معرفی دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس (GAU) یک موسسه آموزشی خصوصی عالی در قبرس شمالی با استانداردهای بین‌المللی و روش‌های آموزشی مدرن با کادر علمی اختصاصی متشکل از متخصصان داخلی و خارجی است. این دانشگاه یکی از بهترین کیفیت‌های آموزشی مشابه آنچه در کشورهای پیشرفته و مقاصد محبوب تحصیلی را برای متقاضی به ارمغان می‌آورد؛ آن هم با قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

    این دانشگاه طیف متنوعی از برنامه‌های مختلف از لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. همچین به دلیل داشتن شهریه مناسب و امکانات متعدد برای دانشجویان، این دانشگاه هر ساله میزبان سیل عظیمی از متقاضیان از سراسر دنیاست. پس اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه آمریکایی گیرنه صحبت می‌کنیم.

    درباره شهر گیرنه در قبرس شمالی

    درباره شهر گیرنه در قبرس شمالی

    گیرنه یکی از پر جنب و جوش‌ترین شهرها در قبرس شمالی است که نزدیک به بندر واقع شده و از این رو توسط آب‌ها احاطه شده است. این شهر یکی از شگفت انگیزترین رستوران و کافه‌ها، کلوپ‌ها و رستوران‌ها را در کل قبرس شمالی دارد. گیرنه بیش از 21 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از بهترین شرایط آب و هوایی در تابستان را دارد. مردم می‌توانند ورزش‌های آبی زیادی را در گیرنه تجربه کنند و تورهای قایق بین 20 تا 40 یورو برای هر نفر هزینه دارند اما به صورت گروهی ارزان‌تر هستند.

    مناظر برای استراحت عالی هستند و اغلب دانشجویان فقط برای قدم زدن از مرکز شهر دیدن می‌کنند. گیرنه مساعدترین شهر برای گردشگران است و از این رو پر از هتل‌ها و فروشگاه‌های چشمگیر می‌باشد. زبان اصلی شهر ترکیبی از انگلیسی و ترکی استانبولی است. گیرنه همچنین در نزدیکی یک قلعه تاریخی قرار دارد که تعداد زیادی از گردشگران را از سراسر مکان به خود جذب می‌کند. این شهر بهترین سیستم حمل و نقل را در قبرس شمالی دارد و اتوبوس و تاکسی همیشه به راحتی در دسترس هستند.

    مشخصات دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    مشخصات دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    تاریخ تأسیس

    1985

    استان، شهر

    گیرنه، قبرس شمالی

    نوع مؤسسه

    خصوصی

    تعداد کل دانشجویان

    20 هزار نفر

    نرخ پذیرش

    70 تا 80 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.gau.edu.tr

    دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس یک موسسه بین المللی با پردیس‌های دانشگاهی در 3 قاره و پروفایل‌های دانشجویان بین‌المللی است که فرصت یادگیری زبان انگلیسی با تسلط بومی را نیز فراهم می‌کند. دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس اولین دانشگاه در قبرس شمالی (TRNC) است که توسط سازمان برابری جنسیتی در عصر دیجیتال (EQUALS) و تایید شورای عالی آموزش عالی قبرس (YODAK) و یک واحد بین المللی آکادمیک و اداری از بیش از 35 کشور مختلف در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته است.

    کارکنان دانشگاه دانشجویان را تشویق می‌کنند تا با رویکرد عملی به آموزش و یادگیری، نقش فعالی در پروژه‌های ارتباطی همتا به همتا ایفا کنند. دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس همچنین ساختمان‌های هوشمند مجهز به آخرین فناوری، آزمایشگاه‌هایی با جدیدترین نرم افزارها و تجهیزات و دسترسی به پایگاه‌های داده و محاسبات ابری را فراهم می‌کند. 11 دانشکده، 8 مدرسه، 2 مرکز تحقیقاتی، 1 موسسه تحصیلات تکمیلی و بیش از 100 رشته مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این موسسه ارائه می‌شوند.

    بسیاری از برنامه‌های ارائه شده در دانشگاه دارای دوره‌های کاربردی هستند که یادگیری در محل یا آموزش عملی را تشویق می‌کنند. همین امر باعث شده است تا این موسسه از بسیاری از دانشگاه‌های قبرس متمایز شود. دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس بورسیه‌های تحصیلی و فرصت‌های زیادی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین مشارکت‌ها و وابستگی‌های زیادی با بسیاری از موسسات و سازمان‌های جهانی در سراسر جهان دارد.

    دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس با بیش از 150 دانشگاه معتبر در سراسر جهان پروتکل امضا کرده است و این دانشگاه همچنین دانشگاه در زمینه هوانوردی پیشرو است که آموزش هوانوردی استاندارد جهانی را ارائه می‌دهد که می‌تواند با برخی از بهترین دانشگاه‌های هوانوردی در هر جای دیگر دنیا رقابت کند. این دانشگاه همچنین دارای آموزش بین المللی دریانوردی با استانداردهای IMO (سازمان بین المللی دریانوردی) با استفاده از آخرین فناوری و روش‌های جدید است.

    خدمات دانشجویی در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    خدمات دانشجویی در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    تمام امکانات لازم برای زندگی دانشجویی دانشگاه در محوطه دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس در دسترس هستند. کلاس‌های کاملا مجهز، کتابخانه‌ها، امکانات ورزشی، کافه تریا و یک ساحل خصوصی برای دانشجویان دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس تضمین شده است. این دانشگاه در موقعیت عالی در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و دسترسی آسان به همه چیز از جمله مراکز اصلی و تفریحی شهر را دارد. این دانشگاه دارای محوطه‌ای همیشه سبز است که دانشجویان گاهی اوقات استراحت می‌کنند یا حتی کلاس‌های خود را در فضای باز برگزار می‌کنند.

    دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس دارای پردیس‌هایی در 3 کشور دیگر با پردیس مدرن کاملا کاربردی است که کیفیت و استانداردهای آموزشی پردیس اصلی در قبرس شمالی را ارائه می‌دهد و زندگی اجتماعی در محوطه دانشگاه بسیار فعال و تعاملی است و دانشجویان می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌های چند فرهنگی و پر جنب و جوش که هر ساله توسط دانشگاه برگزار می‌شوند، شرکت کنند. در حوزه دانشگاهی، مدرسان دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس برجسته، جالب هستند و تعامل و ارتباط آسانی بین مدرس و دانشجو وجود دارد، به این ترتیب دانشجویان به مشاوران تحصیلی خود دسترسی داشته و یادگیری کافی‌تر را برخوردار خواهند شد.

    دانشجویان متشکل از افراد با پیشینه‌های فرهنگی مختلف مانند آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا هستند. دانشجویان دانشگاه آمریکایی گیرنه از بیش از 100 کشور جهان می‌آیند و فرهنگ‌های مختلف از نقاط مختلف دنیا در محوطه دانشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. محیط بین المللی تضمین می‌کند که دانشجویان با افراد مختلف از مکان‌های مختلف تعامل داشته باشند و دیدگاهی بین المللی در مورد مسائل به دست آورند. این دانشگاه همچنین دارای وابستگی‌ها و اعتبارنامه‌هایی از ارگان‌ها و مؤسسات معتبر جهانی است که تبادل فرهنگی را در داخل و خارج از دانشگاه تقویت می‌کند.

    هزینه تحصیل دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    هزینه تحصیل دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    هزینه تحصیل سالانه برای همه دانشجویان بین المللی که در دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی در دانشگاه آمریکایی گیرنه تحصیل می‌کنند از 4500 تا 6000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است. به طور دقیق هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

    • دانشکده حقوق 6 هزار یورو در هر سال تحصیلی
    • دانشکده فنی 5500 یورو در هر سال تحصیلی
    • دانشکده معماری، طراحی و هنرهای زیبا 5500 یورو در هر سال تحصیلی
    • سایر دانشکده‌ها 5 هزار یورو در هر سال تحصیلی

    همچنین شهریه مقطع کارشناسی ارشد معمولا 6500 یورو برای کل برنامه و شهریه دوره دکتری 8 هزار یورو است.

    مزایای تحصیل در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    مزایای تحصیل در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    • مقرون به صرفه بودن: در مقایسه با دانشگاه‌های سراسر اروپا، شهریه‌های دانشگاه آمریکایی گیرنه با توجه به کیفیت آموزشی که ارائه می‌دهند، بسیار مقرون به صرفه است. همچنین دانشگاه بورسیه‌های مختلف را ارائه می‌دهد.
    • محیط تحصیلی بین المللی: دانشجویان از افراد با زمینه‌های فرهنگی مختلف مانند آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا تشکیل شده‌اند. این دانشگاه دارای اعتبار از ارگان‌ها و موسسات معتبر جهانی است.
    • زیرساخت‌های مدرن: دانشگاه سرمایه ‌گذاری زیادی را روی زیرساخت‌های فناوری انجام داده است تا نیازهای کارکنان آموزشی و دانشجویان را برآورده کند. آزمایشگاه‌های دانشگاه آمریکایی گیرنه دارای جدیدترین تجهیزات پزشکی، معماری، داروسازی و دیگر موارد هستند.

    محل اقامت دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    محل اقامت دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    هزینه اقامت در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس شمالی بین 160 تا 280 یورو در ماه در محوطه دانشگاه و خوابگاه‌های آن می‌باشد. با این حال، دانشجویان در مسیر مهاجرت تحصیلی خود به این دانشگاه می‌توانند محل اقامت‌های ارزان‌ دیگری را در خارج از محوطه دانشگاه پیدا کنند. این دانشگاه دارای 3 ساختمان برای خوابگاه در محوطه دانشگاه برای دانشجویان است که همگی در دسترس آسان به محوطه دانشگاه و همچنین مرکز شهر با پای پیاده هستند. امکانات خوابگاه در دانشگاه آمریکایی گیرنه به عنوان یک خانه دور از خانه عمل می‌کند، دسترسی کامل در خوابگاه‌های پردیس امن برای تجمل دانشجویان فراهم شده است.

    اتاق‌ها دارای تهویه هوا، حمام، یخچال، مایکروویو، تخت، میز و صندلی، کمد، تلویزیون و تلفن هستند. خوابگاه‌های دانشگاه آمریکایی گیرنه همچنین دارای 24 ساعت آب گرم، خدمات نظافت اتاق و خدمات خشکشویی نیز می‌باشند. آپارتمان‌های مبله کامل مجهز به تجهیزات لازم برای خانه‌ سازی اتاق‌ها و مهم‌تر از همه دارای استانداردهای امنیتی بالا هستند.

    یک برنامه بسته شامل هزینه تحصیل، هزینه خوابگاه و سه وعده غذایی در روز وجود دارد. دانشجویان می‌توانند در اتاق‌های یک یا دو نفره اقامت کنند، همه دانشجویان داخلی و خارجی با هم در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند و دانشجویان به لطف این ترتیب زندگی به راحتی روابط دوستانه و بین فرهنگی را تقویت می‌کنند. این اقامتگاه دارای باغ است و همچنین حدود 100 متر با کلاس‌های درس فاصله دارد.

    ورزش در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    ورزش در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    این دانشگاه دارای باشگاه‌های ورزشی مختلف برای دانشجویان خود و همچنین زیرساخت‌های کافی برای حمایت از این فعالیت‌ها از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، دو و میدانی و غیره است. شهر گیرنه دارای تعدادی باشگاه ورزشی خصوصی رقابتی است که دانشجویان نیز می‌توانند در آن‌ها شرکت کرده و رقابت کنند. ورزش و فعالیت‌های فوق برنامه در دانشگاه بسیار جدی گرفته می‌شوند، قهرمانان و ورزشکاران ورزشی دانشگاه آمریکایی گیرنه با موفقیت زیادی به نمایندگی از دانشگاه در سطح ایالتی و بین المللی رفته‌اند.

    این دانشگاه دارای یک سالن بدنسازی مدرن و کاملا کاربردی برای دانشجویانی است که مایل به ورزش یا ایروبیک و یوگا هستند. باشگاه‌های ورزشی در این دانشگاه توانسته‌اند به رسمیت شناخته شوند و باشگاه‌های بیشتری به باز شدن ادامه می‌دهند. این دانشگاه همچنین به دانشجویان خود که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند با کمک هزینه تحصیلی و معافیت از شهریه برای تحصیلشان پاداش می‌دهد.

    غذا و خوراک در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    غذا و خوراک در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    این دانشگاه غذاخوری مخصوص به خود را دارد که غذاهای مختلف را سرو می‌کند، دانشجویان می‌توانند هزینه سالانه‌ای را بپردازند یا صرفاً به ازای هر وعده غذایی هزینه‌اش را پرداخت کنند که البته روش دوم هزینه بیشتری دارد. دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس چندین رستوران، کافه و کافه تریا دارد که در طول روز به دانشجویان و کارکنان خدمات ارائه می‌دهند، این کافه تریاها غذاهای درجه یک و غذاهای کامل را در هر مکانی در محوطه دانشگاه ارائه می‌دهند. گزینه‌های غذایی و میان وعده‌های مختلف برای رفع نیازهای غذایی هر دانشجو در محوطه دانشگاه و خوابگاه در دسترس هستند.

    حمل و نقل در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    حمل و نقل در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس حمل و نقل رایگان را برای دانشجویان خود از طریق سرویس شاتل که به صورت ساعتی از محوطه دانشگاه به نقاط مختلف شهر و سایر شهرهای مجاور انجام می‌شود، فراهم می‌کند. این اتوبوس‌ها مدرن به خوبی خدمات رسانی می‌شوند تا حتی دانشجویان با نیازهای ویژه را در خود جای دهند.

    جابجایی در شهر نیز بسیار آسان است زیرا اتوبوس‌های محلی وجود دارند که در امتداد محوطه دانشگاه به نقاط مختلف شهر حرکت می‌کنند تا دانشجویانی که مایل به سفر و گشت ‌و گذار در شهر هستند، گزینه‌های دیگری نداشته باشند. اتوبوس‌های دانشگاه آمریکایی گیرنه دانشجویان را به صورت رایگان در سراسر شهر و همچنین چند بار در طول روز به شهرهای مختلف اطراف جزیره مانند نیکوزیا، لفکه و فاماگوستا می‌فرستند. اتوبوس‌ها نیز برای انتقال دانشجویان به فرودگاه و بازگشت از آن در دسترس هستند.

    بورسیه تحصیلی در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    بورسیه تحصیلی در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    تمامی دانشجویان بین المللی که در یکی از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آمریکایی گیرنه پذیرفته شده و ثبت نام کرده‌اند، برای تمام مدت تحصیل خود از دانشگاه 50 درصد کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند. دانشگاه این بورسیه را برای تقویت بهتر شهرت بین المللی و همچنین برای بهبود موقعیت خود طراحی کرده است.

    دانشگاه هر ساله به دانشجویان استثنایی یک بورسیه تحصیلی رقابتی برای برنامه‌های خود پاداش می‌دهد که بین 75 درصد تا 100 درصد معافیت‌های شهریه اضافه شده به بورس تحصیلی 50 درصد موجود است. این دانشگاه همچنین راه‌های دیگری را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا از راه‌های زیر کمک مالی برای تحصیل خود دریافت کنند.

    • بورسیه افتخاری: دانشجویان دانشگاه آمریکایی گیرنه که در اولین سال تحصیلی خود در دانشگاه با نمره GPA 3.5 یا بالاتر عملکرد خوبی دارند، واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی اضافی در شهریه سال بعد و باقیمانده مدت تحصیل خود به شرط حفظ نمرات بالا هستند.
    • بورسیه کار و تحصیل: دانشجویان در بسیاری از ابعاد واجد شرایط کار در پردیس هستند و متعاقبا با کار در دانشگاه، بورسیه تحصیلی خود را دریافت می‌کنند. این بورسیه برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری است.
    • بورسیه ورزشکاران: دانشجویانی که مهارت‌های بالایی در ورزش دارند و می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌های ورزشی نماینده دانشگاه باشند، در تمام طول دوره تحصیلی خود بورسیه دریافت می‌کنند.

    کلام آخر

    تحصیل شما در دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس یک تجربه تمام عیار خواهد بود که در آن نه تنها پیشرفت تحصیلی کسب می‌کنید بلکه مهارت‌های اجتماعی و دیدگاه بین المللی را نیز کسب می‌کنید. این دانشگاه که در سال 1985 به عنوان یک موسسه آموزشی خصوصی تاسیس شد، اکنون معتبرترین دانشگاه در جمهوری ترک قبرس شمالی و ترکیه و در سطح جهانی شناخته شده است. تنها در 35 سال، دانشگاه آمریکایی گیرنه اکنون دارای یک پردیس مدرن با 20 هزار دانشجو از بیش از 130 کشور در سراسر جهان است. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد اخذ پذیرش تحصیلی از قبرس شمالی با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2023-07-29

    با سلام و خسته نباشید آیا در دانشگاه گیرنه قبرس ارشد پرستاری هم تدریس میشود؟ و یا کارشناسی روانشناسی؟

    2023-08-02

    سلام. بله هر دو رشته تحصیلی که گفتید در مقطع های تحصیلی نام برده در این دانشگاه ارائه می‌شوند.

    2023-07-22

    درود میخواستم سوال کنم‌آیا رشته آهنگسازی در دانشگاه آمریکایی گیرنه مقطع کارشناسی ارشد وجود داره؟ و یا در کل قبرس شمالی در رشته آهنگسازی ومقطع کارشناسی ارشد تدریس میشه یا خیر؟

    2023-07-23

    سلام. در لیست رشته های ارشد این دانشگاه دوره مستر موسیقی وجود نداشت.

    مشاوره رایگان مهاجرت