معرفی دانشگاه گیرنه قبرس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه گیرنه یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در سال 2013 تأسیس شده است. این دانشگاه در محیط روستایی در شهر بزرگ گیرنه در قبرس شمالی قرار دارد. شما می‌توانید با رعایت الزامات دانشگاه و برآورده کردن شرایط در این دانشگاه ثبت نام کنید. نرخ پذیرش در دانشگاه گیرنه قبرس 100 درصد است، بدین معنا که رقابت شدیدی برای اخذ پذیرش بین دانشجویان وجود ندارد. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه است و همچنین تسهیلات و خدمات دانشگاهی به کلیه دانشجویان ارائه می‌شود. پس اگر قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید، ما در این بررسی به طور مفصل در مورد دانشگاه گیرنه قبرس شمالی صحبت می‌کنیم.

    مشخصات دانشگاه گیرنه قبرس

    مشخصات دانشگاه گیرنه قبرس

    تاریخ تأسیس

    2013

    استان، شهر

    گیرنه، قبرس شمالی

    نوع مؤسسه

    خصوصی

    تعداد کل دانشجویان

    3 هزار نفر

    نرخ پذیرش

    95 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    kyrenia.edu.tr

    درباره دانشگاه گیرنه قبرس

    درباره دانشگاه گیرنه قبرس

    دانشگاه گیرنه در سال 2013 به عنوان اولین دانشگاه با محوریت دریانوردی، هوانوردی و مهندسی شروع به کار کرد. این دانشگاه با زیرساخت‌های پیشرفته، اساتید آکادمیک مجرب و با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های درسی که در کل منطقه بی‌رقیب است، به جامعه علمی قبرش شمالی خدمات عالی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه گیرنه قبرس به خوبی توسط نهادهای آموزشی محلی و بین المللی در سراسر جهان معتبر است. برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه از بسیاری جهات با استانداردهای جهانی مطابقت دارند. علاوه بر این، کلاس‌های درسی به دو زبان انگلیسی و ترکیه‌ای تدریس می‌شود که زبان انگلیسی در اولویت است.

    دوره‌های تحصیلی این دانشگاه در 12 دانشکده، 3 مدرسه حرفه‌ای، 3 دانشکده تحصیلات تکمیلی، 2 مرکز تحقیقاتی و بیش از 65 برنامه در سطوح پایه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. بسیاری از فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه گیرنه منجر به توسعه در علم و فناوری و شکستن مرزها و موانع شده است. همچنین دانشکده‌های گیرنه عبارتند از:

    • دانشکده دریانوردی
    • دانشکده مدیریت دریایی
    • دانشکده علوم دریایی
    • دانشکده معماری
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده هوانوردی و علوم فضایی
    • دانشکده علوم اقتصادی و اداری
    • دانشکده فنی مهندسی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده علوم بهداشتی

    دلایل تحصیل در دانشگاه گیرنه قبرس

    دلایل تحصیل در دانشگاه گیرنه قبرس

    در دسترس بودن آموزش‌های حرفه‌ای و امکانات گسترده باعث شده است تا دانشگاه به خوب نسبت به موسسات دیگر متمایز شود. همین امر خیل عظیمی از دانشجویان را از اقصی نقاط دنیا به این دانشگاه کشانده است. به طور کلی، از دلایل تحصیل در دانشگاه گیرنه قبرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- داشتن پردیس مدرن و ایمن

    دانشگاه گیرنه دارای یک پردیس مدرن است که با ویژگی‌های معماری معاصر طراحی شده است. پردیس دانشگاه همچنین بر ارزش فناوری در دوران مدرن تأکید می‌کند. محوطه دانشگاه در منطقه‌ای بسیار امن و نزدیک به چشم اندازهای ساحلی واقع شده است. موقعیت مکانی عالی دانشگاه در داخل شهر و وجود گزینه‌های مختلف حمل و نقل عمومی باعث شده است تا دانشجویان بتوانند از فضای دل انگیز بیرون نهایت استفاده را ببرند.

    2- آموزش با متدهای نوین

    روش‌های آموزشی به کار گرفته شده توسط دانشگاه همگی بر پایه الگوهای جدید یادگیری متمرکز هستند. این معیارها در زمان اخیر به عنوان یک ابزار بسیار مفید در تربیت ذهنی بسیاری از جوانان در نظر گرفته می‌شوند. در حقیقت، برنامه‌های آموزشی دانشگاه گیرنه بر کاربردی بودن دانش تاکید دارند. آنها کاربردهای واقعی را با دانش عملی ترکیب می‌کنند تا دانشجویان بتوانند بعد از پایان تحصیل به سرعت وارد بازار کار شوند.

    3- منابع علمی با کیفیت

    دانشگاه گیرنه از امکانات و زیرساخت‌های پیشرفت ای برخوردار است، به همین دلیل می‌تواند نیازهای رو به رشد همه دانشجویان را برآورده کند. این دانشگاه همچنین دارای یک اعضای علمی مجرب و کادر ادار حرفه‌ای است که زمان و تجربه خود را صرف ارائه بهترین خدمات آموزشی و رفاهی به دانشجویان می‌کنند. اساتید دانشگاه با استفاده از جدیدترین موضوعات علمی، کلاس‌های درسی خود را دایر می‌کنند تا ذهن دانشجویان را جهت رفع چالش‌های جدید در آینده پرورش دهند.

    شهریه دانشگاه گیرنه قبرس

    شهریه دانشگاه گیرنه قبرس

    دانشجویان می‌توانند انتظار داشته باشند که بین 2800 تا 4300 یورو در هر سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی هزینه کنند. این مقدار شهریه شامل دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی و خلبانی نمی شود زیرا هزینه‌های تحصیلی در این رشته‌ها بالاتر است. همچنین، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند انتظار داشته باشند که برای هر دوره در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 350 تا 800 یورو بپردازند. برخی از هزینه‌های تحصیل در جدول زیر آورده شده است:

    رشته

    مدت زمان

    هزینه

    لیسانس مدیریت بازرگانی بین المللی

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس مدیریت هوانوردی

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس بانکداری و مالی

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس مهندسی هوانوردی

    4 سال

    3500 یورو در هر ترم

    لیسانس مهندسی کامپیوتر

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس مهندسی عمران

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس مهندسی نرم افزار

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس حقوق

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس معماری

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    لیسانس داروسازی

    5 سال

    4300 یورو در هر ترم

    لیسانس دندانپزشکی

    4 سال

    5800 یورو در هر ترم

    لیسانس پرستاری

    4 سال

    2800 یورو در هر ترم

    کارشناسی ارشد در علوم هوانوردی

    2 سال

    1030 یورو در هر ترم

    کارشناسی ارشد بانکداری و مالی

    2 سال

    1030 یورو در هر ترم

    کارشناسی ارشد جنین شناسی بالینی

    2 سال

    1030 یورو در هر ترم

    کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری

    2 سال

    1030 یورو در هر ترم

    دکتری ایمونولوژی - آلرژی

    3 سال

    2500 یورو در هر ترم

    دکتری مهندسی حمل و نقل و مدیریت دریایی

    3 سال

    2500 یورو در هر ترم

    مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه قبرس

    مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه قبرس

    کارشناسی:

    • فرم درخواست پذیرش
    • ترجمه رسمی مدرک دیپلم به زبان انگلیسی
    • ریز نمرات مدرک دیپلم
    • مدارک صلاحیت زبان انگلیسی: تافل (65 IBT) یا آیلتس (5.5)
    • دانشجویان بدون مدرک زبان در هنگام ورود در آزمون مهارت انگلیسی شرکت خواهند کرد.
    • کپی اسکن شده پاسپورت بین المللی

    تحصیلات تکمیلی:

    • فرم درخواست پذیرش
    • ترجمه رسمی مدرک لیسانس به زبان انگلیسی
    • ریز نمرات مدرک لیسانس
    • مدارک صلاحیت زبان انگلیسی: تافل (65 IBT) یا آیلتس (5.5)
    • دانشجویان بدون مدرک زبان در هنگام ورود در آزمون مهارت انگلیسی شرکت خواهند کرد.
    • کپی اسکن شده پاسپورت بین المللی

    امکانات و منابع دانشجویی در دانشگاه گیرنه قبرس

    امکانات و منابع دانشجویی در دانشگاه گیرنه قبرس

    هر دانشجو از طیف گسترده‌ای از منابعی که دانشگاه به او ادامه می‌دهد لذت خواهد برد. دانشگاه کتابخانه‌ای بزرگ دارد که مملوء از مواد آموزشی، کتاب‌ها، مجلات، مقالات و موارد دیگر است. این کتابخانه همچنین مجموعه بزرگی از مطالب و نشریات آنلاین را در خود جای داده است.

    دانشگاه گیرنه دارای امکانات تحقیقاتی و آموزشی برای طیف وسیعی از زمینه‌های علمی مختلف است. فقط در سال 2019، این دانشگاه 1400 مقاله در مجلات و کنفرانس‌های معتبر منتشر کرد. دانشگاه گیرنه نه تنها به تعالی آکادمیک متعهد است بلکه اقداماتی برای توسعه اجتماعی، فعالیت‌های فوق برنامه و رویدادها یا سمپوزیوم‌های دانشجویی فعال نیز دارد.

    دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه گیرنه به همکاری یکدیگر بیش از دوازده کنفرانس بین المللی را سازماندهی کرده‌اند و میزبان بیش از 5 هزار متخصص از بیش از صد کشور مختلف بوده‌اند. دانشگاه همچنین یک محیط بین المللی است که در آن فرهنگ‌های مختلف مردم در سراسر چهان در مرکز فرهنگی دانشگاه نمایش داده شده و جشن گرفته می‌شوند.

    ورزش در دانشگاه گیرنه قبرس

    دانشگاه گیرنه دارای یک مرکز ورزشی است که تعداد زیادی از امکانات مانند استخر شنای سرپوشیده المپیک، زمین بسکتبال، زمین تنیس و زمین فوتبال و غیره را ارائه می‌دهد. همچنین یک باشگاه ورزشی سرپوشیده مدرن و سازگار با محیط زیست وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در این سالن ورزش کنند. در این باشگاه فضایی برای سایر فعالیت‌های مبتنی بر ورزش مانند یوگا، زومبا و ایروبیک نیز وجود دارد. امکانات ورزشی دانشگاه هر دو فصل تابستان و زمستان ارائه می‌شوند.

    غذا در دانشگاه گیرنه قبرس

    کافه تریاها و رستوران‌های متعددی در محوطه دانشگاه وجود دارند که غذاهای مختلفی را ارائه می‌دهند. غذاخوری پردیس دانشگاه وعده‌های غذایی مختلف را 3 بار در روز، صبحانه، ناهار و شام ارائه می‌دهد. این غذاها شامل گوشت، برنج، ماکارونی، سیب زمینی و وعده‌های غذایی گیاهی و غیره هستند. در محوطه دانشگاه چندین رستوران و فست فود وجود دارند که دانشجویان می‌توانند از نوش جان کردن غذاهای مختلف محلی و بین المللی لذت ببرند.

    همچنین یک سوپرمارکت بزرگ در محوطه دانشگاه با تمام اقلام ضروری وجود دارد که همه آنها با قیمت‌های مناسب فروخته می‌شوند. شعبه‌های بانک‌های محلی و بین المللی، یک خشکشویی، یک کتابفروشی، یک اداره پست و بسیاری موارد دیگر نیز در محوطه دانشگاه وجود دارند.

    حمل و نقل در دانشگاه گیرنه قبرس

    این دانشگاه خدمات شاتل رایگان بین مرکز شهر و محوطه دانشگاه را در همه روزهای هفته ارائه می‌دهد. سرویس شاتل از ایستگاه‌های مختلفی در مسیر رسیدن به مرکز شهر حرکت می‌کند. علاوه بر این، سرویس اتوبوس رایگان از فرودگاه برای همه دانشجویان جدید دانشگاه که به قبرس شمالی می‌رسند در دسترس است. دانشجویان و کارکنان دانشگاه گیرنه می‌توانند از اتوبوس‌ها به صورت رایگان برای سفر در سطح شهر استفاده کنند. سرویس اتوبوس رینگ دانشگاه چهار مسیر مختلف را بین لفکوشای و گیرنه و در گیرنه و محوطه اصلی دانشگاه از ساعت 7 صبح تا نیمه شب طی می‌کند.

    محل اقامت و خوابگاه دانشگاه گیرنه قبرس

    محل اقامت و خوابگاه دانشگاه گیرنه قبرس

    دانشجویانی که در دانشگاه گیرنه ثبت نام کرده‌اند، امکان زندگی در خوابگاه دانشجویی یا اقامت در بیرون از دانشگاه را دارند. در ادامه به گزینه‌های مختلف اقامتی اشاره می‌کنیم:

    اقامت در داخل از دانشگاه

    دانشگاه گیرنه دارای تعداد زیادی خوابگاه در محوطه دانشگاه است که می‌تواند بیش از 5 هزار دانشجوی داخلی و بین المللی را در خود جای دهد. خدمات دانشجویی اولویت‌های ویژه‌ای برای دانشجویان بین المللی دارد اما دانشگاه قبل از ورود دانشجویان خود به کشور، تمامی تمهیدات لازم را انجام می‌دهد. هزینه خوابگاه دانشجویی در دانشگاه گیرنه بین 160 تا 280 یورو در ماه است. با این حال، دانشجویان می‌توانند محل اقامت ارزان‌تری را در خارج از محوطه دانشگاه پیدا کنند.

    خوابگاه مشترک دانشگاه گیرنه و خاور نزدیک ظرفیت بیش از 5 هزار دانشجو را دارد و سالانه خوابگاه‌های بیشتری برای تعداد بیشتری از دانشجویان ساخته می‌شوند. دانشجویان جدیدالورود در اولویت هستند اما مهم است که دانشجویان خوابگاه را زودتر رزرو کنند. این دانشگاه آپارتمان‌های کاملاً مبله، آشپزخانه و حمام را با امکاناتی مانند گرمایش، اینترنت بی‌سیم و یک سالن دانشجویی برای استراحت ارائه می‌دهد.

    اقامت در بیرون از دانشگاه

    بسیاری از دانشجویان می‌توانند اقامتگاه‌های جداگانه در اطراف منطقه گیرنه و لفکوشای را انتخاب کنند. آنها این امکان را دارند بسیاری از خانه‌های دانشجویی را با استانداردها و قیمت‌های مختلف ارائه دهند. دانشجویان می‌توانند استودیو، آپارتمان دو خوابه یا آپارتمان سه خوابه را در نقاط مختلف شهر یا نزدیک به محوطه دانشگاه اجاره کنند. قیمت و شرایط خوابگاه خارج از دانشگاه بسته به نیازهای دانشجو متفاوت است.

    خانه‌های این منطقه به طور متوسط ​​​​150 تا 450 یورو در ماه هزینه دارند و پرداخت‌ها برای اجاره 6 ماهه یا 12 ماهه پذیرفته می‌شوند. خانه‌های اشتراکی در جوامع دانشجویی بسیار رایج هستند که در آن دانشجویان تمام هزینه‌های خود را بین یکدیگر تقسیم می‌کنند. اجاره یک آپارتمان به این معناست که دانشجویان هزینه‌های خدماتی مانند برق، آب، اینترنت و غیره را متحمل می‌شود.

    بورسیه تحصیلی دانشگاه گیرنه قبرس

    بورسیه تحصیلی دانشگاه گیرنه قبرس

    همه دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دانشگاه که به قبرس مهاجرت تحصیلی می‌کنند، در مقطع کارشناسی، 50 درصد بورسیه تحصیلی در طول دوره تحصیلی خود دریافت می‌کنند. همچنین کلیه دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی از 25 درصد تخفیف پرداختی به ازای هر دوره همراه با سایر تخفیفات برخوردار خواهند بود.

    دانشگاه نه تنها تسهیلات ورزشی خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند بلکه به افراد مستعد در ورزش‌های مختلف کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌دهد. اعضای فعال باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران ماهر از این بورسیه بهره مند می‌شوند و حتی به نمایندگی از دانشگاه در چندین مسابقه ورزشی داخلی و بین المللی شرکت می‌کنند.

    این دانشگاه برای خواهران و برادران و همسران دانشجویانی که در یک دوره تحصیلی خاص در دانشگاه ثبت نام کرده‌اند، تخفیف‌های ویژه‌ای در شهریه آنها ارائه می‌دهد. این تخفیف‌ها از 10 درصد تا  20 درصد متغیر است. مدیریت دانشگاه به صلاحدید خود تحت شرایط خاصی این تخفیف‌ها را به دانشجویان اعطا می‌کند.

    دانشگاه گیرنه همچنین پس از دو ترم اول تحصیلی به دانشجویانی که معدل بالایی دارند، بورسیه تحصیلی می‌دهد. دانشگاه این کار را برای تشویق دانشجویان جهت پیشرفت تحصیلی و همچنین ارتقای استانداردهای علمی انجام می‌دهد.

    کلام آخر

    دانشگاه گیرنه به عنوان یک دانشگاه دریانوردی، هوایی و مهندسی در سال 2013 ساخته شد. این دانشگاه آماده ارائه آموزش عالی با قیمت بسیار مقرون به صرفه است و استانداردهای بالا یادگیری را برای دانشجویان از همه اقشار فراهم می‌کند. دانشگاه گیرنه همچنین دارای 12 دانشکده، یک دانشکده کاربردی، دو مدرسه حرفه‌ای، برنامه انگلیسی پایه، دو برنامه تحصیلات تکمیلی و یک دانشکده دکتری است. به طور کلی، شما با تحصیل در این دانشگاه می‌توانید آینده درخشانی را برای خود متصور شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی با تیم مشاوران گروه مهاجر ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه گیرنه قبرس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ