معرفی شهر فاماگوستا قبرس شمالی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فاماگوستا یکی از دیدنی‌ترین شهرهای قبرس شمالی است که هر ساله مهاجران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از یک سبک زندگی ساده و سالم به همراه امکانات رفاهی مدرن است و این شهر شلوغ میراث تاریخی غنی و متنوعی دارد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به قبرس می‌باشد. فاماگوستا تاریخ پر زرق و برقی دارد، به همین خاطر مملوء از مجموعه وسیعی از بناهای تاریخی و شکوه‌های طبیعی است. گردشگری یکی از پر جنب و جوش‌ترین صنایع فاماگوستا است زیرا مجموعه وسیعی از جاذبه‌ها را ارائه می‌دهد و از چشم انداز پر جنب و جوشی از رستوران‌های زیبا، استراحتگاه‌های مجلل و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. برای شناخت بیشتر این شهر زیر با ما همراه باشید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    تاریخچه شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    تاریخچه شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    فاماگوستا (آموخوستوس به یونانی و قاضی ماگوسا به ترکیه‌ای) بندری بزرگ در بخش ترک نشین قبرس در شمال است. این شهر در ساحل شرقی جزیره در خلیجی بین کیپ گرکو و الویا قرار دارد و در حدود 55 کیلومتری شرق نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی است. فاماگوستا به عنوان عمیق‌ترین بندر قبرس شناخته می‌شود. نام یونانی فاماگوستا به معنای دفن شده در شن است که توصیفی از دهانه رودخانه Pedieos در شمال شهر است. این بنا توسط بطلمیوس دوم پادشاه مقدونی مصر (308 تا 246 قبل از میلاد) تأسیس شد.

    هجوم پناهندگان مسیحی که از سقوط عکا (1291) در فلسطین فرار کردند، برای مدت کوتاهی این شهر را از یک روستای کوچک به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان مسیحیت تبدیل کرد. در سال 1372 بندر توسط جنوا و در سال 1489 توسط ونیز تصرف شد. ونیزی‌ها فاماگوستا را پایتخت قبرس کردند و استحکامات شهر را بازسازی نمودند. شهر قدیمی محصور شده و سنگردار، اگرچه توسط جنگ و زلزله ویران شده بود، اکنون تنها بخشی از آن قابل سکونت است اما برخی از بهترین نمونه‌های معماری نظامی قرون وسطایی موجود را در خود جای داده است.

    فاماگوستا پس از یک محاصره تلخ و طولانی در سال 1570 تا 1571 به دست ترک‌ها افتاد. بریتانیایی‌ها قبرس را از سال 1878 تا 1960 اشغال کردند. آنها تأسیسات بندری گسترده‌ای در فاماگوستا ساختند که در جنگ جهانی دوم به پایگاه دریایی تبدیل شدند. در زمان دولت بریتانیا، یک حومه مدرن به نام واروشا در جنوب فاماگوستا به عنوان یک مرکز تجاری و استراحتگاه توریستی توسعه یافت. پس از مداخله ترکیه در سال 1974، واروشا به غیرنظامیان بسته و گردشگری متوقف شد.

    مهاجران از سرزمین اصلی ترکیه در فاماگوستا، به بخش‌هایی از واروشا (پس از سال 1976) نقل مکان کردند. فاماگوستا اکنون محل دانشگاه مدیترانه شرقی است که در سال 1986 افتتاح شد. خدمات کشتی‌رانی که در سال 1978 بین مرسین، ترکیه و لاذقیه، سوریه آغاز شدند، شامل فاماگوستا نیز می‌شوند.

    آب و هوای شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

    آب و هوای شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

    در قبرس شمالی چهار فصل مجزا وجود دارد. بهترین زمان از ماه مه تا اکتبر است که در طی آن شرایط برای شنا در خارج از خانه مطلوب است و گرم‌ترین فصل تابستان در جولای و آگوست است. با این حال، بسیاری از مردم بهارهای سرسبز و کمتر شلوغ مارس و آوریل و اواخر پاییز مطبوع در نوامبر و اوایل دسامبر (هر دو با دمای متوسط ​​بیش از 20 درجه) را دوست دارند.

    از آنجایی که دریای اطراف قبرس شمالی در طول تابستان گرم است، این فصل برای آب تنی عالی خواهد بود. بارش باران در قبرس شمالی اغلب در اواخر ماه آوریل متوقف شده و در پایان اکتبر دوباره آغاز می‌شود. به مهم بدین معناست که قبرس شمالی از نوامبر تا مه به سرسبز و زیباست. زمستان از اواسط دسامبر تا اوایل مارس ادامه دارد که خیلی سرد نیست و به ندرت با بارش برف همراه است. دمای هوا در زمستان هنوز 15 درجه سانتی‌گراد است.

    اقتصاد در فاماگوستا قبرس شمالی

    اقتصاد در فاماگوستا قبرس شمالی

    فاماگوستا جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران، مشاغل و شرکت‌ها دارد. این شهر مرکز اقتصادی جزیره است و چشم انداز کسب و کاری غنی و متنوعی را تقویت می‌کند. در طول سال‌ها، فاماگوستا گام‌های پویایی در بهبود چشم انداز املاک مسکونی خود برداشته است تا فرصت‌های زندگی مناسب را ارائه دهد. همه کسانی که به دنبال تولید ثروت یا گسترش تجارت خود هستند، به اکوسیستم اقتصادی پر رونق فاماگوستا می‌روند. ساکنان از استانداردهای زندگی مدرن و مجموعه متنوعی از فرصت‌های شغلی پرسود لذت می‌برند.

    بهداشت و آموزش در شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    بهداشت و آموزش در شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    فاماگوستا زیرساخت کارآمد آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی خوبی را ارائه می‌دهد. اخیراً قبرس یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی جدید به نام GESY را معرفی کرده است که برای بومیان و ساکنان جزیره در دسترس است. در این شهر سیستم آموزشی بر پایه زبان‌های یونانی، انگلیسی و ترکی زبان است. این منطقه همچنین خانه «ایاناپا» معروف است. سیستم بهداشتی و درمانی این شهر نیز بسیار مجهز و قوی است.

    دانشگاه مدیترانه شرقی که از جمله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در قبرس می‌باشد، در سال 1979 در این شهر بنا گردیده و همچنین دانشگاه فنی استانبول نیز پردیسی در این شهر در سال 2010 افتحاح نموده است. همچنین کالج هنری قبرس نیز توسط هنرمند نامی قبرس: استاس پاراسکس در سال 1969 در این شهر تاسیس گردید.

    فرهنگ در فاماگوستا قبرس شمالی

    فرهنگ در فاماگوستا قبرس شمالی

    شهر محصور شده فاماگوستا شامل بسیاری از ساختمان‌های منحصر به فرد است. فاماگوستا شهری محصور در میان گردشگران دارد. هر ساله جشنواره بین المللی هنر و فرهنگ فاماگوستا در آنجا برگزار می‌شود. کنسرت‌ها، نمایش‌های رقص و نمایش‌های تئاتر در طول جشنواره برگزار خواهند شد. رشد گردشگری و دانشگاه شهر به توسعه زندگی شبانه پر جنب و جوش فاماگوستا دامن زده است.

    زندگی شبانه در این شهر به ویژه در شب‌های چهارشنبه، جمعه و شنبه و در ماه‌های گرم سال از فروردین ماه فعال است. سالامیس منطقه‌ای از فاماگوستا است که بسیار محبوب می‌باشد. قلعه اتللو فاماگوستا محل نمایشنامه اتللو اثر ویلیام شکسپیر است. این شهر همچنین محل رمان طلوع آفتاب اثر ویکتوریا هیسلوپ در سال 2015 و رمان در جستجوی شش پنس اثر مایکل پاراسکوس در سال 2016 است.

    هزینه‌های زندگی در فاماگوستا قبرس شمالی

    هزینه‌های زندگی در فاماگوستا قبرس شمالی

    • اقامت و هزینه‌های جاری: اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر، 40 متر مربع، 323 دلار است. قیمت آپارتمان برای خرید در مرکز شهر، متری 1009 دلار است. قبض آب و برق و گرمایش در حدود 76 دلار در ماه است.
    • هزینه‌های غذا: غذا در فاماگوستا و اطراف آن نسبت به آن سوی مرزها ارزان‌‌تر است. یک بسته غذایی ممکن است حدود سه، چهار یورو 3.5 تا 5 دلار هزینه داشته باشد. برای یک وعده غذایی بزرگ‌تر، باید بین 9 تا 16.5 دلار هزینه پرداخت کنید.
    • حمل و نقل: بهترین راه برای دیدن فاماگوستا این است که از وسایل حمل و نقل استفاده کنید. ارزان‌‌ترین کار اجاره ماشین شخصی است زیرا وقتی از قبل خودروی خود را رزرو می‌کنید، این امکان را دارید ماشین‌هایی با قیمت کمتر از 16.5 دلار پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از بخش ترکی قبرس، نیاز به خرید بیمه اضافی دارید. سفرهای یک روزه به فاماگوستا امکان پذیر است اما برای خرید بلیط باید 33 دلار بپردازید. اغلب اوقات سفرها حتی گران‌تر نیز می‌شوند. تاکسی‌ها گزینه دیگری هستند اما سفر با تاکسی نیز پر هزینه خواهد بود.

    کلام آخر

    برخلاف تصور عمومی، فاماگوستا فقط برای دوستداران مهمانی نیست. بسیاری از خانواده‌ها هر ساله برای تعطیلات خود به این شهر سفر می‌کنند زیرا سواحل زیبایی مانند ساحل نیسی را ارائه می‌دهد. مارینای فاماگوستا یک انتخاب عالی برای قایقرانان، ساکنان و مهمانان خواهد بود و مطمئناً در سال‌های آینده گردشگران بیشتری را به جزیره خواهد آورد. به طور کلی، این شهر مانند دیگر مناطق قبرس شمالی دارای کمترین جرم و جنایت در کل منطقه هستند. برای کسانی که می‌خواهند برای کار و زندگی به این کشور مهاجرت کنند، فاماگوستا انتخاب خوبی است. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید و می‌خواهید در شهر فاماگوستا اقامت کنید، با تیم مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمایید: 02171400111

    سوالات متداول معرفی شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت