مقایسه وضعیت مهاجران در کانادا و استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کاملاً واضح است که کانادا و استرالیا در سال‌های اخیر مقاصد محبوبی برای مهاجران بوده‌اند و هر دو کشور ممکن است بیش از آنچه که فکر می‌کنید نقاط مشترک داشته باشند. این دو کشور کم جمعیت و در عین حال بزرگ و انگلیسی زبان برای افراد ماهر (دارای تخصص) یا جوان که خواهان مهاجرت به استرالیا یا کانادا، ایده‌آل هستند زیرا به گسترش افق‌های زندگی آنها از طریق تحصیلات، کار و اقامت بلند مدت کمک می‌کنند. هر دوی این کشورها از نظر استاندارد زندگی و خدمات عمومی شباهت‌های بیشتری نسبت به تفاوت دارند. اما ما می‌خواهیم در این بررسی به مقایسه وضعیت مهاجران در کانادا و استرالیا بپردازیم و به شما نشان دهیم که این دو کشور می‌توانند چه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

    هزینه‌های زندگی در کانادا و استرالیا

    هزینه‌های زندگی در کانادا و استرالیا

    بر اساس رتبه بندی وبسایت «Numbeo» در اواسط سال 2021، استرالیا به طور متوسط ​​چهاردهمین و گران‌ترین هزینه زندگی در جهان را دارد، در حالی که کانادا با کمی پایین‌تر در رتبه 26 قرار می‌گیرد. به این معنی که هزینه زندگی در استرالیا 12 درصد بیشتر از کانادا است. هزینه اجاره ماهانه یک اتاق خواب در نزدیکی مرکز شهر در یک شهر متوسط ​​کانادا برای سال 2021، در حدود 1061 دلار آمریکا برآورد شده است. این مورد در استرالیا 1212 دلار آمریکا است که 8.4 درصد بالاتر از میانگین کانادا است.

    میانگین قیمت خرید املاک مسکونی در هر دو کشور نیز تفاوت‌هایی را با الگوی مشابه از خود نشان می‌دهد، به طوری که هزینه متر مربع در استرالیا در نزدیکی مراکز شهرها 6000 دلار آمریکا است، در حالی که در کانادا 4600 دلار آمریکا می‌باشد. علاوه بر این، یکی دیگر از موارد مهم در هزینه‌های زندگی برای خانواده‌هایی که به دنبال مهاجرت هستند، هزینه تحصیل فرزندان خواهد بود.

    هزینه ماهانه یک پیش دبستانی خصوصی در کانادا، حدود 775 دلار آمریکا است، در حالی که در استرالیا می‌تواند به طور متوسط ​​​​1400 دلار آمریکا هزینه داشته باشد. قیمت یک مدرسه ابتدایی خصوصی نیز در استرالیا به طور متوسط ​​بیش از هزار دلار آمریکا در ماه است که در مقایسه با کانادا هزینه بیشتری دارد. با این حال، هر دو کشور همچنین دارای مدارس دولتی عالی برای ساکنان دائمی خود هستند.

    هزینه‌ها

    کانادا (دلار کانادا)

    استرالیا (دلار استرالیا)

    خواربار

    76

    71

    تلفن و اینترنت

    127

    120

    هزینه سوخت

    1.2

    1.48

    حمل و نقل عمومی (ماهانه)

    95

    150

    ابزارهای اساسی

    149

    207

    اجاره خانه

    1300 تا 2000

    1700 تا 2700

    پیش دبستانی

    952

    1800

    باشگاه تناسب اندام

    49

    65

     

    دستمزد و مالیات در کانادا و استرالیا

    دستمزد و مالیات در کانادا و استرالیا

    استرالیا ثابت کرده است که به طور متوسط ​​دارای حقوق بالاتری نسبت به کانادا است. پس از کسر مالیات، متوسط ​​حقوق ماهانه در استرالیا 3600 دلار آمریکا تخمین زده می‌شود، در حالی که در کانادا 2800 دلار آمریکا است. با این حال، کانادا به دلیل وجود فهرست طولانی‌تر مشاغل مورد تقاضا، طبق نامزدهای استانی، به ارائه فرصت‌های شغلی بیشتر شناخته می‌شود.

    شاید توجه به این نکته مهم باشد که استرالیا در مورد مالیات بر کالاهای بی‌کیفیت، فراتر از سیاست‌های کانادا عمل می‌کند. دولت استرالیا اولویت‌های بزرگی در تلاش برای کاهش مصرف کالاهایی مانند الکل و سیگار دارد که در نتیجه مالیات برای این موارد می‌تواند بسیار گران باشد.

    به عنوان مثال، قیمت متوسط ​​یک بسته سیگار در کانادا 11.67 دلار آمریکا است، در حالی که در استرالیا همان بسته سیگار 26.33 دلار آمریکا قیمت دارد. یک بطری آب 1.5 لیتری به طور متوسط ​​در کانادا 1.68 دلار آمریکا قیمت دارد، در حالی که در استرالیا 1.61 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت.

    تنوع و قومیت در کانادا و استرالیا

    تنوع و قومیت در کانادا و استرالیا

    کانادا کشور تازه واردان نامیده می‌شود و اولین کشوری در جهان شد که قانون چند فرهنگی را در سال 1971 وضع کرد و بنابراین امر مهاجرت به کانادا بسیار در بین متقاضیان مهاجرت محبوب گردید. کانادا بیشتر از استرالیا از نظر فرهنگی هدایت می‌شود. کانادا با جامعه متنوع و غنی خود، مهاجرانی از تمام نقاط جهان دارد. بیشتر مهاجران از کشورهای هند، سریلانکا، جامائیکا، چین و جمعیت خاورمیانه در حال افزایش هستند. در سال 2013، کانادا در بین 20 کشور برتر قرار گرفت.

    استرالیا همچنین یک کشور چند فرهنگی و پر جنب و جوش است. این کشور دارای جمعیت متنوعی است که اکثراً متعلق به بریتانیا، نیوزلند، اندونزی، تایلند و لبنان هستند و به ویژه یک جامعه کوچک در آمریکای جنوبی هستند. مشخص شده است که حدود 70 هزار نفر از سال 1945 تاکنون به استرالیا مهاجرت کرده‌اند و حدود 40 درصد از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند.

    سیستم بهداشت و درمان در کانادا و استرالیا

    سیستم بهداشت و درمان در کانادا و استرالیا

    هم استرالیا و هم کانادا سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی رایگان و به راحتی در دسترس را دارند. هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی توسط کانادا 10.6 درصد بیشتر از استرالیا است. کانادا 10.4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را سرمایه گذاری می‌کند، در حالی که استرالیا 9.4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت‌های بهداشتی خواهد کرد.

    نظام آموزش و پرورش در کانادا و استرالیا

    نظام آموزش و پرورش در کانادا و استرالیا

    کانادا و استرالیا هر دو مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هستند. با این حال، تحصیل در کانادا بسیار پردرآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از استرالیا است. کیفیت آموزش در کانادا بالاتر از استرالیا است و کانادا قصد دارد با استفاده از روش‌های عالی تئوری و عملی آموزش، افراد حرفه‌ای بسیار ماهری را در خود جای دهد و آینده شغلی بلندمدتی را برای آنها فراهم کند.

    هزینه تحصیل در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل در کانادا و استرالیا

    تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورها مقرون به صرفه است. کانادا مدارس دولتی رایگان را برای کودکان مهاجر تا سن 16 یا 18 سالگی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید کودکان‌تان را به مدارس خصوصی کانادا بفرستید که شهریه 6135 تا 10733 دلار در سال دریافت می‌کنند. مهاجران می‌توانند تحصیل در مدارس دولتی یا غیردولتی استرالیا را انتخاب کنند. مدارس دولتی عمدتاً برای ساکنان دائمی و شهروندان استرالیایی رایگان هستند. با این حال، برخی از مدارس ممکن است هزینه اهدا یا کمک داوطلبانه 44 تا 730 دلار را دریافت کنند.

    فرصت‌های شغلی در کانادا و استرالیا

    استرالیا فرصت‌های شغلی بیشتر و مقیاس دستمزد بالاتری نسبت به کانادا فراهم می‌کند. بیکاری در کانادا تقریباً 16 درصد از استرالیا فراتر رفته است. با این حال، کانادا در سال 2019 شاهد افزایش زیادی در فرصت‌های شغلی جدید بوده و مشتاقانه به دنبال منابع ماهر برای برآورده کردن این نیاز است.

    کانادا پایگاه تولیدی بهتری دارد، در حالی که استرالیا دارای شرکت‌های چند ملیتی فناوری بیشتری است. با این حال، هر دوی این کشورها به طور یکسان به منابع طبیعی و معدنی متکی هستند و بنابراین فرصت‌های شغلی بهتری را برای مهاجران ماهر غیرنظامی یا مکانیکی فراهم می‌کنند.

    آب و هوا در کانادا و استرالیا

    آب و هوا در کانادا و استرالیا

    هم استرالیا و هم کانادا کشورهای زیبایی هستند و از نظر خود فوق العاده می‌باشند. کانادا آب و هوای شدیدی دارد، در حالی که این در استرالیا معتدل است. کانادا تابستان‌های گرم و مرطوب همراه با زمستان‌های بسیار سرد دارد. برعکس، استرالیا تابستانی دلپذیر با آب و هوای آفتابی مناسب و زمستان‌ها آن نسبت به کانادا سردتر است.

    میانگین ساعات کاری در کانادا و استرالیا

    میانگین ساعات کاری در کانادا و استرالیا

    ساعات کار استاندارد کارمندان فدرال در کانادا، هشت ساعت در روز است. این در مجموع تا 40 ساعت در هفته یا 2086 ساعت در سال می‌باشد. وقتی صحبت از استرالیا به میان می‌آید، ساعات کار استاندارد کارمندان 7.6 ساعت در روز است که مجموع آن 38 ساعت در هفته یا 1797 ساعت در سال می‌باشد.

    سیاست‌های مهاجرت استرالیا در مقابل کانادا

    سیاست‌های مهاجرت استرالیا در مقابل کانادا

    تفاوت مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود، آمار اخیر در مورد مهاجرت است که توسط هر دولت ارائه می‌شود. استرالیا گزارش می‌دهد که از 178 هزار مهاجر جدید در سال 2015 تا 2016 وارد این کشور شده‌اند. در همان سال، کانادا پذیرای بیش از 323 هزار مهاجر جدید بود. این تعداد اکنون برای استرالیا و هدف آنها برای سال 2022 به 160 هزار مهاجر جدید کاهش یافته است. در مقابل، کانادا قصد دارد به افزایش اهداف خود ادامه دهد زیرا آنها به دنبال استقبال از 411 هزار مهاجر جدید قبل از پایان سال 2022 هستند.

    بنابراین، تفاوت واضحی در اهداف هر دولت در مورد مهاجرت وجود دارد. از نظر زمان پردازش، هر دو کشور به طور قابل توجهی تحت تأثیر همه گیری کووید-19 قرار گرفته‌اند که این منجر به زمان انتظار طولانی‌تری شده است که پیش بینی قطعی آن دشوارتر را دشوار کرده است. در استرالیا، متقاضیان تحت برنامه‌های مهارت‌های مستقل می‌توانند انتظار تغییراتی در زمان‌های پردازش داشته باشند که در حال حاضر این موضوع به نوع ویزا و کلاس فرعی بین 5 تا 45 ماه متغیر است.

    در کانادا، زمان‌های پردازش برای برنامه نیروهای ماهر فدرال و هر برنامه نامزدی استانی در حال حاضر حداقل شش ماه زمان انتظار دارد. اگرچه این برنامه‌ها از نظر زمان پردازش تفاوت چندانی از خود نشان نمی‌دهند اما هزینه‌های آنها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. به عنوان مثال، هزینه اولیه درخواست برای برنامه نیروهای ماهر فدرال در کانادا 1230 دلار آمریکا برای هر متقاضی است، در حالی که برنامه مهارت‌های مستقل استرالیا 3080 دلار آمریکا هزینه دارد.

    درخواست برای مهاجرت در کانادا و استرالیا

    درخواست برای مهاجرت در کانادا و استرالیا

    روند درخواست ویزا در کانادا و استرالیا مشابه است. هر دو کشور دارای یک سیستم مهاجرت آنلاین هستند که این به جای ارسال درخواست کاغذی، درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین آسان می‌کند. هر دو کشور از شما می‌خواهند که اظهار علاقه (EOI) را ارسال کنید و از شما دعوت می‌شود که برای ویزا درخواست دهید نه اینکه بلافاصله درخواست خود را ارسال کنید. ارسال نمایه خود به مجموعه نامزدها رایگان است و می‌توانید در هر زمانی که منتظر دعوت نامه هستید، اطلاعات خود را به روز کنید.

    مهاجرت به کانادا

    کانادا از سیستم «اکسپرس اینتری» برای تمامی ویزاهای نیروی ماهر استفاده می‌کند. برای شروع فرآیند، باید پروفایلی ایجاد کنید که علاقه شما را برای ویزا و واجد شرایط بودن‌تان را نشان دهد. اگر حداقل شرایط را داشته باشید، به مجموعه برنامه‌ها اضافه خواهید شد. هنگامی که در استخری قرار گرفتید، با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) رتبه بندی خواهید شد.

    از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، ابتدا دعوت می‌شود تا برای ویزا اقدام کنند. اگر دعوتنامه ای دریافت کردید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال نمایید. اگر ظرف یک سال دعوت نامه‌ای دریافت نکنید، از استخر حذف خواهید شد، اما می‌توانید دوباره آن را امتحان کنید.

    مهاجرت به استرالیا

    استرالیا همچنین از یک سیستم برنامه کاربردی مبتنی بر دعوت به نام «SkillSelect» استفاده می‌کند. اطلاعات خود را از طریق پلتفرم آنلاین به همراه مدارک برای نشان دادن واجد شرایط بودن‌تان ارسال خواهید کرد. از کاندیداهای بالاترین رتبه، برای دعوت، درخواست به عمل خواهد آمد.

    همانند کانادا، در صورت دریافت دعوتنامه، 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید. پس از دو سال از گروه نامزد حذف خواهید شد اما می‌توانید دوباره نمایه خود را ارسال کنید. اگر برای ویزای «Skilled Nominated» درخواست می‌کنید، برای درخواست باید از یک ایالت یا دولت منطقه‌ای نامزدی دریافت نمایید.

    فرآیند درخواست روابط عمومی کانادا

    فرآیند درخواست روابط عمومی استرالیا

    مرحله 1: باید ECA خود را تکمیل کنید.

    مرحله 1: شما باید معیارهای واجد شرایط بودن خود را تأیید کنید.

    مرحله 2: شما باید در آیلتس نمره قبولی کسب کنید.

    مرحله 2: اسناد را آماده نگه دارید

    مرحله 3: یک نمایه اکسپرس اینتری به صورت آنلاین ایجاد کنید.

    مرحله 3: به روز رسانی یا ایجاد یک EOI در SkillSelect

    مرحله 4: شما باید گواهی نامه پزشکی و پلیس را ارائه دهید.

    مرحله 4: ثبت علاقه را ارسال کنید.

    مرحله 5: می توانید برای برنامه نامزدی استانی درخواست دهید.

    مرحله 5: درخواست برای نامزدی ویزا

    مرحله 6: ITA (دعوت برای درخواست) خود را به دست آورید.

    مرحله 6: پس از نامزدی، یک دعوتنامه SkillSelect برای درخواست دریافت خواهید کرد

    مرحله 7: تأیید وضعیت روابط عمومی خود را دریافت کنید.

    مرحله 7: درخواست ویزای خود را ظرف 60 روز به وزارت امور داخله ارسال کنید

    مرحله 8: پاسپورت و سایر مدارک خود را برای مراحل مهر ویزا ارائه دهید.

    مرحله 8: ویزای خود را دریافت کنید

     

    مهاجرت به کانادا راحت‌تر است یا استرالیا؟

    مهاجرت به کانادا راحت‌تر است یا استرالیا؟

    نیازی به گفتن نیست که هر کدام از این کشورها برای کسانی که به دنبال مهاجرت و شروع فصل جدیدی از زندگی هستند، انتخابی فوق العاده است. مطمئن باشید که هر دو کشور به ارائه کالاها و خدمات دولتی کارآمد مانند حمل و نقل، زیرساخت‌ها، مراقبت‌های بهداشتی، ایمنی و آموزش معروف می‌باشند.

    کیفیت کلی زندگی در هر دو کشور همچنان به عنوان 10 درصد برتر جهان طبقه بندی می‌شود، بنابراین بدون شک دلایل خوبی برای این کشورها وجود دارند که در سال‌های اخیر مورد تقاضای مهاجرت قرار گرفته‌اند.

    انتخاب بین این کانادا و استرالیا برای مهاجران احتمالی، بیشتر به ترجیحات شخصی فرد بستگی دارد زیرا این کشورها از نظر آب و هوا، جغرافیا، فرهنگ، سبک زندگی و موارد دیگر کاملاً متفاوت هستند. نتیجه این است که هیچ پاسخ درستی وجود ندارد اما اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا یا استرالیا دارید، تیم کارشناسان ادب ویزا می‌توانند به شما و خانواده‌تان کمک زیادی کنند.

    سوالات متداول مقایسه وضعیت مهاجران در کانادا و استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت