معرفی شهر ملبورن استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به فکر مهاجرت به استرالیا و زندگی در ملبورن هستید، احتمالاً از خود می‌پرسید که شرایط زندگی در این شهر زیبا چگونه است. در شاخص جهانی اکونومیست، ملبورن برای هفت سال پیاپی در لیست 10 شهر برتر جهان از جمله برای تحصیل در استرالیا قرار گرفته است؛ اما چه چیزهایی باعث شده است تا ملبورن تا این اندازه مهاجرپذیر باشد؟ برای پاسخ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    ملبورن در کجاست؟

    ملبورن در خط ساحلی جنوب شرقی استرالیا، در ایالت ویکتوریا واقع شده است. نزدیک‌ترین پایتخت‌های ایالتی به این شهر، کانبرا است که حدوداً هفت ساعت رانندگی در شمال شرقی و سیدنی، حدود نه ساعت شمال شرقی و آدلاید تقریباً هشت ساعت رانندگی به شمال غربی نیاز دارد.

    همچنین می‌توانید با کشتی به تاسمانی (جزیره‌ای در جنوب شرقی استرالیا) بروید. در مناطق اطراف ملبورن، شهرهای ساحلی، وسایل نقلیه زیبا و حتی منطقه‌ای برای اسکی در کوه‌های برفی قرار دارد.

    جمعیت شهر ملبورن

    معرفی شهر ملبورن

    ملبورن دومین شهر پرجمعیت در استرالیا است (سیدنی اول است). جمعیت ملبورن در سال 2021 در حدود 5.061.439 نفر تخمین زده می‌شود. در سال 1950، جمعیت ملبورن 1.331.966 نفر بود. ملبورن از سال 2015 تاکنون رشد جمعیتی سالانه در حدود 1.89 درصد را تجربه کرده است.

    در حدود 43.3 درصد از جمعیت ملبورن از نژاد انگلیسی، 28.2 درصد نژاد استرالیایی و 18.2 درصد از نژاد آسیایی (6.5 درصد چینی) هستند. وقتی صحبت از دین و مذهب می‌شود، مسیحیت مانند اکثر شهرهای استرالیا، مذهبی است که محبوبیت بیشتری دارد.

    55.8 درصد از مردم شهر ملبورن مسیحی هستند (27.2 درصد کاتولیک، 22.7 درصد پروتستان و 5.8 درصد ارتدکس تقسیم می‌شوند) سایر گروه‌های مذهبی مهم، بوداییان 4 درصد، مسلمانان 3.2 درصد، هندو 2 درصد و یهودیان 1.1 درصد هستند. 23.5 درصد دیگر از ساکنان ملبورن هیچ مذهبی ندارند.

    آب و هوای ملبورن

    ملبورن در جنوبی‌ترین خط ساحلی استرالیا قرار دارد. از آنجا که استرالیا در نیمکره جنوبی واقع شده است، جنوب به معنی سرما و شمال به معنای گرما است اما آب و هوای ملبورن کمی پیچیده‌تر از این حرفاست! ملبورن آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد. در تابستان روزها بسیار گرم است و در زمستان نیز ملبورن سرمای شدیدی را تجربه می‌کند.

    ملبورن به شهری با چهار فصل در یک روز مشهور است زیرا هوا به طرز سریع و چشمگیری در طول روز تغییر می‌کند. میانگین حداکثر درجه دما در ملبورن 26 درجه در گرم‌ترین ماه (ژانویه) و 13.5 درجه در سردترین ماه (ژوئیه) است. در طول شب، متوسط ​​دما در ژانویه 14.3 درجه و در جولای 6.0 درجه است. در طور سال، ملبورن به طور متوسط ​​49 روز آفتابی و 100 روز بارانی را تجربه می‌کند، روزهای دیگر برفی و ابری هستند.

    سبک زندگی در ملبورن

    ملبورن

    ملبورن نه تنها دومین شهر بزرگ استرالیا است بلکه در اقتصاد نیز شهری پیشرو است. تازه واردان از گزینه‌های متعدد شهر برای حمل و نقل عمومی و تعداد فرصت‌های شغلی لذت خواهند برد. از سیستم آموزشی فوق‌العاده این شهر گرفته تا نرخ جرم و جنایت نسبتاً کم، جای تعجب نیست که چرا مهاجران ملبورن را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

    ملبورن به عنوان پایتخت ایالت ویکتوریا، ده‌ها جاذبه، مکان دیدنی و سرگرمی دارد. ملبورن بیش از 5 میلیون شهروند را در خود جای داده است که بیش از 30 درصد از جمعیت آن در خارج از کشور متولد شده‌اند. این شهر از نظر چند فرهنگی غنی است، جایی که با بیش از 100 زبان مختلف در بین ساکنان شهر صحبت می‌شود.

    این شهر با آغوشی باز از مهاجران استقبال می‌کند. از خدمات شهروندی یکسان گرفته تا حمایت و پشتیبانی دولتی، ملبورن یک سبک زندگی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. دولت ویکتوریا قوی و پایدار است و به زیرساخت‌های قابل اعتماد ملبورن و خدمات بهداشتی ارزان قیمت آن تأکید دارد.

    هزینه زندگی در ملبورن

    هزینه زندگی در ملبورن

    زندگی در ملبورن به مراتب ارزان‌تر از سیدنی است. هنوز هم به عنوان یک پایتخت شلوغ، قیمت اجاره و حمل و نقل می‌تواند بسیار گران باشند. یک فرد مجرد ​​که در ملبورن تنها زندگی می‌کند، ممکن است نزدیک به 1600 دلار استرالیا در هر ماه هزینه کند. این عدد ممکن است زیاد به نظر برسد اما اگر متوسط ​​حقوق ملبورن را که هر هفته 554 استرالیا است در نظر بگیرید، خواهید دید که هزینه‌های زندگی در ملبورن به راحتی با درآمد خوب قابل پرداخت است.

    جدول زیر به طور کلی هزینه زندگی در ملبورن را نشان می‌دهد. همه ارقام تقریبی هستند و ممکن است بسته به موقعیت شما در داخل شهر متفاوت باشند.

    اجاره هفتگی یک آپارتمان

    430 دلار

    بلیط حمل و نقل عمومی

    155 دلار

    مواد غذایی به طور متوسط برای هر خانوار

    257 دلار

    غذا در یک رستوران میان رده

    20 دلار

    غذا در رستوران های سطح بالا

    50 دلار

    تحصیل در ملبورن

    تحصیل در ملبورن

    ملبورن تعداد زیادی دانشگاه را در خود جای داده است. بدون شک دانشگاه ملبورن معتبرترین دانشگاه کشور است که بالاترین رتبه در میان دانشگاه‌های شهر را دارد. دانشگاه موناش همچنین یک دانشگاه معتبر بین المللی است و دارای 5 پردیس در ملبورن است. موناش بزرگترین دانشگاه استرالیا است که تقریباً 20 هزار دانشجو بین المللی دارد.

    دانشگاه دیکین دارای یک محوطه دانشگاهی بزرگ در حومه ملبورن است و سومین مؤسسه معتبر در ملبورن است. از دیگر دانشگاه های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه La Trobe

    • دانشگاه صنعتی سوینبرن

    • دانشگاه RMIT

    • دانشگاه ویکتوریا

    هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا به طور معمول در هر واحد درسی محاسبه می‌شود، بنابراین هزینه تحصیل در دوره‌های مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی معمولاً بین 20000 تا 45000 دلار برای مدرک لیسانس است. علاوه بر هزینه‌های تحصیل، دانشجو باید هزینه را برای خرید کتاب و لپ تاپ کنار بگذارد.

    حمل و نقل در ملبورن

    در حالی که در ملبورن زندگی می‌کنید، رایج‌ترین وسیله‌های حمل و نقل تراموا، قطار و اتوبوس هستند. شبکه تراموا به خیابان‌های اصلی متصل است و سریع‌ترین روش برای جابجایی در شهر است. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که خطوط آن در تمام مناطق اصلی و حومه ملبورن وجود دارند. از طرف دیگر، قطارها برای بیرون رفتن از شهر و گشت و گذار در تمام ایالت در دسترس هستند.

    شرایط کار در ‌ملبورن

    برای زندگی و کار در ملبورن به ویزای استرالیا نیاز دارید. انواع مختلفی از ویزا وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا در طول اقامت خود کار کنید، رایج‌ترین نوع ویزا، ویزای دانشجویی و ویزای کار و تعطیلات است.

    ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد تا بسته به مدت دوره یا تحصیلات دانشگاهی، برای مدت 3 ماه تا 5 سال در ملبورن زندگی کنید. با استفاده از این ویزا می‌توانید در طول ترم دانشگاهی 20 ساعت و در تعطیلات 40 ساعت یا بیشتر (تمام وقت) کار کنید.

    ویزای کاری یا تفریحی به شما این امکان را می‌دهد تا یک سال در ملبورن زندگی کنید و کار کنید،. این ویزا امکان تمدید نیز دارد. با این ویزا می‌توانید تمام وقت کار کرده یا زمان خود را بین تحصیل و کار تقسیم کنید. از طریق روزنامه و سایت‌های کاریابی می‌توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. شغل در ملبورن زیاد است و به راحتی مشغول به کار می‌شوید.

    از آنجا که انگلیسی زبان رسمی استرالیا است، دانستن آن برای جستجوی کار در ملبورن مفید می‌باشد و زمینه را برای فرصت‌های شغلی بهتر فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید سطح انگلیسی خود را ارتقاء دهید، دوره‌های انگلیسی زیادی در ملبورن ارائه می‌شوند.

    در استرالیا، شماره پرونده مالیاتی (TFN) یک شماره اختصاص یافته توسط دولت است که شما را به عنوان یک مودی در کشور تأیید می‌کند. افرادی که قصد کار در مشاغل آزاد یا پیمانکاری را دارند نیز به شماره کسب و کار استرالیا (ABN) احتیاج دارند.

    تفریح و سرگرمی در ملبورن

    سرگرمی در ملبورن

    همچنین افرادی که از فعالیت‌های فرهنگی لذت می‌برند، فوراً عاشق ملبورن خواهند شد. این شهر کنسرت‌ها، نمایش‌ها و نمایشگاه‌های هنری زیادی را برای دیدن و تجربه فراهم می‌کند. در سراسر شهر، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی با غذاهای عالی وجود دارند. می‌توانید کافه‌های مرکز شهر را نیز تجربه کنید و در یک رستوران معروف در کنار ساحل غذا بخورید تا منظره‌ای فوق العاده از اقیانوس داشته باشید.

    زندگی شبانه در این شهر عالی است! ملبورن شهری است که هرگز خاموش نمی‌شود. سواحل زیادی نیز در ملبورن وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. ساحل سنت كیلدا، ساحل برایتون و ساحل الوود از جمله موارد معدودی هستند كه با 30 دقیقه رانندگی می‌توانید یک روز سرگرم کننده را به موج سواری یا استراحت در ساحل اختصاص دهید.

    جاذبه‌های گردشگری ملبورن

    تعدادی از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا عبارتند از:

    باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا

    باغ گیاه شناسی سلطنتی ویکتوریا یکی از معروف‌ترین باغ‌ها در استرالیا و جهان است. برای دیدن گیاهان عجیب و غریب از پنج قاره مختلف که همه برای کمک به زیبایی، جنبه‌های علمی و آموزشی انتخاب شده‌اند، در این مکان وجود دارند.

    ساحل سنت کیلدا

    ساحل سنت کیلدا مکان خارق العاده دیگری برای بازدید است. این ساحل محبوب که در محله سنت کیلدا واقع شده است و فاصله کمی از مرکز شهر دارد، جایی است که مردم در آن به فعالیت‌های تفریحی، شنا و سرگرمی‌های آبی (مثلاً موج سواری) می‌پردازند.

    اتاقک‌های حمام برایتون

    این خانه‌های رنگارنگ که در ساحل برایتون واقع شده‌اند، یکی از آثار زیبای شهر هستند. این سازه‌ها بیش از یک قرن پیش در امتداد چشم انداز دریایی ساخته شده‌اند، جایی که به لطف تزئینات متمایز خود همچنان ظاهری چشمگیر دارند. اتاقک‌های حمام نمونه‌هایی از معماری ویکتوریایی هستند که در سراسر شهر یافت می‌شوند.

    ایستگاه خیابان فلیندرز

    ایستگاه خیابان فلیندرز دفتر مرکزی راه آهن و مترو ملبورن است. این ایستگاه با بیش از 150 سال قدمت، به یک مکان جاذبه اصلی برای افراد محلی و گردشگران خارجی تبدیل شده است.

    مرکز تصاویر متحرک استرالیا

    این موزه و مرکز آموزشی از انواع مواد سمعی و بصری تولید شده در استرالیا و سایر کشورها محافظت می‌کند. از طریق نمایشگاه‌های سرگرم کننده و تعاملی، مرکز را به مکانی عالی برای فعالیت‌های گروهی تبدیل کنند.

    آیا ملبورن ایمن است؟

    ملبورن یکی از امن‌ترین شهرها برای زندگی در جهان است. حضور گسترده پلیس باعث شده است تا جرایم به شدت کاهش یابد. در استرالیا، انسان‌ها تنها خطرات بالقوه برای ایمنی نیستند! کوسه‌ها در آب‌های اطراف ویکتوریا یافت می‌شوند اما حملات به ندرت اتفاق میفتند.

    عنکبوت‌ها و مارهای سمی اغلب در شهر دیده می‌شوند و افراد همیشه باید در مناطق جنگلی مراقبت اطراف خود باشند. باز هم جای نگرانی نیست زیرا این حیوانات به ندرت شما را گاز می‌گیرند. همچنین، ملبورن مقصدی امن برای زنان است.

    کلام آخر

    از آب و هوای خوب گرفته تا شرایط زندگی و کاری مناسب، زندگی در شهر ملبورن فوق العاده است. چشم اندازه روشن شهر و امید به آینده باعث شده است تا این شهر زیبا به یکی از مقاصد پر طرفدار جهان برای مهاجرت تبدیل شود. با این حال، اگر قصد مهاجرت به شهر ملبورن را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمائید.

    سوالات متداول معرفی شهر ملبورن استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-09-03

    سلام من متولد ۱۹۶۸هستم آیا برای ویزای 188a میتوانم اقدام کنم البتهاز نظر سرمایه و امتیازهای لازم مشکل ندارم چون برای سیدنی خواستم اقدام کنم شرایط عمومی سن را جدیدا زیر پنجاه سال اعلام کرده باعث نگرانی من شده آیا برای ملبورن هم شرایط سنی زیر پنجاه هست یا همان شرط زیر ۵۵سال هست

    2021-09-08

    سلام. ویزا 188 در همه جای استرالیا شرایط سنی زیر 55 سل میخواد و با این اوضاف مشکلی ندارید

    مشاوره رایگان مهاجرت