بهترین شهرهای هلند برای زندگی
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هلند یکی از ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپاست و انتخابی محبوب برای مهاجرت افراد است. در حالی که بیشتر مهاجران به آمستردام می‌روند، تعداد زیادی از مکان‌های دیگر نیز هستند که جزء بهترین شهرهای هلند برای زندگی، کار و تحصیل محسوب می‌شوند. به همین دلیل، ما می خواهیم در مقاله دیگری از ادب ویزا در مورد بهترین شهرهای هلند که در آن زندگی به ایده آل‌ترین شکل خودش در جریان استف صحبت کنیم.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    بهترین شهرهای هلند برای زندگی کدام ها هستند؟

    شهرهای مهم هلند برای زندگی براساس معیارهای مختلفی مانند فرصت‌های کار، هزینه های زندگی، تحصیلات، امنیت، بهداشت و غیره تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

    1- روتردام (Rotterdam)

    1- روتردام (Rotterdam)

    دومین شهر بزرگ هلند، روتردام از نظر مهاجرت تحت الشعاع آمستردام قرار می‌گیرد اما این شهر بزرگ همچنان مقصدی عالی برای زندگی است. روتردام با داشتن بزرگترین بندر دریایی در اروپا، مردم زیادی را از اقصی نقاط دور و با تخمین 180 ملیت در این شهر جذب کرده است. چند قومیت بودن یک شهر خبر خوبی برای هر فردی است که به دنبال یک شهر بین المللی است.

    روتردام تا حدود زیادی به شهرت خود به عنوان دروازه اروپا نزدیک است، حتی اگر در بعضی مواقع برای سازگاری با عصر پسا صنعت تلاش کرده باشد. کسانی که به دنبال یک شهر آرام هستند، ممکن است بخواهند جای دیگری را جستجو کنند اما اگر شما به زندگی در یک شهر بزرگ، پُرجنب و جوش و هزینه‌های زندگی نسبتاً کم در مقایسه با سایر شهرهای زندگی هلند امیدوار هستید، روتردام عالی است.

    • هزینه‌های برآورد شده زندگی در روتردام: 1200 تا 1850 یورو در ماه

    2- دن هاگ (Den Haag)

    2- دن هاگ (Den Haag)

    دن هاگ تنها در 25 کیلومتری شمال غربی روتردام واقع شده است و یکی دیگر از بهترین شهرهای هلند برای زندگی است. این شهر به عنوان مقر دولت هلند شناخته می‌شود و یک مرکز بزرگ حقوقی جهانی و محل استقرار دادگاه بین المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین المللی است. همچنین گزینه محبوبی برای هر فردی است که از خارج از کشور به هلند نقل مکان می‌کند.

    به طور کلی، دن هاگ به عنوان یکی از دوستانه‌ترین شهرهای هلند برای زندگی در نظر گرفته می‌شود. گرچه دن هاگ سومین شهر بزرگ کشور و بخشی از یک منطقه بزرگ شهری است اما این شهر حفظ احساس حضور در یک شهر کوچک را تداعی می‌کند. به طور کلی، دن هاگ امن است و از مهاجران استقبال می‌کند.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در دن هاگ: 1100 تا 1750 یورو در ماه

    3- گرونینگن (Groningen)

    3- گرونینگن (Groningen)

    گرونینگن شهری راحت و مناسب برای دوچرخه سواری است که در شمال هلند قرار دارد و مرکز استانی به همین نام است. گرونینگن شهری دانشگاهی با تقریبا هزار سال سابقه است که آن را به یکی از بهترین شهرهای هلند برای مهاجرت تبدیل کرده است. دانشجویان حدود 25 درصد از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که گزینه‌های زیادی برای داشتن یک زندگی مقرون به صرفه در این شهر وجود دارد.

    اگر می‌خواهید به هلند مهاجرت کنید و نگران این هستید که بودجه کافی برای تأمین هزینه‌های خود را تأمین نکنید، گرونینگن شهری است که مطمئناً می‌توانید در آن زندگی کنید. آپارتمان‌های ارزان قیمتی در این شهر پیدا می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی مسکنی را اجاره یا خریداری کنید. گرونینگن از بهترین شهرهای هلند برای زندگی جهت یافتن محیطی شاد، طبیعت زیبا و فرصت‌های شغلی مناسب است.

    • هزینه‌های برآورد شده زندگی در گرونینگن: 1100 تا 1750 یورو در ماه.

    4- آمستردام (Amsterdam)

    4- آمستردام (Amsterdam)

    برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به هلند را دارند، آمستردام هنوز مقصد اصلی مهاجرتی از جمله برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. آمستردام یکی از مشهورترین شهرهای اروپا است و این شهر به خاطر تجربه زندگی شبانه معروف و کافی شاپ‌هایش زبان زد خاص وعام است. جاذبه‌های آمستردام هر چند در مرکز شهر هستند اما پیچ و خم کانال‌ها و خیابان‌های قدیمی در اطراف شهر نیز جذاب و دیدنی هستند.

    هزینه‌های زندگی در آمستردام بالاست اما کیفیت زندگی نیز بسیار خوب است. شما باید انتظار داشته باشید که با در آمستردام در مقایسه با یک شهر متوسط در ​​هلند، حدود 20 درصد بیشتر هزینه کنید اما فرصت‌های شغلی بسیار و درآمد مناسب، حتی پس انداز خوبی را هر ماه برای شما به ارمغان می‌آورد. در هر صورت، بهتر است ابتدا با ویزای توریستی هلند به این شهر سفر کنید تا بتوانید ویژگی‌های آن را به خوبی کشف کنید.

    • هزینه‌های تخمینی زندگی در آمستردام: 1400 تا 2300 یورو در ماه

    5- اوترخت (Utrecht)

    5- اوترخت (Utrecht)

    سرانجام به سمت اوترخت، شهری قدیمی ‌با ظاهری قرون وسطایی می‌رویم که یکی از بهترین شهرهای هلند برای زندگی است. اوترخت از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در هلند نیست اما هزینه‌های زندگی آن نسبت آمستردام کمتر است.

    یکی از بهترین چیزها در مورد اوترخت، تعداد کافی شاپ‌های زیادی است که می‌توانند روزهای و شب‌های شما را خاطره انگیز کنند. برای یک شهر کوچک، فرصت های شغلی خوبی نیز در شهر وجود دارند. اوترخت شبیه به گرونینگن اما کمی گران‌تر است. یکی دیگر از مزایای قابل توجه مکان مرکزی شهر است. در شعاع 60 کیلومتری مرکز اوترخت، آمستردام، روتردام و دن‌ هاگ را خواهید دید که دارای قطارهای پیشرفته هستند و می‌تواند در کمتری زمان به آنها سفر کنید.

    • هزینه‌های برآورد شده زندگی در اوترخت: 1300 تا 2000 یورو در ماه

    6- لیدن (Leiden)

    6- لیدن (Leiden)

    این شهر پر جنب و جوش و دانشگاهی، انتخاب خوبی برای دانشجویان یا کسانی است که به دنبال پس ماهیتی تاریخی با یک سنت غنی و البته فرهنگی هستند. لیدن قدیمی‌ترین دانشگاه در کل هلند را در خود جای داده است که قدمت آن به سال 1575 برمی‌گردد. شما با افراد بین المللی از سراسر جهان روبرو خواهید شد که برای تحصیل به این شهر مهاجرت می‌کنند.

    اگر فضای بین المللی برای شما مهم است، باید لیدن را در نظر بگیرید. رفت و آمد قطار به آمستردام تنها 30 دقیقه زمان می‌برد و مسافت رانندگی آن نیز کمتر از 40 دقیقه است. دوچرخه سواری و پیاده روی نیز به راحتی قابل دسترس هستند. مسکن در مقایسه با شهرهایی مانند آمستردام و لاهه نسبتاً مقرون به صرفه است. محدوده قیمت‌های مسکن از 500 تا 1600 یورو است. از آنجا که لیدن یک شهر دانشجویی است، بیرون رفتن برای یک وعده غذا و نوشیدنی می‌تواند ارزان باشد.

    • هزینه‌های برآورد شده زندگی در لیدن: 1200 تا 1850 یورو در ماه

    7-‌ هارلم (Haarlem)

    7-‌ هارلم (Haarlem)

    اگر می‌خواهید از شهرهای بزرگ‌تر اجتناب کنید، ممکن است انتخاب شما شهر هارلم باشد. هارلم شهری زیبا و آرام است که در نزدیکی اقیانوس واقع شده است و با سواحل، تپه‌های شنی و تفریحگاه‌های زیبا در ساحل از افراد میزبانی می‌کند. بسیاری از مغازه‌ها، کافه‌های جذاب، موزه‌ها، کانال‌ها و رستوران‌ها در این شهر وجود دارند.

    برخی از مهاجران قدیمی این شهر، هارلم را نسخه کوچک‌تر آمستردام می‌دانند اما ارزان‌تر! بسیاری از خارجی‌هایی که به این شهر نقل مکان می‌کنند، هارلم را به عنوان گزینه‌ای بهتر از آمستردام می‌دانند. این شهر شلوغ و پرهزینه نیست و مکانی آرام برای داشتن یک زندگی ایده آل است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه هزینه‌ای در حدود 1200 تا 1600 یورو در بر دارد. مقدار قیمت اجاره و خرید مسکن بستگی به این خواهد داشت که بخواهید در داخل یا خارج از مرکز شهر زندگی کنید. از ایستگاه مرکزی هارلم می‌توانید 20 دقیقه‌ای بعد به آمستردام برسید.

    • هزینه‌های برآورد شده زندگی در لیدن: 1350 تا 2100 یورو در ماه

    برآورد هزینه‌های زندگی در هلند

    برآورد هزینه‌های زندگی در هلند

    جدول زیر برآورد هزینه زندگی (اجاره به اضافه هزینه‌های معمول)، در 15 شهر هلند را نشان می‌دهد:

    هزینه برآورد شده زندگی (ماهانه به یورو)

    شهر

    2300 تا 1400

    آمستردام

    2100 تا 1350

    هارلم

    2000 تا 1300

    اوترخت

    1900 تا 1250

    آلکمار

    1850 تا 1200

    آیندهوون

    1850 تا 1200

    روتردام

    1850 تا 1200

    لیدن

    1800 تا 1150

    بردا

    1750 تا 1150

    ماستریخت

    1750 تا 1100

    گرونینگن

    1750 تا 1100

    دن هاگ

    1750 تا 1100

    نایمخن

    1750 تا 1100

    آلمیره

    1650 تا 1050

    تیلبورگ

    1600 تا 1050

    انسخده

    کلام آخر

    در هلند حتی می‌توانید شهرهای ارزان‌تری نسبت به گرونینگن و دن هاگ پیدا کنید اما انتخاب با شماست. به هر حال، هلند کشور بسیار کوچکی است و تفاوت زیادی بین شهرهای آن وجود ندارد. پس اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید و می‌خواهید از شرایط انواع ویزای هلند مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای هلند برای زندگی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-07-18

    سلام با مدرک دیپلم برق کار پیدا میشه اونجا?

    2023-07-23

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا است؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ