دانشگاه های ونکوور 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تعداد زیادی از مهاجران که طی سالیان گذشته به ونکوور آمده‌اند، به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این شهر بودند. این موضوع نشان دهنده‌ی موقعیت ممتاز شهر ونکوور به عنوان شهری دانشجویی است. ونکوور شهری است که در آن می‌توان با فرهنگ‌های مختلف آشنا شد و با افراد با پیشینه‌های گوناگون ارتباط گرفت. علاوه بر این، دانشگاه‌های ونکوور فرصت‌های تحقیقاتی و امکانات رفاهی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. پس اگر می‌خواهید در این شهر دانشجویی زندگی و تحصیل کنید، بهتر است ابتدا با بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های ونکوور آشنا شوید. پس اگر به فکر تحصیل در کانادا هستید، بدون معطلی به سراغ معرفی این مراکز آموزشی می‌رویم.

    1- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    1- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های کاناداست که از متدهای آموزشی جدید همراه با امکانات مدرن برای آموزش دانشجویان استفاده می‌کند این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 در رتبه 34 جهان قرار گرفته است. این دانشگاه از نسبت دانشجو به اساتید 1:11 بهره می‌برد. به این معنا که 11 دانشجو سر کلاس یک استاد حضور دارند. دانشجویانی از بیش از 162 کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، بنابراین بریتیش کلمبیا یک محیطی چند فرهنگی دارد. تاکنون 8 برنده جایزه نوبل، 3 نخست وزیر کانادا و 65 ورزشکار برنده مدال المپیک از دانشگاه بریتیش کلمبیا فارغ التحصیل شده‌اند. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا آورده شده است:

    تجارت و اقتصاد

    آموزش

    علوم بهداشتی و زندگی

    فناوری و مهندسی

    ریاضی، شیمی و فیزیک

    زمین، محیط زیست و پایداری

    تاریخ، حقوق و سیاست

    زبانشناسی

    رسانه و هنرهای زیبا

    2- دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر یک دانشگاه دولتی است که در سال 1965 تاسیس شده است. این دانشگاه در زمره بهترین دانشگاه‌های ونکوور و جزء 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه سایمون فریزر با موسسات آموزشی بین المللی مختلفی ارتباط دارد و برنامه‌های تبادل دانشجو را با دانشگاه‌های ژاپن، مالزی، هنگ کنگ، چین، ایالات متحده، استرالیا و اروپا ارائه می‌دهد. دانشگاه سایمون فریزر یکی از 15 دانشگاه برتر تحقیقاتی در کانادا است و به دلیل بورسیه‌های تحصیلی و کارهای تحقیقاتی گسترده خود در سراسر جهان مشهور است. این دانشگاه 65 موسسه تحقیقاتی دارد که بیش از 40 درصد از مقالات تحقیقاتی ژورنال‌های برتر جهان را منتشر می‌کنند. طبق رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024، دانشگاه سایمون فریزر در رتبه 318 قرار گرفته است. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه سایمون فریزر آورده شده است:

    علوم محاسباتی

    مهندسی

    مهندسی انرژی پایدار

    اقتصاد

    علوم انسانی

    کسب و کار

    علوم بهداشتی

    علوم بیولوژیکی

    فیزیک

    3- دانشگاه کانادا وست

    3- دانشگاه کانادا وست

    دانشگاه کانادا وست که در سال 2004 تاسیس شد، در قلب شهر ونکوور قرار دارد. این دانشگاه به دلیل ارائه دوره‌های آموزشی با کیفیت و شهریه مناسب در سراسر کانادا مشهور است. دانشگاه کانادا وست به ترکیب علم و صنعت توجه زیادی دارد، به همین دلیل به دانشجویان مهارت‌های آموزش و تجربی را ارائه می‌دهد. بیش از 8 هزار دانشجو از بیش از 110 کشور در دانشگاه کانادا وست تحصیل می‌کنند. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه کانادا وست آورده شده است:

    علوم محاسباتی

    مهندسی

    مهندسی انرژی پایدار

    اقتصاد

    علوم انسانی

    کسب و کار

    علوم بهداشتی

    علوم بیولوژیکی

    فیزیک

    4- دانشگاه ونکوور آیلند

    دانشگاه ونکوور آیلند یک دانشگاه دولتی است که در سال 1936 تاسیس شد. این دانشگاه به دلیل رویکرد پژوهش محور خود در سراسر جهان مشهور است. دانشگاه ونکوور آیلند دوره‌های آموزشی با کیفیتی را با هزینه مناسب ارائه می‌دهد. نسبت دانشجو به استاد در این موسسه 1:6 است، بنابراین اساتید توجه بیشتری به نیازهای دانشجویان دارند. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی را در رشته‌های مختلف مانند هنر، علوم، طراحی داخلی، گرافیک و بیزنس ارائه می‌دهد. در مجموع، ونکوور آیلند از بهترین دانشگاه‌های ونکوور به حساب می‌آید. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه ونکوور آیلند وست آورده شده است:

    طراحی گرافیک

    طراحی داخلی

    زیست شناسی

    علوم کامپیوتر

    اقتصاد

    ریاضیات

    علوم سیاسی

    مدیریت پروژه

    BBA

    5- دانشگاه کاپیلانو

    5- دانشگاه کاپیلانو

    کاپیلانو یک دانشگاه دولتی است که در سال 1968 تاسیس شد. این دانشگاه بیش از 100 دوره تحصیلی در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. تقریبا 96 درصد از فارغ التحصیلان کاپیلانو در رشته تخصصی خود مشغول به کار هستند. این موضوع نشان دهنده توجه کارفرمایان به فارغ التحصیلان این دانشگاه است. دانشگاه کاپیلانو از بیش از 57 کشور مختلف دانشجو دارد، بنابراین محیطی چند فرهنگی را تشویق می‌کند. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه کاپیلانو آورده شده است:

    حسابداری

    زبان انگلیسی

    مدیریت کسب و کار

    مهندسی

    مراقبت‌های بهداشتی

    مدیریت بین الملل

    مطالعات حقوقی

    موسیقی

    علوم

    6- کالج کلمبیا

    قدیمی‌ترین کالج بین المللی مستقل دو ساله در ونکوور، کالج کلمبیا نام دارد. این کالج در سال 1936 تاسیس شد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های بین المللی غیر انتفاعی کانادا شناخته می‌شود. کالج کلمبیا عضو کالج‌ها و موسسات کانادا (CICan)، فدراسیون انجمن‌های مدارس مستقل (FISA) و زبان‌های کانادا است. این کالج در حال حاضر 2100 دانشجو از بیش از 61 کشور در سراسر جهان دارد. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط کالج کلمبیا آورده شده است:

    حسابداری مالی

    مردم شناسی

    مبانی برنامه نویسی کامپیوتر برای مهندسان

    هنر

    میکروبیولوژی

    گرافیک مهندسی به کمک کامپیوتر

    7- دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

    7- دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

    دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار یک دانشگاه دولتی است که در سال 1925 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین موسسات علمی بریتیش کلمبیا و از جمله گزینه‌های عالی برای مهاجرت به کانادا در جهت تحصیل می‌باشد که به طور خاص به آموزش حرفه‌ای در هنر، رسانه و طراحی تمرکز دارد. این دانشگاه بیش از 2 هزار دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. دانشجویان بین المللی از بیش از 50 کشور به امیلی کار می‌آیند تا بتوانند در رشته‌های مختلف هنری و طراحی مدرک معتبر بگیرند. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار آورده شده است:

    انیمیشن تجربی دو بعدی

    انیمیشن کامپیوتری سه بعدی

    طراحی ارتباطات

    اقدامات فرهنگی انتقادی

    نقشه کشی

    طراحی صنعتی

    8- دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

    دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن توسط دولت بریتیش کلمبیا در سال 1981 تاسیس شد. این دانشگاه پنج پردیس در منطقه ونکوور دارد. دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن بیش از 140 مدرک لیسانس، مدرک کاردانی، دیپلم و گواهینامه ارائه می‌دهد. کوانتلن تنها دانشگاه پلی تکنیک دولتی کانادا محسوب می‌شود. سالانه بیش از 20 هزار دانشجو برای آموزش عالی از این دانشگاه پذیرش می‌گیرند. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن آورده شده است:

    حسابداری

    کشاورزی

    زیست شناسی

    کسب و کار

    علوم کامپیوتر

    اقتصاد

    فناوری حفاظت از محیط زیست

    جغرافیا

    مطالعات اداری حقوقی

    9- کالج لانگارا

    9- کالج لانگارا

    کالج لانگارا در سال 1965 به عنوان بخشی از کالج اجتماعی ونکوور در پردیس خیابان 49 غربی شروع به کار کرد. قانون کالج و موسسه استانی اجازه تأسیس کالج لانگارا را به عنوان یک کالج عمومی مستقل در یک آوریل 1994 داد. کالج لانگارا دوره‌های مختلفی را در زمینه هنر، کسب و کار، علم و فناوری، علوم انسانی و اجتماعی و حوزه سلامت ارائه می‌دهد. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط کالج لانگارا آورده شده است:

    هنر و علم

    حسابداری

    مدیریت کسب و کار

    علوم سیاسی

    علوم کامپیوتر

    زیست شناسی

    علوم بهداشتی

    پرستاری

    مطالعات محیطی

    10- موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    مؤسسه فناوری بریتیش کلمبیا (BCIT) در سال 1964 تاسیس شد. این مؤسسه بیش از 300 دوره تحصیلی تمام وقت و هزار دوره تحصیلی نیمه وقت در علوم کاربردی و طبیعی، تجارت و رسانه، محاسبات و فناوری اطلاعات، مهندسی، علوم بهداشتی و غیره دارد. در جدول زیر تعدادی از دوره‌های تحصیلی محبوب ارائه شده توسط مؤسسه فناوری بریتیش کلمبیا آورده شده است:

    تحلیل داده‌های کاربردی

    فناوری مهندسی زیست پزشکی

    فناوری شیمیایی و زیست محیطی

    منابع انسانی

    مدیریت بازاریابی

    مدیریت پروژه

    فناوری معماری و ساختمان

    پ مهندسی عمران

    مهندسی برق

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ونکوور

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ونکوور

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ونکوور بسته به رشته و دانشگاه می‌تواند از 7 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال متغیر باشد. هزینه زندگی در ونکوور بسته به موقعیت مکانی و سبک زندگی می‌تواند حدود 15 تا 20 هزار دلار کانادا در سال باشد. به منظور کاهش هزینه‌های تحصیل در کانادا، دانشجویان می‌توانند بورسیه تحصیلی اخذ نموده یا به کار تمام وقت برای تامین هزینه‌های خود مشغول شوند.

    شرایط پذیرش برای بهترین دانشگاه‌های ونکوور

    شرایط پذیرش برای بهترین دانشگاه‌های ونکوور

    فرآیند درخواست برای کالج‌ها و دانشگاه‌های ونکوور بر اساس شرایط هر موسسه، مقطع تحصیلی یا رشته متفاوت خواهد بود. به طور کلی، دانشجویان باید مدارک زیر را تهیه کنند:

    • آخرین مدرک تحصیلی
    • ریزنمرات تحصیلی
    • نمرات GRE یا GMAT
    • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل یا PTE)
    • رزومه تحصیلی
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه
    • پاسپورت معتبر

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    دلایل زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های ونکوور وجود دارند که مهمترین آن‌ها شامل کیفیت بالایی آموزشی، دانشجو محور بودن شهر و امکانات آموزشی قوی است. ونکوور می‌تواند شهری ایده آل برای دانشجویان آینده‌نگر باشد. متقاضیانی که می‌خواهند در محیطی عالی تحصیل کنند و آینده خود را بسازند، می‌توانند ونکوور را انتخاب کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب ویزا از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول دانشگاه های ونکوور 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت