معرفی شهر واترلو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به کانادا تصمیمی بزرگ است و انتخاب شهر مناسب برای زندگی، کار و تحصیل ود به تنهایی تصمیم بزرگ‌تری خواهد بود. شهری که انتخاب می‌کنید در شغل، درآمد، هزینه‌ها و کیفیت کلی زندگی شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند در موفقیت آینده شما در کانادا تعیین کننده باشد. نکته مهم این است که شما باید بازار کار محلی و بازار مسکن را بررسی کنید زیرا این دو عامل تاثیر مستقیم بر شرایط مالی شما دارند.

    اگر هم فرزند کوچکی دارید باید در مورد مدارس موجود در منطقه و نزدیکی به امکانات شهری تحقیقات لازم را انجام دهید. در هر صورت، برای زندگی در کانادا دست‌تان باز است! شما می‌توانید شهر واترلو را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنید. در این بررسی به طور کامل در مورد تاریخچه، هزینه‌های زندگی، قیمت مسکن و سایر موارد مربوط به شهر واترلو برای متقاضیان مهاجرت به کانادا صحبت می‌کنیم.

    شهر واترلو کجاست؟

    شهر واترلو کجاست؟

    واترلو (Waterloo) در جنوب استان انتاریو و در شهرداری منطقه‌ای واترلو واقع شده است. بر اساس سرشماری سال 2016، واترلو 104986 نفر جمعیت داشت. این شهر در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی گوئلف، 70 کیلومتری شمال غربی همیلتون و 110 کیلومتری جنوب غربی مرکز تورنتو قرار دارد.

    ساکنان واترلو که به شهرهای دیگری در انتاریو رفت و آمد می‌کنند، به بزرگراه 401 دسترسی دارند که از جنوب شهر امتداد دارد و آن را از غرب به لندن و از شرق به منطقه تورنتو بزرگ و همیلتون متصل می‌کند. مرز شرقی واترلو را رودخانه‌ای بزرگ تشکیل می‌دهد. منطقه بزرگ واترلو بخشی از سه شهر کمبریج، کیچنر و واترلو را به هم متصل می‌کند. کیچنر از شمال به مرز جنوبی واترلو ارتباط دارد.

    در حالی که این دو شهر ارتباط نزدیکی با هم دارند، از نظر سیاسی شهرهای مستقلی محسوب می‌شوند. بسیاری به این دو شهر منطقه‌ای تحت عنوان «Kitchener-Waterloo» اشاره می‌کنند. بیش از 623 هزار نفر در کیچنر، واترلو و کمبریج (آمار سال 2020) و بیش از نیمی از آنها در کیچنر زندگی می‌کنند. جمعیت کل منطقه به طور پیوسته در حدود 1.5 درصد تا 2 درصد در سال افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود که این منطقه تا سال 2031 به 729 هزار نفر برسد.

    تاریخچه شهر واترلو

    تاریخچه شهر واترلو

    اولین گروه از مهاجران در اوایل دهه 1800 وارد واترلو شدند. این شهر سکونتگاه اولین آسیابی بود که در لورل کریک توسط خانواده «ارب منونیتی» تأسیس شد. با گذشت سال‌ها، سکونتگاه‌هایی در اطراف آسیاب رشد کردند و در سراسر منطقه گسترش یافتند. دهکده واترلو برای اولین بار در سال 1857 ثبت شد و رشد آن باعث شد که در سال 1876 به عنوان یک شهرستان و در سال 1948 به عنوان یک شهر شناخته شود.

    منطقه‌ای که قبلاً به عنوان شهر واترلو شناخته می‌شد، در سال 1973 به شهرداری منطقه‌ای واترلو تغییر ساختار داد. این امر موجب تغییر ماهیت برخی شهرستان‌های موجود در منطقه واترلو شد که در نهایت، سه شهر کمبریج، کیچنر و واترلو در منطقه ایجاد شدند. اکنون کل منطقه شامل سه شهر شلوغ کمبریج، کیچنر و واترلو هستند که چهار شهرستان روستایی خوش منظره از جمله نورث دامفریز، ولزلی، ویلموت و وولویچ را در خود جای داده‌اند.

    این منطقه مکانی فعال و پر رونق برای زندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری است. مهاجران از سراسر جهان این منطقه را به عنوان خانه خود تعیین می‌کنند. این منطقه در امتداد یک بزرگراه بزرگ قرار درد و چهارمین منطقه بزرگ جمعیتی سرشماری در انتاریو است.

    شهر واترلو برای زندگی نسبت به تورنتو مقرون به صرفه‌تر است. این شهر توانسته مزایای شهرهای بزرگ و جذابیت‌های شهرهای کوچک را در خود ادغام کند. از واترلو می‌توانید در حدود یک ساعت به شهرهای مجاور تورنتو، لندن، برامپتون و همیلتون رانندگی کنید. این منطقه همچنین به فرودگاه‌های نزدیک از جمله فرودگاه بین المللی واترلو، فرودگاه بین المللی لندن و فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو نزدیک است.

    آب و هوای شهر واترلو

    آب و هوای شهر واترلو

    واترلو دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب با چهار فصل متمایز و اختلاف دما زیاد است. این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل دارد. زمستان معمولاً از اواسط دسامبر تا اواسط آوریل طول می‌کشد و این زمانی است که می‌توانید انتظار بارش برف و سرما شدید را داشته باشید. بالاترین میانگین دما در ژانویه 3.1 درجه سانتیگراد و در جولای به 25.9 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

    فرهنگ در شهر واترلو

    فرهنگ در شهر واترلو

    تقریباً 23 درصد از ساکنان منطقه واترلو را مهاجران تشکیل می‌دهند که در سه شهر کیچنر، واترلو و کمبریج زندگی می‌کنند. این منطقه جزء شهرهای مهاجرپذیر در کل استان شناخته می‌شود. سالانه بین 3 هزار تا 4 هزار مهاجر جدید به این منطقه نقل مکان می‌کنند. از آنجایی که این منطقه ریشه‌های آلمانی دارد که قدمت آن به سال 1916 باز می‌گردد، جمعیتی بیش از 50 هزار نفر آلمانی را در خود جای داده است.

    بیشتر مهاجران بریتانیایی و پس از آن هند و پرتغال هستند. در سال‌های اخیر، مهاجران زیادی از هند، چین، سوریه، عراق، پاکستان و ایران به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. همچنین در واترلو عبادتگاه‌های مختلف وجود دارند که برای جوامع مذهبی در سراسر شهر فضاهای مناسبی فراهم شده است. ساکنان واترلو در یک محیط دوستانه با قومیت‌های مختلف در حال زندگی و کار هستند.

    حمل و نقل در شهر واترلو

    حمل و نقل در شهر واترلو

    سیستم ترانزیت گرند ریور یک سیستم اتوبوس و قطار سبک را در منطقه واترلو-کیچر کار می‌کند. هزینه حمل و نقل عمومی بسته به مسیر و مسافت متفاوت است. با خدمات اتوبوس و قطار GO می‌توانید در منطقه به راحتی زندگی کنید و همچنان دسترسی سریع و راحتی به تورنتو داشته باشید.

    شهر واترلو در نزدیکی بزرگراه 401 قرار دارد و به این ترتیب ساکنان شهر می‌توانند به مناطق اطراف سفر کنند. بزرگراه‌های 7 و 8 نیز از این منطقه عبور می‌کنند. رفت و آمد ساکنان در داخل و خارج از شهر برای کار روزانه معمول است.

    رانندگان باید گواهینامه رانندگی معتبر انتاریو داشته باشند. برای رانندگی باید گواهینامه G را دریافت کنید و برای آن نیاز است که حداقل 16 سال سن داشته باشید. برای استفاده از وسایل نقلیه تجاری به گواهینامه کلاس A یا D نیاز خواهید داشت.

    سیستم آموزشی شهر واترلو

    سیستم آموزشی شهر واترلو

    فرصت‌های یادگیری بسیاری برای فرزندان شما در شهر واترلو وجود دارند. در سراسر منطقه واترلو، 121 مدرسه وجود دارند که شامل 103 مدرسه ابتدایی و 16 دبیرستان هستند. 46 مدرسه ابتدایی کاتولیک و پنج دبیرستان کاتولیک نیز در این منطقه به ساکنان خدمت رسانی می‌کنند. در منطقه واترلو همچنین دو دانشگاه و یک کالج فنی وجود دارند که از جمله بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در کانادا هستند که عبارتند از:

    • دانشگاه واترلو
    • دانشگاه ویلفرد لاریر (Wilfrid Laurier)
    • کالج کانستوگا (Conestoga)

    این منطقه همچنین دارای سه اندیشکده معروف از جمله مؤسسه فیزیک نظری پیرامون، مؤسسه محاسبات کوانتومی و مرکز نوآوری حاکمیت بین المللی است. هر سه اندیشکده برای کارهای تحقیقاتی و علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    مراقبت‌های پزشکی در واترلو

    مراقبت‌های پزشکی در واترلو

    چهار بیمارستان از جمله بیمارستان گرند ریور، پردیس فری پورت، بیمارستان عمومی سنت مری و بیمارستان یادبود کمبریج وجود دارند که به ساکنان منطقه واترلو خدمات رسانی می‌کنند. سیستم پزشکی در واترلو نیز به مانند دیگر شهرهای کانادا رایگان است. اما برای برخی از شرایط درمانی باید هزینه پرداخت شود.

    برای داروهای تجویزی و برخی خدماتی که در طرح بیمه درمانی انتاریو (OHIP) پوشش داده نمی‌شوند، این امکان را دارید تا برای طرح‌های بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنید. برخی از کارفرمایان بیمه درمانی شخص ثالث را به عنوان بخشی از بسته مزایای شغلی خود ارائه می‌دهند.

    اقتصاد در شهر واترلو

    اقتصاد در شهر واترلو

    منطقه واترلو دارای اقتصاد متنوعی است که طیف وسیعی از حوزه‌ها از تولید تا صنایع پیشرفته را پوشش می‌دهد. این منطقه از نظر تاریخی نیز یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در انتاریو را داشته است. نرخ رشد شغلی در منطقه واترلو، سال به سال در حال افزایش است. کل اشتغال نزدیک به 290 هزار (آمار سال 2017) است. همچنین این منطقه دهمین نیروی کار بزرگ و چهارمین نیروی کار تولیدی در کانادا را شامل می‌شود.

    از صنایع پررونق در واترلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فناوری و نوآوری
    • بیمه
    • ساخت و ساز
    • خودرو
    • هوافضا
    • دیجیتال
    • فرآوری مواد غذایی

    شهر واترلو به همراه کیچنر و کمبریج بخشی از مثلث فناوری کانادا (CTT) است که یک طرح مشترک توسعه اقتصادی را تشکیل داده‌اند. برخی از کارفرمایان برتر منطقه عبارتند از:

    • Allianz Global Assistance Canada
    • BlackBerry Limited
    • Equitable Life Insurance Company of Canada, The
    • Gore Mutual Insurance Company
    • Home Hardware Stores Limited
    • NAVBLUE
    • OpenText Corporation
    • System1 Canada ULC
    • Toyota Motor Manufacturing Canada Inc. / TMMC
    • Waterloo North Hydro Inc
    • WS Audiology Canada Inc

    بازار مسکن در شهر واترلو

    بازار مسکن در شهر واترلو

    خرید خانه یا اجاره مسکن مهمترین اولویت مهاجران برای زندگی در واترلو است. این شهر طیف وسیعی از انواع مسکن با اندازه‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف را ارائه می‌دهد. متوجه خواهید شد که قیمت مسکن در واترلو مقرون به صرفه است و از تورنتو و مناطق اطراف کمتر می‌باشد. اما قیمت خانه در واترلو از تعدادی نواحی جنوب انتاریو که دور از تورنتو قرار دارند، بالاتر است.

    مبلغی که برای اجاره پرداخت می‌کنید بستگی به این دارد که آیا در کیچنر زندگی می‌کنید یا واترلو! میانگین اجاره در کیچنر برای خانه یک خوابه 1882 دلار کانادا و برای خانه سه خوابه 1314 دلار کانادا است. متوسط ​​اجاره بها در واترلو برای خانه دو خوابه 2375 دلار کانادا و برای خانه سه خوابه 2350 دلار کانادا است.

    هنگام اجاره خانه یا آپارتمان، مهم است که بیمه اجاره‌ دهنده را نیز در نظر بگیرید. بیمه از خانواده، وسایل و دارایی شما در برابر حوادث و مسئولیت‌های پیش بینی نشده محافظت می‌کند. در حالی که بیمه مستاجر اختیاری است، بسیاری از صاحبخانه‌ها آن را به عنوان بخشی از قرارداد اجاره در نظر می‌گیرند.

    در مقایسه با سایر شهرهای بزرگتر در انتاریو، قیمت خرید مسکن در منطقه واترلو مقرون به صرفه‌تر است. اما قیمت‌ها در این منطقه در حال افزایش هستند. طبق گفته «Royal LePage»، میانگین قیمت خانه در واترلو 742800 دلار کانادا (سه ماهه سوم 2021) است. این عدد نسبت به سال قبل نزدیک به 25 درصد افزایش داشته است. متوسط هزینه ​​خرید خانه مستقل (ویلایی) برای یک خانواده 871100 دلار کانادا و هزینه خرید کاندو (آپارتمانی در مجتمع) 419100 دلار کانادا است.

    کارهای که باید در واترلو انجام دهید

    کارهای که باید در واترلو انجام دهید

    واترلو مکانی عالی برای کار، تحصیل و تشکیل خانواده است. کارهای زیادی وجود دارند که افراد تازه وارد می‌توانند برای تفریح و سرگرم کردن خود انجام دهند. این منطقه دارای بناهای تاریخی، مجموعه وسیعی از رستوران‌های عالی، بازارهای پررونق کشاورزان، گالری‌های هنری، موزه‌ها، عتیقه‌ فروشی‌ها و فروشگاه‌های مختلف است.

    فضاهای عمومی و جاذبه‌ها

    برترین جاذبه این منطقه، جشنواره اکتبر کیچنر-واترلو است. مردم از سال 1969 هر ساله دوست دارند دومین جشن بزرگ اکتبر در جهان را جشن بگیرند. همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای دیگر مانند جشنواره چند فرهنگی «Kitchener-Waterloo» و «Kitchener Blues Fest» و جشنواره موسیقی جهانی «Kultrun» است.

    رستوران‌ها و تفریحات شبانه

    شهر واترلو مملوء از رستوران‌ها، میخانه‌ها و بارهای متنوع است. مکان‌های زیادی وجود دارند که غذاهای اروپایی و آلمانی را ارائه می‌دهند. مرکز شهر در کیچنر و واترلو مکان‌هایی عالی برای خوردن غذاهای خوشمزه و آشنایی با فرهنگ غذایی ملل مختلف هستند.

    طبیعت و مناظر طبیعی

    منطقه واترلو دارای پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌ روی زیادی در امتداد رودخانه بزرگ است که ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند روز خود را در این مناطق سپر یکنند. پارک‌های بزرگ‌تری مانند پارک واترلو و پارک RIM، زمین‌های ورزشی، مناطق پیک نیک و دسترسی به حمل و نقل و پارکینگ در این منطق وجود دارند.

    رویدادهای ورزشی و کنسرت

    منطقه واترلو میزبان کیچنر رنجرز لیگ هاکی انتاریو و کی دبلیو تیتانز لیگ ملی بسکتبال کانادا است. صحنه سرگرمی، مجموعه‌ای از تئاتر زنده، کنسرت‌های هنرمندان محلی و اجرای سمفونی کیچنر-واترلو، هر کدام می‌توانند لذت زندگی در این شهر را برای شما دوچندان کنند.

    کلام آخر

    انتخاب شهر مناسب برای خانه تصمیمی است که نمی‌توانید از آن به سادگی عبور کنید. تحقیق در مورد شهر مقصد خود در کانادا حیاتی است. برای مثال، باید بدانید که آیا مهارت‌های شما با بازار کار محلی مطابقت دارند یا قسمت مسکن چقدر با بودجه شما تناسب دارد؟ همچنین باید در مورد شرایط تحصیل، آب و هوا، حمل و نقل، دسترسی و غیره تحقیقات لازم را انجام دهید. در هر صورت، شهر واترلو می‌تواند خانه جدید شما در کانادا باشد. برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر واترلو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت