معرفی دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کاتولیک استرالیا (به انگلیسی: Australian Catholic University) که با عنوان اختصاری ACU نیز شناخته شده، دانشگاهی از نوع دولتی و عمومی بوده که دارای 8 پردیس در استرالیا و پردیس دیگری در شهر رم ایتالیا می‌باشد. دانشگاه کاتولیک استرالیا از چهار دانشکده تشکیل شده است که مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند. دانشگاه کاتولیک استرالیا ممکن است نام آن سوء تفاهم ایجاد کند و باید گفت که این دانشگاه برای تحصیلات مذهبی نیست و نام اطلاق شده به این دانشگاه ناشی از تاریخچه آن و موسسات تشکیل دهنده‌ی ابتدایی آن است؛ وگرنه که این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه‌ها دوره‌ها و رشته‌های متنوعی را ارائه داده و درهای آن به روی عموم از جمله دانشجویان بین‌المللی باز است؛ هرچند که یک دانشکده تحت عنوان فلسفه و الهیات برای آموزش این علوم به صورت وسیع را در خود دارد. کالج آموزش کاتولیک، نام این دانشگاه ما بین سال‌های 1982 تا 1990 بوده اما تاریخ رسمی تاسیس این دانشگاه سال 1991 می‌باشد.

    8 پردیس دانشگاه کاتولیک عبارتند از: پردیس در شهرهای آدلاید، بالارات، بریزبن، کانبرا، ملبورن و 3 پردیس در شهر سیدنی (در مناطق بلک تاون، سیدنی شمالی، استراتفیلد) و پردیس دیگر در شهر رم ایتالیا و همچنین در کل نیز دارای 4 دانشکده اصلی است که هر یک دارای بخش‌ها و دپارتمان‌های متعددی به عنوان زیرمجموعه هستند. رئیس دانشگاه کاتولیک استرالیا زلاتکو اسکربیس به عنوان مدیر اجرایی است که مسئول نمایندگی دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی و ارائه رهبری و مدیریت استراتژیک این مرکز است.

    دانشگاه کاتولیک استرالیا بیش از 34 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت را در خود جای داده که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند که از بین این تعداد دانشجو، چیزی در حدود بیش از 26 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای نزدیک به 5 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی است که بیش از 14.7 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشگاه کاتولیک استرالیا همچنین دارای حدود 1090 نفر کارمند آکادمیک و 1200 نفر کارمند اداری در 3 پردیس‌ خود است.

    دانشگاه کاتولیک در خود استرالیا همواره رتبه کشوری بین 18 تا 36 را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود کرده (بیشتر همان رتبه بین 22 تا 34 از دید اکثر رنکینگ‌های معتبر) و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه از دید رتبه‌بندی‌های مختلف در رنج 250 تا 800 و گاها تا 1000 جهانی قرار می‌گیرد. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کاتولیک از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کاتولیک و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید. باشید.

    مشخصات دانشگاه کاتولیک

    مشخصات دانشگاه کاتولیک

    سال تاسیس دانشگاه

    1991 میلادی

    شهر و ایالت

    شهرهای آدلاید، بالارات، بریزبن، کانبرا، ملبورن، سیدنی + شهر رم در ایتالیا

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 34 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    نزدیک به 6 هزار نفر (بیش از 14.7 درصد)

    نرخ پذیرش

    67 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    9 پردیس، 4 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

    76.4 درصد، بیش از 26 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    زلاتکو اسکربیس

    آدرس دانشگاه

    North Sydney, New South Wales, Banyo, Brisbane, Queensland

    سایت دانشگاه

    www.acu.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه کاتولیک

    تاریخچه دانشگاه کاتولیک

    دانشگاه کاتولیک استرالیا در تاریخ 1 ژانویه سال 1991 و پس از ادغام چهار موسسه عالی کاتولیک در شرق استرالیا افتتاح شد که آن 4 موسسه عبارتند از:

    • کالج آموزش کاتولیک سیدنی، نیو ساوت ولز
    • موسسه آموزش کاتولیک، ویکتوریا
    • کالج مک‌آولی، کوئینزلند
    • کالج آموزش سیگنادو، منطقه پایتخت استرالیا

    اگرچه که "کالج آموزش کاتولیک" نام این دانشگاه ما بین سال‌های 1982 تا 1990 بوده اما تاریخ رسمی تاسیس این دانشگاه سال 1991 می‌باشد. فعالیت کلیه موسسات نام برده شده، در اواسط دهه 1800 آغاز گردیده بود؛ آن هم زمانی که سازمان‌ها و موسسات مذهبی درگیر آماده‌سازی معلمان برای مدارس کاتولیک و سپس در زمان‌های بعدتر، آموزش و تعلیم پرستاران برای بیمارستان‌های کاتولیک بودند. دانشگاه کاتولیک استرالیا از طریق مجموعه‌ای از ادغام‌ها، جابجایی‌ها، انتقال مسئولیت‌ها و ابتکارات درون حوزوی ایجاد شده که در این مسیر، بیش از 20 نهاد تاریخی به ایجاد دانشگاه کمک کرده‌اند.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کاتولیک

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کاتولیک

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاره‌ای کردیم، دانشگاه کاتولیک استرالیا دارای هشت پردیس در سراسر استرالیا است که عبارتند از شهرهای آدلاید، بالارات، بریزبن، کانبرا، ملبورن و 3 پردیس در شهر سیدنی (در مناطق بلک تاون، سیدنی شمالی، استراتفیلد). این دانشگاه همچنین در سال 2015، دانشگاه مرکز رم را با همکاری دانشگاه کاتولیک آمریکا، واقع در شهر رم کشور ایتالیا را افتتاح نمود. مدیریت و منابع، تحقیق و امور دانشجویان، یادگیری و تدریس دانشگاه و معاونت دپارتمان‌های یاد شده در بریزبن، ملبورن و سیدنی نیز مستقر هستند. آن‌ها به عنوان نماینده معاون آموزشی در منطقه محلی خود عمل می‌کنند، همانطور که روسای پردیس‌ها در بالارات و کانبرا انجام می‌دهند. معاونت آموزشی نیز توسط روسای اجرایی دانشکده، ثبت احوال علمی و مدیران دارای کارنامه ملی کمک می‌کنند. هر دانشکده توسط یک رئیس اجرایی اداره می‌شود و توسط تعدادی از معاونان و روسای مدارس پشتیبانی می‌شود.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، دانشگاه کاتولیک استرالیا طیف نسبتا وسیع و متنوعی از برنامه‌های آکادمیک را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد که این دروس، دوره‌ها و رشته‌ها در 4 دانشکده اصلی آن، سازماندهی شده است:

    • دانشکده آموزش و هنر: این دانشکده در زمینه حوزه‌هایی از جمله آموزش، هنر و علوم انسانی، مطالعات جهانی و مطالعات توسعه بین المللی، ارتباطات رسانه‌ای، علوم اجتماعی، کار جوانان، و هنرهای خلاق، هنرهای تجسمی و طراحی دوره‌های درسی را ارائه می‌دهد.
    • دانشکده علوم بهداشتی: این دانشکده در زمینه حوزه‌هایی از جمله مشاوره، علوم محیطی، فیزیولوژی ورزشی، علم ورزش، سلامت روان، مامایی، پرستاری، کاردرمانی، پیراپزشکی، فیزیوتراپی، بهداشت عمومی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی و آسیب شناسی گفتار دوره‌های درسی را ارائه می‌دهد.
    • دانشکده حقوق و تجارت: این دانشکده در زمینه حوزه‌هایی از جمله حسابداری و مالی، مدیریت بازرگانی، بازرگانی، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، قانون، مدیریت، بازاریابی و بهداشت حرفه ای، ایمنی و مدیریت محیط زیست دوره‌های درسی را ارائه می‌دهد.
    • دانشکده الهیات و فلسفه: این دانشکده در زمینه حوزه‌هایی از جمله مطالعات کتاب مقدس، اندیشه مسیحی، عمل مسیحی، نیایش، خدمت، الهیات اخلاقی، مطالعات دینی، اخلاق، اخلاق زیستی، متافیزیک، فلسفه ادیان جهان، سیاست و معرفت شناسی دوره‌های درسی را ارائه می‌دهد.

    رتبه و اعتبار دانشگاه کاتولیک در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کاتولیک در استرالیا و جهان

    دانشگاه کاتولیک در خود استرالیا همواره رتبه کشوری بین 18 تا 36 را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود کرده (بیشتر همان رتبه بین 22 تا 34 از دید اکثر رنکینگ‌های معتبر) و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه از دید رتبه‌بندی‌های مختلف در رنج 250 تا 800 و گاها تا 1000 جهانی قرار می‌گیرد. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کاتولیک از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی است. همچنین در سال 2014 دانشگاه کاتولیک استرالیا یک برنامه تحقیقات وسیعی را راه اندازی کرد. در مرحله اولیه استراتژی پنج ساله این برنامه، دانشگاه هفت موسسه تحقیقاتی جدید را در این راستا ایجاد کرد که با 4 حوزه تحقیقاتی اولویت‌دار همسو بودند: الهیات و فلسفه، پزشکی و سلامت، آموزش و پرورش و عدالت اجتماعی. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی کیو اس QS

    34 تا 36

    801 تا 1000

    رتبه بندی THE

    18 تا 22

    251 تا 300

    رتبه بندی شانگهای

    24 تا 26

    501 تا 600

    رتبه بندی US News

    26

    587

    رتبه بندی ملی ERA

    34

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کاتولیک

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کاتولیک

    دانشگاه کاتولیک محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و خدمات مربوط به آن را برای دانشجویان متقاضی آن، ارائه می‌نماید. به توصیف خود این دانشگاه در وبسایت خود، زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه یک راه عالی برای استفاده حداکثری از تجربه دانشگاه است. در محل اقامت، ما فرصت‌های اجتماعی، آکادمیک و ورزشی منحصربفرد، رهبری معنوی و مشارکت اجتماعی را در دسترس همگان قرار خواهیم داد. ساکنان در خوابگاه‌های ما ثابت کرده‌اند که نسبت به سایر دانش‌جویان به میزان قبولی بالاتری دست می‌یابند و به زبان ساده از نظر درسی در وضعیت بهتری هستند. این دستاورد و نتیجه به لطف برنامه جامع حمایت علمی ما از مجموعه‌های اسکانی‌مان است که در دسترس همه ساکنان آن قرار دارد. همچنین عین همین حقیقت درباره زندگی اجتماعی و بهتر بودن روابط اجتماعی دانشجویان با یکدیگر و با جامعه نیز به وضوح تاثیر خود را نشان داده است و همچنین فارغ از صرفا درس، دانشجویان در طول اقامت خود در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه می‌توانند مهارت‌های ویژه و خاص دیگری را هم به دست آورند که به آن‌ها در فراتر از زمان اقامتشان کمک می‌کند. خدمات مذکور برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها برای تحصیل، مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم و گاها ضروری به شمار می‌آید.

    شرایط پذیرش در دانشگاه کاتولیک

    شرایط پذیرش در دانشگاه کاتولیک

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس که حداقل آیلتس 6 به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش آزمون زیر 5.5 نباشد. یا معدل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه (مانند CAE حداقل 169، PTE حداقل 50 و...)
    •  ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کاتولیک استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت