شهر ونکوور کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ونکوور هر ساله در میان ده شهر محبوب جهان قرار می‌گیرد. این شهر به دلیل برنامه‌های ابتکاری خود در زمینه‌های پایداری محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی، از مقاصد اصلی مهاجرت به کانادا است. مردم شهر رفتاری دوستانه دارند و مهاجران را با آغوشی باز می‌پذیرند. از نظر شرایط زندگی، کار، تحصیلات، درمان و بسیاری موارد دیگر، ونکورر جایی برای رشد و آرامش است. برای شناخت بیشتر این شهر با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    شهر ونکوور کجاست؟

    ونکوور (Vancouver) یک شهر بندری - ساحلی در سرزمین بریتیش کلمبیا در کانادا است. این شهر در ساحل غربی کانادا قرار دارد و از شمال در مرز 50 کیلومتری با ایالات متحده قرار دارد. شهر سیاتل در 230 کیلومتری جنوب ونکوور قرار دارد که برای رسیدن به آنجا نیاز به رانندگی در حدود 3 تا 4 ساعت است. تنگه جورجیا نیز در غرب شهر واقع شده است.

    درباره ونکوور

    ونکوور

    ونکوور به عنوان بهترین شهر برای زندگی در آمریکای شمالی شناخته شده است. موقعیت دیدنی این شهر در نزدیکی اقیانوس و واقع در کوه‌های ساحل شمالی، زندگی در ونکوور را بسیار ایده آل ساخته است.

    زندگی در ونکوور به دلیل قرار گرفتن شهر در نزدیکی دریا و کوهستان، بسیار لذت بخش است. این شهر دارای یک منطقه متنوع طبیعی با کلان شهری پویا است. هسته مرکزی شهر ونکوور در یک شبه جزیره قرار دارد که از سه طرف با آب احاطه شده است.

    این فضا در محدوده کوچک شهری و متراکمی قرار دارد که مشخصه‌های آن ساختمان‌های مسکونی بلند مرتبه و بلوک‌های اداری هستند که ظاهر مدرنی به شهر بخشیده‌اند. انگلیش بای در جنوب مرکزی شهر، مجموعه‌ای از سواحل شنی زیبا را ارائه می‌دهد. ونکوور شهری تمیز و بسیار زیبا است. تمیزی و زیبایی این شهر نتیجه داشتن محیط طبیعی منحصر به فرد و سیاست محکم زیست محیطی دولت است.

    فرهنگ، زبان و جمعیت شهر ونکوور

    ونکوور از نظر قومیتی یکی از متنوع‌ترین شهرهای کشور کانادا است. تاریخ احداث این شهر به سال 1886 باز می‌گردد، به همین دلیل شهری جدید محسوب می‌شود. مردم از نژاد انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی و آلمانی از نظر تاریخی بزرگ‌ترین گروه‌های قومی در این شهر هستند.

    در 30 سال گذشته، مهاجرت به طرز چشمگیری افزایش یافته است و از نظر قومی و زبانی در شهر شاهد تنوع بسیاری هستیم. تقریبا 30 درصد از ساکنان شهر از نژاد آسیایی هستند. در سال 2021 جمعیت ونکوور 2606000 نفر است که نسبت به سال 2020 در حدود 0.97 درصد افزایش داشته است. ایرانیان ساکن در ونکوور، 22 درصد جمعیت ایرانیان کانادا را تشکیل می‌دهد.

    آب و هوا در ونکوور

    ماه‌های تابستان در ونکوور معمولاً خشک است اما در مقابل، بیشتر روزهای آخر پاییز و زمستان (نوامبر تا مارس) سرد و بارانی هستند. باران در زمستان به طور مداوم می‌بارد اما نکته مثبت زمستان این است امکان ورزش‌های برفی مانند اسکی و اسنوبرد وجود دارد. هوا در بهار چیزی بین تابستان و زمستان است. هوای معتدل در بهار می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین لحظات در طبیعت ونکوور باشد.

    هزینه زندگی در ونکوور

    شهر ونکوور کانادا

    منصفانه است که بگوییم ونکوور جزء یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است. متوسط​​هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در ونکوور در حال حاضر در محدوده قیمت 1900 تا 2000 دلار است. به همین ترتیب، هزینه‌های مرتبط با تلفن به طور متوسط ​​در ونکوور، هر ماه تقریباً 75 دلار هزینه بردار خواهد بود، در حالی که به طور متوسط، حمل و نقل 93 دلار و هزینه مواد غذایی و وسایل خانه حدود 315 دلار در ماه باشد.

    متوسط حقوق در ونکوور حدود 75000 دلار کانادا در سال است. به بیان دیگر، هزینه زندگی ماهانه در ونکوور برای یک نفر در حدود 1180 دلار کانادا تخمین زده می‌شود، در حالی که متوسط هزینه یک خانواده چهار نفره حدود 4350 دلار کانادا است. این برآوردها اجاره را شامل نمی شود. درست است که ونکوور شهری گران قیمت است! اما میزان حقوق به خوبی جوابگوی خرج‌های ماهانه هستند.

    حمل و نقل در ونکوور

    حمل و نقل عمومی در ونکوور عالی بسیار است. ترانسلینک (Translink) اپراتور اصلی شبکه اتوبوسرانی شهر است و قطارهای سریع مترو (SkyTrain) نیز در دسترس هستند. از سال 2015، کارت مسافرتی به افراد به‌ راحتی با سیستم اتوبوس و مترو حرکت کنند. هنگام خرید کارت 6 دلار ودیعه لازم است.

    اگر قصد استفاده منظم از وسیله حمل و نقل را دارید، خرید این کارت پیشنهاد می‌شود. برای کرایه‌های نقدی، یک بلیط کاغذی کوچک به شما تعلق می‌گیرد. به یاد داشته باشید بلیط را با خود به همراه داشته باشید زیرا برای 90 دقیقه معتبر است و می‌تواند برای مسافرت‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

    شبکه حمل و نقل ترانسیلنک شامل مسیرهای اتوبوسرانی است که به خطوط حمل و نقل سریع ترن هوایی و کشتی‌های مسافری دریایی متصل می‌شوند. هنگام مسافرت از فرودگاه YVR به داخل شهر، 5 دلار به کرایه استاندارد اضافه می‌شود. اتوبوس‌ها می‌توانند تعداد محدودی دوچرخه حمل کنند و اکثر مسیرها مجهز به بالابر هستند.

    ونکوور با شبکه‌ای از خطوط اختصاصی دوچرخه سواری، شهری دوستدار دوچرخه است. دوچرخه در پیاده روها ممنوع است. وقتی این مسیرهای تعیین شده در دسترس نیستند، در جاده می‌توان به دوچرخه سواری پرداخت. طبق قانون، دوچرخه سواران باید از کلاه ایمنی استفاده کنند و زنگوله‌ای روی دوچرخه خود داشته باشند.

    ترافیک و عدم وجود پارک برای هر راننده‌ای در این شهر نگران کننده است، مخصوصاً اگر فرد در مرکز شلوغ شهر باشد! ثبت نام در برنامه‌های اشتراک خودرو مانند Car2Go و Evo امکان پذیر هستند. هر دوی این برنامه‌ها گزینه‌های مناسبی برای سفرهای یک طرفه هستند و گزینه‌های پارک زیادی را ارائه می‌دهند. تعداد زیادی آژانس اجاره اتومبیل در اطراف شهر و فرودگاه YVR وجود دارند.

    تجارت و کار در ونکوور

    شهر ونکوور کانادا

    بریتیش کلمبیا که در قلب آن ونکوور قرار دارد، یکی از مرفه‌ترین اقتصادهای کانادا را دارد. این شهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعتی کانادا است و اقتصاد بسیار پویا و متنوعی دارد. ونکوور بزرگ‌ترین بندر کانادا است که روزانه 200 میلیون دلار بار در بنادر آن حمل می‌شود.

    این بندر برای صادرات در رتبه یک شهرهای آمریکای شمالی قرار دارد و از این طریق حدود 115000 شغل تولید می‌کند. ونکوور همچنین در صنایع مختلف دیگری از جمله بیوتکنولوژی، سوخت‌های جایگزین و توسعه نرم افزار پیشگام است. وضعیت کار در ونکوور خوب است و افراد متخصص و غیرمتخصص به زودی جذب بازار کار می‌شوند.

    پروژه‌های ساختمانی که در سال 2020 در دست اجرا بودند شامل 3 میلیارد دلار پروژه مسکن سناکو و یک مترو جدید در ونکوور هستند. این شهر زیبا در حال حاضر از عوارض همه گیر ویروس کرونا رنج می‌برد و نرخ بیکاری از 4 درصد در ژانویه 2020، به بیش از 14 درصد در مه 2020 رسیده است. پیش بینی می‌شود با کاهش پاندمی ویروس کرونا، شرایط کار به مانند سابق بهبود پیدا خواهد کرد.

    تحصیل در شهر ونکوور

    شهر ونکوور کانادا

    ونکوور دارای دو دانشگاه بزرگ اعم از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و دانشگاه سایمون فریزر است. دانشگاه بریتیش کلمبیا دومین مؤسسه آموزشی برتر کانادا است. دانشگاه سیمون فریزر در طول شش سال گذشته به عنوان بهترین دانشگاه جامع کانادا رتبه بندی شده است. انستیتوی فنآوری بریتیش کلمبیا دارای آموزش‌های پلی تکنیک است و مدارک تحصیلی مختلفی را در رشته‌های گوناگون ارائه می‌دهد.

    ونکوور همچنین دارای چندین کالج محلی و دانشگاه هنر و طراحی و مدرسه فیلم ونکوور است. مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها با بودجه دولتی تأمین می‌شوند و کیفیت آموزشی در سطح بالا را ارائه می‌دهند. مدارس خصوصی نیز در شهر هستند که برای تحصیل در آنها باید هزینه پرداخت شود.

    تفریح و سرگرمی در ونکوور

    ونکوور مرکز اصلی موسیقی کانادایی است. گالری هنری ونکوور یکی از اصلی‌ترین صحنه‌های هنری شهر است و موزه ونکوور نیز بسیار محبوب می‌باشد. ونکوور محل برگزاری یک جشنواره سالانه فرینج (Fringe) و یک جشنواره بین المللی فیلم است.

    ونکوور به راحتی از نظر آب و هوا، مجاورت با اقیانوس، کوه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سواحل، یکی از قطب‌ها اصلی گردشگری کانادا است. دوچرخه سواری، گلف، قایقرانی، پیاده روی، اسکی و اسنوبرد در این شهر بسیار محبوب هستند.

    در ونکوور بیش از 3200 هکتار پارک وجود دارد که بزرگ‌ترین آن پارک استنلی است. این شهر شش تیم ورزشی حرفه‌ای از جمله دو تیم هاکی روی یخ، یک تیم بیسبال و فوتبال را در خود جای داده است.

    کلام آخر

    ونکوور شهری است که چیزی متفاوت از اکثر شهرها ارائه می‌دهد. هسته اصلی شهر مملوء از حرکت و هیجان است و هر مهاجری را سر ذوق می‌آورد. علاوه بر این، ونکوور توسط اقیانوس و کوه احاطه شده است که این مهم آب و هوای معتدل را فراهم کرد است. از این رو، فعالیت‌های تفریحی در فضای باز را در تمام طول سال امکان پذیر می‌کند. از نظر کیفیت زندگی و کار، ونکوور در بالای لیست بهترین شهرهای کانادا قرار دارد.

    اگر می‌خواهید مشاوره حرفه‌ای در زمینه مهاجرت به کانادا داشته باشید، توصیه می‌کنیم با مشاوران مجرب ما در گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول شهر ونکوور کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت