تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل رشته توریسم در قبرس شمالی می‌تواند مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به صنعت گردشگری را به دانشجویان علاقه مند ارائه دهد. دانشجویان می‌توانند در مورد تجارت و نحوه برنامه ریزی موثر تورهای سفر در دانشگاه‌های قبرس شمالی دانش اندوزی کنند. سایر زمینه‌های آموزشی شامل گردشگری فرهنگی، رهبری رویدادها، گردشگری پایدار و استراتژی‌های بازاریابی توریسم هستند.

    به دلیل آنکه توریست به عنوان منبع درآمد اصلی قبرس شمالی شناخته می‌شود، دانشگاه‌هایی که رشته توریسم و گردشگری را ارائه می‌دهند از سطح آموزشی بالایی برخوردار هستند. بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی امکان این را دارند تا در این کشور مشغول به کار شوند. در این بررسی به طور کامل در مورد تحصیل در قبرس شمالی و در رشته توریسم و گردشگری صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    مزایای تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    جمهوری ترک قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است و به دلیل آب و هوای عالی، مردم دوستانه و زیبایی‌های متنوع فرهنگی و طبیعی شهرت بسیاری دارد. شش ناحیه در قبرس شمالی وجود دارند که شامل نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، گوزل یورت، ایسکله و لفکه هستند. قبرس شمالی به عنوان مرکز تاریخی و فرهنگی مدیترانه شناخته می‌شود و به دلیل آب و هوای خوب، مقصدی ایده آل برای تحصیل و زندگی است.

    قبرس شمالی یک مقصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان از اقصی نقاط جهان است. سیستم آموزشی این کشور مبتنی بر مدل آمریکایی است که از سیستم اعتبار و معدل (GPA) استفاده می‌کند. دانشگاه‌ها بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. دانشجویان در اوقات فراغت خود می‌توانند سنت‌ها، عادات و جشنواره‌های محلی قبرس شمالی را کشف کنند و با زیبایی‌های این کشور باستانی آشنا شوند. از مزایای تحصیل در قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه‌های قبرس شمالی به دلیل آموزش با کیفیت در استانداردهای بین‌ المللی به زبان انگلیسی معروف هستند.
    • دانشگاه‌های قبرس شمالی در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده‌اند.
    • دانشجویان بین المللی این فرصت را دارند که از اساتید و اعضای هیئت علمی معتبر در سطح جهانی بهره مند شوند.
    • شهریه دانشگاه مقرون به صرفه است و هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است.
    • امکانات عالی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.
    • مدرک معتبر زبان (IELTS و  Toefl یا PTE) برای تحصیل در قبرس شمالی اجباری نیست.
    • دانشجویان پس از تحصیل در قبرس می‌توانند مجوز کار در قبرس دریافت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند.
    • دانشجویان در طول سال تحصیلی حق کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته را دارند.
    • دانشجویان در قبرس ظرف سه ماه بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند در قبرس مشغول به کار شوند.

    شرایط تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    شرایط تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    رشته توریسم و گردشگری به عنوان یکی از اصلی‌ترین رشته‌ها در دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک تدریس می‌شود. برای مثال، رشته «مدیریت گردشگری» دانشگاه مدیترانه شرقی در سه مقطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خدمات به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. همچنین دانشگاه بین المللی قبرس برای رشته «مدیریت توریسم و هتلداری» سه مقطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در نظر گرفته است.

    تحصیل در رشته توریسم و جهانگردی در قبرس به زبان انگلیسی انجام می‌شود. دانشجویان در دو سال اول تحصیل خود دوره‌های انگلیسی را با هدف بهبود زبان انگلیسی و اصطلاحات مربوط صنعت گردشگری می‌گذرانند. دوره کارشناسی 4 سال، دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکتری بین 2 تا 5 سال به طور می‌انجامد. در پایان دانشجویان برای طی کردن دوره کارآموزی به هتل‌ها یا موسسات طرف قرارداد دانشگاه معرفی می‌شوند تا با چالش‌های شغلی رشته خود بیشتر آشنا شوند.

    پس می‌توان درک کرد که قبرس شمالی به صنعت توریست اهمیت زیادی قائل است. درحقیقت، هدف از تاسیس و تحصیل رشته توریسم در قبرس این است که افراد متخصص و واجد شرایط بتوانند وارد بازار کار کشور شوند و کمبودهای آن را برطرف کنند. به همین دلیل، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند در طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی مشغول به کار شوند.

    هزینه تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    هزینه تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    هزینه تحصیل در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. برای مثال، شهریه متوسط در مقطع کارشناسی در حدود 4 هزار دلار آمریکا و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 2 هزار دلار آمریکاست. از سویی دیگر، دانشجویان می‌توانند از انواع بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی بهره مند شوند. دانشگاه مدیترانه شرقی تا 50 درصد کاهش شهریه را به عنوان بورسیه در نظر می‌گیرد.

    دانشجویان از امکاناتی مانند خوابگاه نیز بهره مند خواهد شد. به طور متوسط خوابگاهی با سه وعده غذایی برای دانشجویان ماهانه بین 350 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت. میانگین تخمینی هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین المللی 350 تا 600 دلار در ماه است. یک فرد مجرد باید هر هفته حدود 100 دلار برای اقلام غذایی خرج کند. به طور کلی، برای هزینه‌های زندگی به طور متوسط 150 تا 200 دلار در هر ماه بودجه نیاز دارید.

    بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی برای تحصیل رشته توریسم و گردشگری

    بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی برای تحصیل رشته توریسم و گردشگری

    قبرس شمالی دانشگاه‌های خوب زیادی دارند اما ما در زیر به دو دانشگاه معتبر این کشور در رشته توریسم و گردشگری اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)

    دانشگاه بین المللی قبرس از نظر استراتژیک در یک جزیره کوچک در داخل کشور قبرس شمالی واقع شده است. این دانشگاه دارای پردیسی با بیش از یک میلیون متر مربع است و به دلیل زیرساخت‌های آموزشی به عنوان یک موسسه علمی بی‌نظیر در کل جزیره شناخته می‌شوند. از ویژگی‌های دانشگاه بین المللی قبرس می‌توان به تمرکز فزاینده بر تحقیق، مسئولیت اجتماعی، محیط زیست و فرهنگ و جذب فارغ التحصیلان در بیش از صد کشور مختلف اشاره کرد.

    دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

    دانشگاه مدیترانه شرقی با زیرساخت‌های پیشرفته، اعضای برجسته علمی و دانشجویان بسیار از 35 کشور مختلف، استانداردهای علمی خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه مدیترانه شرقی دانشجویان خود را برای مشاغل بین المللی خود و جهت تبدیل شدن به افراد خلاق و رقابتی با مهارت‌های کارآفرینی آماده می‌کند. از ویژگی‌های دانشگاه مدیترانه شرقی می‌توان به کتابخانه مرکزی، باشگاه‌های ورزشی و انواع بورسیه‌های تحصیلی اشاره کرد.

    کار در حین تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    کار در حین تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی مشغول به کار شوند. ابتدا باید معدل خوبی داشته باشید و سپس برای کار در حین تحصیل درخواست دهید. دستمزد از 300 تا 600 لیر (100 تا 200 دلار) برای دستیاران دانشجویی و دستیاران پژوهشی پاره وقت و حدود 1200 لیر (400 تا 500 دلار) برای دستیاران تحقیقاتی تمام وقت متغیر است. مشاغل خارج از دانشگاه نیز وجود دارد که ممکن است 5 لیر در ساعت پرداخت کنند. حقوق در بعضی هتل‌ها حدود 1500 لیر (500 دلار) در ماه است. همچنین مدت زمان کار 20 ساعت در هفته است.

    کلام آخر

    قبرس شمالی یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای زندگی در حومه دریای مدیترانه باشد. دانشگاه‌های قبرس شمالی شهریه و هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهند و به ویژه در رشته توریسم و گردشگری دارای زیرساخت‌های آموزشی قوی هستند. شما بعد از تحصیل در قبرس شمالی می‌توانید برای کار و زندگی در این کشور اقدام کنید. برای اطلاع از شرایط تحصیل رشته توریسم و گردشگری و اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته توریسم و گردشگری در قبرس شمالی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت