صفر تا صد مهاجرت به کانادا

کانادا به عنوان بهترین کشور جهان برای مهاجرت شناخته می‌شود و سالانه هزاران نفر برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. از آنجایی که این کشور یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در میان ایرانیان است، آشنایی با روش‌های مهاجرتی و اخذ اقامت آن از بیش از پیش احساس می‌شود. در این مقاله کوشیده‌ایم تا به پرسش‌های شما در زمینه مهاجرت به کانادا پاسخ داده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. ما در گروه مهاجرتی ادب، با بهره‌مندی از کادری مجرب و متخصص می‌توانیم پاسخگوی سوالات شما در این مسیر بوده و فرآیند اخذ اقامت را ساده‌تر از هر زمان دیگری به انجام برسانیم. این مجموعه خدماتی چون اخذ انواع ویزا و اقامت دائم در کانادا و دیگر کشورهای جهان مانند استرالیا و قبرس را ارائه می‌دهد.

ویدیو روش های مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت به کانادا

    کانادا بهترین انتخاب برای مهاجرت؛ چرا اقامت در کانادا هدف اغلب مهاجران است؟

    تقریبا تمامی افرادی که تصمیم مهاجرت به کشور دیگری دارند، این اقدام را برای دستیابی به امکانات رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهتر انجام می‌دهند. در بین کشورهای مقصد برای مهاجرت، کانادا جزء پرطرفدارترین کشورها در بین ایرانیان به شمار می‌رود. زیرا کانادا جزء کشورهای پیشرفته در سطوح مختلف از جمله تحصیل، شرایط اقتصادی، درمانی، تفریحی، امنیت و آرامش است.

    این امتیازات و برتری کشور کانادا موجب شده در چندین سال اخیر، کانادا به مقصد رویایی و اولویت اصلی اغلب ایرانیان برای مهاجرت تبدیل گردد. زیرا مهاجرین مانند شهروندان این کشور امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و کار در بهترین شرکت‌ها و مجموعه‌های سازمانی را دارند. این موارد تنها بخشی از مزایای مهاجرت به کانادا است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید شرایط زندگی خود را تغییر دهید و از امکانات و فرصت‌های بهتری استفاده کنید، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

    مختصر اطلاعات کلیدی کانادا

    از جمله اطلاعات کلی در مورد کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    نام رسمی

    کانادا (به لاتین Canada)

    پایتخت

    اتاوا (Ottawa)

    نوع حکومت

    دموکراسی پارلمانی فدرال / پادشاهی مشروطه

    واحد پول

    دلار کانادا (با عنوان اختصاری CAD)

    زبان رسمی

    انگلیسی و فرانسوی

    مساحت کل

    9.985 میلیون کیلومتر مربع (دومین کشور بزرگ جهان)

    تعداد استان و قلمرو

    13

    جمعیت

    40 میلیون نفر (آمار 2024)

    شرایط اقلیمی

    عموما سردسیر

    میزان تولید ناخالصی

    2.1 تریلیون دلار در سال جاری میلادی (رتبه دهم در جهان)

    متوسط حقوق ملی

    53 هزار دلار در سال

    نرخ بیکاری

    5.5 درصد (اواخر 2023)

    بزرگ‌ترین شهر

    تورنتو

    محبوب‌ترین شهرها

    تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا، کبک سیتی، ادمونتون، همیلتون، کلگری، هالیفاکس، وینیپگ و...

    متوسط هزینه زندگی دانشجو در سال

    12 تا 20 هزار دلار کانادا

    متوسط هزینه تحصیل دانشجو در سال

    25 هزار دلار کانادا

    تعداد دانشگاه‌های معتبر

    بیش از 90 دانشگاه

    مختصر اطلاعات کلیدی کانادا

    شرایط جغرافیایی بر نحوه زندگی بسیار اثرگذار است. آب و هوای کانادا با ایران متفاوت بوده و در زمان مهاجرت نیاز است که در این رابطه نیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

    روش‌ های مهاجرت به کانادا؛ چگونه خود را به کانادا برسانیم؟

    روش‌ های مهاجرت به کانادا؛ چگونه خود را به کانادا برسانیم؟

    برای مهاجرت به کانادا برنامه‌های مختلف از طرف اداره مهاجرت این کشور طراحی شده است. متقاضیان مهاجرت کانادا می‌توانند با مطالعه شرایط و مدارک لازم برای هر طرح، برای اقامت در این کشور اقدام کنند. در حالت کلی روش های مهاجرت به کانادا عبارتند از:

    • مهاجرت از طریق کار
    • مهاجرت تحصیلی به کانادا
    • مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت
    • اقامت در کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
    • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
    • مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی
    • مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
    • مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی
    • مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
    • مهاجرت به کانادا با تولد فرزند

    در ادامه این مطلب در مورد هر یک از انواع روش های مهاجرت به کانادا صحبت خواهیم کرد.

    تحصیل در کانادا؛ بهترین روش مهاجرت به کانادا

    تحصیل در کانادا؛ بهترین روش مهاجرت به کانادا

    مهاجرت تحصیلی به کانادا بهترین و متداول‌ترین روش برای دریافت اقامت این کشور است. برای تحصیل در کانادا ابتدا باید با توجه به رشته تحصیلی خود، دانشگاهی را پیدا کرده و مدارک تحصیلی خود را برای آن ارسال کنید. نوع مدارک درخواستی هر دانشگاه متفاوت بوده و به همین دلیل حتما قبل از ارسال درخواست با پُر کردن فرم، به سایت آن مجموعه مراجعه کنید. در صورت پذیرش، لازم است که نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه مدنظر را با سایر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، برای سفارت این کشور ارسال کنید.

    از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • پذیرش تعداد بالای دانشجو از سراسر جهان
    • کیفیت بالای سیستم آموزش
    • امکان اشتغال به کار دانشجویی
    • امکان ورود به بازار کار جهانی
    • همراهی همسر و فرزندان در صورت تمایل

    البته باید اشاره کنیم که هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کانادا گران است. اما نسبت به آمریکا و انگلیس کمتر است. قوانین جدید مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل هر سال کمی تغییر خواهد کرد. طبق آخرین مطالب درج شده در سایت اداره مهاجرت کانادا، این کشور در سال 2024 تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده خود را به 360000 کاهش خواهد داد. در حالی که در سال‌های گذشته حدود 800000 مجوز صادر کرده است. البته باید اشاره کنیم که این سقف برای دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتر یا مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه نیست. بلکه برای دانشجویان کارشناسی است.

    جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ادب ویزا یا رزرو وقت مشاوره تخصصی با شماره 02171400111 تماس حاصل فرمایید. در صورت تمایل پس از مشاوره تخصصی، می‌توانید نسبت به تشکیل یک پرونده مهاجرتی قوی و بدون نقص با تیم ادب ویزا اقدام نمایید.

    مهاجرت به کانادا از طریق کار؛ دریافت اقامت کانادا به صورت موقت یا دائم

    مهاجرت به کانادا از طریق کار؛ دریافت اقامت کانادا به صورت موقت یا دائم

    یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا، دریافت ویزا و مجوز کار در این کشور است. در این حالت، متقاضی امکان زندگی و کسب درآمد را در یکی از بهترین کشورهای دنیا دریافت خواهد داشت. خوشبختانه اداره مهاجرت کانادا برای افراد با سطح تحصیلات یا تجربه کاری مختلف، طرح‌های مهاجرتی متفاوتی را برنامه‌ریزی کرده است.

    از طرفی دیگر می‌توان اینگونه عنوان کرد که مهاجرت به کانادا از طریق کار، جزء کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی است. به همین دلیل این روش مهاجرتی طرفداران زیادی دارد. البته باید اشاره کنیم که کشور کانادا نیز به دنبال افراد متخصص و باتجربه است تا بازار کار و اقتصاد خود را پُررونق نگه دارد. در حالت کلی مهاجرت کاری به کانادا از 2 طریق قابل انجام است:

    • مهاجرت از طریق جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی
    • مهاجرت کاری از طریق اکسپرس اینتری

    در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از دو روش مهاجرت کاری به کانادا می‌پردازیم.

    مهاجرت کاری از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کار

    یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای اخذ ویزای کاری و اقامت کانادا، دریافت پیشنهاد کار یا همان Job Offer از یک کارفرمای کانادایی است. می‌توان اینگونه گفت که بهترین راه مهاجرت به کانادا از طریق دریافت جاب آفر است. این طرح به دلیل نیاز جدی به نیروی کار در برخی از استان‌ها و شهرهای کانادا برنامه‌ریزی شده است. از همین رو هر ساله اداره مهاجرت کانادا لیستی از مشاغل مورد نیاز در سراسر کشور را ارائه می‌دهد. با این کار افراد دارای شرایط لازم می‌توانند درخواست ویزای کاری و اقامت در این کشور را ارسال کنند.

    ویزایی که از طریق جاب آفر اعطا می‌شود یک ویزای موقت بوده و متقاضی به مدت 3 سال اجازه کار و اقامت در این کشور را دارد. البته امکان شرکت در برنامه اکسپرس اینتری برای این دسته از افراد وجود دارد تا اقامت دائم دریافت کنند.

    مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

    کانادا جزء کشورهایی است که همه ساله پذیرای نیروی کار ماهر بین‌المللی است. از سال 2015 و طبق برنامه‌های اقتصادی و توسعه، جذب نیروی کار ماهر جزء اهداف مهم این کشور قرار گرفته است. از همین رو برنامه‌ای تحت عنوان اکسپرس اینتری (EXPRESS ENTRY) را برای مهاجرین طراحی کرده ‌است. برنامه اکسپرس اینتری خود شامل 3 دسته متفاوت زیر است:

    • برنامه‌ی نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program (FSWP)
    • برنامه برنامه نیروی کار فنی The Federal Skilled Trades class (FSTP)
    • برنامه مهاجرت از طریق تجربه کار در کانادا The Canadian Experience Class (CEC)

    کارفرمایان نقش مهمی در انتخاب مهاجران ایفا می‌کنند و برای پیدا کردن نیروی کار مدنظر خود بانک کاریابی کانادا را بررسی می‌کنند.

    مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی

    مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی

    اداره مهاجرت کانادا به استان‌های مختلف این کشور اجازه داده است که با توجه به نیازهای خود برنامه‌های مهاجرتی مخصوص به خود را طراحی و اجرا کنند. از همین رو برنامه‌های استانی یا Provincial Nominee Program (PNP) از دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود. در این برنامه‌ها استان‌ها می‌توانند برای تأمین منابع مورد نیاز خود در زمینه‌های مختلف، مهاجر پذیرش کنند. این نیازها شامل تأمین نیروی کار ماهر، حرفه‌ای، متخصص و شاخه‌های دیگر مانند دانشجو یا سرمایه‌گذار می‌شود.

    تقریبا همه‌ی استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی یا همان PNP مخصوص به خود را دارند. اما امکان دارد که برنامه‌ها یا شرایط درخواستی آن‌ها کمی با هم متفاوت باشد. از همین رو برای ارسال درخواست ویزا برای برنامه‌های استانی، حتما شرایط و مدارک هر استان را جداگانه مطالعه کنید. مشاورین مجرب ادب ویزا با سابقه کاری بالا، شما را در این امر راهنمایی خواهند کرد.

    مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری؛ چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟

    اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که در خارج از کشور صاحب کسب و کار هستند. همچنین مناسب افرادی است که بنا به توانایی‌ها، تخصص، سابقه کار، امکانات و میزان ثروت، توان ثبت شرکت در کانادا را دارند. البته باید اشاره کنیم که امکان کارآفرینی و تاسیس استارتاپ در کانادا برای مهاجرین فراهم است. برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری کافی است که یکی از راهکارهای گفته شده را انتخاب کنید. سپس مراحل را با کمک مشاورین ادب ویزا پیش ببرید.

    لازم به ذکر است که ثبت شرکت در کانادا، تاسیس استارتاپ یا کارآفرینی مراحل، شرایط و مدارک مخصوص به خود را دارند. همچنین ثبت شرکت در کانادا نیز انواع مختلفی داشته که انتخاب هر کدام از آن‌ها روند انجام مراحل را تغییر خواهد داد. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که قبل از انجام هر کار و ارسال درخواست یا فرم به اداره مهاجرت کانادا، با مشاورین متخصص در این حوزه مشورت کنید. مجموعه ادب ویزا با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا آماده خدمات‌رسانی و مشاوره به شما عزیزان است.

    لازم به ذکر است که از سال 2014 برنامه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری فدرال و استان کبک متوقف شده است. برای بررسی شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری با مشاورین ادب ویزا مشورت کنید.

    مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

    مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

    افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کاری در کانادا را دارند، می‌توانند با اجرای آن و اشتغال‌زایی در این کشور، ویزا و اقامت در کانادا را کسب کنند. اما راه‌اندازی کسب و کار جدید یا استارتاپ در کانادا خیلی ساده نیست. بلکه طرح تجاری یا بیزینس‌پلن متقاضی باید تایید و حمایت سازمان‌های مورد تایید کانادا را بدست بیاورید.

    از مزایای مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال
    • متقاضی می‌تواند در زمان بررسی پرونده مهاجرت خود، اقامت موقت در کانادا داشته باشد.
    • راحتی در تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم برای متقاضی و خانواده او
    • امکان مهاجرت برای تمامی اعضای تیم کسب و کار
    • نیازی به مدرک زبان سطح بالا نیست.
    • عدم محدودیت در فعالیت تجاری
    • بهره‌مندی کامل از حقوق شهروندی
    • هزینه نسبتا پایین برای مهاجرت (کافی است طرح تجاری یا بیزینس پلنی کامل و خاص که قابلیت اجرا شدن در کانادا دارد را ارائه دهید)
    • دسترسی به کمک‌های مالی و امکانات تخصصی در حوزه کسب و کار

    با توجه به مزایای مالی، اقامتی و اقتصادی که اجرای استارتاپ در کانادا دارد، متقاضیان برای دریافت اقامت از این طریق بسیار زیاد است. در این حالت بیزینس پلنی تاییدیه‌های لازم را دریافت می‌کند که شرایط بهتری داشته باشد. برای آشنایی با شرایط و مراحل مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ با مشاورین خبره این زمینه مشورت کنید. زیرا مهم است که تمام مراحل درخواستی، فرم‌ها و تاییدیه‌های لازم را مو به مو اجرا کنید.

    مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

    یکی از روش های مهاجرت به کانادا، اشتغال‌زایی یا کارآفرینی است. این برنامه در تمامی استان‌های کانادا قابل اجرا است؛ اما برخی شرایط و قوانین آن‌ها با هم متفاوت است. به همین دلیل قبل از ارسال هرگونه فرم جهت دریافت ویزا، اقامت یا دریافت مجوز، قوانین و شرایط هر استان را برای اقامت از طریق کارآفرینی بررسی کنید.

    برای دریافت اقامت کانادا از طریق کارآفرینی نیاز است که متقاضی میزان سرمایه مورد نیاز، سابقه کاری و کارآفرینی خود را ارائه دهد. دیگر فاکتورهایی مانند سطح تحصیلات، زبان انگلیسی، تخصص و سابقه کار مدیریتی امتیاز حساب می‌شوند.

    مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

    این روش بیشتر مخصوص افراد برجسته یا حداقل دارای فعالیت حرفه‌ایی در زمینه فرهنگی، هنری و ورزشی می‌گردد. کشور کانادا با شرایط خاص برنامه خود اشتغالی را اجرا می‌کند. اما لازم است که متقاضی افسر اداره مهاجرت را برای داشتن توانایی و انگیزه کافی قانع کند. با توجه به قوانین اداره مهاجرت کانادا، 2 دسته زیر می‌توانند برای ویزای خود اشتغالی اقدام کنند:

    • هنرمندان در زمینه فرهنگ و هنر که سابقه 2 سال خوداشتغالی دارند یا 2 سال به صورت حرفه‌ای در سطح بین‌المللی کار کرده باشند.
    • ورزشکارانی که سابقه 2 سال ورزش در سطح ملی یا بین المللی دارند.

    برای کسب اطلاعات کامل درباره مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی با مشاورین ادب ویزا مشورت کنید.

    اخذ اقامت کانادا با استفاده از برنامه اسپانسرشیپ خانوادگی

    یکی دیگر از روش‌های ساده، کم هزینه و کم‌دردسر برای اخذ اقامت کانادا، اسپانسرشیپ خانوادگی است. در این روش، افراد بالای 18 سال که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند، می‌توانند اسپانسر یا حامی برخی از بستگان نزدیک برای اقامت در این کشور شوند.

    برخی از مهم‌ترین شرایط برنامه اسپانسرشیپ برای اقامت در کانادا عبارتند از:

    • حضور اسپانسر در کانادا در مدت زمان اسپانسرشیپ
    • داشتن تمکن مالی لازم و درآمد سالانه به ازای هر نفر همراه
    • حمایت و ساپورت افراد اسپانسر شده به مدت 20 سال
    • نداشتن سوء سابقه، تخلف مالی یا سابقه ورشکستگی
    • امضای قرارداد با اداره مهاجرت در جهت عملی کردن تعهدات

    با داشتن این شرایط، ساکنین کانادا می‌توانند اسپانسر افراد زیر شوند:

    • همسر و یا شریک زندگی قانونی
    • فرزند زیر 21 سال
    • فرزند زیر 21 سال همسر یا شریک زندگی قانونی
    • والدین
    • پدربزرگ و مادربزرگ
    • و افرادی که برای زندگی از همه نظر مانند مالی و معیشتی و مراقبتی وابسته به والدین متقاضی باشند.

    باید اشاره کنیم که تنها مهاجرین دارای اقامت دائم امکان همراه داشتن همسر و فرزندان خود را ندارند. بلکه افراد دارای ویزای موقت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و روش‌های دیگر (به غیر از ویزای توریستی) می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال مجرد خود را با خود به کانادا ببرند.

    توجه داشته باشید زمان بررسی مدارک برای اسپانسرشیپ همسر 12 ماه، برای والدین و پدربزرگ‌-مادربزرگ 20 تا 24 ماه و برای فرزندان نیز 10 الی 12 ماه به طول می‌انجامد. همچنین هزینه درخواست مهاجرت به کانادا از طریق روش اسپانسرشیپ برای همسر، والدین و پدر بزرگ/ مادر بزرگ 1050 دلار و برای فرزندان 150 دلار است.

    مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج؛ آسان‌ترین نحوه مهاجرت به کانادا

    شاید آسان‌ترین روش مهاجرت به کانادا، ازدواج با شهروند یا مهاجری ساکن در این کشور باشد. البته این روش برای دیگر کشورها نیز صادق است. اما با توجه به افزایش ازدواج‌های صوری، اداره مهاجرت کانادا روی این دسته از پرونده‌های مهاجرتی حساس بوده و قوانین خاصی دارد. مهم‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج عبارتند از:

    • داشتن حداقل سن قانونی هر دو طرف (بالای 18 سال)
    • داشتن شهروندی یا اقامت دائم کانادا
    • تمکن مالی همسر مقیم کانادا برای ساپورت یک خانواده و زندگی مشترک
    • توانایی اثبات حقیقی بودن و اصالت داشتن ازدواج (ازدواج صوری نباشد)
    • اگر یکی از زوجین بین 18 سال باشد، اجازه والدین نیاز است.
    • برای اقدام به ویزای ازدواج، یکی از زوجین باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

    شروط دیگری برای همسر مقیم کانادا (اسپانسر کننده) وجود دارد از جمله:

    • نداشتن سوء سابقه در جرایمی سنگین
    • نداشتن سابقه حکم اخراج از کانادا
    • در طی 3 سال اخیر اسپانسر همسر دیگری نشده باشد
    • به غیر از معلولیت، به هیچ دلیل از سوی دولت کمک مالی دریافت نکرده باشد و...

    همچنین حتما توجه نمایید که در راستای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، قدمت ازدواج زوجین باید حداقل به میزان 2 سال حفظ گردد. آنگاه فردی که با شخص دارای شهروندی کانادا ازدواج کرده، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم خود به صورت مستقل اقدام نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا راهنمایی دقیق با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شرایط جدید مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

    شرایط جدید مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

    طبق قوانین کشور کانادا، هر شخصی که از تاریخ 15 فوریه 1977 میلادی در خاک این کشور متولد شود؛ از بدو تولد شهروند کانادا است. این قانون همچنین شامل حضور در آسمان و مرز هوایی کشور کانادا (تولد در حین پرواز) یا در داخل مرزهای آبی این کشور (در کشتی و غیره) نیز خواهد بود. توجه داشته باشید که در این حالت تنها کودک شهروند کانادا حساب می‌شود و والدین او باید از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی ذکر شده فوق اقدام کنند. از راه‌های مهاجرت به کانادا برای والدینی که کودکشان در این کشور متولد شده می‌توان اخذ اقامت تحصیلی یا کاری را مثال زد.

    مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

    یکی از انواع روش‌‎های مهاجرت به کانادا پناهندگی است. معمولا افرادی از روش پناهندگی استفاده می‌کنند که شرایط کاری یا تحصیلی و سرمایه کافی برای اقدام به اخذ اقامت قانونی ندارند. البته تعداد بالایی از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند به دلایل جنگ، مسائل سیاسی، مذهبی یا نژادی تصمیم به پناهندگی می‌گیرند. در حالت کلی به دلیل خطراتی که حین سفر به کشور مقصد وجود دارد و شرایط سخت زندگی در پناهگاه‌ها این روش توصیه نمی‌شود. همچنین برنامه‌های مهاجرتی مختلفی وجود دارد که افراد با شرایط متفاوت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

    روند مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی به این صورت است که متقاضی به دلایل گفته شده، درخواست خود را برای کشور کانادا ارسال ‌کند. بر اساس کنوانسیون ژنو در سال 1951، تقریبا همه کشورهای توسعه یافته مانند کانادا موظف هستند که متقاضیان پناهندگی را بررسی کنند. در صورت موجه بودن دلیل پناهندگی، دولت کانادا موظف به پناه و اسکان دادن به متقاضیان است.

    برنامه‌های حمایت از پناهندگان در کانادا به چه صورتی است؟

    سیستم پناهندگی کانادا دارای دو بخش اصلی است که عبارتند از:

    • برنامه پناهندگی در کانادا برای افرادی که از خارج از مرزهای کانادا درخواست پناهندگی می‌دهند.
    • برنامه پناهندگی در کانادا برای افرادی که پس از ورود به کانادا درخواست پناهندگی می‌دهند.

    افراد زیر برای دریافت اقامت کانادا به شیوه پناهندگی واجد شرایط نیستند:

    • مرتکب جرایم خطرناک و جدی شده باشند.
    • ادعاهای پناهندگی پیشین آن‌ها توسط دولت کانادا رد شده باشد.

    براساس برنامه کمک به اسکان پناهندگان، دولت کانادا یا حامیان خصوصی به پناهجویان تا هر زمان که بتواند هزینه‌های زندگی خود تامین کنند، کمک هزینه اعطا می‌شود. همچنین خدمات زیر به پناهندگان ارائه می‌شود:

    • از آن‌ها در فرودگاه استقبال می‌کنند.
    • اسکان دادن شخص در اماکن موقت ویژه پناهندگان
    • اسکان دادن شخص در اماکن دائمی ویژه پناهندگان تا زمان به نتیجه نهایی رسیدن پرونده متقاضی.
    • ارزیابی نیازهای افراد و تامین آن‌ها.
    • دادن هرگونه اطلاعات و کمک به آشنایی بیشتر با کانادا از جمله آموزش‌ زبان، تاریخ و فرهنگ کانادا

    در صورت تایید درخواست پناهندگی، به پناهجو در پیدا کردن شغل، ایجاد ارتباط با کانادایی‌ها، مهارت زبان انگلیسی، مراقبت از کودکان و چندین خدمات دیگر ارائه می‌شود.

    معایب پناهندگی در کانادا

    از جمله معایب پناهندگی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • خطرات احتمالی در مسیر رسیدن به خاک کانادا
    • احتمال رد شدن پرونده به دلیل کثرت و شباهت کیس‌های پناهندگی در سال‌های گذشته
    • عدم برخورداری از حقوق اجتماعی و شهروندی برابر تا چندین سال
    • شرایط بسیار سخت زندگی در کمپ‌های پناهندگی
    • همواره جامعه به دید منفی به شما نگاه خواهد کرد، حتی بعد از اخذ اقامت
    • سختی و مشقت در کاریابی و پیدا کردن شغل
    • ایجاد حالت روحی و روانی بد در شخص به دلیل روش مهاجرتی منتخب و مشقت‌های آن

    لازم به ذکر است که به علت مغایرت با قانون، موسسه مهاجرتی ادب هیچ‌گونه اقدام و یا ارائه مشاوره برای اخذ اقامت از طریق پناهندگی هیچ کشوری از جمله کانادا را انجام نخواهد داد.

    استان‌های پرطرفدار کانادا برای مهاجرت کدامند؟

    استان‌های پرطرفدار کانادا برای مهاجرت کدامند؟

    با افزایش جمعیت مهاجر به کانادا در طی سال‌های اخیر، برخی از استان‌های کانادا بیشتر از دیگر استان‌ها در میان مهاجران محبوبیت پیدا کردند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که شاید اصلی‌ترین آن‌ها مربوط به سطح رفاه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، موقعیت‌های شغلی و سطح درآمد افراد، کیفیت نظام تحصیلی و امکانات دیگر در آن استان باشد. از محبوب‌ترین استان‌های کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    استان

    ویژگی‌های استان

    انتاریو

    • محبوب‌ترین استان از طرف مهاجرین
    • دارای شهرهای پرجمعیتی مانند تورنتو و اوتاوا
    • بالاترین میزان تنوع قومی- فرهنگی

    کبک

    • مقام دوم در محبوبیت بین استان‌ها
    • شهر مونترال واقع در این استان است.
    • دارای فرهنگ و رسوم فرانسوی- انگلیسی

    استان بریتیش کلمبیا

     

    • واقع در غربی‌ترین بخش کانادا
    • شرایط آب و هوایی مناسب
    • دارای منابع طبیعی مهم
    • شهر ونکوور و ویکتوریا واقع در این استان است.
    • دارای هزینه‌های بالای زندگی
    • دارای جمعیت بالای مهاجرین آسیایی به ویژه چینی‌ها

    آلبرتا

    • پیشرفت تکنولوژیک و صنایع در سال‌های اخیر
    • دارای جمعیت بالایی از مهاجرین
    • دارای منابع نفتی
    • افزایش نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص به دلیل گسترش صنایع

    مانیتویا

    • ملقب به قلب کانادا
    • افزایش میزان جمعیت مهاجرین در این استان
    • پایتخت فرهنگ و کشاورزی این کشور
    • محبوب در بین مهاجرین حوزه کشاورزی و صنایع غذایی

    ساسکاچوان

    • استان محبوب مهاجرین
    • دارای قوانین و سیاست‌های اقتصادی مناسب برای جذب مهاجرین، محصلین و نیروی کار ماهر
    • استانی زیبا و راحت

    در جدول زیر شهرهای محبوب و مهم کانادا به طور مختصر با یکدیگر مقایسه شده‌اند:

    شهر

    جمعیت

    متوسط هزینه ماهانه زندگی

    متوسط درآمد ماهانه

    تورنتو

    2.93 میلیون نفر

    3855 دلار کانادا

    4330 دلار کانادا

    ونکوور

    675 هزار نفر

    3830 دلار کانادا

    4670 دلار کانادا

    مونترال

    1.8 میلیون نفر

    2660 دلار کانادا

    3830 دلار کانادا

    اتاوا

    995 هزار نفر

    3160 دلار کانادا

    4700 دلار کانادا

    کبک سیتی

    550 هزار نفر

    2355 دلار کانادا

    3765 دلار کانادا

    کلگری

    1.34 میلیون نفر

    3000 دلار کانادا

    4800 دلار کانادا

    وینیپگ

    750 هزار نفر

    2380 دلار کانادا

    3000 دلار کانادا

    ادمونتون

    981 هزار نفر

    2640 دلار کانادا

    4050 دلار کانادا

    متوسط هزینه زندگی در برخی از شهرهای کانادا

    مهاجرت خانوادگی به کانادا

    بسیاری که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند، صد در صد در ذهنشان این سوال به وجود می‌آید که آیا می‌توان به صورت خانوادگی به کانادا مهاجرت کرد؟ اگر این امکان وجود داشته باشد، شامل چه اشخاصی از خانواده می‌شود؟ شرایط مهاجرت با هر یک از اعضای خانواده چگونه خواهد بود؟

    عموماً مهاجرت خانوادگی به کانادا به طور کلی امکانپذیر است. اما اینکه چه اشخاصی می‌توانند متقاضی را همراهی کنند، کمی تفاوت در این کلیت ایجاد می‌نماید. از خوبی‌های اکثر ویزاهای کانادا از جمله ویزاهای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی این است که شخص متقاضی می‌تواند همسر و کلیه فرزندان زیر 18 سال را با خود ببرد.

    در صورتی که شخص موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شود علاوه بر همسر و فرزندان، می‌تواند برای ویزای والدین و حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود نیز اقدام نماید. همچنین حتی قبل از مرحله اخذ اقامت دائم کانادا توسط متقاضی، باید گفت که همسر به عنوان همراه، اجازه‌ی کار تمام وقت و از نوع Open Work Permit را خواهد داشت. فرزندان هم حق تحصیل در مدارس این کشور را خواهد داشت.

    لازم به ذکر است که تنها در صورتی متقاضی می‌تواند برای اقامت والدین خود در کانادا اقدام کند که اقامت دائم این کشور را اخذ کرده باشد. در این حالت می‌تواند اسپانسر والدین خود شود.

    تاریخچه مهاجرت به کانادا؛ چگونگی مهاجرت به کانادا از قرن‌ها پیش

    شروع واضح‌ترین تاریخچه ثبت شده از مهاجرت به کانادا به سده‌های 16 تا 18 میلادی و با انتقال تعداد زیادی از مهاجران فرانسوی و همچنین بریتانیایی به این کشور برمی‌گردد. این مهاجرت‌ها بیشتر برای توازن بین تعداد انسان‌ها در هر سرزمین و منابع محیط زیست صورت پذیرفت. به غیر از فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها، تعداد قابل توجهی از مردم دیگر کشورها و نژادها نیز به کانادا انتقال داده شده‌اند.

    طبق آمار شروع مهاجرت ایرانیان به این کشور عموما از سال 1980 میلادی به بعد بوده است. اما بیشترین رشد آن در 10 سال و اوج آن از سال 2015 به بعد رخ داده است. طوری که ایران در سال 2021 میلادی رتبه چهارم را در تعداد بیشترین دانشجو در کانادا را از آن خود نمود.

    دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کانادا

    دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کانادا

    بخش قابل توجهی از کل دانشجویان کانادا را دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان تشکیل می‌دهند. به دلیل برتری کانادا به عنوان یکی از 5 مقصد برتر تحصیلی در جهان از نظر کیفیت تحصیل در این کشور و همچنین از نظر تعداد متقاضی سالانه، این مورد کاملا طبیعی است. در واقع این سیستم آموزشی کشور کاناداست که عامل تاثیرگذاری در این انتخاب و در اولویت بودن به عنوان مقصد تحصیلی برتر نقش کلیدی دارد. اگر صحبت از نظام آموزشی بسیار معتبر، قوی و پیشرفته کانادا در میان باشد، چنین استقبال در سطح جهانی دور از انتظار نیست.

    بر اساس سیاست‌های آموزشی اعمال‌شده دولت کانادا برای تحصیلات و آموزش کشور، بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. به عبارتی، کانادا به عنوان تحصیل کرده‌‌ترین کشور جهان انتخاب شده است. چرا که حدود 60 درصد (آمار دقیق 58% در سال جاری میلادی) از مردم کانادا با بازه سنی 24 الی 65 سال دارای تحصیلات دانشگاهی (کارشناسی، ارشد یا دکتری) هستند. از سوی دیگر 99 درصد بزرگسالان این کشور دارای سواد دیپلم و تحصیلات مدرسه‌ای هستند که در خصوص نرخ سواد 99% با کشور نیوزلند در رقابت تنگاتنگی قرار دارد.

    از سوی دیگر متقاضیان تحصیل در کانادا با درآمد یا بودجه مالی کم، در صورت دارا بودن یک سری صلاحیت‌ها می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی گوناگون و متنوع در کانادا بهره‌مند شوند. از جمله بورسیه های تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بورسیه‌های فول فاند
    • بورسیه‌های کمک هزینه با مبالغ متنوع
    • بورسیه‌های دولتی
    • بورسیه‌های دانشگاهی
    • بورسیه‌های سازمان‌های علمی یا موسسات خیریه

    طبق آمار به دست آمده، 3 دانشگاه برتر کانادا در رتبه بندی سال جاری میلادی جزء 100 دانشگاه برتر جهانی قرار گرفته‌اند. همچنین 9 دانشگاه اول هم جزء 200 دانشگاه برتر جهان هستند. بدین صورت به رقیب خود یعنی استرالیا با داشتن 9 دانشگاه با رتبه زیر 100 جهانی و 15 دانشگاه زیر رتبه 200 جهانی نزدیک‌تر شده است.

    ساختار اقتصادی کانادا

    یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت و اقامت، وضعیت اقتصادی، میزان پیشرفت فناوری، رفاه، آرامش، مدرنیزه بودن، عدم وجود فقر و ناعدالتی اقتصادی، وجود فرصت برای رشد شغلی و اقتصادی آن کشور می‌شود. کانادا با تولید ناخالصی حدود 2.1 تریلیون دلار در سال جاری میلادی، یکی از 10 اقتصاد برتر جهان به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که بخش عمده‌ این اقتصاد اعظم علی‌رغم منابع طبیعی گسترده در این کشور، متکی به خدمات و همچنین تکنولوژی است.

    بررسی خدمات درمانی و رفاهی برای انتخاب بهترین راه مهاجرت به کانادا

    کشور کانادا خدمات رفاهی، درمانی و امنیتی خوبی به شهروندان خود ارائه می‌دهد. این امکانات شامل حال مهاجرین، در شرایط خاص نیز خواهد شد. به عنوان مثال تمامی کودکان در کانادا به صورت رایگان تحصیل خواهند کرد. سیستم درمانی این کشور رایگان است. همچنین خدمات رفاهی و تفریحی خوبی در سراسر این کشور برای شهروندان تاسیس شده است.

    طبق آمارها و تحقیقات انجام شده بیمه درمانی سراسری و امکانات پیشرفته پزشکی در این کشور متوسط امید به زندگی را به سن 82 سال رسانده است. در این حالت کانادا در رتبه‌بندی امید به زندگی در مقام 18ام جهانی قرار دارد.

    همچنین این کشور دسترسی به بیمه‌های مختلفی چون بیمه اشتغال، بازنشستگی و تسهیلات مراقبت از کودکان، ثبات شغلی مناسبی را برای کارمندان فراهم کرده است. این موارد منجر به انتخاب این کشور برای مهاجرت در بین افراد مختلف شده است.

    مهاجرت به کانادا از طریق موسسه مهاجرتی ادب ویزا

    مهاجرت به کانادا از طریق موسسه مهاجرتی ادب ویزا

    اگرچه که کانادا در دنیای امروز و به ویژه سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا گردیده است. اما این را هم باید در نظر داشت که این کشور توسعه یافته و پیشرفته از همه نظر با این همه تقاضا برای مهاجرت، باعث به وجود آمدن یک فضای بسیار رقابتی در این مسیر شده است. بنابراین متقاضیان مهاجرت به کانادا باید بدانند که برای اخذ اقامت کانادا از هر روش قانونی ذکر شده در این مطلب، باید از شرایط و صلاحیت‌های بالایی در زمینه علمی و تحصیلی، دانش زبان، کاری و تخصصی، سنی، انطباق‌پذیری فرهنگی، پشتوانه مالی و ده‌ها فاکتور دیگر در سطح خوب و بالا دارا باشند.  چه بسا با وجود صلاحیت‌های لازم در هر روش مهاجرتی برای شخص، هیچ تضمینی برای پذیرش صد در صد متقاضی نبوده و هیچ کسی هم نمی‌تواند چنین تضمینی دهد.

    همکاران، مشاوران و تیم اجرایی تخصصی ما در موسسه مهاجرتی ادب ویزا به شما کمک می‌کنند تا با خیالی آسوده از طریق بهترین روش ممکن، مسیر مهاجرت خود را به کانادا آغاز کرده و تا لحظه موفقیت و پذیرش شما در کنار شما خواهند بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر گروه مهاجرتی ادب ویزا در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کانادا فعالیت تخصصی دارد. برای اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان برای مهاجرت به کانادا با مجموعه ویزا ادب از طریق شماره تماس 02171400111 بگیرید.

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت به کانادا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (49 پاسخ)
    2023-11-26

    سلام بنده رشته ریاضی هستم با معدل دهم و یازدهم 19 و امسال هم باید دیپلم بگیرم. برای فاند اول برم دانشگاه بهتره یا بعد گرفتن معدل؟

    2023-11-27

    سلام. اگه منظورتون بورسیه هست که بورسیه برای مقطع کارشناسی در کانادا کمی سخت تر از دیگر مقاطع هستش، مخصوصا از نوع فول فاند. اما برای بورسیه های غیر فول فاند باز شانس بهترین دارید. ترجیحا سعی کنین مدرک زبان با نمره آیلتس حداقل 7.5 اخذ نمایید. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-30

    با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم بپرسم در صورت رسیدن حزب محافظه کار به قدرت شرایط ویزا تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی بهتر می شود یا خیر؟

    2023-09-02

    سلام. مشخص نیست اما صحبت های رهبر این حزب همواره در راستای جذب همچنان مهاجر بوده است.

    2023-07-07

    سلام. من 47 ساله هستم و لیسانس علوم اجتماعی دارم. مجرد و 18 سال سابقه کار دارم. زبانم در حد متوسط است. از چه طریقی می توانم به کانادا مهاجرت کنم؟

    2023-07-12

    سلام. با توجه به سابقه کارتون بله امکانش هست براتون تحصیلی اقدام کنیم و البته بهتره که شرایطتون بیشتر بررسی بشه و برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-06-11

    سلام وقت بخیر . من 18 سال سن دارم و به زبان های انگلیسی المانی مسلط هستم و به تازگی یادگیری زبان فرانسوی رو شروع کردم و دانشجوی ترم 2 مهندسی کامپیوتر هستم . خیلی از همکلاسی های زبانم به من میگن از طریق زبان هرچه زودتر اقدام کنم بهتره تا مدرک دانشگاه . میخواستم بدونم برای شخصی با شرایط من مهاجرت تحصیلی با مدرک دانشگاهی بهتره یا از طریق زبان فرانسوی اقدام کنم؟ شانس کدوم بیشتره و روش بهتری هستش؟

    2023-06-27

    سلام. برای کانادا و استرالیا اقدام کنین بهترین گزینه هست و از اونجا که فقط ترم 2 هستید بنابراین بهترین فرصته که برای کارشناسی مجدد این دو کشور اقدام نمایید؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-05-27

    سلام، من از طریق یه سایت به اسم برتر ویزا با شما آشنا شدم که شما رو به عنوان بهترین موسسه مهاجرت به کانادا معرفی کرده بود. خیلی خوشحالم که موسسه شما رو پیدا کردم.

    2023-05-29

    سلام. نظر لطفتون هست و در راستای خدمات مهاجرت تحصیلیتون در خدمت هستیم.

    2023-05-23

    سلام 38 سال سن دارم متاهل و دارای دو فرزند 1 و 3 ساله و مدرک تحصیلیم دیپلم فنی کامپیوتر هستش و در موسسه NIIT تحصیل کردم اما به دلیل تحریم موفق به اخذ مدرک نهایی نشدم ولی ریز نمرات و مدرک 9 ماه آموزشی موجود است. حدود 10 سال سابقه برنامه نویسی دارم. همچنین همسرم هم لیسانس حسابداری داره و تا سال 96 حدود 7 سالی سابقه کار داره. در حال حاضر نمره زبان خیلی بالایی نداریم. آیا امکانی برای مهاجرتم به کانادا وجود دارد؟

    2023-05-29

    سلام. میتونیم براتون تحصیلی اقدام کنیم و اجازه کار تمام وقت هم خواهید داشت و همچنین همراهی همسر و فرزندان؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-05-02

    سلام 33 سال سن دارم متاهل مدرک تحصیلیم دیپلم فنی نرم افزار هست. مالی در حال حاضر حدود 4میلیارد میتونم هزینه کنم شانسی برای مهاجرت دارم؟

    2023-05-09

    سلام. بله و به راحتی برای تحصیل میتونیم براتون اقدام کنیم؛ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-04-24

    سلام یه باشگاه تو کانادا حاضر برای دخترم که در رده سنی نونهال در تکواندو قهرمان کشور شده نامه اسپانسری بده خودم هیچ اطلاعاتی راجب این موضوع ندارم لطفا میتونید راهنمایی کنید ایا با نامه اسپانسری برای دخترم میشه اقامت کانادا گرفت سپاس

    2023-04-24

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-03-19

    سلام وقت شما بخیر. بنده 14 سال سن دارم. مسلط به زبان انگلیسی هستم و همچنان درحال یادگیری زبان انگلیسی به صورت مداوم هستم و به اطمینان تا چند سال آینده میتوانم مدرک آیلتس با نمره حداقلی برای مهاجرت را بگیرم. بنده به برنامه نویسی علاقه دارم و درحال یادگیری برنامه نویسی پایتون هستم. سوالی که از شما دارم این هست که آیا باید برای مهاجرت کاری به کانادا حتما مدرک دانشگاه داشته باشم؟ و اگر به مدرک دانشگاه نیاز داشته باشم بهتر است در ایران مدرک دانشگاهی را بگیرم یا در ابتدا از روش تحصیلی به کانادا مهاجرت کنم و مدرک دانشگاهی را در کانادا برای انجام کار های برنامه نویسی بگیرم؟ -سپاس

    2023-03-25

    سلام. با توجه به شرایط شما، قطعا باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنین

    2023-01-17

    سلام بنده 42سال سن دارم و مدرک کاردانی معماری به همراه همسر و دو پسر 7و15ساله در شغل املاک و ساخت و ساز مشغول هستم و تمکن مالی هم به صورت ملک و نقدی دارم از چه روشی میتونیم مهاجرت کنیم.ممنون

    2023-01-21

    سلام. ما تحصیلی براتون میتونیم اقدام کنیم و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت