کانادا برای ایرانیان دارای ویزای موقت تسهیلات ویژه ای در نظر گرفت
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در تاریخ یک مارس 2023، دولت کانادا اقدامات مهاجرت جدیدی را برای حمایت از ایرانیان ارائه می‌دهد. جاناتان ویلکینسون در 23 فوریه 2023 به نمایندگی از وزیر مهاجرت کانادا «شان فریزر» صحبت کرد تا اقدامات ویژه جدیدی را برای ایرانی‌ها که در کانادا زندگی می‌کنند اعلام کند. اقدامات جدید در پاسخ به وضعیت فعلی ایران و حمایت بیشتر از ایرانیان در کانادا است.

    جاناتان ویلکینسون به اهمیت جامعه ایرانی در سراسر کانادا اشاره کرد و گفت که دولت این کشور همچنان بر نیازهای خاص ایرانیان نظارت کامل خواهد داشت تا روند اخذ ویزای دائم را آسان‌تر کرد. این تسهیلات می‌توانند روند کار ایرانیان دارای ویزای موقت مانند ویزای تحصیلی برای تحصیل در کانادا، ویزای کاری یا ویزای بازدید کننده (توریستی) را آسان‌تر کند تا بدون نیاز به خروج از کشور، برای درخواست خدمات بیشتر اقدام کنند. از دیگر تسهیلات ویژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • خدماتی برای کاهش استرس ناشی از پردازش درخواست‌های ویزای تحصیلی و کاری
    • چشم پوشی از هزینه‌های پردازش برای افزایش طول مدت اقامت
    • تسهیل در روند تغییر ویزای فعلی به مجوز کار (Work Permit)
    • حذف صدور (Travel Document) و (PR Card) متقاضیان واجد شرایط

    اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) در تاریخ یک مارس جزئیات بیشتری را در وبسایت خود اعلام می‌کند. آخرین داده‌های IRCC نشان می‌دهند که ایران هشتمین کشور اصلی برای مهاجران در کانادا در سال 2022 بود. به طور کلی، حدود 11105 ایرانی سال گذشته به ساکنان دائمی کانادا تبدیل شدند.

    اتباع ایرانی همچنین ششمین کشور برتر برای دارندگان مجوز تحصیل در کانادا هستند. از 31 دسامبر 2022 تا کنون حدود 21115 دانشجو در کانادا حضور داشتند. سرشماری سال 2021 نشان می‌دهد که بیش از 200 هزار نفر ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. از این رقم هم چیزی در حدود حدود 68 درصد از جمعیت ایرانیان کانادا در شهرهای تورنتو و ونکوور ساکن هستند.

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت