارد و ورزش‌ها و غذاهای آمریکایی در سمت کانادایی محبوب هستند. این یک مزیت بزرگ است زیرا در نهایت بخش‌های فرهنگی از دو مکان را به طور مساوی احساس می‌کنید.

    شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام بخش از هر کشور را دوست دارید. فاصله کمی با دیترویت وجود دارد و شما می‌توانید تجربه دو شهر را درست در کنار یکدیگر به دست آورید. به دیترویت بروید و از موزه‌ها و رستوران‌های این منطقه دیدن کنید، کنسرت‌های موسیقی این شهر را تماشا کنید و از زمین‌های ورزشی‌شان دیدن نمایید. به طور کلی، زندگی نه تنها در نزدیکی یک کلانشهر دیگر بلکه به یک کشور کاملاً متفاوت، قطعاً مثبت است.

    حمل و نقل در شهر ویندزور

    حمل و نقل در شهر ویندزور

    ویندزور فرودگاه خود را دارد (فرودگاه بین‌المللی ویندزور) و در هر کجای شهر که باشید، با رانندگی می‌توانید خود را به فرودگاه برسانید. از آنجایی که فرودگاه در سمت کوچک‌‌تری قرار دارد، بیشتر پروازها داخلی هستند که سایر بخش‌های انتاریو و کبک را پوشش می‌دهند. با این حال، در طول فصل شلوغ، پروازها شامل مسیرهایی به کلگری، فلوریدا (ایالات متحده آمریکا) و بخشی از کارائیب می‌شوند.

    اگر می‌خواهید دورتر سفر کنید و انتخاب بیشتری داشته باشید، فرودگاه متروپولیتن وین کانتی دیترویت در 40 کیلومتری شهر واقع شده است. می‌توانید خانه‌تان را در ویندزور ترک کنید و در یک کافی فرودگاه بنشینید و فقط چند ساعت یک قهوه بنوشید. علاوه بر این، اگر نمی‌خواهید از طریق مرز سفر کنید، اتوبوس‌های شاتل از ویندزور وجود دارند که می‌توانند شما را به فرودگاه‌های لندن، همیلتون یا تورنتو برسانند. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر توسط Transit Windsor اداره می‌شود که شامل خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر است. همچنین مردم از خطوط دوچرخه نیز به وفور بهره می‌برند‌.

    سرگرمی‌ در شهر ویندزور

    سرگرمی‌ در شهر ویندزور

    هیچ چیز در وینزور مانع از لذت بردن شما از هر قسمت این شهر نمی‌شود. چند نمونه از کارهایی که باید انجام دهید شامل بازدید از ایتالیای کوچک، گالری هنری ویندزور، پارک اوجیبوی، پارک آبی Adventure Bay، تئاتر کاپیتول (ساختمانی که میزبان اجراهای رقص، موسیقی زنده و ارکستر است)، باغ‌های کاونتری، تئاتر موسیقی لایت ویندزور، کارخانه تقطیر هیرام واکر هستند.

    تنوع زیادی در شهر وجود دارند به این معنی که می‌توانید غذاهای خاص را تجربه کنید و در رویدادهایی از فرهنگ‌های سراسر جهان شرکت نمایید. هر تابستان تعدادی فستیوال در سطح شهر برگزار می‌شوند که مهم‌ترین آنها جشنواره بین المللی آزادی ویندزور دیترویت است که در چند روز در پایان ژوئن برگزار می‌شود و هر دو روز کانادا (اول ژوئیه) و چهارم ژوئیه را جشن می‌گیرند. این مهمانی مشترک، به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سال تبدیل شده است. ویندزور شهری پر جنب ‌و جوش و سرگرم‌ کننده است و همیشه کاری برای انجام دادن در این شهر دارید و مطمئناً اینجا جایی نیست که بتوانید در آن احساس خستگی کنید.

    کلام آخر

    مانند همه شهرها، ویندزور هم فراز و نشیب‌های خود را دارد اما این شهر قطعاً جایی است که عاشق آن خواهید شد. حال و هوای شهر در ترکیب با روحیه اجتماعی متنوع و شاداب مردم، این امکان را برای هر فردی ایجاد می‌کند که بلافاصله در در این شهر مستقر شود و احساس کند که در خانه خود است. حتی در مواقعی که نیاز دارید تا حد امکان از شهر دور باشید، فقط با یک رانندگی کوتاه، چند ساعت با فرودگاه و ساحل مورد نظر خود فاصله دارید. ویندزور چیزهای زیادی برای ارائه دارد و مهاجران زیادی را به خود می‌خواند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب ویزا حاصل بفرمایید.

    توضیحات متا: شهر ویندزور در کانادا نیز به مانند دیگر مناطق این کشور، ویژگی‌های مختص به خود را دارد که باعث می‌شود تا مهاجران در مورد زندگی در شهر، تصمیم گیری‌های بزرگی انجام دهند. 

    سوالات متداول معرفی شهر ویندزور کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ