معرفی شهر همیلتون کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شروع یک زندگی جدید در شهر همیلتون کانادا می‌تواند آغاز تجربه‌ای منحصر به فرد برای متقاضیان مهاجرت به کانادا باشد. همیلتون می‌تواند حس شهر کوچک را با زیرساخت‌های شهری ترکیب کند، بنابراین اگرچه ممکن است به نظر یک شهر شلوغ و بزرگ باشد اما مردم در آن احساس آرامش دارند. بسیاری از اهالی همیلتون تمام عمر خود را در این منطقه زندگی کرده‌اند و زمانی را به یاد می‌آورند که شهر با کاهش سریع اقتصادی و از دست دادن شغل روبرو شد. بازسازی اخیر شهر تا حد زیادی نتیجه تغییرات جوامع محلی در سطح مردمی است و احتمالاً متوجه خواهید شد که مردم شیفته شهر خود هستند و از مهاجران به گرمی استقبال می‌کنند. در این بررسی به شرایط زندگی، هزینه‌ها، آب و هوا هر آنچه به همیلتون مربوط می‌شود، می‌پردازیم.

    همیلتون در کجای کانادا قرار دارد؟

    همیلتون در کجای کانادا قرار دارد؟

    همیلتون در جنوب انتاریو، حدود 75 دقیقه رانندگی از تورنتو و کمتر از دو ساعت از گذرگاه مرزی با ایالات متحده در نیویورک واقع شده است. ایالت‌های نیویورک و میشیگان آمریکا به ترتیب در جنوب شرقی و جنوب غربی این شهر قرار دارند. همیلتون در سواحل دریاچه انتاریو قرار دارد و دارای یک اسکله وسیع است. چندین منطقه حفاظتی و مراکز فعالیت برای کمک به مردم ساکن در همیلتون و بازدیدکنندگان در این شهر وجود دارند که باعث شده‌اند تا مردم بهترین استفاده را از ساحل زیبای دریاچه ببرند.

    آب و هوای شهر همیلتون

    آب و هوای شهر همیلتون

    تابستان‌ها در همیلتون گرم هستند و میانگین دما در ماه جولای 22 درجه سانتی‌گراد است اما این گرما می‌تواند به سرعت با شروع رطوبت، شدیدتر شود. کولر گازی سرمایه‌ گذاری هوشمندانه‌ای است زیرا احتمالاً هر روز از آن استفاده خواهید کرد.  مانند اکثر مناطق جنوبی انتاریو، بهار همیلتون نسبتاً کوتاه و مرطوب است و بیشتر به عنوان یک دوره ذوب کوتاه بین زمستان و تابستان عمل می‌کند.

    بعد از زمستان دما کمی ملایم‌‌تر می‌شود اما هیچ‌کس چکمه‌های زمستانی‌‌اش را تا حدود آوریل در نمی‌آورد. پاییز طولانی‌تر و ملایم‌تر است و زمان زیادی برای لذت بردن از تغییر رنگ‌های با شکوه شاخ و برگ‌ها، هم در شهر و هم در مسیرهای طبیعی و مناطق حفاظت ‌شده در مرکز شهری فراهم می‌کند. برای اکثر کانادایی‌ها، از جمله آنهایی که در همیلتون زندگی می‌کنند، پاییز آخرین نفس هوای تازه قبل از زمستان سرد و طولانی است. شما متوجه خواهید شد که همیلتونی‌ها از سپتامبر تا نوامبر به بیرون از خانه می‌روند و از آن نهایت لذت را می‌برند.

    در همیلتون مانند بسیاری از شهرهای دیگر کانادا، زمستان‌ها طولانی و سرد هستند اما زمستان‌های جنوب انتاریو نسبت به سایر مناطق کانادا کمتر سرد است. همیلتون معمولاً در 129 روز از سال، دمای انجماد یا کمتر از آن را می‌بیند اما میانگین دما به ندرت کمتر از 10- درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. پیدا کردن لباس مناسب برای هوای سرد، یکی از اولویت‌های اصلی در نزدیک شدن به اولین زمستان شما در همیلتون خواهد بود.

    چندین مرکز خرید در منطقه همیلتون و نزدیک‌تر به تورنتو شروع به فروش تجهیزات زمستانی با ارزش در سپتامبر و اکتبر می‌کنند. اگر می‌توانید سرمای پاییزی را تحمل کنید، در اواخر نوامبر منتظر پاییز باشید. کانادا شاهد عرضه رو به رشد فروش جمعه سیاه به تقلید از ایالات متحده بوده است، جایی که فروشگاه‌ها در سومین جمعه ماه نوامبر، یک روز پس از روز شکرگزاری آمریکا، کاهش قیمت عمده را ارائه می‌کنند و این زمان بسیار خوبی برای خرید لباس‌های گرم زمستانی است.

    جمعیت و تنوع فرهنگی در شهر همیلتون

    جمعیت و تنوع فرهنگی در شهر همیلتون

    همیلتون یک شهر متوسط ​​با جمعیت تقریباً 537 هزار نفر است. در سال 2001، چندین شهر کوچک‌تر در شهر جدید همیلتون ادغام شدند تا سومین منطقه شهری بزرگ در استان انتاریو و نهمین منطقه بزرگ در کانادا را ایجاد کنند. همیلتون هنوز با تنوع و زندگی چند فرهنگی تورنتو رقابت نمی‌کند. تقریباً یک چهارم جمعیت همیلتون را ساکنان دائمی یا شهروندان دارای تابعیت تشکیل می‌دهند و تعداد تازه واردانی که هر ساله در کانادا مستقر می‌شوند، طی چند دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده‌اند.

    همیلتون به دلیل نزدیکی به تورنتو و اجاره‌های نسبتاً پایین آن، اخیراً شروع به جذب جمعیت فزاینده‌ای از جوانان و متخصصان خلاق به شهر کرده است. با رشد این جامعه، طیف وسیعی از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و فعالیت‌های خلاقانه موجود نیز افزایش می‌یابند. همیلتون در حال تبدیل شدن به یک مرکز خلاقانه چشمگیر در جنوب انتاریو است. همیلتون پنجمین شهر پرجمعیت انتاریو است اما از نظر تراکم جمعیت در رتبه 27 قرار دارد. این بدان معناست که فضای زیادی برای مهاجران جدید وجود درد.

    املاک می‌توانند بزرگ با فضای باغ فراوانی باشند و سهم بزرگی از جمعیت در حومه‌های پراکنده در اطراف شهر را تشکیل دهند. اگر به دنبال ساختن خانه‌ای در حومه شهر با فضای زیادی هستید، زندگی در همیلتون می‌تواند برای شما عالی باشد و در عین حال امکاناتی پر جنب و جوش و راحت را فراهم کند.

    هزینه زندگی در شهر همیلتون

    هزینه زندگی در شهر همیلتون

    بر کسی پوشیده نیست که هزینه زندگی در انتاریو به ویژه در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) در حال افزایش است. اما اگر می‌خواهید از زندگی شهری در محیطی امن لذت ببرید، همیلتون یک گزینه عالی است. اول از همه اینکه این شهر ارزان‌تر از تورنتو است. هزینه کلی زندگی در همیلتون حدود 25 درصد کمتر از هزینه زندگی در تورنتو است. این مهم عمدتاً به این دلیل است که اجاره و قیمت خرید خانه در همیلتون پایین‌تر است و املاک بیشتری وجود در این شهر دارد. از طرف دیگر، هزینه‌های رایج زندگی نیز در این شهر کمتر از شهرهای مطرح کانادا است.

    میانگین هزینه زندگی در همیلتون 2600 دلار است که در 21 درصد از گران‌ترین شهرهای جهان کمتر است. در فهرست جهانی، همیلتون رتبه 1931 از 9294 و در کانادا رتبه 31 از بین 153 را به خود اختصاص داده است. متوسط حقوق ماهانه پس از کسر مالیات 3650 دلار است که برای پوشش هزینه‌های زندگی برای 1.5 ماه کافی است. همیلتون بیست و دومین شهر برتر برای زندگی در کانادا و نهمین شهر قابل زندگی در انتاریو است و یکی از شهرهای بسیار عالی برای متقاضیان تحصیل در کانادا بوده و همچنین دانشگاه کم نظیری را مانند دانشگاه مک مستر در خود جای داده است.

    برخی از مهمترین هزینه‌های زندگی در همیلتون در سال 2022 طبق جدول زیر هستند:

    اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

    1500 دلار ماهانه

    اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

    2400 دلار ماهانه

    قیمت خرید آپارتمان برای خرید در مرکز شهر

    4618 دلار

    قیمت خرید خانه برای خرید در حومه شهر

    4148 دلار

    قبض آب و برق یک نفره، برق، گرمایش، آب و غیره

    80.5 دلار ماهانه

    طرح اینترنت، 50 مگابیت بر ثانیه نامحدود

    65.3 دلار ماهانه

     شیر یک لیتر

    1.74 دلار

    نان 0.5 کیلوگرم

    2.17 دلار

    تخم مرغ 12 تایی

    2.61 دلار

    سینه مرغ، یک کیلوگرم

    10.2 دلار

    سیب، یک کیلوگرم

    3.24 دلار

    موز، یک کیلوگرم

    10.27 دلار

    پرتقال، یک کیلوگرم

    2.49 دلار

    آب، یک لیتر

    1.13 دلار

     

    کار و اقتصاد در همیلتون

    کار و اقتصاد در همیلتون

    همیلتون در سراسر کانادا به عنوان یکی از مراکز صنعتی شناخته می‌شود. اگرچه تولید و اشتغال در دهه 1990 به طور چشمگیری کاهش یافته و بسیاری از کسانی که در آن زمان در همیلتون زندگی می‌کردند ناگهان بیکار شدند اما شهر از آن زمان تاکنون قوت یافته است و شهرت خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در اقتصاد در سال‌های اخیر نشان داده است. هیئت کنفرانس کانادا اخیراً همیلتون را به عنوان برترین شهر در سراسر کشور از نظر تنوع اقتصادی رتبه ‌بندی کرده است، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که فرصت‌های زیادی برای یک شغل موفق در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های کاری خواهید دانست.

    همیلتون هنوز نقش مهمی در صنایع تولیدی کانادا در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، مهندسی شیمی، فولاد و ساخت و ساز دارد. دانشگاه مک مستر، نزدیک به مرکز شهر، یک موسسه بین المللی استاندارد با برنامه‌های آموزشی و پژوهشی پیشرو است. دانشکده پزشکی آن نیز رتبه دوم را در فهرست 40 مرکز تحقیقاتی برتر کانادا دارد. صنعت خدمات نیز رونق هیجان انگیزی را تجربه می‌کند.

    محله‌های معروف شهر همیلتون

    محله‌های معروف شهر همیلتون

    همیلتون از چندین محله تشکیل شده است که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. مرکز شهر عمدتاً از مشاغل و ساختمان‌های شرکتی با برخی ساختمان‌های مدرن و جدید تشکیل شده است. محله‌های مسکونی متشکل از خانه‌های مسکونی با سبک طراحی اوایل قرن بیستم که از این منطقه تجاری بیرون می‌آیند، فضای محله‌ای جذابی را ارائه می‌کنند و در عین حال در موقعیت مناسبی قرار دارند.

    رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات محلی در بسیاری از این محله‌ها ایجاد شده‌اند و در خیابان‌هایی مانند خیابان جیمز شمالی و خیابان لاک، غذاخوری‌ها و کافه‌های مدرن بین خانه‌های مسکونی قرار گرفته‌اند و حسی سرزنده به جامعه می‌دهند. همیلتون از سال 2001، زمانی که ادغام بزرگ شهرهای محلی استونی کریک، آنکستر، فلامبورو، دونداس و گلنبروک را به خود دید، دستخوش تغییرات زیادی شده است. این شهرها در نوع خود چیزهای زیادی برای ارائه دارند و در بین مسافران و همچنین متقاضیان مهاجرت به کانادا محبوب هستند.

    حمل و نقل در شهر همیلتون

    حمل و نقل در شهر همیلتون

    ساکنان و مهاجران موافق هستند که همیلتون شهری برای رانندگان است. در حالی که سیستم حمل ‌و نقل عمومی به نام راه ‌آهن خیابان همیلتون یا HSR گستره وسیعی از مناطق را پوشش می‌دهد، میزان استفاده از آن کم است و مردم محلی به طرز باورنکردنی از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. پارکینگ خیابانی به نسبت فراوان است و اکثر خانه‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی دارای راهرو یا پارکینگ برای ساکنین هستند.

    چند طرح به اشتراک گذاری خودرو در همیلتون نیز وجود دارند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا مالکیت خودرو برای شما مفید است یا می‌توانید بدون آن از پس حمل و نقل درون شهری برآیید، می‌توانید قبل از خرید یک وسیله نقلیه، ابتدا از اپلیکیشن‌های درخواست خودرو استفاده کنید. تاکسی‌های اینترنتی Uber و Lyft در همیلتون و اطراف آن فعالیت می‌کنند.

    با این وجود، گزینه‌های حمل و نقل عمومی نیز وجود دارند. در داخل همیلتون تعدادی مسیر اتوبوس وجود دارد اما بسیاری از این مسیرها درای ساعات کاری محدودی هستند و ممکن است در آخر هفته‌ها حرکت نکنند. HSR از سیستم کارت PRESTO برای جمع آوری کرایه‌ها استفاده می‌کند اما می‌توانید از پول نقد نیز در اتوبوس‌ها استفاده کنید.

     از سال 2018، گذرنامه ماهانه در همیلتون برای بزرگسالان 105.60 دلار هزینه دارد (با تخفیف برای دانشجویان و سالمندان) و می‌توان آن را به صورت آنلاین یا در یک مرکز خدمات HSR خریداری کرد. مانند بسیاری از شهرهای بزرگ‌تر بدون زیرساخت حمل‌ و نقل عمومی پرسرعت، همیلتون در حال برنامه ‌ریزی برای ساخت یک سیستم حمل ‌و نقل ریلی سبک و سریع است اما هنوز هیچ تاییدی مبنی بر تحقق این امر وجود ندارد.

    سیستم حمل ‌و نقل منطقه‌ای GO، اتوبوس‌ها و قطارها را به چندین ایستگاه در منطقه همیلتون هدایت می‌کند و بسته به اینکه از کجا در همیلتون شروع می‌کنید، سفر به تورنتو را در حدود یک ساعت طی می‌کند. همیلتون توسط خط قطار Lakeshore West سرویس ‌دهی می‌شود و شبکه همچنین به سمت انتاریو گسترش می‌یابد و تا Barrie در شمال، Oshawa  در شرق و Kitchener در غرب می‌رود.

    همیلتون دارای یک سهم دوچرخه عمومی به نام SoBi است که از مرکز شهر و از غرب تا Dundas امتداد دارد. با خیابان‌ها و پیاده‌ روهای عریض، همیلتون می‌تواند تجربه دوچرخه‌ سواری لذت ‌بخشی را ارائه دهد اما به خاطر داشته باشید که دوچرخه ‌سواری هنوز در خیابان‌های شهر بسیار رایج نیست.

    مسیرهای مخصوص دوچرخه به ندرت دیده می‌شوند و شما مسیر را با اتومبیل‌ها به اشتراک می‌گذارید، بنابراین بسیار مهم است که با احتیاط رانندگی کنید و کلاه ایمنی بپوشید. با این حال، گرفتن دوچرخه در همیلتون ممکن است ایده خوبی باشد. دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش تفریحی و مناسب برای تناسب اندام در این منطقه بسیار محبوب است اما باز هم مردم خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند.

    فرهنگ غذا در شهر همیلتون

    فرهنگ غذا در شهر همیلتون

    مردم همیلتون غذای خود را جدی می‌گیرند و فرهنگ آشپزی شهر در حال رشد است. بسیاری از مردم بر روی مواد تشکیل ‌دهنده محلی از خاک‌های حاصل خیز جنوب انتاریو تمرکز می‌کنند اما تنوع بسیار زیادی از غذاها از سراسر جهان نیز در این شهر وجود دارند. مناطق محبوب برای صرف غذا، شامل خیابان جیمز شمالی، کینگ ویلیام و خیابان لاک هستند. همچنین لازم نیست برای خوردن یک وعده غذایی عالی به مرکز شهر بروید. شهرهای اطراف مانند Dundas  و Ancaster دارای رستوران‌های مناسبی هستند.

    کلام آخر

    آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ شهری که برای اسکان و زندگی انتخاب می‌کنید، تصمیم بسیار مهمی در راستای امر مهاجرت است. این مهم، نقش کلیدی در فرصت‌های شغلی و موفقیت مالی شما در آینده خواهد داشت. شهر همیلتون واقع در استان کم‌ نظیر انتاریو یکی از چندین شهر کانادا است که مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. فرصت‌های تحصیلی و شغلی هنگام زندگی در همیلتون، بسیار امیدوار کننده هستند. اگر به دنبال مکانی کم‌هزینه برای زندگی هستید، همیلتون مکانی امن و سالم برای مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا به تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمایید.

    سوالات متداول معرفی شهر همیلتون کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ