دانشگاه های ملبورن 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ملبورن که پایتخت ایالت ویکتوریا در استرالیا است، دومین شهر بزرگ استرالیا محسوب می‌شود. بیش از 40 درصد جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می‌دهند که بخش قابل توجهی از آن‌ها دانشجویانی هستند که بعد از فارغ التحصیلی برای همیشه مهاجرت به استرالیا کردند. یکی از مزایای تحصیل در ملبورن، وجود دانشگاه‌های برتر در این شهر زیباست. دانشگاه‌های ملبورن از بالاترین سطح آموزشی برخوردار هستند و می‌توانند نیازهای دانشجویان برای داشتن یک محیط سالم، علمی و چند فرهنگی را فراهم کنند. پس اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، بهتر است ابتدا با دانشگاه‌های ملبورن آشنا شوید. پس با مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» همراه ما باشید.

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن که در سال 1853 تاسیس شد، دومین دانشگاه قدیمی استرالیا پس از دانشگاه سیدنی است. این دانشگاه بر اساس رنکینگ کیو اس (QS)، رتبه 19 دانشگاه برتر جهان و رتبه یکم استرالیا را به دست آورده است. این دانشگاه بیش از 8 هزار پرسنل اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی دارد و بیش از 65 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. از این تعداد، حدود 40 درصد از دانشجویان بین المللی هستند که نشان دهنده تمرکز دانشگاه بر ایجاد محیطی چند فرهنگی است.

    به دانشجویان یک سال فرصت داده می‌شود تا قبل از انتخاب رشته، طیف وسیعی از دوره‌های مقدماتی را بررسی کنند. این دانشگاه یکی از جامع‌ترین و بهترین برنامه‌های بورسیه تحصیلی در استرالیا را ارائه می‌دهد. نمرات لازم برای پذیرش از این دانشگاه برای دوره‌های لیسانس حداقل امتیاز 1250 در آزمون SAT، حداقل امتیاز 55 در آزمون  ATAR و حداقل نمره 6.5 در آزمون زبان آیلتس و حداقل 79 در آزمون زبان تافل است.

    دانشگاه ملبورن 200 رشته در مقطع کارشناسی و 400 دوره ارشد را ارائه می‌دهد. این دانشگاه دوره‌های دکتری در رشته‌های مختلف در زمینه هنر و علوم انسانی، علوم زیستی و پزشکی و علوم اجتماعی و مدیریت را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. همچنین تحصیل در دوره‌های MBA اجرایی و MBA تمام وقت در این دانشگاه ارائه می‌شوند. دوره‌های برتر در دانشگاه ملبورن عبارتند از:

    • هنر و علوم انسانی
    • کسب و کار و مدیریت
    • مطالعات توسعه
    • آموزش (Education)
    • حقوق
    • علوم زیستی و پزشکی
    • روانشناسی
    • سیاست اجتماعی
    • علوم اجتماعی

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش که در سال 1958 تاسیس شد، از بهترین دانشگاه‌های ملبورن در استرالیا است. این دانشگاه بر اساس رنکینگ QS در رتبه 42 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد. دانشگاه موناش که به نام «سر جان موناش» نامگذاری شده است، اکنون چهار پردیس در سراسر استرالیا دارد. تمام دوره‌های این دانشگاه دانشجویان بین المللی را جذب می‌کنند. بهترین ویژگی دانشگاه موناش این است که دانشجویان را به بهترین شکل برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

    شما می‌توانید دوره تحصیلی خود را در موناش شروع کنید و آن را در سایر موسسات که با دانشگاه موناش شریک هستند، ادامه دهید. شرکای این دانشگاه در کشورهایی مانند مالزی، چین، هند یا ایتالیا قرار دارند. دانشگاه موناش 127 رشته در مقطع کارشناسی و 214 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد.

    پذیرش در دانشگاه موناش برای دوره‌های کارشناسی با حداقل نمره برای آزمون 60 در آزمون ATAR، حداقل نمره 6.5 در آزمون زبان آیلتس و حداقل نمره 79 در تافل همراه است. این دانشگاه 200 نوع بورسیه تحصیلی مختلف را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشگاه موناش تجربه کار واقعی در صنعت را از طریق فرصت‌هایی کارآموزی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشجویان هر دانشکده مهارت‌های مهمی مانند تحلیل انتقادی، تحقیقی و ارتباطات موثر را کسب می‌کنند. دوره‌های برتر در دانشگاه موناش عبارتند از:

    • داروسازی و فارماکولوژی
    • علم مواد
    • مهندسی شیمی
    • شیمی
    • آمار و تحقیقات عملیاتی

    دانشگاه RMIT

    دانشگاه RMIT که در سال 1887 تاسیس شد، در ابتدا به عنوان کالج مردان کارگر ملبورن تاسیس شد. سپس در سال 1992 عنوان دانشگاه به آن اعطا شد. این دانشگاه بر اساس رنکینگ QS رتبه 190 بهترین دانشگاه در جهان را کسب کرده است. دانشگاه RMIT دارای 3 پردیس در ملبورن، پردیسی در اسپانیا، 2 پردیس در ویتنام و یک دفتر مرکزی در اندونزی می‌باشد.

    دانشگاه RMIT بیش از 97 هزار دانشجو در پردیس‌های خود در استرالیا و خارج از کشور دارد. این دانشگاه به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که مستقیماً روی پروژه‌های واقعی در صنعت کار کنند تا برای بازار کار آماده شوند. دانشجویان از طریق کارآموزی، تجربه کاری و فرصت‌های شغلی به دست می‌آورند. این دانشگاه همچنین بورسیه‌های متعددی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌دهد تا به آن‌ها در رسیدن به رویاهایشان کمک کند.

    دانشگاه RMIT تعداد 180 دوره در مقطع کارشناسی و 141 دوره کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. حداقل شرط لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی شامل حداقل نمره 1060 در آمزون  SAT، حداقل نمره 60 در آزمون ATAR، حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس یا حداقل نمره 92 در آزمون تافل است. دوره‌های برتر دانشگاه RMIT عبارتند از:

    • مهندسی هوافضا
    • معماری
    • هنر و طراحی
    • مطالعات ارتباطات و رسانه
    • علوم و فناوری غذایی
    • مدیریت کتابخانه

    دانشگاه دیکین

    دانشگاه دیکین

    دانشگاه دیکین که در سال 1974 تاسیس شد، یک دانشگاه‌های ملبورن است که در خارج از ملبورن در شهر جیلانگ قرار دارد. پردیس Burwood به عنوان پردیس اصلی دانشگاه دیکین شناخته می‌شود. دانشگاه دیکین اولین دانشگاهی بود که آموزش از راه دور (آنلاین) را در استرالیا معرفی کرد. این دانشگاه بیش از 60 هزار دانشجو دارد و رنکینگ آن در نظام رتبه بندی QS در رتبه 266 جهانی قرار دارد.

    دانشگاه دیکین به دلیل تحقیق، تدریس و نوآوری در تمام جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه امکانات آموزشی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد تا مطمئن شوید که دانشجویان برای حضور در بازار کار آینده آماده هستند. برنامه درسی دانشگاه دیکین به دانشجویان مهارت‌های عملی را ارائه می‌دهد تا تخصص لازم برای دنیای واقعی را به دست آورند. این دانشگاه بیش از 150 انجمن و باشگاه دانشجویی دارد که به عنوان مهارت‌های فوق برنامه شناخته می‌شوند.

    برای پذیرش در دوره‌های لیسانس باید حداقل نمره 72 در آزمون ATAR، حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس و حداقل 65 در آزمون تافل را داشته باشید. دانشگاه دیکین 110 دوره در مقطع کارشناسی و 109 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. دوره‌های برتر این دانشگاه عبارتند از:

    • هنر و علوم انسانی
    • مطالعات ارتباطات و رسانه
    • معماری و محیط ساخت
    • مهندسی و فناوری
    • علوم زیستی و پزشکی

    دانشگاه صنعتی سوئین‌برن

    دانشگاه صنعتی سوئین‌برن بر اساس رنکینگ QS در جایگاه 296 جهانی قرار دارد. این دانشگاه بیش از 160 دوره کارشناسی و 212 دوره در مقطع ارشد (MBA و PhD) را برای دانشجویان داخلی و بین المللی که برای تحصیل، مهاجرت به استرالیا کرده‌اند ارائه می‌دهد. این دانشگاه 3 پردیس در ملبورن دارد. همچنین پردیس‌های بین المللی سوئین‌برن در شهر سیدنی و کشورهای مالزی و ویتنام قرار دارند.

    دانشگاه صنعتی سوئین‌برن علاوه بر دوره‌های تمام وقت حضوری، کلاس‌هایی از راه دور (آنلاین) را نیز ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی سوئین‌برن بر علم، فناوری و نوآوری متمرکز هستند. این دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد که نه تنها دانش آکادمیک و فنی، بلکه مهارت‌های حرفه‌ای لازم را نیز کسب کنند. بیش از 50 سال است که دانشگاه سوینبرن با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف جهانی و استرالیایی به منظور کسب تجربه واقعی در محل کار به دانشجویان همکاری می‌کند.

    تحقیقات در دانشگاه صنعتی سوئین‌برن در حوزه‌های مختلف مانند مهندسی، نجوم، فیزیک، علوم کامپیوتر، علم مواد، فناوری اطلاعات، طراحی و نوآوری در سطح بین المللی شناخته شده است. گزینه‌های تحقیقاتی موضوعات مختلفی از جمله سلامت روان، علوم اعصاب، علوم اجتماعی و علوم انسانی را پوشش می‌دهند. برای پذیرش در دوره‌های لیسانس به حداقل نمره 1090 در آزمون SAT، حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس و حداقل نمره 76 در آزمون تافل نیاز است. دوره‌های برتر این دانشگاه عبارتند از:

    • هنر و طراحی
    • فیزیک و نجوم
    • مهندسی عمران و سازه
    • مطالعات ارتباطات و رسانه
    • علم مواد
    • روانشناسی
    • مهندسی برق و الکترونیک

    دانشگاه لا تروب

    دانشگاه لا تروب

    از دیگر دانشگاه‌های ملبورن می‌توان به دانشگاه لا تروب اشاره کرد که در سال 1964 تاسیس شد. این دانشگاه با 6 پردیس در شهر ملبورن قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه در حومه شهر Bundoora واقع شده است که حدود 16 کیلومتر از مرکز شهر ملبورن فاصله دارد. این دانشگاه از بیش از 38 هزار دانشجو میزبانی می‌کند. این دانشگاه در رنکینگ QS در رتبه 316 قرار دارد. دانشگاه لا تروب 93 دوره تحصیلی کارشناسی و 77 دوره کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد.

    این دانشگاه در حوزه‌های تحقیقاتی مختلف مانند حفاظت از تنوع زیستی جهان، ناامنی غذایی جهانی، درک و پیشگیری از بیماری‌ها و غیره پیشرو است. همین امر فرصتی برای تحقیق در مورد موضوعات مختلف علم، فناوری و سلامت به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه لا تروب و به دلیل مشارکت در پیشبرد اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، در بین 20 دانشگاه برتر در سراسر جهان توسط  Times Higher Education (THE)، 2022 رتبه بندی شده است.

    دانشجویان در دانشگاه لا تروب نه تنها بالاترین سطح آموزشی را دریافت می‌کنند، بلکه فرصت بسیار خوبی را برای تقویت مهارت‌هایی مانند رهبری، تفکر انتقادی، سازگاری، خلاقیت و همکاری خواهند داشت. برای پذیرش در دوره‌های کارشناسی به حداقل نمره 50 در آزمون ATAR، نمره 6 در آزمون آیلتس و نمره 64 در آزمون تافل نیاز است. دوره‌های برتر دانشگاه لا تروب عبارتند از:

    • باستان شناسی
    • زبان شناسی
    • MBA
    • پرستاری

    دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه ویکتوریا فقط آموزش در سطح بالا را ارائه نمی‌دهد، بلکه آموزش حرفه‌ای و آموزش مهارتی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه دوره‌هایی را از مقطع دیپلم و گواهینامه تا مقطع دکتری ارائه خواهد داد. دانشگاه ویکتوریا بیش از 40 هزار دانشجو در 9 پردیس خود در ملبورن دارد. شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه متشکل از 240 هزار فارغ التحصیل است که 30 هزار نفر از آن‌ها در خارج از کشور مشغول به کار هستند. این دانشگاه در بین 750 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

    این دانشگاه همچنین دوره‌های زبان انگلیسی را از طریق مرکز زبان انگلیسی خود ارائه می‌دهد. دانشگاه ویکتوریا همچنین فرصت‌های تحقیقاتی را برای دانشجویان و کارکنان در موضوعات مختلف از جمله حوزه‌های شاخص صنایع پایدار و شهرهای قابل زندگی و سلامت و ورزش ارائه می‌دهد. بسیاری از دوره‌های آموزشی در دانشگاه ویکتوریا با مشورت با نهادهای صنعتی که در سطح جهانی مشهور هستند ایجاد شده‌اند.

    دانشگاه ویکتوریا 126 دوره کارشناسی و 78 دوره کارشناسی ارشد را همراه با دوره‌های مختلف MBA ارائه می‌دهد. پذیرش در این دانشگاه برای دوره‌های کارشناسی به حداقل نمره 1270 در آزمون SAT، حداقل نمره 70 ATAR، حداقل نمره 6 در آیلتس و حداقل نمره 79 تافل نیاز است. دوره های محبوب دانشگاه ویکتوریا عبارتند از:

    • ورزش و علوم ورزشی
    • علوم کامپیوتر
    • مهندسی و فناوری
    • آموزش (Education)

    دانشگاه کاتولیک استرالیا

    دانشگاه کاتولیک استرالیا

    دانشگاه کاتولیک استرالیا (ACU) که در سال 1991 تاسیس شد، جوانترین دانشگاه در این لیست است. با این حال، این دانشگاه در چند دهه اخیر به طور استثنایی رشد کرده است و توانسته در لیست بهترین دانشگاه‌های ملبورن قرار گیرد. دانشگاه کاتولیک استرالیا 7 پردیس در استرالیا و یک پردیس در ایتالیا دارد. این دانشگاه در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

    دانشگاه کاتولیک استرالیا محیطی دلپذیر دارد و بیش از 33 هزار دانشجو از بیش از 100 کشور را در خود جای داده است. این دانشگاه 163 دوره کارشناسی و 63 دوره کارشناسی ارشد را همراه با دوره‌های MBA ارائه می‌دهد. نمره لازم برای پذیرش در دوره‌های کارشناسی این دانشگاه حداقل نمره 58 در آزمون ATAR، حداقل نمره 6.5 آیلتس و حداقل 78 تافل است.

    موضوعات برتر عبارتند از:

    • پرستاری، رتبه ششم در استرالیا و چهاردهمین در جهان برای پرستاری
    • آموزش در استرالیا در رتبه چهارم و در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد
    • روانشناسی، یکی از 150 دانشگاه برتر جهان
    • حقوق، یکی از 300 دانشگاه برتر جهان
    • الهیات، الهیات و مطالعات دینی رتبه اول استرالیا و بیست و ششمین رتبه جهانی را به خود اختصاص داده است.

    دلایل تحصیل در دانشگاه‌های ملبورن

    دلایل تحصیل در دانشگاه‌های ملبورن

    ملبورن یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی است. این شهر به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر، دانشجو بودن شهر، زیرساخت‌های قوی، آب و هوای عالی و سواحل زیبا محبوب است. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ملبورن برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

    فرصت‌های شغلی

    ملبورن با تعداد زیادی از شرکت‌های بین المللی که پروژه‌های تحقیق و توسعه را رهبری می‌کند، از نظر تقاضای برای کار شهر پیشرو است. ملبورن مرکز اقتصادی استرالیاست و به دانشجویان فرصت‌های شغلی زیادی را ارائه می‌دهد. این فرصت‌ها از طریق نمایشگاه‌های شغلی و کارآموزی با شرکت‌های مختلف در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. میانگین حقوق فارغ التحصیلان تازه کار 116 هزار دلار استرالیاست.

    شهر چند فرهنگی

    ملبورن شهری پرجنب و جوش است که در آن دانشگاه‌هایش فضایی سرزنده، دوستانه و فرهنگی را از طریق رویدادها و جشنواره‌های مختلف ارائه می‌دهند. گالری ملی ویکتوریا (NGV)، موزه‌های هنری و مرکز استرالیایی تصویر متحرک (ACMI) می‌توانند از بهترین محیط‌های فرهنگی در این شهر زیبا باشند. دانشجویان همچنین از فرهنگ غذایی متنوع در سراسر ملبورن لذت بسیار خواهند برد.

    پایتخت ورزشی استرالیا

    ملبورن مرکز رویدادهای ورزشی پرمخاطب مانند کارناوال مسابقه‌ای بهار، سری آزمایشی کریکت روز باکس، جایزه بزرگ موتور سیکلت، جایزه بزرگ فرمول یک و مسابقات قهرمانی تنیس آزاد استرالیا است. بنابراین به عنوان دانشجو می‌توانید در زمینه ورزشی مورد علاقه خود شروع به تمرین کنید. همچنین باشگاه‌های ورزشی مختلفی در سراسر ملبورن وجود دارند که افراد را به حفظ تناسب اندام تشویق می‌کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه‌های ملبورن را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید موسسه مورد نظر خود را بسته به نیازهای خود انتخاب کنید. هر یک از دانشگاه‌های فوق می‌توانند بالاترین کیفیت آموزشی را به دانشجویان خارجی ارائه دهند. همچنین زندگی در شهر ملبورن تجربه‌ای فوق العاده برای شما خواهد بود. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، اخذ پذیرش تحصیلی، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول دانشگاه های ملبورن 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت