معرفی دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی (EUL) که توسط بنیاد علوم قبرس تأسیس شده است، به طور رسمی فعالیت‌های آکادمیک خود را در سال 1990 به عنوان دانشگاه بنیاد دولتی آغاز کرد. به این ترتیب به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های قبرس شمالی تبدیل شد. این دانشگاه در نزدیکی شهر لفکه قرار دارد. این شهر به دلیل طبیعت زیبا و مکان‌های تاریخی یکی از زیباترین مناطق در قبرس شمالی به شمار می‌رود.

    دانشگاه اروپایی لفکه با فلسفه‌ای مبتنی بر «دانش منبع نوآوری است!» توانسته سطح آموزشی مطابق با استانداردهای اروپایی و بین المللی را بر اساس زیر ساخت‌های توسعه یافته و پایگاه فنی مدرن خود به دانشجویان اقصی نقاط جهان ارائه دهد. شما می‌توانید در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف و طیف گسترده‌ای از رشته‌ها به دانش اندوزی مشغول شوید. پس اگر قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی افزایش دهید.

    مشخصات دانشگاه اروپایی لفکه قبرس

    مشخصات دانشگاه اروپایی لفکه قبرس

    تاریخ تأسیس

    1990

    استان، شهر

    لفکه، قبرس شمالی

    نوع مؤسسه

    غیر انتفاعی

    تعداد کل دانشجویان

    7 هزار

    نرخ پذیرش

    40 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.eul.edu.tr

     

    درباره دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    درباره دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی یک دانشگاه بین المللی است که بیش از 7 هزار دانشجو از 50 کشور مختلف جهان را آموزش می‌دهد. این دانشگاه یک مجتمع علمی و آموزشی مدرن با روابط بین المللی توسعه یافته است. آموزش بین المللی با کیفیت بر اساس تئوری‌های علمی پیشرفته و رویه‌های بین المللی توسط اساتید مجرب و کادر آموزشی بسیار ماهر از کشورهای مختلف تضمین می‌شود.

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی 8 دانشکده دارد که شامل حقوق، مهندسی، گردشگری، معماری، هنر و علوم اجتماعی، داروسازی است. این دانشگاه 42 برنامه آموزشی در مقطع لیسانس، 21 برنامه کارشناسی ارشد و 10 برنامه دکتری ارائه می‌دهد. تمامی برنامه‌های آموزشی جامع و منحصر به فرد دانشگاه توسط شورای آموزش عالی ترکیه  (YOK) تایید شده‌اند. زبان آموزش در این دانشگاه «انگلیسی» است.

    هدف این دانشگاه ارائه آموزش مدرن، قوی و با کیفیت در استانداردهای بین المللی و کمک به نیازهای جامعه و پاسخگویی به خواسته‌های دانشجویان در یک محیط چند فرهنگی است. دانشگاه اروپایی لفکه توانسته در قبرس شمالی رتبه 6 را از بین بهترین دانشگاه‌های این کشور به خود اختصاص دهد.

    دلایل تحصیل در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    دلایل تحصیل در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    • زیرساخت‌های مدرن: پردیس دانشگاه به سبک مدرن و با زیر ساخت‌ها و امکانات جدید طراحی شده است که شامل مجتمع ورزشی، کتابخانه، خوابگاه، سالن کنفرانس و سینما است.
    • داشتن هوای دلپذیر: آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، به ویژه در تابستان برای استراحت و سرگرمی در مراکز تفریحی، ورزش‌های آبی و پیاده روی انتخابی عالی است. شهر لفکه دارای محیطی آرام، شاد و با طراوت است.
    • محیط آموزشی بین المللی: جامعه دانشجویی دانشگاه لفکه قبرس شمالی متشکل از دانشجویان بیش از 50 کشور است که باعث شده تا دانشگاه به محیطی چند فرهنگی و دوستانه تبدیل شود که دانشجویان به سرعت با آن سازگار می‌شوند.
    • هزیه‌های کم تحصیل و زندگی: هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقایسه با منطقه و در کل اروپا بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. همچنین هزینه زندگی در این قبرس شمالی بسیار کمتر از نقاط مختلف اروپاست.

    درباره شهر لفکه

    درباره شهر لفکه

    این شهر در دامنه شمالی کوه‌های ترودوس قرار دارد و توسط کوه‌ها احاطه شده است. شهر لفکه در تابستان بسیار گرم و در زمستان بسیار سرد است زیرا همانطور که گفتیم به کوه‌های مرتفع نزدیک می‌باشد. این شهر میزبان بیش از 3 هزار سکنه است اما توسط تعدادی روستای کوچک احاطه شده است. این شهر 74 کیلومتر با لفکوشا فاصله دارد. ساکنان شهر به یک شبکه حمل و نقل عالی متصل هستند که امکان سفر راحت به شهرهای گیرنه و فاماگوستا را فراهم می‌کند.

    لفکه همچنین هتل قدیمی به نام «Soli Inn» دارد که مدت‌ها پیش ساخته شده و مکانی معروف برای بازدید گردشگران است. تعدادی بانک در لفکه وجود دارند که شامل ترکیش بانک، کیبریس کردی، ایکتیسات، تیکارت و بانک همکاری لفکه می‌شوند. دانشگاه اروپایی لفکه بزرگترین دانشگاه در این منطقه است که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را میزبانی می‌کند. این شهر دارای کافه‌ها، کافی ‌شاپ‌ها، بارها و کلوب‌های بسیار زیبایی است که در آنها دانشجویان، افراد محلی و گردشگران می‌توانند وقت خود با شادی سپری کنند.

    مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    برای مهاجرت تحصیلی به قبرس و هنگام درخواست پذیرش در دانشگاه اروپایی لفکه در قبرس باید تمام مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید. لیستی از مدارک لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد. معمولاً مدارک زیر باید ارائه شوند:

    • هزینه درخواست (75 دلار آمریکا)
    • فرم درخواست آنلاین
    • ویزای دانشجویی
    • گذرنامه معتبر
    • مدرک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
    • طرح پیشنهادی تحقیق (مقطع ارشد و دکتری)
    • مدرک مهارت زبان آیلتس یا تافل
    • رزومه تحصیلی
    • بیمه سلامت و زندگی
    • اثبات حمایت مالی
    • گواهی پزشکی

    شهریه دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    شهریه دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی شهریه نسبتاً معقولی را به همه دانشجویان بین المللی خود ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان با پیشینه‌های مختلف بسیار مقرون به صرفه است و امکان دسترسی دانشجویان به آموزش با کیفیت و امکانات رفاهی مختلف را فراهم می‌کند. بسته فراگیر برای دانشجویان جدیدالورود شامل پرداخت شهریه، هزینه ثبت نام، هزینه بیمه درمانی، گواهی کارت شناسایی و سایر موارد مانند خدمات اتوبوس رایگان و خدمات اینترنت بی‌سیم در محوطه دانشگاه است.

    هزینه برخی از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه لفکه قبرس شمالی طبق جدول زیر است:

    رشته تحصیلی

    مدت دوره (سال)

    شهریه دوره (یورو)

    لیسانس مدیریت بازرگانی (BA)

    4 سال

    2350

    لیسانس اقتصاد (BA)

    4 سال

    2350

    لیسانس معماری (BA)

    4 سال

    2350

    لیسانس مهندسی عمران (BSc)

    4 سال

    2350

    لیسانس مهندسی نرم افزار (BSc)

    4 سال

    2350

    لیسانس پرستاری (لیسانس)

    4 سال

    2350

    لیسانس داروسازی (BPharm)

    4 سال

    2350

    کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک

    2 سال

    1800

    کارشناسی ارشد در مطالعات ارتباطات

    2 سال

    1800

    کارشناسی ارشد در مطالعات محیطی

    2 سال

    1800

    کارشناسی ارشد مدیریت سلامت

    2 سال

    1800

    کارشناسی ارشد در روابط بین الملل

    2 سال

    1800

    دکتری مدیریت بازرگانی (PhD)

    3 سال

    2300

    دکتری علوم سیاسی و مدیریت دولتی (PhD)

    3 سال

    2300

    دکتری مهندسی کامپیوتر (PhD)

    3 سال

    2300

     

    بورسیه تحصیلی دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    بورسیه تحصیلی دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    به دانشجویانی که در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی ثبت نام می‌کنند، چندین بورسیه تحصیلی با حمایت دانشگاه تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. برای همه دانشجویان بین المللی، دانشگاه اروپایی لفکه بلافاصله پس از پذیرش رسمی، 50 درصد از شهریه را در برنامه‌های کارشناسی کم می‌کند.

    دانشجویانی که خواهر و برادر هستند نیز از تخفیف بیشتری برخوردار می‌شوند که در نتیجه شهریه آنها تا 75 درصد کاهش می‌یابد. همچنین بورسیه‌های تکمیلی دیگری مانند بورسیه تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویان مستعد وجود دارند که بر اساس CGPA ترم قبلی دانشجو (معمولاً 3.5 از 4.0) و بورسیه‌های ورزشی هستند که بر اساس سطح افتخارات فردی اعطا می‌شود. برای چنین بورسیه‌هایی می‌تواند انتظار کاهش شهریه بین 25 تا 100 درصد، اشتغال دانشجویان در هر یک از امکانات مدرسه، کمک هزینه تحصیلی و همچنین خوابگاه رایگان را داشت.

    اقامت در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    اقامت در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    خوابگاه دانشگاه لفکه به صورت یک نفره، دو نفره و سه نفره ارائه می‌شوند. به طور متوسط ​​هزینه سالانه اقامت بین 3200 تا 4000 دلار آمریکا و 1500 تا 2000 دلار آمریکا (هر دو شامل قبض آب و برق) بدون وعده غذایی در محوطه دانشگاه است. برخی از ویژگی‌های کلیدی اقامت در این دانشگاه دسترسی به Wi-Fi رایگان است. همچنین خدمات دیگر خوابگاه عبارتند از:

    • میز مطالعه
    • تخت یک نفره
    • آشپزخانه مشترک یا خصوصی
    • خشکشویی خصوصی یا مشترک
    • تهویه مطبوع در اتاق‌ها
    • تلویزیون صفحه تخت
    • دستشویی معمولی یا داخل سوئیت
    • امنیت 24 ساعته
    • کافه تریا
    • سوپرمارکت
    • حمل و نقل

    حمل و نقل در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    حمل و نقل در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    دانشجویان و کارکنان دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی می‌توانند از اتوبوس‌های رایگان برای سفر در داخل شهر و مناطق اطراف استفاده کنند. برخی از مناطقی که اتوبوس به آنها سفر می‌کند شامل گوزلیورت، دوگانچی، یدیدالگا و منطقه مسکونی لفکه است.

    دانشگاه همچنین دارای اتوبوس‌های رایگان آخر هفته است که دانشجویان را به پایتخت یعنی لفکوشا منتقل می‌کند.  اتوبوس دانشگاه از مسیرهای مختلفی تردد خواهد کرد. خدمات اتوبوس از ساعت 7 صبح شروع می‌شوند، در حالی که آخرین اتوبوس پردیس دانشگاه را در ساعت 11 شب ترک می‌کند. اتوبوس‌ها جادار و مدرن هستند و حتی Wi-Fi رایگان ارائه می‌دهند.

    ورزش در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    ورزش در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    دانشگاه تأثیر فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی و اهمیت آنها را در آموزش دانشجویان درک کرده و قدردانی می‌کند. این دانشگاه دارای امکانات رایگان و مدرنی است که دانشجویان می‌توانند 6 روز در هفته از آنها استفاده کنند. این امکانات به خوبی نگهداری می‌شوند و برای دانشجویانی که می‌خواهند از فشار تحصیلی دور شوند و فقط اوقات خوشی را با دوستان سپری کنند، بسیار لذت بخش و سرگرم کننده هستند.

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی دارای امکانات ورزشی زیر است:

    • سالن بدنسازی بزرگ
    • زمین بسکتبال سرپوشیده
    • زمین اسکواش
    • میز تنیس روی میز
    • زمین اسکواش

    کلام آخر

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی با زیرساخت‌های عالی و تجهیزات تکنولوژیکی خود، برندی پیشرو در آموزشی آکادمیک است. هدف دانشگاه ارائه آموزش در سطح استانداردهای اروپایی و بین المللی است. ماموریت اصلی دانشگاه اروپایی لفکه این است که نسل جوان را به دانش روز مجهز کند تا آن‌ها به افرادی شایسته، با اعتماد به نفس، نوآور، خلاق و مستقل تبدیل شوند که قادر به کنار آمدن با همه چالش‌های موجود در جهان امروز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت تحصیل در دانشگاه اروپایی لفکه و دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ