تحصیل در استان انتاریو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتاریو یکی از 10 استان کاناداست و از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویی در این کشور بزرگ محسوب می‌شود. دانشجویانی که تحصیل در استان انتاریوی کانادا را انتخاب می‌کنند، این امکان را دارند در بهترین دانشگاه‌های این کشور مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو و... تحصیل کنند. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل از زیبایی و جاذبه‌های این استان دیدن کنند و تجربه منحصر به فردی از حضور در این استان کسب کنند. همچنین انتاریو یکی از استان‌های مهاجرپذیر و امن کانادا برای دانشجویان بین المللی است؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در کانادا و در استان انتاریو این کشور را دارید، ما در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم.

    مزایای تحصیل در استان انتاریو کانادا

    مزایای تحصیل در استان انتاریو کانادا

    از آنجایی که انتاریو فقط 25 درصد جمعیت بومی دارد، دانشجویان بین المللی می‌توانند خیلی سریع در جامعه چند فرهنگی این کشور ادغام شوند و از این طریق اطلاعات بیشتری در مورد فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف بیاموزند. دانشجویانی که در این استان زندگی می‌کنند، این امکان را دارند در مورد فرهنگ کانادایی اطلاعات بیشتری یاد بگیرند و از زیبایی انتاریو لذت بسیار ببرند. از فواید تحصیل در استان انتاریو کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشجویان در صورت انتخاب این استان می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. این دانشگاه‌ها تمامی رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌دهند.
    • دانشجویانی که می‌خواهند در کانادا بمانند، این اجازه دارند پس از اتمام تحصیل در کانادا بمانند و کار پیدا کنند. بعد از پیدا کردن کار نیز می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند و برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.
    • اکثر دوره‌های تحصیل در انتاریو کانادا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که به دانشجویان اجازه می‌دهند آزادانه بدون نیاز به تسلط بر زبان دیگری در محیط‌های مختلف ارتباط برقرار کنند.
    • دانشگاه‌های انتاریو به دانشجویان خدمات مختلفی از جمله بورسیه تحصیلی، خوابگاه و امکانات آموزشی و رفاهی دیگری را ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل در انتاریو در این استان به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند.
    • آب و هوای انتاریو قاره‌ای متنوع است که به دلیل نزدیکی به دریاچه‌های بزرگ از تابستان‌های گرم، مرطوب و زمستان‌های بسیار سرد بهره می‌برد. دانشجویان می‌توانند از هر فصل انتاریو و زیبایی طبیعی این استان لذت بسیاری کسب کنند.

    شهرهای محبوب برای تحصیل در استان انتاریو کانادا

    حدود 52 شهر در انتاریو وجود دارند که بیشتر آنها مراکز دانشجویی هستند. این شهرها نه تنها از نظر آموزشی در جهان رتبه خوبی دارند، بلکه از نظر زندگی نیز شرایط ایده آل را ارائه می‌دهند. از شهرهای محبوب برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در استان انتاریو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تورنتو: پایتخت انتاریو است و مراکز اصلی دانشجویی در کل کانادا شناخته می‌شود. این شهر چندین دانشگاه‌های معتبر دارد و فرصت‌های شغلی زیادی را به دانشجویان و فارغ التحصیلان ارائه می‌دهد. تورنتو را باید قلب اقتصادی، تجاری و فرهنگی کانادا دانست.
    • اتاوا: از دیگر شهرهای دانشجویی کاناداست که به دلیل ازدحام جمعیتی کمتر نسبت به تورنتو شناخته می‌شود. در حقیقت، این شهر تعادل خوبی بین کار و زندگی و شلوغی و خلوتی ایجاد کرده است. دانشجویان می‌توانند از فعالیت‌های مربوط به فضای باز لذت بسیار ببرند.
    • کینگستون: این شهر سه دانشگاه محبوب از جمله دانشگاه کوئینز را در خود جای داده است. هزینه زندگی در این شهر در مقایسه با تورنتو و اتاوا نسبتاً ارزان‌تر است. این یک شهر کوچک دانشجویی می‌تواند گزینه‌های اقامتی ارزان‌تری ارائه دهد و مکانی عالی برای گشت و گذار در طبیعت باشد.
    • همیلتون: همیلتون پنجمین شهر بزرگ انتاریو است. این شهر بندری صنعتی که در سواحل دریاچه انتاریو قرار دارد به پایتخت فولاد کانادا معروف است، زیرا 60 درصد فولاد کشور در این شهر تولید می‌شود. همیلتون همچنین یک مرکز آموزشی مهم است که موسسات آموزش عالی را دارد.
    • شهرهای کیچنر-واترلو-کمبریج (KWC): این منطقه شهری شاهد افزایش چهار درصدی در جمعیت دانشجویان بین المللی خود طی 3 سال گذشته بوده است. در این بازه زمانی، 12 هزار مجوز تحصیلی دیگر ثبت شد که نشان می‌دهد منطقه KWC از شهرهای دانشجویی پرطرفدار انتاریو است.

    هزینه تحصیل در استان انتاریو کانادا

    هزینه تحصیل در استان انتاریو کانادا

    هزینه تحصیل در انتاریو به نوع رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه بستگی دارد. متوسط شهریه دوره کارشناسی که دانشجویان باید در سال بپردازند بین 7 هزار تا 60 هزار دلار کانادا متغیر است. کمترین هزینه مربوط به رشته‌های مهمان نوازی و کسب و کار برای مدارک دیپلم و گواهینامه است و بیشترین هزینه مربوط به رشته‌های پزشکی و مهندسی است.

    هزینه زندگی در استان انتاریو کانادا

    هزینه زندگی در انتاریو در بین همه استان‌های کانادا بالاست. بیشترین هزینه‌ای که فرد در طول زندگی در این استان خواهد داشت، هزینه اقامت است، زیرا هزینه‌های مسکن در انتاریو زیاد است. هزینه بالای مسکن بدین دلیل است که این استان استاندارد زندگی بالایی را برای همه ساکنان خود ارائه می‌دهد.

    دانشجویانی که مسکن اشتراکی را انتخاب می‌کنند، این امکان را دارند هزینه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. میانگین هزینه زندگی در هر ماه در این استان حدود 3300 دلار کانادا با احتساب اجاره بهاست. با این حال در ادامه به جزئیات بیشتری در مورد هزینه زندگی در استان انتاریو کانادا اشاره می‌کنیم:

    هزینه‌های اسکان و آب و برق

    هزینه‌های اقامت در انتاریو به دلیل هجوم زیاد مردمی که سال به سال برای اقامت به این استان مهاجرت می‌کنند بسیار بالا است. دانشجویان می‌توانند از بین خوابگاه دانشگاهی، ساختمان‌های مسکونی خارج از دانشگاه، آپارتمان‌های خصوصی، اجاره اتاق مشترک و غیره یکی را انتخاب کنند که هر کدام با بودجه‌های متفاوتی سازگار هستند.

    اجاره ماهانه‌ای که دانشجو باید برای یک آپارتمان بپردازد، حدود از 1500 دلار کانادا تا 2 هزار دلار کاناداست. بیشتر دانشجویان اقامتگاه خود را با دانشجویان دیگر به اشتراک می‌گذارند تا هزینه‌هایشان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. هزینه قبوض آب و برقی معمولاً از 130 دلار در ماه تجاوز نمی‌کند، اگرچه این مبلغ بستگی به سبک زندگی دانشجو دارد.

    هزینه‌های مواد غذایی

    خوردن غذا در رستوران می‌توان بین 23 تا 100 دلار کانادا متفاوت باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود دانشجویان خودشان در منزل غذا تهیه کنند. برخی از قیمت‌های اقلام مواد غذایی طبق جدول زیر است:

    اقلام غذایی

    هزینه

    شیر (یک لیتر)

    1.125 دلار کانادا

    نان سفید (500 گرم)

    5.12 دلار کانادا

    برنج (یک کیلوگرم)

    5.82 دلار کانادا

    تخم مرغ (12 عدد)

    2.64 دلار کانادا

    فیله مرغ (یک کیلوگرم)

    15.78 دلار کانادا

    سیب (یک کیلوگرم)

    2.89 دلار کانادا

    موز (یک کیلوگرم)

    1.88 دلار کانادا

    پرتقال (یک کیلوگرم)

    6.75 دلار کانادا

    گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)

    4.33 دلار کانادا

    سیب زمینی (یک کیلوگرم)

    2.28 دلار کانادا

    هزینه‌های حمل و نقل

    سیستم حمل و نقل در انتاریو عمدتاً در شهرهای مختلف متفاوت است. اکثر دانشجویان و در استان تمایل دارند که وسایل حمل و نقل عمومی را برای سفرهای یک ساعته انتخاب کنند. سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند به شکل اتوبوس‌های محلی، تراموا یا مترو در دسترس باشد. در شهرهایی مانند تورنتو می‌توانید سوار کشتی نیز شوید.

    دانشجویانی که در نزدیکی دانشگاه خود زندگی می‌کنند، این امکان را دارند از طریق سیستم Bike Share که در اکثر شهرهای انتاریو ارائه می‌شوند با دوچرخه رفت و آمد کنند. برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید بلیط یک طرفه را به قیمت 3.25 دلار کانادا خریداری کنید. دانشجویان همچنین می‌توانند با پرداخت حدود 100 دلار کانادا یک مجوز ماهانه دریافت کنند.

    بهترین دانشگاه‌های انتاریو کانادا

    بهترین دانشگاه‌های انتاریو کانادا

    در ادامه به تعدادی از بهترین دانشگاه‌های انتاریو اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه فنی انتاریو

    این دانشگاه در سال 2002 تاسیس شد و جمعیت دانشجویی آن حدود 10 هزار نفر است. در حال حاضر حدود 300 کارمند علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. این موسسه مبتنی بر فناوری است که دوره‌هایی را در زمینه‌های کسب و کار و فناوری اطلاعات، سیستم‌های انرژی و علوم هسته‌ای، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی و علوم انسانی و غیره ارائه می‌دهد. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این موسسه در دسترس هستند. حوزه‌های تحقیقاتی ارائه شده در این دانشگاه شامل هوش مصنوعی، علم داده، محاسبات توزیع شده، حرفه‌های بهداشتی و سیاست‌های بهداشتی و غیره هستند.

    دانشگاه تورنتو

    این دانشگاه در سال 1827 تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی است که جمعیت دانشجویی بیش از 64 نفر به همراه بیش از 3200 هیات علمی دارد. دانشگاه تورنتو نه تنها بهترین دانشگاه انتاریو بلکه بهترین دانشگاه کاناداست. این دانشگاه براساس رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 رتبه 21 جهانی را دارد. دانشگاه تورنتو دوره‌هایی را در زمینه‌هایی مانند علوم کاربردی و مهندسی، معماری، هنر و علوم، دندانپزشکی، حرکت شناسی و تربیت بدنی، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی، پرستاری و غیره ارائه می‌دهند. هر دانشکده در این دانشگاه مجموعه‌ای از موسسات تحقیقاتی و مراکز خاص خود را دارد که همه آن‌ها بر حل بحران‌های مختلف جهانی تمرکز دارند.

    دانشگاه وسترن

    دانشگاه وسترن

    این دانشگاه در شهر لندن استان انتاریو قرار دارد و در سال 1878 تاسیس شده است. جمعیت دانشجویی آن بیش از 40 هزار نفر به همراه بیش از 1500 هیات علمی است. دانشجویان می‌توانند برنامه‌هایی را از دانشکده‌هایی مانند موسیقی، هنر و علوم انسانی، علوم بهداشتی، حقوق، علوم اجتماعی، پزشکی و دندانپزشکی و مطالعات رسانه‌ای و غیره انتخاب کنند. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به همه داوطلبان ارائه می‌شوند. این دانشگاه دارای موسسات تحقیقاتی برای استخوان و مفاصل، فلسفه، اکتشاف زمین و فضا و علوم اعصاب است.

    دانشگاه واترلو

    این دانشگاه در سال 1956 تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است. جمعیت دانشجویی آن بالغ بر 43 هزار نفر به همراه بیش از 1500 هیات علمی است. دانشکده‌های این دانشگاه شامل بهداشت، هنر، مهندسی، محیط زیست، ریاضیات و علوم هستند. دانشجویان از طریق این دانشکده‌ها می‌توانند در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش بگیرند مراکز تحقیقاتی دانشگاه واترلو شامل مراکز تحقیقاتی و آموزشی حسابداری، مهندسی زیستی و بیوتکنولوژی، ریاضیات محاسباتی در صنعت و تجارت، کنترل آلاینده‌های نوظهور و غیره است.

    دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک

    این دانشگاه در سال 1959 تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است. این موسسه دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به همه دانشجویان ارائه می‌دهند. دانشگاه یورک همچنین بیش از 55 هزار دانشجو با بیش از 7 هزار هیات علمی دارد. دانشکده‌هایی این دانشگاه شامل مهندسی، هنرهای آزاد، مطالعات محیطی، حقوق، بازرگانی، علوم، هنرهای زیبا و غیره است. مراکز تحقیقاتی دانشگاه یورک شامل مراکزی برای سیاست عمومی و قانون، تحقیقات کودک و نوجوان، آموزش و جامعه، مطالعات پناهندگان، تحقیقات آسیایی، مطالعات بین المللی و امنیتی و غیره است.

    از دیگر موسسات علمی استان انتاریو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه آلگوما
    • دانشگاه براک
    • دانشگاه کارلتون
    • دانشگاه گوئلف
    • دانشگاه هرست
    • دانشگاه لیک هد
    • دانشگاه لورنتین
    • دانشگاه مک مستر
    • دانشگاه نیپیسینگ
    • کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)
    • دانشگاه اتاوا
    • دانشگاه کوئینز
    • کالج نظامی سلطنتی کانادا
    • دانشگاه متروپولیتن تورنتو (دانشگاه رایرسون سابق)
    • دانشگاه ترنت
    • دانشگاه ویلفرد لوریر
    • دانشگاه ویندزور
    • دانشگاه یورک

    تفریح و سرگرمی در انتاریو کانادا

    انتاریو که یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی در کاناداست. در حالی که تعداد زیادی موزه، گالری‌های هنری، بناهای تاریخی و سایر موارد وجود دارند، دانشجویانی که در این استان زندگی می‌کنند نیز می‌توانند ورزش‌ها، فعالیت‌های مربوط به فضای باز و فعالیت‌های زمستانی مختلف مانند اسکی را تجربه کنند.

    استان انتاریو ترکیبی جذاب از طبیعت بکر و مناطق شهرنشینی زیباست که آن را مکانی ایده‌آل برای افراد با هر علاقه‌ای می‌کند. دانشجویان همچنین می‌توانند در طول جشنواره‌های مختلف در کنسرت‌های زنده شرکت کنند یا به نمایش‌ها و سایر فعالیت‌های مرتبط با هنر بروند. رفتن به سینما، تئاتر، اتاق فرار و سایر گزینه‌های سرگرمی نیز در دسترس هستند.

    مکان‌های دیدنی در انتاریو کانادا

    مکان‌های دیدنی در انتاریو کانادا

    دانشجویانی که در انتاریو زندگی می‌کنند، این امکان را دارند در طول اقامت خود در این استان به موزه‌های مختلفی مانند موزه سلطنتی انتاریو، گالری هنر انتاریو و غیره بروند. این استان بیش از 700 مکان تاریخی و فرهنگی دارد که مردم می‌توانند در اوقات فراغت خود از آنها بازدید کنند.

    دانشجویان بسته به فصل می‌توانند مکان مورد نظر خود را کشف کنند. به عنوان مثال، دانشجویان در طول تابستان می‌توانند در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده یا نقاط دیدنی استان انتاریو کشف کنند. دانشجویان در طول زمستان می‌توانند از غارهای یخی مختلف دیدن کنند. برخی از مکان‌های دیدنی در انتاریو عبارتند از:

    • آبشار نعل اسب: این یکی از سه آبشار تشکیل دهنده آبشار نیاگاراست. دانشجویان می‌توانند از طریق زیپ لاین 50 متری به سمت آبشار پیاده روی کنند یا می‌توانند از نقاط پشت آبشار دیدن کنند که هر دو تجربه استثنایی هستند.
    • برج سکیلون: این برج در نزدیکی آبشار نیاگارا قرار دارد و یک پانورامای 360 درجه تماشایی از آبشار ارائه می‌دهد. در این مکان می‌توانید خرید کنید یا از خوردن غذا لذت بسیار ببرید.
    • پارک آلگانکوین: آلگانکوین بزرگترین پارک در استان انتاریو است که تماشای حیات وحش و ماجراهای دیگر را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در زمانی که این پارک هستند از موزه و مرکز هنری بازدید کنند.
    • سرزمین عجایب کانادا: این شهربازی بیش از 200 جاذبه دارد. یوکان استریکر در این شهربازی سریع‌ترین، بلندترین و طولانی‌ترین ترن هوایی جهان را در خود جای داده است که اوج هیجان را ارائه خواهد داد. 
    • خلیج جورجیا: این دریاچه یک خط ساحلی گرانیتی 2 هزار کیلومتری دارد. دانشجویان می‌توانند در حین کاوش در این امکان، فعالیت‌های مختلفی را در فضای باز مانند ماهیگیری، کایاک سواری و غیره انجام دهند. بازدید از پارک ملی جزیره خلیج جورجیا توصیه می‌شود.

    از دیگر جاهای دیدنی در انتاریو کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برج CN: این برج که به مدت 30 سال به عنوان بلندترین سازه مستقل در جهان بود، منظره‌ای خیره کننده از تورنتو ارائه می‌دهد.
    • پارلمان هیل: این پارلمان اکنون محل دولت فدرال کاناداست و معماری زیبای گوتیک را به نمایش می‌گذارد.
    • موزه سلطنتی انتاریو: یکی از 10 موسسه فرهنگی برتر در آمریکای شمالی و بزرگترین موزه در کانادا با بیش از 13 میلیون اثر هنری، نمونه‌های طبیعی و اشیاء فرهنگی است.
    • گالری ملی کانادا: این گالری بهترین مجموعه از هنرهای بومی و کانادایی در جهان را دارد.
    • گالری هنری انتاریو (AGO): یکی از معتبرترین و بزرگترین گالری‌های هنری در آمریکای شمالی است که بیش از 90 هزار اثر در مجموعه خود دارد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتاریو یکی از محبوب‌ترین استان‌هایی کانادا محسوب می‌شود که 47 درصد از کل تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا را به خود اختصاص داده است. تحصیل و زندگی در این استان می‌تواند‌ تجربه فراموش ناشدنی را برای شما رقم بزند. دانشگاه‌های برتر انتاریو می‌توانند بالاترین سطح آموزشی را ارائه داده و امکان لازم برای ورود به بازار کار را در اختیار دانشجویان قرار دهند. مهاجرت تحصیلی به کانادا به آینده‌ای درخشان منتهی می‌شود، در صورتی که بتوانید از زمان خود در این کشور نهایت استفاده را ببرید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در استان انتاریو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت