وضعیت کار پس از تحصیل در قبرس شمالی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشجویانی که در قبرس تحصیل کرده‌اند، این پرسش را دارند که آیا بعد از تحصیل در قبرس می‌توانند در قبرس کار کنند یا خیر؟ ابتدا باید بگوییم روند تحصیل و کار در قبرس شمالی آسان‌تر از کشورهای اروپایی است و شما این امکان را دارید تا موقعیت خود برای اقامت دائم در ترکیه را نیز مستحکم کنید. بدین دلیل که قبرس شمالی تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد. اما برای اینکه شرایط کار بعد از تحصیل را جویا شوید، ما در این بررسی به طور کامل این موضوع را شرح می‌دهیم.

    شرایط کار پس از تحصیل در قبرس شمالی

    شرایط کار پس از تحصیل در قبرس شمالی

    دانشجویانی که از دانشگاه‌های قبرس شمالی فارغ التحصیل می‌شوند، در صورتی که حداقل تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به پایان رسانده باشند، می‌توانند مجوز کار دریافت کنند و در بسیاری از شرکت‌هایی مانند بانک‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و سایر مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان قبل از اینکه بتوانند برای اجازه کار و اقامت دائم درخواست دهند، باید پیشنهادی از کارفرما داشته باشند.

    در بیشتر موارد، کارفرما از متقاضی درخواست می‌کند تا مجوزهای لازم را از دولت قبل از شروع به کار واقعی دریافت کند. اکثر دانشگاه‌ها دارای واحدهای ویژه‌ای هستند که به فارغ التحصیلان کمک می‌کنند تا شغل مناسب برای اقامت و کار در قبرس شمالی را پیدا نمایند. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های قبرس شمالی ظرف سه ماه پس از فارغ التحصیلی در قبرس استخدام شوند.

    براساس قانون قبرس شمالی، انواع مجوزهای کار پس از تحصیل در قبرس شمالی عبارتند از:

    • پیش مجوز (Prior Authorization)
    • مجوز کار محدود (Limited Work Permit)
    • مجوز کار برای خارجیان (Work Permits for Foreigners)
    • مجوز کار دانشجویی (Student Work Permits)
    • مجوز تاسیس کسب و کار (Business Establishment Permits)

    نحوه دریافت مجوز کار برای قبرس شمالی

    نحوه دریافت مجوز کار برای قبرس شمالی

    شما باید کارفرمای قبرس شمالی را پیدا کنید که مایل باشد از طرف شما به افسر مهاجرت در وزارت کشور درخواست دهد. وزارت کار و بیمه اجتماعی به افسر مهاجرت در مورد موقعیت فعلی محل کار برای مشاغل مورد نظر درخواست شما توصیه می‌کند و افسر را از طریق قوانین کار راهنمایی می‌نماید. کارفرمای آینده شما باید ثابت کند که به مهارت‌های نیاز دارد.

    پیدا کردن شغل در قبرس شمالی

    پیدا کردن شغل در قبرس شمالی

    مشاغل در روزنامه‌هایی مانند قبرس امروز و هفته نامه قبرس آگهی می‌شوند. قبرس شمالی یک کشور کم جمعیت و فشرده است و وقتی یافتن شغل کار نسبتاً آسانی است. از دیگران در مورد نیاز به نیروی کاری بپرسید و مهارت‌های خود را ارائه دهید و ببینید که آیا تقاضای شما با نیازهای محلی همخوانی دارد یا خیر. این کاملاً قابل قبول است که مستقیماً به شرکت‌هایی درخواست دهید که موضوع کارشان با موضوع مدرک تحصیلی شما مشابه هستند. دانستن زبان انگلیسی و به ویژه ترکی یک مزیت برای شما محسوب خواهد شد.

    مجوز کار پس از تحصیل در قبرس شمالی

    مجوز کار پس از تحصیل در قبرس شمالی

    کار در قبرس شمالی موضوعی است که تقریباً همه در مورد آن کنجکاو هستند. استفاده از دلار، یورو و استرلینگ علاوه بر لیر ترکیه و نرخ بیکاری دو درصد، جمهوری قبرس شمالی را از نظر فرصت‌های شغلی در دسته بندی متفاوتی قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید در قبرس شمالی کار کنید و قبلاً آگهی‌های استخدام در قبرس را مرور کرده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که فرصت‌های شغلی در بخش‌های خاصی فراوان‌تر هستند.

    در قبرس شمالی، صنعت ساختمانی، خدماتی و کشاورزی بخش‌های پیشرو هستند. همچنین تعداد زیادی هتل و مشاغل گردشگری در قبرس شمالی وجود دارند که از پتانسیل گردشگری آن نهایت استفاده را می‌کنند.  با توجه به تعداد زیاد مؤسسات آموزش عالی و صدها هزار دانشجو که قبرس شمالی را ترجیح می‌دهند، می‌توان موقعیت‌های شغلی دانشگاهی نیز در این مؤسسات پیدا کرد. هیچ مشکل حاد بیکاری در قبرس شمالی وجود ندارد و تعداد بیکاران ثبت نام شده از سال 1978 به طور پیوسته کاهش یافته است.

    هفته کاری رسمی در زمستان 40 ساعت و در تابستان 36 ساعت است. دولت قبرس شمالی خارجی‌ها را تشویق می‌کند که بیایند و در قبرس شمالی زندگی و کار کنند،  به ویژه، برای سرمایه گذاری در مشاغل و در بخش گردشگری. البته، فرصت‌های تجاری زیادی مانند آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های حمل و نقل (زمینی، دریایی یا هوایی)، هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، دهکده‌های تعطیلات، پاراگلایدر، خدمات مرتبط با گردشگری مانند ورزش‌های آبی، تفریحی را باز می‌کند و ورزش‌هایی مانند تنیس، گلف، اسب سواری و سایر موارد در این کشور وجود دارند.

    راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی

    راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی

    اکثر شرکت‌هایی که در قبرس شمالی فعالیت می‌کنند، شرکت‌های خصوصی هستند که مشابه قانون شرکت بریتانیا در سال 1948 تأسیس شده‌اند. در حالی که اکثر آنها با اکثریت سهام ترکیه فعالیت می‌کنند، شورای وزیران مجوز مالکیت خارجی شرکت‌های ثبت شده در قبرس شمالی را صادر می‌کند.

    یک حسابدار شما را در راه اندازی یک شرکت محدود در قبرس شمالی راهنمایی می‌کند. گام اول، درخواست به شورای وزیران است که جزئیات کاملی از ماهیت تجارت، سهامداران مالکیت و سایر را ارائه می‌دهد. هر درخواستی از یک شرکت با مشارکت ترکیه با دید مطلوب‌تری دیده می‌شود. علاوه بر این، برای دریافت مجوز تجاری، با اعتبار یک سال که هزینه آن سالانه هزار لیره ترکیه است، باید به اداره مهاجرت درخواست داد.

    این تنها زمانی می‌تواند صادر شود که هیات وزیران اجازه تشکیل شرکت را بدهد. فرآیند درخواست شامل معاینه پزشکی از جمله آزمایش خون برای HIV و سل است. کلیه شرکت‌ها باید در اداره تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه سلامت، در سازمان مالیاتی و صندوق تامین اجتماعی ثبت شوند. هنگامی که همه این برنامه‌ها ساخته شدند و مجوزها اعطا گردیدند، می‌توانید برای تجارت وارد شوید.

    از طرف دیگر، می‌توانید یک تجارت موجود در قبرس شمالی را خریداری کنید. اغلب فرصت‌هایی برای خرید آژانس‌های املاک، بارها، رستوران‌ها و شرکت‌های خدمات توریستی ایجاد می‌شوند. شرکت‌های محدود موجود نیز مانند انگلستان در دسترس هستند. مشوق‌های دولتی سخاوتمندانه برای سرمایه گذاری خارجی در قبرس شمالی وجود دارند که شامل تخفیف مالیات بر درآمد و شرکت و کمک هزینه‌های سخاوتمندانه برای هزینه‌های کسر مالیات مانند بروشورهای مسافرتی و فروش و سایر موارد هستند.

    کلام آخر

    در حال حاضر پنج دانشگاه در قبرس شمالی وجود دارند که به دانشجویان آموزش در سطح مناسبی را ارائه می‌دهند و گزینه‌های بسیار خوبی برای مهاجرت تحصیلی هستند. شما بعد از تحصیل می‌توانند برای دریافت مجوز کار درخواست دهید، ا'ر بتوانید کارفرمای مناسبی را پیدا کنید، مجوز کار می‌گیرید. مجوزهای کار که در قبرس موقتی هستند، در حال حاضر فقط به افرادی اعطا می‌شوند که یک پوزیشن کاری خاص از یک کارفرما را در اختیار دارند.

    به لطف رونق توسعه املاک، تاجران ماهر و متخصصان ساختمانی مانند مهندسان عمران، این حوزه‌ها در قبرس شمالی مورد تقاضا هستند. مشاغل مربوط به گردشگری و معلمان واجد شرایط بین المللی نیز مورد نیاز هستند. برای طرح هرگونه پرسش و ارائه خدماتی مهاجرتی می‌توانید با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمایید.

    سوالات متداول وضعیت کار پس از تحصیل در قبرس شمالی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت