هزینه تحصیل در ونکوور
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ونکوور شهری است که به دلیل آموزش با کیفیت، فرصت‌های شغلی و سبک زندگی ایده‌آل در سراسر کانادا شناخته شده است. ونکوور یک شهر دانشجویی محسوب می‌شود که برخی از بهترین موسسات آموزشی از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، دانشگاه سیمون فریزر (SFU) و دیگر مراکز آموزشی را در خود جای داده است. این شهر همچنین بازار کار پررونقی دارد که امکان کار بعد از تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. با این حال، اطلاع از هزینه‌های تحصیل در کانادا و در شهر ونکوور می‌تواند در اینکه آیا این شهر برای شما مناسب است یا خیر اهمیت بالایی داشته باشد. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شهریه و هزینه‌های تحصیل در ونکوور صحبت می‌کنیم.

    شهریه دانشگاه‌های ونکوور

    شهریه دانشگاه‌های ونکوور

    اگر بورسیه تحصیلی نداشته باشید، شهریه یکی از یکی از مهمترین هزینه‌های شما در ونکوور محسوب می‌شود. در جدول زیر می‌توانید هزینه تقریبی تحصیل در ونکوور را در مقطع کارشناسی مشاهده کنید:

    دانشگاه

    شهریه سالانه

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    23 هزار دلار کانادا

    دانشگاه سایمون فریزر

    28 هزار تا 32 هزار دلار کانادا

    دانشگاه کاپیلانو

    20 هزار تا 30 هزار دلار کانادا

    دانشگاه ونکوور آیلند

    20 هزار دلار کانادا

    دانشگاه امیلی کار

    7 هزار دلار کانادا

    ممکن است از خود پرسیده باشید: «چرا دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری می‌پردازند؟» بدین دلیل که دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت بودجه یا یارانه دولتی نبوده و بنابراین آن‌ها باید تمام هزینه تحصیل خود را بپردازند؛ اما بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی توسط دانشگاه‌ها و دولت محلی به دانشجویان مستعد و نیازمند از جمله دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند. از طریق وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود در مورد بورسیه تحصیلی تحقیقات لازم را انجام دهید. تحصیل حین کار می‌تواند بخشی زیادی از هزینه‌های تحصیل شما را تامین کند.

    مسکن دانشجویی در ونکوور

    مسکن دانشجویی در ونکوور

    اجاره مسکن در بالای لیست عوامل پر هزینه تحصیل در ونکوور و زندگی در این شهر قرار دارد. در واقع، دانشجویی که در ونکوور زندگی می‌کند، ممکن است حدود 2700 تا 3800 دلار کانادا در ماه برای امر مسکن و اقامت پرداخت کند. اما نگران نباشید، چرا که اجاره یک آپارتمان 2 خوابه گران قیمت تنها گزینه شما نیست. شما این امکان را دارید مسکن دانشجویی در محوطه دانشگاه (خوابگاه) یا خارج از دانشگاه (اقامتگاه‌های زیر نظر دانشگاه) را انتخاب کنید. هزینه مسکن دانشجویی به مراتب کمتر از اجاره آپارتمان شخصی است. بیایید در ادامه به طور مفصل در مورد انواع و قیمت اقامت دانشجویی در ونکوور صحبت کنیم:

    1- آپارتمان

    می‌دانید آپارتمان در کانادا چرا گران است؟ به دلیل که شما برای راحتی و حریم خصوصی خود هزینه می‌کنید، بنابراین اگر اینطور به آن نگاه کنید، پرداخت هزینه آسان‌تر خواهد بود. کانادا یکی از 10 کشور برتر در برقرار امنیت در جامعه در سراسر جهان است. ما فهرستی از محبوب‌ترین محله‌ها در ونکوور که نزدیک به برخی از موسسات علمی برتر شهر هستند را به همراه میانگین هزینه‌های اجاره آن‌ها در ماه گردآوری کرده‌ایم:

    محله

    استودیو

    یک خواب

    دو خواب

    سه خواب

    West End

    2350 دلار کانادا

    2600 دلار کانادا

    3733 دلار کانادا

    5295 دلار کانادا

    Mount Pleasant

    2395 دلار کانادا

    2750 دلار کانادا

    3725 دلار کانادا

    6300 دلار کانادا

    Fairview

    1750 دلار کانادا

    2700 دلار کانادا

    3350 دلار کانادا

    3400 دلار کانادا

    Renfrew - Collingwood

    1600 دلار کانادا

    2375 دلار کانادا

    2875 دلار کانادا

    3000 دلار کانادا

    University Endowment Lands

    1800 دلار کانادا

    2600 دلار کانادا

    3750 دلار کانادا

    4550 دلار کانادا

    همچنین شما می‌توانید با چند دانشجو یک آپارتمان را اجاره کرده تا هزینه‌های خود را تقسیم کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود پول بیشتری پس انداز کنید.

    2- مسکن دانشجویی در محوطه دانشگاه

    در اینجا ما یک گزینه نسبتا ارزان‌تر برای شما داریم. مسکن دانشجویی در محوطه دانشگاه یا خوابگاه گزینه‌ای مقرون به صرفه محسوب می‌شود. شما در داخل دانشگاه زندگی می‌کنید و مهمتر از همه با دانشجویان دیگر در یک مکان ارتباط دارید. چهار موسسه اصلی در ونکوور وجود دارند که خوابگاه ارائه می‌کنند، بنابراین بیایید به هزینه ماهانه این موسسات نگاهی بیندازیم:

    دانشگاه

    اتاق‌های مشترک

    اتاق‌های خصوصی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    900 تا 1182 دلار کانادا

    1134 تا 1260 دلار کانادا

    دانشگاه سایمون فریزر

    ندارد

    818 تا 950 دلار در کانادا

    موسسه صنعتی بریتیش کلمبیا

    ندارد

    933 دلار در کانادا

    دانشگاه کاپیلانو

    600 تا 700 دلار کانادا

    1387 تا 1580 دلار کانادا

    به یاد داشته باشید، گزینه ارزان‌تر اتاق خواب‌های مشترک است، بنابراین از دیدن قیمت اتاق خواب خصوصی شوکه نشوید. شاید متوجه شده باشید که تنها دو موسسه اتاق خواب مشترک ندارند. به این دلیل که آنها فقط ظرفیت محدودی برای دانشجویان خود دارند.

    3- مسکن دانشجویی خارج از دانشگاه

    شخصا ما فکر می‌کنیم این گزینه برای دانشجویانی که خواهان استقلال و حریم خصوصی بیشتر هستند بهترین انتخاب است. مسکن خارج از دانشگاه توسط خود دانشگاه مدیریت می‌شود. این اقامتگاه منع رفت و آمد و کنترلی که در خوابگاه‌ها وجود دارد را نخواهد داشت. مسکن خارج از دانشگاه اغلب می‌تواند به مانند گزینه‌های داخل دانشگاه مقرون به صرفه باشد، به خصوص اگر اجاره را با هم اتاقی‌ها تقسیم کنید. بیایید به گزینه‌های موجود در این زمینه نگاهی اندازیم:

    دانشگاه

    اتاق‌های مشترک

    اتاق‌های خصوصی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    1096 دلار کانادا

    1879 دلار کانادا

    دانشگاه سایمون فریزر

    575 دلار کانادا

    3300 دلار در کانادا

    موسسه صنعتی بریتیش کلمبیا

    796 دلار کانادا

    1800 دلار در کانادا

    دانشگاه کاپیلانو

    1190 دلار کانادا

    2100 دلار کانادا

    مسکن دانشجویی خارج از دانشگاه در واقع یک انتخاب محبوبی برای دانشجویان جهت بررسی هزینه تحصیل در ونکوور است. همچنین این نوع اقامتگاه اغلب نزدیک به دانشگاهی است که آن را مدیریت می‌کند.

    هزینه‌های آب و برق در ونکوور

    هزینه‌های آب و برق در ونکوور

    این مسئولیت شماست که هزینه آب و برق را آپارتمان خصوصی خود را بپردازید. شما در مجموع باید چیزی حدود 300 دلار کانادا در ماه کنار بگذارید. این مبلغ باید صورت حساب‌های اولیه آب و برق شما را پوشش دهد، اما به خاطر داشته باشید که این هزینه فقط یک تخمین است، بنابراین مطمئن شوید هر ماه چقدر باید هزینه آب و برق پرداخت کنید. جزئیات هزینه آب و برق طبق جدول زیر هستند:

    نوع هزینه

    هزینه ماهانه

    برق

    122 دلار کانادا

    آب

    64 دلار کانادا

    گاز

    104 دلار کانادا

    اینترنت

    52 دلار کانادا

    تلفن ثابت

    33 دلار کانادا

    هزینه‌های مواد غذایی در ونکوور

    بهتر است که حداقل 500 دلار کانادا در ماه برای هزینه مواد غذایی کنار بگذارید. صرف غذا خوردن در رستوران یا سفارش غذای آماده شاید بیشتر باب میل باشد، اما به عنوان یک دانشجو، خرید مواد غذایی و یادگیری نحوه پختن غذای خود گزینه بهتری است. بدین دلیل که در هزینه‌های شما صرفه جویی بسیار خوبی می‌شود. شما می‌توانید گوشت، سبزیجات، میوه‌ها و تقریبا هر چیز دیگری را در خواربارفروشی‌های ونکوور پیدا کنید. بسیاری از این خواربارفروشی‌ها تخفیفات هفتگی را ارائه می‌دهند و خرید عمده نیز می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. از فروشگاه‌های معروف ونکوور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Marketplace IGA: این فروشگاه تخفیفات هفتگی تا 20 درصد در مورد اقلامی مانند گوشت، سبزیجات و سایر موارد معمولی ارائه می‌دهد.
    • No Frills: کاهش قیمت هفتگی را در تخفیفات ذکر کرده است. همچنین می‌توانید از کارت PC Optimum برای کسب امتیازهای وفاداری استفاده کنید.
    • Safeway: این فروشگاه بروشور هفتگی دارد که اقلام تخفیف‌دار، کوپن‌ها و کارت‌های هدیه را ارائه می‌دهد.

    هزینه‌های رفت و آمد در ونکوور

    هزینه‌های رفت و آمد در ونکوور

    فرض کنید آپارتمانی دارید که کمی از دانشگاه شما دور است، بنابراین برای رفتن به کلاس‌های خود باید به وسایل حمل و نقل عمومی تکیه کنید. خوشبختانه ونکوور سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد که برخی از آن‌ها مقرون به صرفه‌تر و کارآمدتر از بقیه هستند؛ اما از آنجایی که شما دانشجو هستید، به احتمال زیاد دانشگاه شما یک کارت U-Pass BC در اختیارتان قرار می‌دهد. این کارت به شما امکان دسترسی به اتوبوس، قطار هوایی و اتوبوس دریایی و همچنین تخفیف در سیستم قطار West Coast Express را می‌دهد. احتمالا از خود می‌پرسید که آیا این کارت رایگان است؟ حقیقت این است که کارت U-Pass BC در هزینه‌های دانشجویی شما گنجانده شده است که حدود 42 تا 45 دلار کاناداست.

    اما با مشارکت هر دانشجو در این برنامه، قیمت‌ها به طور قابل توجهی کمتر از کرایه‌های حمل و نقل عمومی عادی خواهد بود. برای دانشجویانی که برای تردد در شهر به وسایل حمل و نقل عمومی متکی هستند، این کارت بسیار عالی است. واجدین شرایط دریافت این کارت دانشجویان تمام وقت و پاره وقت و البته دانشجویان بین المللی نیز هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از موسسه خود کارت U-Pass BC بخواهید تا از دسترسی نامحدود به حمل و نقل عمومی در شهر لذت ببرید.

    هزینه‌های سرگرمی در ونکوور

    به طور متوسط، هزینه سرگرمی در ونکوور بالغ بر 215 دلار کانادا در ماه است. خواه تماشای فیلم، رفتن به باشگاه بدنسازی یا شرکت در کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی زنده، گاهی اوقات دانشجویان نیاز به استراحت و تجربه زندگی خارج از مدرسه دارند. همچنین پلتفرم‌های استریم مانند نتفلیکس بهترین گزینه برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه‌تان هستند. توصیه اکید ما این است که برای جلوگیری از فرسودگی و حفظ سلامت کلی خود، بین کارهای دانشگاه و سرگرمی‌ها تعادل برقرار کنید. در ادامه به جزئیات هزینه‌های مربوط به سرگرمی اشاره می‌کنیم:

    نوع سرگرمی

    هزینه

    بلیط سینما

    16 تا 25 دلار کانادا

    رویدادهای ورزشی و کنسرت

    15 تا 60 دلار کانادا

    ثبت نام در باشگاه تناسب اندام

    40 تا 55 دلار کانادا

    پارک‌های تفریحی

    30 تا 40 دلار کانادا

    پلتفرم‌های استریم سریال و فیلم

    5.99 تا 11.99 دلار کانادا

    هزینه بیمه سلامت در ونکوور

    هزینه بیمه سلامت در ونکوور

    میانگین هزینه بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در ونکوور حدود 600 تا 900 دلار کانادا در سال است. ساکنان و شهروندان کانادایی واجد شرایط برنامه خدمات پزشکی  (MSP) هستند که هزینه خدمات پزشک بیمه شده مورد نیاز پزشکی را پوشش می‌دهد. برای مثال اگر به عنوان دانشجویان بین المللی مجوز تحصیل برای مدت شش ماه یا بیشتر دارید، باید 75 دلار کانادا در ماه برای MSP بپردازید.

    باز کردن حساب بانکی در ونکوور

    افتتاح حساب بانکی در شهر ونکوور رایگان است و اکثر بانک‌ها حتی در هنگام باز کردن حساب یک جایزه نقدی نیز ارائه می‌دهند. به علاوه، هیچ هزینه ماهانه‌ای وجود ندارد. بانک‌ها دو نوع حساب بانکی وجود دارند که می‌توانید باز کنید. برای دانشجویان بین المللی متقاضی مهاجرت به کانادا توصیه می‌کنیم که یک حساب جاری باز کنند، زیرا این گزینه به شما امکان می‌دهد تا زمانی که در کانادا هستید هزینه‌های زندگی خود را بپردازید. اگر می‌خواهید برای مواقع اضطراری یا صندوق مسافرتی پول کنار بگذارید، حساب پس انداز گزینه دیگری است. در اینجا برخی از بانک‌های بزرگ و معتبر کانادایی که می‌توانید در آن‌ها حساب بانکی افتتاح کنید آورده شده‌اند:

    بانک

    نام حساب

    مزایا

    بانک BMO مونترال

    حساب بانکی دانشجو

    70 دلار کانادا پاداش نقدی هنگام افتتاح حساب

    بانک تجارت سلطنتی کانادا

    CIBC Smart برای دانشجویان

    150 دلار کانادا پاداش نقدی هنگام افتتاح حساب

    بانک سلطنتی RBC

    بانکداری مزیت RBC برای دانشجویان

    تراکنش‌های بدهی اضافی رایگان

    بانک اسکاتیا

    طرح مزیت بانکداری دانشجویی

    75 دلار کانادا پاداش نقدی هنگام افتتاح حساب

    بانک TD

    حساب چک دانشجویی TD

    کارت هدیه 75 دلار و تراکنش نامحدود در ماه

    HSBC

    برنامه تازه واردان HSBC کانادا

    150 دلار کانادا پاداش نقدی هنگام افتتاح حساب

    بانک ملی

    حساب بانک دانشجویی

    100 دلار کانادا پاداش نقدی هنگام افتتاح حساب

    نحوه افتتاح حساب بانکی در ونکوور

    1. با بانک تماس بگیرید یا شخصا به بانک مراجعه نمایید.
    2. ترجیحا دو کارت شناسایی همراه داشته باشید (گواهینامه رانندگی و پاسپورت).
    3. ارائه اطلاعات محل اسکان و اقامت (ارائه قبض برق یا آب با نام و آدرس خود)

    هزینه مالیات در ونکوور کانادا

    هزینه مالیات در ونکوور کانادا

    میزان مالیاتی که باید بپردازید بر اساس درآمد و کسورات شما تعیین می‌شود. به بیان ساده، هرچه درآمد بیشتر و کسورات کمتری داشته باشید، صورتحساب مالیاتی شما بالاتر خواهد بود. برعکس، هرچه درآمد کمتر و کسورات بیشتری داشته باشید، صورت حساب مالیاتی شما کمتر می‌شود. شما مالیات را زمانی پرداخت می‌کنید که در زمان تحصیل در کانادا بخواهید به کار دانشجویی مشغول شوید. در جدول زیر می‌توانید میزان مالیات را بررسی کنید:

    مقدار درآمد سالانه

    نرخ مالیات

    0 تا 45654 دلار کانادا

    5.06 درصد

    45645 تا 91310 دلار کانادا

    7.70 درصد

    91310 تا 104835 دلار کانادا

    10.50 درصد

    104835 تا 127299 دلار کانادا

    12.29 درصد

    127299 تا 172602 دلار کانادا

    14.70 درصد

    172602 تا 240716 دلار کانادا

    16.80 درصد

    بیش از 240716 دلار کانادا

    20.50 درصد

     
    راه‌های مختلفی برای پرداخت مالیات در ونکوور وجود دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم:
    • بانکداری آنلاین: با بانکداری آنلاین می‌توانید قبوض خود را بدون مراجعه به شعبه فیزیکی پرداخت کنید.
    • از طریق پست: ارسال چک برای پرداخت قبوض همچنان یک گزینه است، اگرچه ممکن است پردازش آن بیشتر طول بکشد و هزینه اضافی برای پست بپردازید.
    • بانک یا خودپرداز: پرداخت مالیات از طریق شعبه فیزیک بانک یا خودپرداز گزینه دیگری است.

    هزینه مجوز دانشجویی در ونکوور

    اگر قصد دارید شش ماه یا کمتر در کانادا تحصیل کنید، به مجوز نیاز ندارید؛ اما برای کسانی که به دنبال دوره‌های تحصیلی یک تا چهار ساله هستند، باید برای مجوز درخواست دهند. درخواست برای ویزای دانشجویی در کانادا 150 دلار کانادا هزینه دارد. نحوه دریافت مجوز دانشجویی در ونکوور عبارتند از:

    1. بررسی کنید که آیا به مجوز دانشجویی نیاز دارید یا خیر.
    2. مدارک مورد نظر را آماده کنید (نامه پذیرش، پاسپورت و غیره)
    3. برای یک حساب آنلاین در اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت نام کنید.
    4. فرم درخواست آنلاین را پر کنید و هزینه درخواست مجوز تحصیل 150 دلاری را بپردازید.
    5. زمان پردازش مجوز تحصیل می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین وب سایت IRCC را بررسی کنید
    6. اگر درخواست شما تایید شود، یک نامه معرفی دریافت خواهید کرد. این نامه به شما اجازه می‌دهد که برای تحصیل به کانادا بروید.

    مشاغل دانشجویی در ونکوور

    مشاغل دانشجویی در ونکوور

    شما می‌توانید تا به صورت تمام وقت در طول ترم و در تعطیلات کار کنید. برای دریافت مجوز کار ابتدا باید به وب‌سایت دولت کانادا بروید؛ ابتدا وارد سایت شوید و وارد بخش «Start your application» شوید. سپس روی Apply to come to Canada کلیک کنید. به صفحه بعدی هدایت خواهید شد. به بخش «I do not have a personal reference code» بروید و روی دکمه «Visitor visa, study and/or work permit» کلیک کنید. در نهایت، چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد تا مجوز کار خود را دریافت کنید، بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم هر چه زودتر برای آن اقدام کنید. در جدول زیر می‌توانید برخی از مشاغل دانشجویی در ونکوور را مشاهده کنید:

    نوع شغل

    متوسط دستمزد ساعتی

    کار در دانشگاه

    10.25 دلار کانادا در ساعت

    باریستا

    15 دلار کانادا در هر ساعت

    راننده اوبر

    23 دلار کانادا در ساعت

    تحویل غذا

    25 دلار کانادا در ساعت

    دستیار مجازی

    22 دلار کانادا در ساعت

    صندوقدار

    15 دلار کانادا در ساعت

    معلم خصوصی

    30 دلار کانادا برای هر کلاس

    گردش با سگ (سگ واکر)

    30 دلار کانادا در ساعت

    مهاجرت تحصیلی به کانادا با ادب ویزا

    دانشجویان بین المللی هزینه بیشتری برای شهریه، بیمه درمانی و درخواست ویزا را باید پرداخت کنند که در نتیجه هزینه‌های ماهانه 1600 تا 3700 دلار کانادا خواهند شد. این محدوده قیمت شامل تعدادی از عوامل مانند شهریه، مسکن، آب و برق، غذا و مواد غذایی، حمل و نقل، سرگرمی، بیمه درمانی، بانکداری و مالیات است. با بررسی بیشتر هزینه‌های تحصیل می‌توانید مقدار بودجه خود را کنترل کنید؛ اما مهم است که با کار حین تحصیل و راهکارهای دیگر برای صرفه جویی در هزینه‌ها، مسائل مالی خود را در کانادا به خوبی مدیریت کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول هزینه تحصیل در ونکوور

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت