معرفی شهر تورنتو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر تورنتو کانادا با شعار «تنوع قدرت ما» است، درب‌های خود را به روی جهانیان گشوده است. با بیش از 80 گروه قومی، تورنتو شهری چند ملیتی است که همۀ افراد در همۀ قوم‌ها را به خود می‌خواند. این شهر به دلیل جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی که دارد، سرشار از رنگ و جادو است! بریم ببینیم چطور تورنتو به آرمانشهری برای زندگی و پیشرفت تبدیل شده است؛ با ادب ویزا همراه باشید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    تورنتو کجاست؟

    کلان شهر تورنتو (GTA) شامل بخش مرکزی شهر تورنتو و چهار شهرستان پیل، هالتون، دورهام و یورک است. شهرستان‌های دیگر در امتداد ساحل دریاچه انتاریو زندگی می‌کنند. تورنتو در مرکز استان انتاریو و در کشور کانادا واقع شده است.

    تورنتو بزرگترین شهر کانادا و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. اگرچه افتخار پایتخت بودن به «اوتاوا» تعلق دارد اما بسیاری از صنایع کانادا در تورنتو قرار دارند. به همین دلیل، برای کسانی که تازه به این شهر مهاجرت کرده‌اند، تورنتو فرصت‌های اقتصادی زیادی را برای آنها فراهم می‌کند.

    تورنتو در هر سال به عنوان یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین شهرهای جهان انتخاب می‌شود. این شهر از نظر پیشرفت، توسعه، امنیت، آینده شغلی، تحصیل و به طور کلی زندگی ایده آل، شهره عام و خاص است.

    تاریخ شهر تورنتو

    این شهر در 6 مارس 1834 رسماً به تورنتو تبدیل شد اما ریشه‌های آن بسیار قدیمی‌تر از این حرفاست! در اوایل دهه 1600، یک مرد فرانسوی به نام «اتین بروله» توسط مکتشف معروف «ساموئل دی شامپلین» به مکانی که هنوز کانادا نام نگرفته بود فرستاده شد تا چیزی برای کشف پیدا کند.

    او مسیرهای رودخانه‌ای و حمل و نقل را از سنت لارنس تا دریاچه هرون گرفته تا دریاچه‌های سوپریور و میشیگان و سرانجام دریاچه انتاریو، یکی پس از دیگری طی کرد. مردم بومی هورون قرن‌ها این منطقه را در بین رودخانه‌های هامبر و دون می‌شناختند و مدت‌ها بود که آن را «تورنتو به معنای مکانی برای ملاقات» می‌نامیدند.

    به دنبال حمله ناموفق آمریكا در سال 1812، چندین آتش سوزی ویرانگر و یک شورش در سال 1837، منجر به افزایش آهسته اما مداوم جمعیت پروتستان‌های سفیدپوست انگلیس و ساكسون تا اوایل قرن بیستم شد. از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز، تورنتو از یک شهر نسبتاً آرام به به کلانشهری پُر جنب و جوش تبدیل شده است.

    جمعیت تورنتو

    این کلان شهر حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت دارد که از میان آنها 3 میلیون نفر در بخش مرکزی یعنی خودِ شهر تورنتو زندگی می‌کنند. مساحت تورنتو مساحتی در حدود 630 کیلومتر است.

    تورنتو یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان است که زندگی در آن را به یک تجربه چند ملیتی فوق‌العاده تبدیل کرده است. زبان مردم تورنتو انگلیسی است اما بیش از 140 زبان و گویش در این شهر صحبت می‌شود و تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا متولد شده‌اند. ناگفته نماند، جمعیت ایرانیان تورنتو در سرشماری سال 2016 چیزی در حدود 97.110 هزار نفر تخمین زده شده است. این آمار از یک سو به دلیل تقاضای کانادا و از سویی دیگر علاقه ایرانیان به مهاجرت به این کشور، سال به سال در حال افزایش است.

    آب و هوای تورنتو

    تورنتو شهری چهار فصل است. در حالی که در زمستان‌ها به اندازه بسیاری از مناطق دیگر کانادا خیلی سرد نیست اما سرما در این شهر ممکن است طولانی باشد. از دسامبر تا مارس (تقریباً از 10 آذر تا 10 فروردین) حدود چهار ماه هوا سرد و زمستانی است.

    قبل از ورود سرما، دمای هوا ممکن است به منفی 20 درجه سانتی‌گراد کاهش یابد، بنابراین پوشیدن لباس گرم و چکمه مناسب زمستانی ضروری است. قبل از شروع گرما در تابستان، بهار در تورنتو کوتاه بوده و محدود به ماه‌های آوریل و مه است (تقریباً از 10 فروردین تا 10 خرداد).

    آب و هوای تورنتو در ماه‌های گرم تابستان تاحدودی مرطوب است، به همین دلیل لازم است دستگاه تهویه مطبوع برای خنک سازی داخل فضا خریداری شود. اما بهار و تابستان ماه‌های ایده آلی برای حضور در طبیعت زیبا و منحصر به فرد تورنتو هستند.

    کیفیت هوای تورنتو به اندازه سایر کلانشهرهای بزرگ کانادا نیست. تعداد زیاد وسایل نقلیه موقعیت شهر را به خطر انداخته‌اند! با وجود این، تورنتو همچنان مقام بیست و یکم در بین 50 تا از تمیزترین شهرهای جهان (توسط فوربس) را به خود اختصاص داده است.

    اقتصاد در تورنتو

    وبسایت فوربس مقاله‌ای را با عنوان «قدرتمندترین شهرهای جهان» در آگوست سال 2014 منتشر کرد که در بین آنها تورنتو در لیست 10 شهر برتر قرار داشت. به گفته فوربس، شهرهای قدرتمندی مانند تورنتو به دلیل بزرگی اقتصاد، پیش بینی آینده، هزینه‌‌ها و کیفیت زندگی، سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

    تورنتو سومین شهر بزرگ برای شرکت‌های بزرگ فنآوری اطلاعات در آمریکای شمالی است. علاوه بر فنآوری اطلاعات و منابع مالی بالا، منابع طبیعی فراوان انتاریو مانند برق و مواد خام، به تورنتو و شهرداری‌های اطراف آن کمک کرده است تا به مراکز عمده صنعتی تبدیل شوند. کلانشهر تورنتو بیش از 50 درصد محصولات تولیدی کانادا را تولید می‌کند.

    به مانند دیگر شهرهای بزرگ دنیا، تورنتو نیز از همه گیری کرونا در اما نماند! ارقام منتشر شده توسط دولت کانادا نشان می‌دهد بیش از 386000 شغل در خودِ شهر تورنتو طی 12 ماه منتهی به ماه مه 2020 از بین رفته است. در نتیجه از بین رفتن این شغل‌ها، نرخ بیکاری در شهر تورنتو به بیش از 15 درصد در مه 2020 رسیده بود.

    هزینه زندگی در تورنتو

    هزینه‌های زندگی در تورنتو

    زندگی در تورنتو به ویژه در نزدیکی مرکز شهر می‌تواند گران باشد. اجاره خانه در کانادا بالاست و سایر هزینه‌های ماهانه مانند تلفن، برق، مواد غذایی و ترانزیت نیز ارزان نیستند! بر طبق بررسی تحلیلگران، برای گذراندن زندگی در تورنتو، یک شخص باید 40583 دلار (به غیر از کسر مالیات) حقوق دریافت کند تا بتواند هزینه‌های زندگی در شهر را تأمین کند.

    در جدول زیر میانگین صورتحساب ماهانه برای فردی که به تنهایی در تورنتو زندگی می‌کند آورده شده است:

    مسکن

    1672.13 دلار

    تلفن و اینترنت

    127.50 دلار

    حمل و نقل و تاکسی

    176.25 دلار

    مواد غذایی

    283.60 دلار

    سرگرمی

    354.00 دلار

    سلامتی و تناسب اندام

    75.00 دلار

    مجموع هزینه‌ها

    2688.48

    برای افرادی که مهاجرت به کانادا می‌کنند، خوب است بگوییم که خوشبختانه، حقوق و دستمزد در تورنتو بسیار مناسب است. دولت قوانینی را تصویب کرده بود که بر طبق آن از ژانویه 2017 حداقل دستمزد در انتاریو را از 11.60 دلار در ساعت به 14 دلار در ساعت افزایش یابد. دوباره در سال 2018 دولت حقوق را به اندازه 15 دلار افزایش داد.

    لازم به یادآوری است که اجاره خانه یا آپارتمان در تورنتو به صورت مبله نخواهد بود! شما باید هزینه تهیه مبلمان را نیز در نظر بگیرید.

    حمل و نقل در تورنتو

    زندگی بدون خودرو برای بسیاری از افراد ساکن تورنتو بهترین کار است. بیشتر افراد بدون داشتن وسیله نقلیه می توانن به‌راحتی به زندگی خود ادامه دهند. خوشبختانه، حمل و نقل عمومی که توسط کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اداره می‌شود، بسیار قوی است و می‌تواند افراد را تقریباً به هر جایی از تورنتو منتقل کند.

    TTC سرویس حمل و نقل عمومی تورنتو است. TTC بر حمل و نقل اتوبوس، مترو و اتوبوس‌های برقی نظارت دارد. هزینه ماهانه استفاده از TTC برابر با 146.25 دلار است. این شرکت به همۀ افراد یک سفر نامحدود برای یک ماه ارائه می‌دهد. این موارد را می‌توان از باجه فروش بلیط در هر ایستگاه خریداری کرد.

    دو خط اصلی مترو تورنتو شامل خط 1 از شمال به جنوب و خط 2 از شرق به غرب هستند. دو خط اضافی کوتاه‌تر در حومه شهر وجود دارند که به خط 3 به اسکاربورو و خط 4 به دون میلز منتهی می‌شوند. مترو هر دو دقیقه در ساعت شلوغ و تقریباً هر پنج دقیقه در زمان‌های دیگر، مسافران را جابجا می‌کند. خدمات مربوط به مترو تورنتو تقریباً از 6 صبح تا 2 بامداد انجام می‌شود و یکشنبه‌‌‌ها (روز تعطیل) از ساعت 8 صبح شروع به کار می‌کند.

    حمل و نقل عمومی ارزان‌تر و راحت‌تر از داشتن اتومبیل شخصی است. برای استفاده از خودرو مجبور به پرداخت هزینه‌های بیمه، بنزین، نگهداری منظم و پارکینگ شهری هستید. به سختی می‌توان مکان خالی برای پارکینگ پیدا کرد و برای محله خود نیاز به مجوز پارک از شهرداری تورنتو دارید. این هزینه بسته به محل زندگی متفاوت است اما انتظار می‌رود برای هر مکان حتی نزدیک به مرکز شهر 200 دلار پرداخت شود.

    بسیاری از اهالی تورنتو از داشتن اتومبیل شخصی چشم پوشی می‌کنند و اما غالباً از خدمات اشتراک خودرو استفاده می‌کنند. از سال 2018، Lyft به تورنتو نقل مکان کرده است تا رقابت جدیدی را با Uber برای سرویس آنلاین حمل و نقل شهری آغاز کند. قیمت هر دو سیستم در مقایسه با تاکسی‌های شهری پایین‌تر است.

    زندگی در تورنتو با کودکان

    تورنتو شهری عالی برای تربیت، آموزش و رشد کودکان است زیرا به آنها این فرصت را می‌دهد تا با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند. از نظر تحصیل در مقاطع مختلف، تورنتو بهترین سیستم آموزشی را ارائه می‌دهد. همچنین، شهری بسیار تمیز و ایمن است و کودکان می‌توانند در امنیت بالا رشد کرده و آینده خوبی برای خود رقم بزنند.

    به طور کلی، کودکان از زندگی در تورنتو لذت بسیاری خواهند بُرد. با این حال مراقبت و نگهداری از کودکان در کانادا هزینه بالایی دارد. هزینه نگهداری از نوزادان به طور متوسط 1758 دلار در ماه است.

    تحصیلات در تورنتو

    طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مختلف تحصیلی بین سیستم‌های دولتی و خصوصی و همچنین بین مدارس انگلیسی و فرانسوی زبان ارائه می‌شوند. سیستم تحصیل عمومی رایگان است و کودکان می‌توانند مهد کودک را از چهار سالگی شروع کنند.

    دانش آموزان دبیرستان از بین رشته‌های تحصیلی گوناگون یکی را انتخاب می‌کنند تا وارد دانشگاه شوند. دانشگاه تورنتو ، دانشگاه یورک و دانشگاه رایرسون، دانشگاه‌های شهر تورنتو کانادا هستند. دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است.

    تورنتو

    خدمات درمانی در تورنتو

    تورنتو در گذشته با گسترش روزافزون جمعیت خود از سایر نقاط جهان، با نگرانی‌های بهداشتی زیادی روبرو بود. اما امروزه، این شهر مانند بسیاری دیگر از شهرهای صنعتی، دارای بیمارستان‌ها و تجهیزات بهداشتی پیشرفته است. در این امتداد، تحقیقات دانشگاهی گسترده نیز در زمینه بهداشت و سلامت عمومی در حال انجام است.

    امکانات سلامتی از کلینیک‌های پزشکی متعدد گرفته تا خدمات پیشرفته اورژانس در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی محلی، نشان دهنده این است که خدمات بهداشتی در تورنتو در کلاس جهانی ارائه می‌شود. خدمات درمانی در تورنتو منعکس کننده آرایش چند فرهنگی شهر است، به همین دلیل اطلاعات پزشکی به بیش از دو زبان به شهروندان ارائه می‌شوند.

    جاهای دیدنی تورنتو

    تورنتو به خاطر هنر، رویدادهای ورزشی، زندگی شبانه پُر جنب و جوش و رستوران‌ها، معروف است. گالری هنری انتاریو و موزه سلطنتی انتاریو هم در بین گردشگران و هم در بین ساکنان شهر محبوب هستند. از دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تورنتو می‌توان به برج CN، ورزشگاه راجرز سنتر، کلیسای سنت پاول، آبشار نیاگارا، باغ وحش تورنتو و مکان‌های دیگر اشاره کرد.

    تورنتو یک مرکز بزرگ هنرهای نمایشی است. این شهر با بیش از پنجاه شرکت معتبر رقص، شش شرکت اُپرا و دو ارکستر سمفونیک و مرکز هنرهای نمایشی کشور کانادا است. این شهر همچنین به دلیل پارک‎های تفریحی فراوانش شهرت دارد. مشهورترین آنها «سرزمین عجایب» است.

    کلام آخر

    تورنتو با ایجاد فرصت‌های عالی تحصیلی و شغلی، مقصدی ایده‌آل برای زندگی است. این شهر با طیف گسترده‎‌ای از فرهنگ‌ها، زبان‌ها، غذاها و هنرها، یکی از مهاجرپذیرترین مناطق دنیاست. تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو را مهاجران تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، به تورنتو «جهان درون یک شهر» می‌گویند.

    سوالات متداول معرفی شهر تورنتو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2023-06-16

    من با وجود دو تا پسر بچه ۴و ۳ساله بهترین تایم مهاجرت چ زمانی هست ؟و خودم یک معلم هستم آیا برای من اونجا میتونم شغلی رو فراهم کنم

    2023-06-27

    سلام. میتونیم براتون تحصیلی اقدام کنیم و اینطوری کلیه خانواده امکان همراهی داشته، همسر اجازه کار تمام وقت، خودتان اجازه کار دانشجویی و فرزندان هم اجازه تحصیل خواهند داشت، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-06-15

    این بسیار عالی است

    2023-02-03

    سلام من کلاس هفتمم رو شروع کنم نیتونم اونجا درس بخونم

    2023-02-06

    سلام. برای مقاطع مدرسه هم اقدام داریم، برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ