معرفی دانشگاه خاور نزدیک قبرس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه خاور نزدیک قبرس (NEU) دارای چشم اندازی است که یک موسسه آموزش عالی به آن می‌پردازد. این دانشگاه مطابق با اهداف و اصول اساسی سیستم آموزشی ترکیه، الزامات و سیستم آموزش عالی ملی و ارزش‌های بین المللی فعالیت می‌کند. انتظارات در آموزش عالی دانشگاه خاور نزدیک با هدف رسیدن به بالاترین سطح علمی و کیفیت آموزشی است.

    شما می‌توانید با تحصیل در قبرس، در دانشگاه معتبر مشغول به تحصیل شوید. تحصیل در این موسسه فرصت های مختلفی را در آینده پیش روی شما قرار خواهد داد. در این بررسی به شرایط تحصیل، هزینه‌ها، بورسیه‌ها و سیار موارد مربوط به دانشگاه خاور نزدیک قبرس اشاره می‌کنیم.

    مشخصات دانشگاه خاور نزدیک قبرس

    مشخصات دانشگاه خاور نزدیک قبرس

    تاریخ تأسیس

    1988

    استان، شهر

    نیکوزیای شمالی، جمهوری ترک قبرس شمالی

    نوع مؤسسه

    خصوصی

    تعداد کل دانشجویان

    27 هزار نفر

    نرخ پذیرش

    45 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.neu.edu.tr

     

    درباره دانشگاه خاور نزدیک

    درباره دانشگاه خاور نزدیک

    دانشگاه خاور نزدیک که در سال 1988 تأسیس شد، در نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزش عالی بین المللی با استخدام کارکنان بسیار ماهر، گسترده‌ترین فرصت‌های تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و پزشکی را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه خاور نزدیک دارای 19 دانشکده شامل 220 بخش و برنامه، 8 مدرسه تحصیلات تکمیلی با حدود 218 برنامه تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس و 4 دبیرستان، 28 موسسه تحقیقاتی و دارای چندین عضویت بین المللی است.

    این دانشگاه در حال حاضر عضو کامل انجمن دانشگاه‌های اروپایی (EUA)، انجمن بین المللی دانشگاه‌ها (IAU) در بدنه یونسکو، انجمن بین المللی آموزش مهندسی (IGIP)، کمیسیون مشترک بین المللی (JCI)، فدراسیون دانشگاه‌ها است. جهان اسلام (FUIW) و 118 مؤسسه و بنیاد ملی و بین المللی دیگر است.

    دانشگاه خاور نزدیک که به عنوان یک شهر کوچک آموزشی در مرکز قبرس شناخته می‌شود، اعتبار خود به دلایل زیر به دست آورده است:

    • دانشکده دندانپزشکی که اولین و تنها دانشکده قبرس شمالی است در این دانشگاه قرار دارد.
    • کلینیک‌های دندانپزشکی هم اولین کلینیک‌های دندانپزشکی خصوصی معتبر  این کشور در جهان هستند.
    • سوپر کامپیوتر که یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کامپیوترهای جهان است که قابلیت پشتیبانی از چندین پژوهش بین المللی و مطالعات آکادمیک در سراسر جهان از جمله پروژه سرن را دارد نیز در این دانشگاه قرار گرفته است.
    • بزرگترین و جامع‌ترین کتابخانه منطقه مدیترانه شرقی با بیش از یک میلیون مقاله چاپی و 115 میلیون منبع الکترونیکی که در آن چندین کنفرانس ملی و بین المللی برگزار می‌شود، در خاور نزدیک قرار دارد.
    • بیمارستان دانشگاه خاور نزدیک نیز پیشرفته‌ترین بیمارستان تحقیقاتی و آموزشی منطقه مدیترانه شرقی است. دانشکده داروسازی نیز اولین و تنها دانشکده داروسازی در قبرس شمالی است.

    رتبه و برنامه‌های آکادمیک دانشگاه خاور نزدیک

    رتبه و برنامه‌های آکادمیک دانشگاه خاور نزدیک

    نظام رتبه بندی EduRank برای رتبه دانشگاه خاور نزدیک از سه عامل از جمله عملکرد پژوهشی، شهرت غیر دانشگاهی و تأثیر فارغ التحصیلان برجسته استفاده کرده است. به این ترتیب دانشگاه خاور نزدیک رتبه چهارم در قبرس و 2595 در رتبه بندی کلی جهانی 2022 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه خاور نزدیک برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشکده‌های زیر ارائه می‌دهد:

    • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
    • دانشکده معماری
    • دانشکده علوم و هنر
    • دانشکده ارتباطات
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده مهندسی
    • دانشکده هنرهای زیبا و طراحی
    • دانشکده مطالعات بهداشت
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده هنرهای نمایشی
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده دامپزشکی
    • دانشکده گردشگری و هتلداری
    • دانشکده تربیت بدنی و ورزش

    دانشمندان و دانشجویان این دانشگاه روی تحقیق در مورد مشکلات و پیشگیری از سرطان کار می‌کنند و در سال 2014 به مطالعه یافتن راه‌های درمان ویروس ابولا پیوستند. این دانشگاه ابررایانه اختصاصی خود را دارد که از نظر سرعت محاسبات و ظرفیت حافظه قوی‌ترین در منطقه و سیزدهمین در جهان تخمین زده می‌شود. مرکز تحقیقات NEU-IBM با موفقیت در زمینه‌های علوم پزشکی، شیمی، فیزیک، نجوم، معماری و ریاضیات فعالیت می‌کند.

    تیم تحقیقاتی دانشگاه خاور نزدیک اولین خودروی داخلی PA 25 را در قبرس شمالی ساخت که فقط با انرژی خورشیدی کار می‌کند. این خودرو در یک رویداد جهانی در مورد مشکلات استفاده از انرژی خورشیدی ارائه شد. این دانشگاه در حال حاضر در حال توسعه مدل پیشرفته‌تری از این خودرو به نام РА 26 با هدف عرضه آن به تولید به عنوان یک خودروی خانوادگی است.

    امکانات دانشگاه خاور نزدیک

    امکانات دانشگاه خاور نزدیک

    این دانشگاه دارای بیش از 40 آزمایشگاه فعال مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات تحقیقاتی، 28 موسسه تحقیقاتی و همچنین سه موزه از جمله موزه ارتباطات، هنر و خودروهای کلاسیک است. دانشگاه خاور نزدیک دارای یک کلینیک پزشکی است که پیشرفته‌ترین کلینیک در قبرس شمالی محسوب می‌شود. این کلینیک دارای چندین مرکز تحقیقاتی از جمله مرکز رادیولوژی پزشکی است.

    افتخار دانشگاه کتابخانه‌ای با مساحت بیش از 15 هزار متر مربع است که بیش از یک میلیون مواد چاپی و بیش از 150 میلیون منبع الکترونیکی دارد. این کتابخانه دارای چهار بخش با ظرفیت کل هزار نفر است. روزانه تا 7 هزار نفر از خدمات کتابخانه استفاده می‌کنند.  همچنین زندگی اجتماعی دانشجویان این دانشگاه شامل باشگاه‌های مختلف از جمله ورزش، مهندسی، اقتصاد، تدریس، معماری، حقوق، پزشکی و هوانوردی است.

    بیشتر باشگاه‌ها ورزش‌هایی مانند بسکتبال، فوتبال، تنیس، والیبال، هندبال، اسب سواری، پیاده روی، کشتی، دو و میدانی، دوچرخه سواری، شنا و شطرنج را پوشش می‌دهند.. این دانشگاه دارای تنها استخر سرپوشیده المپیک با مساحت 2700 متر مربع در قبرس شمالی است. اعضای تیم شنا NEU مدال‌های مسابقات بین المللی را کسب کردند. به دانشجویان دانشگاه خاور نزدیک که به عنوان یک شهر کوچک در حومه شمالی نیکوزیا خودنمایی می‌کند، امکانات همه جانبه در محوطه دانشگاه از قبیل موارد زیر ارائه می‌شود:

    • زمین‌های ورزشی
    • فروشگاه‌ها
    • رستوران‌ها
    • خوابگاه‌ها با ظرفیت 5 هزار نفر
    • بهداشت و درمان
    • مراکز تناسب اندام
    • باشگاه‌های دانشجویی
    • مرکز رادیو تلویزیون
    • کتابخانه
    • استخر شنا
    • بانک‌های ملی و بین المللی
    • آژانس‌های مسافرتی
    • اداره پست
    • امنیت 24 ساعته

    هزینه تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک

    هزینه تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک

    دانشگاه خاور نزدیک به دانشجویان خود بسته‌های همه جانبه را ارائه می‌دهد که شامل شهریه و هزینه‌ها، خوابگاه (خوابگاه‌های 4 نفره) و غذا با قیمت مقرون به صرفه در حدود 4400 یورو در سال است. برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان بین المللی به طور متوسط ​​350 یورو برای هر دوره پرداخت می‌کنند. برنامه‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه یک ساله و  دو ساله هستند.

    دانشجویان بین المللی که به قبرس مهاجرت تحصیلی کرده‌اند مبلغ 800 یورو شهریه برای هر Ph.D پرداخت می‌کنند. برنامه‌های کارشناسی ارشد یک ساله ارائه شده توسط دانشگاه خاور نزدیک 7 هزار یورو هزینه دارد که دانشجویان می‌توانند در طول سال ثبت نام کنند. هزینه 7 هزار یورو شامل هزینه ثبت نام، فعالیت اجتماعی، بیمه درمانی، هزینه پایان نامه، هزینه نیمکت و مالیات می‌شود، با این حال، انتظار می‌رود دانشجویانی که موفق به اتمام برنامه در آن دوره زمانی نشوند، برای هر ترم تمدید شده 1850 یورو بپردازند. همچنین هزینه محل اقامت در حدود 28 تا 130 یورو در ماه، هزینه‌های زندگی 50 یورو و غذا 70 یورو در ماه ست.

    در جدول زیر هزینه برخی از دوره‌های تحصیلی آورده شده‌اند:

    دوره

    مدت دوره

    شهریه (یویرو)

    لیسانس معماری

    4 سال

    1400

    لیسانس گردشگری و هتلدار

    4 سال

    1400

    لیسانس مدیریت بازرگانی

    4 سال

    1400

    لیسانس مهندسی عمران

    4 سال

    1400

    لیسانس مهندسی برق و الکترونیک

    4 سال

    1400

    لیسانس دندانپزشکی

    5 سال

    5750

    لیسانس مدیریت تسهیلات بهداشتی

    4 سال

    5600

    لیسانس داروسازی

    5 سال

    4300

    کارشناسی ارشد علوم سیاسی

    2 سال

    1250

    کارشناسی ارشد در روابط بین الملل

    2 سال

    1300

    کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

    2 سال

    1250

    کارشناسی ارشد پرستاری

    2 سال

    1250

    کارشناسی ارشد شیمی

    2 سال

    1250

    دکتری بانکداری و مالی (PhD)

    3 سال

    2500

    دکتری داروسازی بالینی (PhD)

    4 سال

    3000

    دکترای زنان و زایمان (PhD)

    4 سال

    3000

    دکترای داخلی دامپزشکی (PhD)

    4 سال

    3000

    دکتری زیست شناسی و ژنتیک پزشکی (PhD)

    4 سال

    3200

    دکتری ریاضی (PhD)

    3 سال

    2500

     

    بورسیه تحصیلی دانشگاه خاور نزدیک

    بورسیه تحصیلی دانشگاه خاور نزدیک

    همه دانشجویان بین المللی پس از پذیرش در دانشگاه می‌توانند حدود 50 درصد کاهش شهریه برای بورسیه تحصیلی دریافت کنند. این دانشگاه فرصت شگفت انگیزی را برای دریافت بورسیه تحصیلی 75 درصد برای بخش گردشگری و مدیریت هتل فراهم می‌کند. دانشجویانی که نتایج تحصیلی چشمگیری دریافت می‌کنند به طور مداوم بورسیه‌های بیشتری می‌گیرند و هزینه‌های تحصیل خود را تنها به 25 درصد مبلغ اولیه می‌رساند.

    این دانشگاه به دانشجویانی که مهارت‌های استثنایی در برخی ورزش‌ها دارند، بورسیه تحصیلی کامل می‌دهد. این دانشجویان به طور فعال در فعالیت‌های ورزشی مختلف دانشگاه شرکت می‌کنند و از مزایای تکمیل تحصیلات خود بدون هیچ هزینه اضافی بهره مند می‌شوند. NEU دارای امکانات ورزشی درخشان و بسیاری از تیم‌های ورزشی فعال است که در مسابقات مختلف چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی به برتری رسیده‌اند.

    کلام آخر

    دانشگاه خاور نزدیک به عنوان یک موسسه آموزش عالی بین المللی، گسترده‌ترین فرصت‌های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را به بیش از 27 هزار دانشجو از بیش از 102 کشور ارائه می‌دهد. از بدو تأسیس، دانشگاه خاور نزدیک با هدف اصلی آموزش افراد جهت افزایش اعتماد به نفس، دانش اندوزی، خدمت گذاری به جامعه و بسیاری موارد دیگر، پیشرفتی باورنکردنی داشته و به بزرگترین موسسه آموزش عالی و مرکز فرهنگی قبرس تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه و اطلاع از شرایط مهاجرت به قبرس با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه خاور نزدیک قبرس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ