بهترین جاذبه های توریستی قبرس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    قبرس به عنوان خاستگاه افسانه‌ها شرقی‌ترین جزیره در دریای مدیترانه است. درک این موضوع آسان است که چرا در تاریخ باستان این جزیره جذاب زادگاه و محفلی برای پرستش الهه عشق و زیبایی یونانی یعنی آفرودیت بوده است. قبرس با داشتن آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، کوه‌های جنگلی و دره‌های سرسبز، مقصد بسیار هیجان انگیز است. عاشقان تاریخ با بهترین جاذبه های توریستی قبرس مسحور خواهند شد. این جزیره با آثار باستانی، ویرانه‌ها و بقایای امپراتوری‌های گذشته، فاتحان و تمدن‌های گذشته، بخشی از تاریخ غنی را به تصویر کشیده است. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    دانشمندان معتقدند که شهر باستانی کوریون در حدود قرن سیزدهم قبل از میلاد تأسیس شده است؛ اما این ویرانه‌های قرن 5 میلادی یونانی - رومی ‌هستند که بیشترین بازدیدکنندگان را از سایت باستان نزدیک شهر لیماسول به خود جلب می‌کند.

    خانه‌های فرو ریخته، معابد و ساختمان‌های عمومی مجموعه کوریون که بر روی تپه‌ای مشرف به خلیج اپیسکپی قرار گرفته‌اند، تصور اینکه زندگی در قبرس دو هزار سال پیش چگونه بوده است را آسان می‌کنند. بخشی دیگر از بهترین جاذبه های توریستی قبرس شامل بقایای حمام رومی، موزه فضای باز آگورا، معبد آپولو و سالن آمفی تئاتری هستند.

    قلعه کلوسی (Kolossi Castle)

    قلعه کلوسی در نزدیکی نوک جنوبی قبرس واقع شده است. این قلعه سه طبقه است که در گذشته به عنوان یک قلعه نظامی برای صلیبیون قرون وسطی شناخته می‌شد. این قلعه از قرن سیزدهم تا پانزدهم توسط گروهی معروف به شوالیه‌های سنت جان کنترل می‌شد و بعداً توسط رقبا یعنی شوالیه‌های معبد، تصرف شد.

    قلعه کلوسی

    در حالی که از مجموعه اصلی کهم همان دیوارهای سنگی محکم است، چیز زیادی باقی نمانده است، یک پله مارپیچ بازدیدکنندگان را به سمت قسمت‌های بالای سقف راهنمایی می‌کند. در این قسمت می‌توان برای تماشای منظره خیره کننده شبه جزیره پوشیده از تاکستان و دریای مدیترانه آبی لحظه شماری کرد.

    غواصی در نواحی کشتی زنوبیا (Zenobia Wreck Diving)

    در سال 1980، کشتی سوئدی زنوبیا سرانجام در خارج از بندر لارناکا واژگون شد. کشتی آهسته غرق شد و یک تکه از آن در کنار بندر قرار گرفت. امروزه، لاشه کشتی زنوبیا در لیست بهترین سایت‌های غواصی در جهان قرار گرفته است. دسترسی آسان، جریان ملایم و دمای مناسب اب، سالانه حدود 45000 غواص را به خود جذب می‌کند.

    غواصی در نواحی کشتی زنوبیا

    اگرچه بسیاری از اتاق‌های دست نخورده کشتی برای اکتشاف باز هستند اما برای غواصان کم تجربه توصیه می‌شود که غواصی خود را به قسمت خارج کشتی محدود کنند، جایی که می‌توانند زندگی دریایی حیوانات گوناگون را مشاهده کنند.

    حتما بخوانید: تحصیل در قبرس در 2021 و 2022

    آرامگاه پادشاهان (Tomb of the Kings)

    مقبره پادشاهان که از بهترین جاذبه های توریستی قبرس است، در نزدیکی پافوس در نکروپلیس است که قدمت آن به قرن چهار قبل از میلاد باز می‌گردد. مقبره‌ها از صخره جامد تراشیده شده و با ستون‌های دوریک تزئین شده‌اند. علیرغم نام، هیچ مدرکی موثقی برای دفع پادشاه مشهوری در این آرامگاه ثبت نشده است.

    آرامگاه پادشاهان

    در عوض مقبره پادشاهان آخرین محل استراحت اشراف و مقامات عالیه بطلمیایی بود. این گورها در قبرس بی‌نظیر هستند و به شدت تحت تأثیر سنت مصر باستان قرار دارند. زمانی که اعتقاد بر این بود که مقبره برای مردگان باید شبیه خانه‌هایی برای زندگی پس از مرگ باشد. 7 مقبره حفاری شده در منطقه وسیعی پراکنده شده‌اند. قابل توجه‌ترین مقبره شماره 3 است که دارای دهلیز باز زیر سطح زمین می‌باشد و توسط ستون‌هایی احاطه شده است.

    ساحل نیسی (Nissi Beach)

    مشهورترین ساحل در میان بسیاری از سواحل شهر تفریحی آیاناپا، ساحل نیسی نام دارد. جوانان به سمت ماسه‌های سفید پودری این ساحل سرازیر می‌شوند تا در نوار معروف ساحل خلیج نیسی، جایی که دی جی‌ها شبانه روز موسیقی پخش می‌کنند، خوش بگذرانند. مانند تمام سواحل آیاناپا، یک مرکز ورزش‌های آبی در نیسی وجود دارد که بازدید کنندگان می‌توانند از همه چیز در آن از جمله پاراگلایدر و موج سواری تا اسکی روی آب و قایقرانی با رکاب لذت ببرند.

    ساحل نیسی

    آب شفاف و کم عمق، ساحل نیسی را برای گردش و شنا بسیار هیجان انگیز کرده است. نام این ساحل از جزیره کوچکی که نزدیک ساحل واقع شده است، اقتباس می‌شود. از طریق آب‌های کم عمق با پای پیاده می‌توان به جزیره خالی از سکنه رفت و آمد کرد تا به عنوان یک پناهگاه خوب در اختیار گردشگران قرار گیرد.

    قلعه سنت هیلاریون (St. Hilarion Castle)

    قلعه سنت هیلاریون که از بالای استوانه سنگی نزدیک شهر کایرنیا در سواحل شمالی قبرس گسترش یافته است، بهترین منطقه حفاظت شده از استحکامات قرن یازدهم این جزیره است. این قلعه که از بهترین جاذبه های توریستی قبرس می‌باشد، در اصل یک صومعه است که نام خود را از یک زاهد محلی معروف به نام هیلاریون گرفته است که طی قرن چهارم گروهی از پیروان متدین را به خود جلب کرد.

    قلعه سنت هیلاریون

    با پیاده روی 20 دقیقه‌ای از شهر کایرنیا، بازدید کنندگان از اصطبل قلعه و محل سربازان به محل اقامت سلطنتی و کلیسا می‌روند. یک پله مرمت شده به یک برج نگهبانی در بالای تپه منتهی شده که در آن بازدید کنندگان می‌توانند از یک چشم انداز پانوراما از کوه‌ها، دره‌ها و خط ساحلی لذت ببرند.

    کلیسای آگیوس لازاروس (Agios Lazaros Church)

    کلیسای مقدس لازاروس که در مرکز شهر جنوب شهر لارناکا واقع شده است، یک بنای تاریخی در قرن نهم برای مردی است که مسیحیان معتقدند او پس از مرگ زنده است. طبق سنت، لازاروس برای فرار از آزار و اذیت به قبرس گریخت و به مدت سی سال به عنوان اولین اسقف شهر خدمت کرد.

    کلیسای آگیوس لازاروس

    کلیسای بیزانس که بر فراز مقبره دوم لازاروس ساخته شده است، در دهه 1800 با تزئینات ارتدکس یونان به سبک باروک بازسازی شد. اگرچه این مقبره اکنون خالی است اما در بازسازی‌های انجام شده پس از وقوع آتش سوزی در سال 1970، یادگارهای این قدیس در یک حصار مرمری واقع در زیر محراب پیدا شد.

    صومعه کیکوس (Kykkos Monastery)

    یکی از بهترین جاذبه های توریستی قبرس، صومعه کیکوس نام دارد که در تپه‌های غرب شهر داخلی پدولاس واقع شده است. تین صومعه یک مجتمع باشکوه بیزانس است که در اواخر قرن یازدهم تأسیس شد.

    صومعه کیکوس

    در حالی که تمام سازه‌های اصلی در اثر آتش سوزی از بین رفته بودند، بازسازی بدون هزینه در سال 1831 آغاز شد و صومعه را به شکوه و جلال اصلی خود بازگرداند. هر ساختمان به ویژه کلیسای کوچک، به شدت به سبک ارتدکس یونان با نقاشی‌های دیواری، داخلی و بیرونی تزئین شده است. با ارزش‌ترین اثر در صومعه قبرس، تصویری از مریم مقدس را نشان می‌دهد که گمان می‌رود توسط سنت لوک نقاشی شده است.

    پارک باستان شناسی کاتو پافوس (Paphos Archaeological Park)

    پارک باستانی کاتو پافوس که در جنوب غربی شهر پافوس واقع شده است و دارای آثار تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ است، گنجینه‌ای باستانی از بناهای باستانی، ویلاها و مقبره‌های زیرزمینی است. چشمگیرترین مکان‌های این پارک شامل ویلاهای رومی هستند که در حدود قرن 3 میلادی ساخته شده‎‎‎‎اند.

    پارک باستان شناسی کاتو پافوس

    این خانه‌های باستانی به دلیل کف موزاییکی محافظت شده خود که روایات تصویر اساطیر یونان و روم را نشان می‌دهند، در نزدیکی آگورا و اودیون واقع شده است. قلعه سارانتا کلنس ساخته شده در قرن 7 میلادی با ستون‌های گرانیت، دیوارهای ضخیم و برج‌های زیبای خود، ارزش بازدید را دارد.

    صخره آفرودیت (Aphrodite's Rock)

    این فقط افسانه الهه عشق و زیبایی یونان نیست که بازدید کنندگان را به اینجا جذب می‌کند بلکه مردم در طول تابستان از شنا در آب‌های خنک صخره آفرودیت لذت می‌برند. این صخره از بهترین جاذبه های توریستی قبرس است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود می‌خواند.

    صخره آفرودیت

    قصدتان هرچه که باشد، صخره آفرودیت مقصدی مناسب برای بعد از ظهر تابستان است. بیایید و شاهد زیبایی قبرس در دریایی بزرگ باشید که یک الهه و مکان‌های باشکوه اطراف آن را متولد کرده است.

    قلعه پافوس (Paphos Castle)

    قلعه پافوس که با شکوه و عظمت خود در دریا ایستاده است، به عنوان قلعه‌ای برای محافظت از بندر استفاده می‌شده است. امروزه این ساختمان زمینه‌های مناسبی را برای رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی فراهم کرده است که یکی از آن‌ها جشنواره آفرودیت است که هر سپتامبر برگزار می‌شود.

    قلعه پاقوس

    موضوعات فرهنگی زیادی در پافوس یافت می‌شوند، در نتیجه، این قلعه به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2017 انتخاب شد. این قلعه نمایشی کاملی از قدرت‌هایی است که در آن زمان قبرس را کنترل می‌کردند و میزان استفاده هر یک از آنها برای اعمال حاکمیت خود بر این سرزمین را نشان می‌دهد.

    کوه المپوس (Mount Olympus)

    کوه معروف المپوس بلندترین نقطه با ارتفاع 1.952 متر در قبرس است. این کوه در کوه‌های تروودوس، تقریباً در مرکز جزیره واقع شده است و به زمین‌های ناهموار و گسترد‌ه‌ای امتداد پیدا می‌کند. از این فرصت استفاده کنید و از جزیره تصاویر زیبایی بگیرید اما این کار را با احتیاط انجام دهید.

    کوه المپوس

    در تابستان، مارها در جستجوی سایه یا غذا روی سطح زمین می‌لغزند. حتماً کفش مناسب بپوشید، مواد دافع حشرات به همراه داشته باشید و در اعماق جنگل دور از مسیرها سرگردان نشوید. اگر تصمیم دارید در زمستان از آن بازدید کنید، فعالیت‌هایی نظیر اسکی روی کوه نیز برایتان وجود دارند.

    تکیه خاله سلطان (Hala Sultan Tekke)

    تکیه خاله سلطان که به عنوان چهارمین مکان عبادی مهم در اسلام شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قبرس است. اعتقاد بر این بوده است که ام حرام، خاله پدری حضرت محمد، در اینجا درگذشته است.

    تکیه خاله سلطان

    مسجد بر فراز مقبره او ساخته شده است و این تکیه بدون در نظر گرفتن از دین و مذهب برای همه مردم باز است و مکانی بسیار آرام می‌باشد. می‌توانید اقامت خود را به دریاچه نمک زیبا لارناکا که در کمتر از پنج دقیقه با شما فاصله دارد، ادامه دهید.

    کلام آخر

    قبرس کشوری زیبا با تاریخی غنی است. در این جزیره کوچک می‌توانید به اندازه هزاران سال، جاذبه های دیدنی بسیاری را مشاهده کنید. آثار باستانی، هوای خوب، آفتاب دلپذیر و شنا در آب‌های نیلگون، هر کدام به بخشی از بهترین جاذبه های توریستی قبرس تبدیل شده‌اند.

    اگر قصد سفر به قبرس را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای توریستی قبرس مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین جاذبه های توریستی قبرس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت