جاستین ترودو را بیشتر بشناسید 2024
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    "جاستین پیر جیمز ترودو" که به طور خلاصه با همان نام جاستین ترودو شناخته می‌شود، سیاستمدار کانادایی بوده که از سال 2015 تا به امروز نخست وزیر کشور کانادا است. البته برخی نیز به عادت عنوان نخست وزیری را همان رئیس جمهور خطاب می‌کنند. جاستین ترودو که پس از جو کلارک جوانترین نخست وزیر این کشور به حساب آمده، به دلیل ویژگی‌های ظاهری خود و زیبایی چهره‌اش در کانادا و در بین سیاستمداران جهان نیز شهرت دارد. محبوبیت سیاسی جاستین ترودو نیز همیشه خوب بوده و به ویژه نزد قشر مهاجر این کشور منتهی با کمی چالش که در مقاله و به ویژه بخش پایانی به آن اشاره خواهیم نمود.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    جاستین ترودو در یک نگاه

    جاستین ترودو در یک نگاه

    جاستین ترودو از سال 2015 تا به امروز نخست وزیر کشور کانادا است که عضو حزب لیبرال این کشور است. وی از سال 2013 نیز رهبری حزب لیبرال کانادا را بر عهده گرفت و اولین پیروزی بزرگ سیاسی در این نقطه عطف برای وی بود. جاستین ترودو در آخرین انتخابات نخست وزیری کانادا در تاریخ سپتامبر 2021، برای باری دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور پیروز انتخابات شد. جاستین ترودو که بیست و سومین نخست وزیر کانادا و پس از "جو کلارک" جوان‌ترین نخست وزیر این کشور است، متولد 25 دسامبر 1971 بوده که در انتهای سال جاری میلادی (2023) به سن 52 سال کامل می‌رسد. جاستین ترودو فرزند پیر ترودو می‌باشد که پیر ترودو نیز پانزدهمین نخست وزیر کانادا در بین سال‌های 1968 تا 1984 و همچنین رهبر حزب لیبرال در همان سال‌ها بوده است. پدر وی نیز یکی از محبوب‌ترین نخست وزیرهای تاریخ کانادا بوده و از دید بسیاری، بهترین نخست وزیر تاریخ این کشور بوده است. بنابراین جاستین ترودو تا الان تنها نخست وزیر کانادا بوده که پدرش نیز نخست وزیر این کشور بوده است.

    ترودو در اتاوا پایتخت این کشور و در استان انتاریو به دنیا آمد و در کالج Jean-de-Brébeuf تحصیل خود را آغاز نمود. سپس ترودو در سال 1994 از دانشگاه مک گیل با مدرک لیسانس هنر در ادبیات فارغ التحصیل شد. پس از آن نیز در سال 1998 مدرک لیسانس آموزش را از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) اخذ نمود. جاستین ترودو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به عنوان معلم و قبل از ورودش به دنیای سیاست، در مقطع دبیرستان در شهر ونکوور تدریس کرد.

    ترودو قبل از اینکه در سال 2002 برای ادامه تحصیل به دانشگاهی در مونترال نقل مکان کرد اما از آنجا فارغ التحصیل نشد. او رئیس موسسه خیریه جوانان کاتیماویک و مدیر انجمن غیرانتفاعی کانادایی آوالانس بود. همه‌ی این‌ها مربوط به قبل از شروع دوران سیاسی وی بود که در ادامه مفصل و بخش به بخش توضیح داده خواهد شد. اما به طور خلاصه، ترودو از سال 2008 نماینده مجلس عوام این کشور شده، از سال 2013 رهبری حزب لیبرال را بر عهده گرفت و از سال 2015 تاکنون نخست وزیر کانادا می‌باشد.

    نام کامل

    جاستین پیر جیمز ترودو

    تاریخ تولد

    25 دسامبر 1971

    سمت

    نخست وزیر / رهبر حزب لیبرال

    شروع فعالیت سیاسی

    از سال 2000

    شروع سمت سیاسی

    2008 نماینده مجلس عوام / 2013 رهبری حزب لیبرال / 2015 نخست وزیر کانادا

    والدین

    پیر ترودو (پانزدهمین نخست وزیر کانادا)، مارگارت جوآن ترودو

    محل تولد

    اتاوا، انتاریو، کانادا

    همسر

    سوفی گرگوار (ازدواج در 2003 و اعلام جدایی در آگوست 2023)

    فرزند

    3 فرزند: 1 دختر به نام الا گریس مارگارت و 2 پسر به نام‌های زاویر جیمز و آدرین

    تحصیلات

    لیسانس هنر از دانشگاه مک گیل، لیسانس آموزش از دانشگاه بریتیش کلمبیا

    مشاغل

    معلم، سیاستمدار

    حقوق فعلی

    389 هزار دلار در سال

    دوران نوجوانی

    دوران نوجوانی

    جاستین ترودو متولد 25 دسامبر 1971 درست در روز کریسمس و در ساعت 9 و 27 دقیقه شب در بیمارستان مدنی اتاوا واقع در شهر اتاوا پایتخت کانادا و استان انتاریو می‌باشد. والدین وی، پیر الیوت ترودو (نخست وزیر وقت کانادا در زمان تولد وی) و مارگارت ترودو می‌باشد. پدر و مادر ترودو در حالی که وی هنوز 6 سال سن داشت از یکدیگر به دلیل اختلاف سنی 30 ساله به گفته‌ی خودشان جدا شدند. ترودو عمدتا دارای ریشه و تبار اسکاتلندی و فرانسویِ کانادایی دارد و طبق شجره نامه خانوادگی، خانواده او دارای اصالت‌های دور و رگه‌هایی از نژاد مالایی (مردم مالزی) و نیاس (مردم اندونزی) نیز می‌باشد.

    جاستین ترودو در سال 1972 در طی مراسمی با حضور پدرخوانده وی غسل تعمید داده شد و در همان سال پدر و مادر وی یک مراسمی را به عنوان معرفی رسمی فرزند تازه متولد شده‌ خودشان با حضور افراد سرشناس و سیاست‌مدارانی از جمله ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا ترتیب دادند. نیکسون در آن مراسم اعلام کرد: "به سلامتی نخست وزیر آینده‌ی کانادا؛ جاستین پیر ترودو!" و پدرش نیز در ادامه گفت که امیدوار است که حتما در این مسیر قدم برداشته و مهارت‌ها، جلال و شکوهی شایسته‌ی یک نخست وزیر را در آینده داشته باشد.

    دوران جوانی و تحصیلات

    دوران جوانی و تحصیلات

    وی برای تحصیلات عالی ابتدا به کالج Jean-de-Brébeuf رفته و سپس از دانشگاه مک‌گیل در سال 1994 در رشته هنر و ادبیات در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. جاستین ترودو جز یکی از مشهورترین فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک‌گیل در کانادا می‌باشد و تا به امروز 3 نخست وزیر کانادا به همراه ترودو فارغ‌التحصیل از این دانشگاه بوده‌اند. سپس ترودو به استان بریتیش کلمبیا مهاجرت نموده و در سال 1998 مدرک کارشناسی دیگری در رشته آموزش را از دانشگاه بریتیش کلمبیا اخذ نمود و پس از اتمام درس و در همان سال در شهر ونکوور آمدهو در مقطع تحصیلی متوسطه در مدرسه وینستون چرچیل به معلمی و آموزگاری در دروس جامعه‌شناسی، زبان فرانسوی و نمایشنامه پرداخت.

    حضور ترودو در سال 1998 در ونکوور اتفاقات تلخی را برایش به همراه آورد. چرا که در همان سال برادرش را بر اثر سانحه بهمن از دست داد و دو سال بعد از آن نیز پدرش در سال 2000 پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان از دنیا رفت. هرچند که جاستین ترودو از دوران نوجوانی پیروی مسیر سیاست بود و حتی در سال 1988 در انتخابات فدرالی از جان ترنر حمایت نمود اما اصل شروع فعالیت سیاسی وی از سال 2000 به بعد شروع گردید و روز به روز قدرت سیاسی بیشتری را تا به امروز که تبدیل به مرد شماره یک کانادا شده، بدست آورد.

    ازدواج

    ازدواج

    جاستین ترودو در طی یک مراسم خیریه در سال 2003 با سوفی گرگوار که مجری یک شبکه تلوزیون کانادایی بود، دیدار نمود و با یکدیگر بیشتر آشنا شده‌اند. سپس در سال 2004 جاستین با سوفی اعلام نامزدی کردند و سرانجام در ماه می سال 2005 با یکدیگر ازدواج کردند. سوفی گرگوار همچنین همکلاسی برادر کوچک جاستین ترودو در دوران کودکی وی نیز بوده است. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر به نام الا گریس مارگارت و دو فرزند پسر به نام‌های زاویر جیمز و آدرین می‌باشد.

    ترودو نه صرفا برای حفظ ظاهر به عنوان یک سیاستمدار، بلکه به عنوان یک خصلت شخصی وقت قابل توجهی را کنار همسر و فرزندانش صرف می‌نماید و نه تنها در بسیاری از مناسبت‌های عمومی، بلکه بسیاری از تصاویر خصوصی‌ از زندگی شخصی خود، فرزندان و همسرش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. جدای از رویه سیاسی و خصوصیات شخصی ترودو، شناخته شدن وی به عنوان شخصی خانواده دوست تاثیر قابل توجهی در محبوبیت وی داشته است. اما متاسفانه جاستین ترودو و همسرش سوفی گرگوار در آگوست 2023 اعلام کرده که از یکدیگر جدا شده‌اند.

    گام‌های آغازین دوران سیاسی ترودو

    گام‌های آغازین دوران سیاسی ترودو

    جاستین ترودو از دوران نوجوانی علاقه‌مند به سیاست و همچنین حامی و طرفدار حزب لیبرال یعنی همین حزب سیاسی فعلی خود در کانادا بود و شاخص‌ترین فعالیت سیاسی وی در دوران نوجوانی و در طی پیشنهاد وی جهت ایجاد کمپین حمایتی از نامزد حزب لیبرال انتخابات فدرال سال 1988، جان ترنر استارت خورد. همچنین پس از آن در کالجی که قبل از حضور در دانشگاه مک‌گیل در آن ثبت نام کرده بود، در یک رویداد دانشجویی نیز به دفاع و حمایت از سیستم فدرالی کانادا پرداخت. اما جدیت و عمق بیشتر فعالیت سیاسی جاستین ترودو از سال 2000 به بعد شروع شد و با مرگ پدرش در همان سال، ترودوی عزادار با عزمی بیشتر برای حضور و پیدا کردن جایی برای خود در حزب لیبرال مصمم شد.

    جاستین ترودو در سال 2006 و با شکست حزب لیبرال، به عنوان رئیس یک کارگروه نوسازی جوانان حزب لیبرال انتخاب گردید و شاید شکست حزب مورد حمایتش برایش خوشایند نبوده اما بدست آوردن اولین جایگاه سیاسی جدی‌تر خود در میان تلاش‌های ما بین سال‌های 2000 تا 2006 برایش یک پیروزی خوبی محسوب می‌شد. در اکتبر همان سال ترودو با توصیف ناسیونالیسم سیاسی به عنوان "ایده ای قدیمی از قرن 19" ، ناسیونالیسم کبک را مورد انتقاد قرار داد. هرچند که نامزدی از همان حزب خود یعنی حزب لیبرال در همان سال از شناخته شدن کبک به عنوان یک ملیت مستقل حمایت کرد اما ترودو در طی نامه‌ایی بر این مساله تاکید کرد و اذعان داشت که این روند کاملا خلاف جهت خواسته‌های پدرش است.

    در سال 2007، نخست وزیر وقت کانادا، استفان هارپر از برگزاری انتخاباتی برای تعیین نمایندگان حزب لیبرال در 14 اکتبر 2008 خبر داد که جاستین ترودو به عنوان یک نامزد اعلام آمادگی کرد و سرانجام وی برای مقام نماینده حزب لیبرال برای حضور در انتخابات از حوزه انتخابیه پپینو منتخب گردید. اگرچه که در آن سال حزب لیبرال در برابر حزب محافظه کار شکست خورد اما جاستین ترودو به طور رسمی نماینده پارلمان حزب لیبرال گردید و دومین پیروزی سیاسی بزرگ خود را به دنبال همین منتخب شدن به عنوان نماینده حزب لیبرال بدست آورد و حال راه طولانی‌تر و بزرگتری را پیش رو گرفت و تبدیل به یکی از اعضای اصلی اپوزیسیون در مقابل حزب محافظه کار شد.

    رهبری حزب لیبرال

    رهبری حزب لیبرال

    پس از منتخب شدن دیونز به عنوان رهبر حزب لیبرال در سال 2008 و همچنین انتخاب شدن ترودو به عنوان یکی از نمایندگان این حزب در همان سال، از سوی بسیاری، نام جاستین ترودو به عنوان یک شخص دارای پتانسیل بالا برای رهبری این حزب آورده شد و خود وی هرچند تمایل و آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست حزب لیبرال را داشت اما اعلام نمود که تصمیم دارد که به دنبال رهبری این حزب نباشد و دلیل اصلی آن صرف کردن تمرکز اصلی‌اش بر اداره‌ی خانواده جوان خود یعنی همسر و فرزندان خود بود. اما در سال 2012 و تنها چند ماه مانده به برگزاری انتخابات مذکور، با اعلام کناره‌گیری "باب ری" یکی از نامزدهای ریاست حزب لیبرال، بسیاری از حامیان ترودو به وی پیام داده و خواستار حضور وی در انتخابات شده‌اند. ترودو سرانجام در اکتبر 2012 اعلام آمادگی و نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست حزب نمود و در نهایت در ماه آوریل سال 2013 به رهبری حزب لیبرال با کسب 80 درصد آراء رسید و بزرگترین موفقیت سیاسی خود را پیش از رسیدن به مقام نخست وزیری بدست آورد.

    دوران نخست وزیری

    دوران نخست وزیری

    در 19 اکتبر سال 2015 پس از تلاش و تشکیل کمپین‌های متعدد به مدتی طولانی و در حد یک سده، جاستین ترودو رهبری اعضاء و طرفداران حزب لیبرال را برای پیروزی در انتخابات فدرال همان سال بر عهده گرفت. حزب لیبرال در حالی که در سال 2011 تنها توانست 150 کرسی از مجلس را از آن خود نماید، در سال 2015 میلادی 184 کرسی  از 338 کرسی کل در مجلس عوام را با میزان آراء 39.5 درصدی از آن خود نمود و پیروز انتخابات کانادا گردید و رهبر حزب یعنی ترودو به مقام نخست وزیری رسید. وی و سایر اعضای کابینه در 4 نوامبر همان سال در حضور ژنرال فرماندار دیوید جانستون سوگند یاد کرده‌اند.

    وی در شروع کار خود، کاهش مالیات برای قشر متوسط و پایینتر جامعه و بالعکس افزایش آن برای قشر ثروتمند را اولین برنامه خود اعلام و اجرایی نمود. همچنین جاستین ترودو در دیدگاه بسیاری از جمله ایرانیان به عنوان نخست وزیری با سیاست‌های هدفمند و به نفع متقاضیان مهاجرت به کانادا شناخته و حتی در این راستا در دل مهاجران محبوب شده است. هرچند که افزایش تعداد جمعیت مهاجر در کانادا از نظر برخی از مردم کانادا جالب تلقی نگردیده و در طی همین موضوع مخالفانی نیز در دو سه سال اخیر پیدا کرده اما وی همواره برنامه‌های سودمند خود هم برای هم اقتصاد کانادا و هم برای مهاجران را در زمینه پذیرش مهاجرت ادامه داده و روز به روز قوی‌تر عمل نموده است. وی همچنین خواستار عادی‌سازی روابط با دولت ایران است که تا به الان بنا به دلایلی از جمله فشار از غرب، نتوانسته آن را عملی کند. جاستین ترودو در سپتامبر سال 2021 برای بار دیگر به مقام نخست وزیری کانادا منتخب گردید.

    آینده سیاسی جاستین ترودو

    آینده سیاسی جاستین ترودو

    اولین سوالی که به ذهن می‌رسد، قبل از اینکه به این قضیه بخواهیم فکر کنیم که: "آیا جاستین ترودو دوباره به عنوان نخست وزیر انتخاب خواهد شد؟"، این است که انتخابات نخست وزیری بعدی کانادا کی خواهد بود؟ در ابتدا باید این قضیه را روشن کرد که مطابق با قانون اساسی کانادا، نخست وزیر به رضایت اعلیحضرت (ملکه یا پادشاه وقت) خدمت می‌کند، به این معنی که این پست اساسا مدت معینی ندارد و پس از انتصاب و سوگند نزد فرماندار کل، نخست وزیر تا زمانی که از سمت خود استعفا نداده، برکنار نشده یا فوت نکرده باشد، در سمت خود باقی خواهد ماند. بنابراین هیچ محدودیتی برای یک نخست وزیر کانادا از این لحاظ وجود ندارد. اما در کل طبق قانون باید ظرف هر 5 سال، یک انتخابات فدرال در این راستا برگزار شود و در کانادا هم به طور معمول و متوسط در هر 4 سال، این انتخابات برگزار می‌شود.

    با این تفاسیر و طبق چیزی که اعلام شده، چهل و پنجمین انتخابات فدرال کانادا باید در تاریخ 20 اکتبر 2025 یا قبل از آن برگزار شود تا اعضای مجلس عوام برای انتخاب چهل و پنجمین پارلمان کانادا انتخاب شوند. بنابراین در صورت برگزاری انتخابات نخست وزیری در کانادا، در صورت کاندید شدن مجدد جاستین ترودو، همان سوال "آیا جاستین ترودو دوباره به عنوان نخست وزیر انتخاب خواهد شد؟" ذهن همه را درگیر خواهد نمود. جاستین ترودو در عین محبوبیت، باید گفت که در چند سال اخیر و از دوران کرونا به بعد از محبوبیتش کاست شد. البته اگر منصفانه بخواهیم بگوییم، همه‌ی سیاستمداران همه‌ی کشورها در این دوره، قربانی ناخواسته‌ی این همه گیری از بابت محبوبیت و صلاحیت شدند؛ کم و بیش...

    در عین حال اتفاقات دیگری هم در این کاهش محبوبیت درگیر بوده‌اند. برای مثال در حالی که بسیاری از افزایش مهاجر در این کشور استقبال کرده، بسیاری نیز نظر منفی داشته و افزایش بی رویه ظرفیت مهاجرت در هر سال را نقطه مثبتی نمی‌دانند؛ از جمله از بابت تاثیر در کمبود مسکن. همچنین نرخ تورم و افزایش‌های بهره بانکی، معضل مسکن، افزایش گرانی به ویژه در برخی از شهرهای کانادا به شکلی بیشتر و... عملکرد جاستین ترودو را زیر ذره‌بین برد. این در حالیست که اخیرا پیر پولیور، رهبر حزب محافظه‌کاران این کشور، هر روز بیشتر از دیروز محبوب شده و بسیاری پیر پولیور را از الان نخست وزیر بعدی کانادا می‌دانند. به هر حال در خصوص همه‌ی این اتفاقات، اختلاف نظرها و همچنین اتفاقات آینده سیاسی کانادا، باید منتظر ماند.

    سوالات متداول جاستین ترودو را بیشتر بشناسید 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (4 پاسخ)
    2023-10-20

    میخوام برا دکترا اپلای کنم مقاله دارم فقط مدرک زبان تدارم

    2023-10-22

    سلام. در صورتی که نامه تاییدیه از استاد داشته باشید میتونیم براتون اقدام کنیم

    2023-03-02

    با خانواده می‌خوام مهاجرت کنم . 3فرزند هم دارم

    2023-03-04

    میتونیم براتون تحصیلی اقدام کنیم، اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-02-03

    سلام من باران حسینی هستم قرارداد قل دارم .

    2023-02-06

    سلام. دقیق متوجه نشدم فرمودید قرارداد دارید؟ و سوالتون رو بفرمایید در خدمت هستیم یا با کارشناسان در تماس باشید: 02171400111

    2022-09-15

    He is a real gentleman

    مشاوره رایگان مهاجرت