معرفی دانشگاه موناش استرالیا | Monash University
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه موناش یا مانش (به انگلیسی: Monash University)، دانشگاهی دولتی، عمومی و تحقیقاتی بوده که در شهر ملبورن و در ایالت ویکتوریای استرالیا واقع است. نام دانشگاه موناش از ژنرال برجسته جنگ جهانی اول، "سِر جان موناش" اقتباس گردیده است و تاسیس این دانشگاه به سال 1958 بر می‌گردد. دانشگاه موناش با رتبه‌ی 6 کشوری و رتبه 58 جهانی در سال 2022، با داشتن بیش از 70 هزار دانشجوی ثبت نامی در حال حاضر، بزرگترین دانشگاه استرالیا به حساب می‌آید که دارای 6 پردیس در شهر ملبورن در مساحتی 110 هکتاری بوده بوده و همچنین دارای 5 پردیس بین‌المللی در ایتالیا، چین، مالزی، هند و اندونزی نیز بوده و همچنین میزبان 10 دانشکده اصلی با چندین زیر مجموعه در هر کدام می‌باشد. افتخارات دانشگاه موناش به رتبه تک رقمی کشوری و رتبه 2 رقمی جهانی ختم نمی‌گردد؛ رتبه‌ 3 جهانی در اشتغال پس از تحصیل، رتبه 1 جهانی در رشته داروسازی، رتبه 6 جهانی در 2 رشته‌ی پرستاری و مهندسی معدن، رتبه جهانی 24 در رشته پزشکی و رتبه جهانی 29 در رشته مدیریت تنها چندی دیگر از ده‌ها افتخارات جهانی و کم نظیر این دانشگاه می‌باشد که همین موارد، دانشگاه موناش را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های برتر و چه بسا بهترین گزینه برای تحصیل در استرالیا می‌نماید.

    دانشگاه موناش مهد مراکز تحقیقاتی مهم در استرالیا است؛ از جمله دانشکده حقوق موناش، سینکروترون استرالیا، حوزه تحقیقات و نوآوری فناوری علوم موناش (STRIP)، مرکز سلول های بنیادی استرالیا، کالج داروسازی ویکتوریا و 100 مرکز تحقیقاتی مستقل دیگر به علاوه 17 مراکز تحقیقاتی تعاونی. مطابق آخرین آمار، کل درآمد دانشگاه در آخرین سال تحصیلی بیش از 2.72 میلیارد دلار استرالیا بود که با درآمد تحقیقات خارجی حدود 462 میلیون دلار مازاد را نیز باید به این رقم اضافه نمود. از بین حدود 70 هزار دانشجوی ثبت نامی در این دانشگاه، چیزیی در حدود 45 هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و 25 هزار نفر دیگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در حال تحصیل هستند. همچنین از تعداد دانشجویان مذکور، چیزی در حدود بیش از 21 هزار نفر دانشجویان بین‌المللی از بیش از 150 کشور مختلف در جهان هستند که تقریبا 31 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

    6 پردیس اصلی دانشگاه در شهر ملبورن عبارتند از پردیس کلایتون، کالفیلد، آلفرد، پارک ویل، پردیس شبه جزیره و پردیس شهری. "همچنان در حال یادگیری هستم" شعار این دانشگاه است و دانشگاه موناش از نظر قدمت، دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا می‌باشد. دانشگاه موناش یکی از اعضای گروه هشت دانشگاه‌های تحقیقاتی استرالیا می‌باشد و همچنین عضو ASAIHL و تنها عضو استرالیایی اتحادیه M8 از ​​مراکز بهداشت دانشگاهی، آکادمی‌های ملی می‌باشد. موناش در رتبه بندی Mines ParisTech بر اساس تعداد فارغ التحصیلان فهرست شده در بین مدیران عامل در 500 شرکت بزرگ جهان رتبه بندی شده است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه موناش و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه موناش استرالیا

    مشخصات دانشگاه موناش استرالیا

    تاریخ تاسیس

    1958

    شهر و ایالت

    ملبورن، ویکتوریا، دارای پردیس در کشورهای ایتالیا، چین، مالزی، هند و اندونزی

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی، تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    70 هزار نفر

    تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی

    45 هزار نفر (تقریبا 64 درصد)

    تعداد کل دانشجویان بین المللی

    21 هزار نفر (تقریبا 31 درصد)

    نرخ پذیرش

    40 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    6 پردیس در ملبورن، 5 پردیس بین‌المللی، 10 دانشکده

    مساحت دانشگاه

    110 هکتار

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    56 به 44 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    مدیر دانشگاه

    مارگارت گاردنر

    آدرس دانشگاه

    Melbourne, Victoria, Australia با پردیس‌های متعدد در شهر

    سایت دانشگاه

    www.monash.edu

    تاریخچه دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش (Monash University) در سال 1958 با قانون پارلمانی و توسط مهندس و رهبر نظامی «سِر جان موناش» تاسیس و نامگذاری شد. هدف اولیه تاسیس این دانشگاه، ایجاد یک موسسه عالی متمرکز بر تحقیقات با تاکید بر علم و فناوری بود. تنها در طی چند سال از اولین پذیرش دانشجویان، دانشگاه موناش 347 دانشجوی فارغ‌التحصیل از دوره‌های تحصیلی هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، حقوق، پزشکی، سیاست و علوم را روانه بازار کار کرد.

    در سال 1990 موسسه چیشولم (Chisholm) به دانشگاه موناش پیوست و به دنباله‌ی آن پردیس‌های دانشگاهی کالفیلد (Caulfield) و پنینسولا (Peninsula) به دانشگاه موناش اضافه شدند. یک سال بعد کالج داروسازی ویکتوریا با موناش وارد همکاری شد که در نتیجه آن اضافه شدن پردیس پارک ویل (Parkville) به دانشگاه موناش بود. در سال 1998، وزارت آموزش مالزی، از موناش دعوت کرد تا با همکاری دانشگاه سان وی (Sunway) در این کشور، یک پردیس دانشگاهی در مالزی ایجاد کند. دانشگاه موناش مالزی در همان سال تاسیس شد که اولین دانشگاه موناش در خارج از استرالیا است. امروزه این تعداد پردیس‌های برون مرزی و بین‌المللی با اضافه شدن ایتالیا، چین، هند و اندونزی به 5 پردیس رسیده است.

    همچنین مرکز آموزشی دیگری از موناش با ارائه رشته‌هایی در آفریقای جنوبی در سال 2001 افتتاح شد. در سال 2020، دانشگاه موناش در اندونزی به عنوان یک نهاد حقوقی رسمی شناخته شد و از طرف وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی مجوز فعالیت گرفت. موناش از یک دانشگاه ساده در کلایتون با کمتر از 400 دانشجو، به شبکه‌ای عظیم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف در سراسر جهان تبدیل شده است؛ تا جایی که تا امروز با تقریبا 70000 دانشجو از جمله بیش از 21 هزار دانشجوی بین‌المللی از بیش از 150 کشور، امروزه موناش تبدیل به بزرگترین دانشگاه در استرالیا گردیده است.

    پردیس و دانشکده‌های دانشگاه موناش

    پردیس و دانشکده‌های دانشگاه موناش

    پردیس‌ها

    دانشگاه موناش که فقط با یک محوطه دانشگاهی شروع به کار نمود، اما اکنون دارای 6 پردیس داخلی در شهر ملبورن واقع در ایالت ویکتوریای استرالیا و 5 پردیس بین المللی در کشورهای هند، چین، مالزی، ایتالیا و اندونزی است:

    • پردیس کلایتون: این پردیس در سال 1958 تاسیس شد ک به عنوان بزرگترین پردیس مانش در جهان شناخته می‌شود که هر ساله بیش از 30000 دانشجو در آن ثبت نام می‌کنند.
    • پردیس کالفیلد: این پردیس در سال 1922 به عنوان پردیس فنی کالفیلد آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان دومین پردیس بزرگ مانش در سطح جهان شناخته می‌شود.
    • پردیس پنینسولا (شبه جزیره): این پردیس در 40 کیلومتری جنوب ملبورن واقع شده است و در ابتدا در سال 1973 به عنوان کالج در فرانکستون آغاز به کار کرد، سپس در اوایل دهۀ 1980 به عنوان پردیس دانشگاهی رسمیت شناخته شد و اکنون بیش از 3500 دانشجو دارد.
    • پردیس پارک ویل: این پردیس به ارزش 35 میلیون دلار به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و فضاهای آموزشی در بالاترین سطح مشهور است. محوطه دانشگاه که توسط بیمارستان‌ها و پارک‌ها احاطه شده است، در یک فاصله پیاده روی در حومه داخلی شهر قرار دارد.
    • پردیس حقوق: دانشکده حقوق مانش در وسط حوزه حقوقی ملبورن واقع شده است.
    • پردیس سیتی (خیابان 271 کولینز): این پردیس در واقع پردیس دانشگاه موناش برای دانشجویان تجارت بین المللی است.

    همچنین پردیس‌ها و مکان‌های بین‌المللی عبارتند از: پردیس مالزی، پردیس جیپز لند در اندونزی، مدرسه تحصیلات تکمیلی مشترک MU در چین، آکادمی IITB موناش در هند و مرکز پراتو در ایتالیا

    دانشکده‌ها

    10 دانشکده اصلی دانشگاه موناش که هر یک دارای چندین زیر مجموعه و دپارتمان وابسته به خود بوده عبارتند از:

    • دانشکده طراحی و معماری
    • دانشکده هنر
    • دانشکده تجارت و اقتصاد
    • دانشکده آموزش و پرورش
    • دانشکده مهندسی
    • دانشکده فناوری اطلاعات
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت
    • دانشکده داروسازی و علوم دارویی
    • دانشکده علوم

    دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه موناش

    این دانشگاه با داشتن 10 دانشکده آکادمیک، ارائه دهنده‌ی 139 دوره کارشناسی و 151 دوره کارشناسی ارشد  و دکتری است. هر ساله در دانشگاه موناش طیف گسترده‌ای از برنامه‌های درسی ارائه می‌شود تا دانشجویان بتوانند شرایط تحصیل را با اهداف شغلی دقیق با چشم انداز دقیقی از آینده‌ی خود هماهنگ کنند.

    دوره کارشناسی در دانشگاه موناش

    برای دوره کارشناسی در دانشگاه موناش، تحصیل در رشته‌های زیر متداول‌تر است:

    • هنر، طراحی و معماری
    • علوم انسانی و علوم اجتماعی
    • کسب و کار (بیزینس)
    • تحصیلات
    • مهندسی
    • فناوری اطلاعات
    • قانون
    • علوم پزشکی، پرستاری و بهداشت
    • داروخانه
    • علوم پایه
    • و...

    همچنین گزینه‌های تحصیلی مختلف برای مقطع کارشناسی در دانشگاه موناش شامل مدرک دوگانه، تحصیل به صورت تمام وقت، نیمه وقت و آموزش به صورت آنلاین (از راه دور) به دانشجویان می‌گردد.

    دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه موناش

    تحصیلات تکمیلی می‌تواند پایه و اساس به دست آوردن شغل خوب باشد زیرا نشان دهنده این است که در حوزه خاصی تخصص بیشتری پیدا کرده‌اید. برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه موناش دو روش شامل مقطع ارشد از نوع آموزش محور (Coursework) و یا ارشد پژوهشی (Research) وجود دارد.

    آموزش محور (Coursework)

    دانشگاه موناش ده‌ها دوره کارشناسی ارشد آموزش محور را ارائه می‌دهد که مدارک زیر را شامل می‌شود:

    • گواهینامه‌ها و دیپلم‌های تحصیلات تکمیلی (2 ساله)
    • گواهینامه‌ها و دیپلم‌های تحصیلات تکمیلی (1 ساله)
    • مستری به شیوه آموزش محور
    • مستری با ترکیبی از آموزش محور و پژوهشی

    همچنین متقاضیان می‌توانند برای دوره‌های ارشد به صورت تمام وقت یا نیمه وقت از این دانشگاه پذیرش بگیرند.

    پژوهشی (Research)

    به دلیل سهم دانشجویان پژوهشی در تحقیقات، دانشگاه موناش ارزش زیادی برای این دسته متقاضیان قائل است. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور را ارائه می‌دهد:

    • دکترا (PhD)
    • دکترای حرفه‌ای
    • مستری فلسفه
    • مستری به شیوه آموزش محور
    • مستری با ترکیبی از آموزش محور و پژوهشی

    رتبه و اعتبار دانشگاه موناش در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه موناش در استرالیا و جهان

    دانشگاه موناش با رتبه‌ی 6 کشوری و رتبه 58 جهانی در سال 2022 از دید رنکینگ QS و با داشتن بیش از 70 هزار دانشجوی ثبت نامی در حال حاضر، بزرگترین دانشگاه استرالیا به حساب می‌آید , افتخارات و اعتبارات خاص دانشگاه موناش به رتبه 1 رقمی کشوری و رتبه 2 رقمی جهانی ختم نمی‌گردد؛ از دیگر افتخارات قابل توجه دانشگاه موناش می‌توان به رتبه‌ 3 جهانی در اشتغال پس از تحصیل، رتبه 1 جهانی در رشته داروسازی، رتبه 6 جهانی در 2 رشته‌ی پرستاری و مهندسی معدن، رتبه جهانی 24 در رشته پزشکی و رتبه جهانی 29 در رشته مدیریت و... اشاره نمود و بنابراین با این تفاسیر دانشگاه موناش استرالیا با این رتبه‌ها و جایگاه‌ها یکی از گزینه‌های برتر و حتی می‌توان گفت بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا محسوب می‌گردد. دانشگاه موناش مهد مراکز تحقیقاتی مهم در استرالیا است؛ از جمله دانشکده حقوق موناش، سینکروترون استرالیا، حوزه تحقیقات و نوآوری فناوری علوم موناش (STRIP)، مرکز سلول های بنیادی استرالیا، کالج داروسازی ویکتوریا و 100 مرکز تحقیقاتی مستقل دیگر به علاوه 17 مراکز تحقیقاتی تعاونی و همچنین دانشگاه موناش یکی از اعضای گروه هشت دانشگاه‌های تحقیقاتی استرالیا می‌باشد و عضو ASAIHL و تنها عضو استرالیایی اتحادیه M8 از مراکز بهداشت دانشگاهی، آکادمی‌های ملی است. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی کیو اس QS

    6

    58

    رتبه بندی US News

    4

    40

    رتبه بندی شانگهای ARWU

    6

    80

    رتبه بندی THE

    4

    57

    رتبه بندی CWTS Leiden

    4

    52

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را در 13 مرکز اقامتی از ساخت قدیم و در دهه 60 میلادی گرفته تا نوساز و مربوط به سال‌های 2015 به بعد و حتی در سال 2019 ارائه می‌دهد که ارائه‌ی خدمات اقامتی برای دانشجویانی که از راه دور آمده؛ مانند دیگر شهرها، ایالات و حتی کشورها یا همان دانشجویان بین‌المللی‌ که مهاجرت به استرالیا کرده‌اند بسیار مهم می‌باشد. خدمات اسکانی از سمت دانشگاه موناش از سوی خدمات مسکونی موناش (به اختصار MRS)که مسئول هماهنگی عملیات سالن‌های اقامت در محوطه دانشگاه است، ارائه می‌گردد. MRS امکانات مختلفی را در عمدتا در 2 پردیس کلیتون و پنینسولا مدیریت می‌کند و دارای 13 ساختمان و مرکز اقامتی به شرح زیر می‌باشد:

    • دیکین هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 1962
    • فارر هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 1965
    • هاویت هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 1966
    • رابرتز هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 1971
    • ریچاردسون هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 1972
    • نورمن بی هاوس (پردیس کلیتون) و ساخت سال 1969
    • سالن جکوموس (پردیس کلیتون) و ساخت سال 2012
    • بریگز هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 2012
    • ترنر هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 2015
    • سالن کمپبل (پردیس کلیتون) و ساخت سال 2016
    • هولمن هال پردیس (کلیتون) و ساخت سال 2016
    • لوگان هال (پردیس کلیتون) و ساخت سال 2016
    • مرکز اقامت پردیس پنینسولا
    • سالن گیلیز (پردیس پنینسولا) و ساخت سال 2019

    شرایط پذیرش در دانشگاه موناش

    شرایط پذیرش در دانشگاه موناش

    دانشجویان بین‌المللی برای درخواست ورود به دانشگاه موناش نیاز به داشتن معیارهایی برای واجد شرایط بودن هستند که معیارهای کلی به شرح زیر می‌باشد:

    مهارت زبان انگلیسی به طور عمومی

    از آنجا که همه برنامه‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، دانشجویان بین‌المللی باید آزمون مهارت انگلیسی را برای اثبات مهارت زبان ارائه دهند. حداقل معیارها به شرح زیر هستند:

    • آیلتس: حداقل 6.5 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد.
    • تافل: حداقل نمره 79 در اینترنت یا 550 در آزمون کاغذی
    • PTE Academic: حداقل نمره 58
    • کمبریج انگلیسی پیشرفته (CAE): حداقل 176
    • کمبریج انگلیسی مهارت (CPE): حداقل 176
    • Cambridge Linguaskill General (آزمون آنلاین موناش): حداقل 176

    توجه: مهارت زبان و نمره مورد نیاز ممکن است نسبت به مقطع و دوره تحصیلی متفاوت باشد.

    الزام معدل به طور عمومی

    • برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکتری حداقل معدل 6 از 7 در مقیاس GPA که به طور حدودی یعنی معدل بالای 16 الی 17 برای شانس بیشتر برای پذیرش

    مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه موناش

    دانشجویان بین المللی باید مدارک زیر را در زمان درخواست به دانشگاه موناش ارائه دهند:

    • ارائه اسناد و فرم‌های لازم
    • مدارک شناسایی
    • عکس پرسنلی
    • مدارک تحصیلی رسمی با ریز نمرات (ترجمه به زبان انگلیسی)
    • توصیه نامه تحصیلی
    • نمرات آزمون مهارت انگلیسی
    • نمره GMAT
    • تجربه کاری (بسته به رشته تحصیلی)
    • ارائه گذرنامه معتبر

    توجه: موارد بالا شرایط عمومی برای درخواست در موناش است و ممکن است در دوره‌های مختلف متفاوت باشد.

    روند درخواست پذیرش از دانشگاه موناش

    دانشجویان بین‌المللی باید مراحل زیر را برای اخذ پذیرش طی کنند:

    • مرحله 1: یک دوره مرتبط مانند لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا را انتخاب کنید.
    • مرحله 2: رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    • مرحله 3: شرایط ورود را بررسی کرده و مدارک را در پرتال دانشگاه آپلود کنید.
    • مرحله 4: برای بررسی جزئیات پذیرش در وب سایت رسمی موناش ثبت نام کنید.
    • مرحله 5: بعد از مورد قبول قرار گرفتن درخواست پذیرش، برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

    بورسیه تحصیلی دانشگاه موناش

    به اطلاع متقاضیان تحصیل در دانشگاه موناش رسانده که این دانشگاه در سال تحصیلی 20222-23 اعلام نموده که در هر ترم تحصیلی به تعدادی محدود بورسیه تحصیلی برای همه‌ی مقاطع و همچنین رشته‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی البته تحت شرایط خاصی از جمله مسلما داشتن امتیازات علمی و آکادمیک اعطاء می‌نماید که دارای ارزش 10 هزار دلار استرالیا آن هم به ازای هر سال تحصیلی می‌باشد. برای جویا شدن از اطلاعات بیشتر درباره این بورسیه و یا نحوه اخذ آن با کارشناسان تیم ادب ویزا به عنوان نماینده مستقیم دانشگاه موناش در ایران در تماس باشید: 02171400111

    به غیر از بورسیه‌ی فوق، سایر بورسیه‌های رایج در دانشگاه موناش به قرار زیر است و باید گفت که اخذ بورسیه از این دانشگاه آن هم به عنوان دانشگاه تک رقمی کشور استرالیا و دانشگاه رتبه 2 رقمی در جهان کار چندان سختی نمی‌باشد که درباره شرایط و صلاحیت‌های لازم برای اخذ هر یک از بورسیه‌های زیر نیز مجددا حتما با کارشناسان ما در تماس  باشید. این بورسیه‌ها عبارتند از:

    بورس تحصیلی

    معیارهای صلاحیت

    ارزش بورس تحصیلی

    بورس تحصیلی بین المللی رهبری موناش

    فرم درخواست جداگانه مورد نیاز است. دانشجویانی که در دانشکده تجارت یا علوم پزشکی و پزشکی ثبت نام کرده‌اند واجد شرایط نیستند

    100 درصد هزینه دوره

    بورس تحصیلی بین‌المللی موناش

    حداقل WAM 85 درصد

    10 هزار دلار در سال

    بورس تحصیلی بین‌المللی مهندسی در مقطع کارشناسی

    حداقل ATAR 94 درصد

    10 هزار دلار در سال

    بورس تحصیلی لیسانس دانشکده تجارت موناش مخصوص اتباع هندی

    حداقل WAM 65 درصد

    10 هزار دلار در طی هر 2 سال

    • WAM: میانگین نمره‌ای است که متقاضی در واحدهای درسی که در دوره تحصیلی خود کسب کرده است.
    • ATAR: رتبه قبولی درجه سوم استرالیا یا ATAR رتبه بندی نتایج دبیرستان است که پیشرفت کلی تحصیلی متقاضی را در مقایسه با سایر دانشجویان سال آخر استرالیا (به استثنای کوئینزلند) اندازه گیری می‌کند.

    هزینه‌های تحصیل و زندگی در زمان تحصیل در دانشگاه موناش

    هزینه‌های تحصیل و زندگی در زمان تحصیل در دانشگاه موناش

    هزینه تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی سالانه بین 26 تا 48 هزار دلار استرالیا خواهد بود که این رنج شهریه بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجو دارد که کلا با میانگین‌گیری از کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه، متوسط شهریه 37 هزار دلار استرالیا در سال برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود.

    قبل از شروع تحصیل در موناش، بهتر است در مورد هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا اطلاعات خود را تکمیل کنید. در جدول زیر برخی از هزینه‌های مربوط به زندگی در حین تحصیل در این دانشگاه آورده شده‌اند و باید به عنوان راهنمای تقریبی در نظر گرفته شوند؛ چرا که این ارقام تخمینی، متغیر و باز هم بسته به هر فرد می‌باشد و ممکن است بسته به موقعیت مکانی و سبک زندگی شما متفاوت باشند.

    عنوان

    هزینه (به دلار استرالیا در هفته)

    خوابگاه

    200 تا 310

    اجاره آپارتمان

    240 تا 500

    اجاره آپارتمان مشترک

    85 تا 215

    زندگی با یک خانواده محلی

    378

    مواد غذایی

    80 تا 280

    گاز و برق و تسهیلات

    35 تا 140

    تلفن و اینترنت

    20 تا 55

    حمل و نقل عمومی

    15 تا 37

    سرگرمی و تفریح

    80 تا 150

    کار در حین تحصیل در دانشگاه موناش

    موناش از همه دانشجویان خود در یافتن مشاغل نیمه وقت هنگام تحصیل در دانشگاه حمایت می‌کند. مدت زمان کار حین تحصیل برابر با 20 ساعت کاری در هفته در هر ترم تحصیلی است. به دانشجویان تمام وقت توصیه می‌شود در طول ترم‌های تحصیلی کمتر از 20 ساعت در هفته کار کنند تا بتوانند بیشتر روی مطالعات خود تمرکز کنند. البته این ساعات کاری در تعطیلات به 40 ساعت هم خواهد رسید. به ویژه دانشجویان مقطع دکتری که در رابطه با ساعات کاری مجاز اشتغال دانشجویی، دستشان بازتر بوده و گزینه‌های بیشتری دارند.

    دانشجویان ممکن است مشاغل نیمه وقت را از طریق راه‌های زیر جستجو کنند:

    • پایگاه داده شغلی آنلاین دانشگاه
    • روزنامه‌های محلی
    • مشاغل محلی و مراکز خرید
    • رویدادها و مکان‌های ورزشی و تفریحی
    • آژانس‌های عمومی استخدام
    • دیگر خدمات دانشگاه در این راستا

    نمایندگی دانشگاه موناش در ایران

    نمایندگی دانشگاه موناش در ایران

    گروه مهاجرتی ادب با بیش از 10 سال سابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به کشورهای استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند و قبرس شمالی، مفتخر است اعلام نماید که نماینده‌ی رسمی دانشگاه موناش استرالیا در ایران است که حضور نام موسسه ما به عنوان یک موسسه مهاجرتی ایرانی در سایت رسمی این دانشگاه و در صفحه مربوط به Agent و نماینده‌های آن، گام بزرگی برای همکاری تحصیلی این موسسه با دانشگاه مورد بحث و در کل مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌باشد.

    پیروی این قضیه، جدای از اعتبار و کارنامه‌ی درخشان گروه مهاجرتی ادب، باید متذکر و در واقع توصیه نمود که اقدام برای دانشگاه موناش از ما به عنوان نماینده رسمی آن در ایران، به معنای اعتبار هر پرونده‌ی فرستاده شده به این دانشگاه از طرف موسسه و در نتیجه شانس بسیار بیشتر برای متقاضی در جهت اخذ پذیرش تحصیلی و به دنباله‌ی آن، ویزای استرالیا می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه موناش، با گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس حاصل فرمایید: 02171400111

    سوالات متداول معرفی دانشگاه موناش استرالیا | Monash University

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ