بهترین تفریحات دانشجویی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیلی در میان دانشجویان در سراسر جهان شناخته می‌شود. این کشور تنها به سیستم آموزشی پیشرفته خود تکیه نمی‌کند، بلکه فضایی برای یک تجربه به یادماندنی را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد. کیفیت بالای زندگی، مناظر دیدنی، تنوع فرهنگی، محیط امن، صحنه‌های پرشور موسیقی و فرهنگ غذایی منحصر به فرد و هزاران ویژگی دیگر، کانادا را به مکانی عالی برای تحصیل، زندگی و کسب تجربیات مختلف تبدیل کرده است. در این بررسی ما به شما بهترین تفریحات دانشجویی برای تحصیل در کانادا را بر اساس هر یک از شهرهای این کشور معرفی می‌کنیم و در پایان به 5 ویژگی تفریحی خاص در کانادا می‌پردازیم.

    شهر تورنتو

    شهر تورنتو

    تورنتو یکی از متنوع‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین شهرهای کانادا و کل جهان است. این شهر یکی از مراکز مهم مالی و تجاری در جهان محسوب می‌شود. همچنین سومین مرکز تولید فیلم و تلویزیون بعد از لس آنجلس و نیویورک در قاره آمریکا است. تورنتو چندین جاذبه طبیعی و فرهنگی با رویدادها و فعالیت‌های مختلف را ارائه می‌دهد که برای لذت در آخر هفته‌ها عالی است.

    زندگی دانشجویی

    تورنتو با رتبه 13 در لیست شهرهای برتر دانشجویی طبق نظام رتبه بندی کیواس (QS)، فرصت‌های آموزشی بسیاری را برای دانشجویان از نقاط مختلف جهان فراهم می‌کند. این شهر پذیرای هزاران دانشجو از بیش از 160 کشور جهان است و طیف گسترده‌ای از موسسات دانشگاهی معروف را ارائه می‌دهد. دانشجویان در حین تحصیل در تورنتو دوستان زیادی پیدا می‌کنند و به تیم‌های ورزشی، انجمن‌ها باشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌پیوندند.

    بهترین تفریحات دانشجویی در تورنتو

    آب و هوای تورنتو کمی سرد است و ممکن است کمی طول بکشد تا دانشجویان بین المللی به آن عادت کنند؛ اما تورنتو در طول فصل پاییز به یک شهر واقعاً زیبا با برگ‌های رنگارنگ پاییزی تبدیل می‌شود. این شهر در طول زمستان با برف و چراغ‌های کریسمسی تزئین می‌شود تا بخش دیگری از زیبایی‌های خود را نمایش دهد. همچنین می‌توانید در تالار شهر به اسکی و اسکیت روی یخ مشغول شوید. در ادامه به معرفی مکان‌های تفریحی تورنتو اشاره می‌کنیم:

    • موزه سلطنتی انتاریو
    • گالری هنر تورنتو
    • تالار مشاهیر‌هاکی
    • تئاتر  Revue
    • تئاتر فاکس
    • میسی هال
    • مرکز آویوا
    • استادیوم مونارک پارک

    شهر مونترال

    شهر مونترال

    مونترال یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا است، زیرا از دانشگاه مک گیل با رتبه 1 کشوری و رتبه 31 جهانی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) در سال 2023 میزبانی می‌کند. این شهر به خاطر نمایش‌های کمدی، فعالیت‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلف خود مشهور است. این شهر دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی قوی با یک سیستم خدمات اتوبوس است که 200 مسیر اتوبوس، مترو و خدمات قطار محلی را پوشش می‌دهد که بسیار برای همه از جمله برای دانشجویان مفید و مقرون به صرفه است.

    زندگی دانشجویی

    مونترال خانه 6 دانشگاه بزرگ و 12 کالج است که به دانشجویان بین المللی تجربه واقعی تحصیل در خارج از کشور را ارائه می‌دهد. این شهر از نظر شیوه زندگی، غذا، قومیت و فرهنگ از سایر شهرهای کانادا متمایز است. هزینه تحصیل در مونترال در مقایسه با سایر شهرهای آمریکای شمالی مناسب‌تر است. دانشجویان مشتاق می‌توانند در دوره‌های تحصیل خود، زبان فرانسه را به عنوان یک دوره آموزش رایگان زبان بیاموزند.

    بهترین تفریحات دانشجویی در مونترال

    مونترال که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود، مکان‌های زیادی برای کاوش و تفریح دارد. این شهر به خاطر مراکز تاریخی، کلوپ‌های رقص، مکان‌های دیدنی، پارک‌ها، مناطق خرید و غیره شناخته می‌شود. برخی از مکان‌های دیدنی در مونترال عبارتند از:

    • مون رویال
    • مونترال قدیمی
    • کلیسای نوتردام
    • موزه هنرهای زیبای مونترال
    • بیودوم مونترال
    • بندر قدیمی مونترال
    • ورزشگاه المپیک

    ونکوور

    ونکوور

    ونکوور با رتبه 17 در میان شهرهای دوستدار دانشجو در جهان، یک منطقه شهری محبوب واقع در سواحل غربی کانادا است. ونکوور یکی از سریع‌ترین شهرهای در حال توسعه در کانادا است که به دلیل مناظر زیبا، محیط دوست داشتنی، تنوع و فرصت‌های بی‌پایان برای تحصیل و کار شناخته می‌شود. هدف مؤسسات آکادمیک در ونکوور ارائه بهترین محیط ممکن برای تحقیق و تجربه عملی برای دانشجویان است.

    زندگی دانشجویی

    ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا است. هر ساله بیش از 10 هزار دانشجوی بین المللی برای تحصیل در برخی از موسسات برتر به این شهر سفر می‌کنند. این شهر زیبا یک مکان با تکنولوژی بالا در کانادا است که فرصت‌های آموزشی بسیاری را در زمینه‌های مختلف مانند رسانه‌های دیجیتال، فناوری و مهندسی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    بهترین تفریحات دانشجویی در مونترال

    ونکوور با پس زمینه کوهستانی و سواحل دیدنی خود، یکی از بهترین شهرهای کانادا از نظر تفریحات سالم است. این شهر دوست داشتنی که با چشم اندازهای زیبای طبیعی احاطه شده است، به خاطر فعایت‌های هنری مانند تئاتر و موسیقی شهرت بالایی دارد. برخی از مکان‌های معروف در ونکوور برای دانشجویان عبارتند از:

    • استنلی پارک
    • پل معلق کاپیلانو
    • جزیره گرانویل
    • آکواریوم ونکوور
    • پارک ملکه الیزابت
    • خلیج انگلیسی
    • باغ گیاه شناسی  VanDusen
    • کانادا پِلِیس (Canada Place)

    شهر اتاوا

    شهر اتاوا

    اتاوا پایتخت کشور کانادا است که در منطقه شرقی استان انتاریو قرار دارد. این شهر به دلیل تاریخ غنی، گالری‌های ملی، موزه‌ها، تفریحات شهری، سیستم آموزش با کیفیت و موارد دیگر در جهان محبوب است. اتاوا توانسته تعادل خوبی را بین یک محیط شهری پرجنب و جوش، فضای سبز دل انگیز و حال و هوای یک شهر کوچک برقرار کند.

    زندگی دانشجویی

    زندگی دانشجویی در اتاوا مملوء از گزینه‌های آموزشی عالی و فعالیت‌های فوق برنامه بی پایان است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کشور از جمله دانشگاه اتاوا، دانشگاه سنت پل، دانشگاه کارلتون و غیره تحصیل کنند.

    بهترین تفریحات دانشجویی در اتاوا

    اتاوا شهری با فضاهای تفریحی مختلف است که برای هر سلیقه‌ای یک ویژگی خاص را ارائه می‌دهد.

    • مرکز ریدو
    • گالری ملی کانادا
    • پارک گتینیو
    • پارک امگا
    • کمپ فورچون
    • مونت ترمبلانت

    پنج ویژگی تفریحی دانشجویی برتر در کانادا

    پنج ویژگی تفریحی دانشجویی برتر در کانادا

    اگر تصمیم گرفته‌اید مهاجرت به کانادا نمایید و در این کشور مشغول به تحصیل شوید، احتمالا به این فکر می‌کنید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی چه کاری باید انجام دهید. ما 5 تفریح برتر را بررسی می‌کنیم:

    غذاهای کانادایی را امتحان کنید

    یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه یک فرهنگ خاص، فرهنگ غذایی است. کانادا تنوع غذایی بومی کمی دارد، اما باید آن‌ها را امتحان کنید. اولین و احتمالا شناخته شده‌ترین نماد غذایی این کشور شربت افرا است. از این شربت به عنوان تاپینگ و سس استفاده می‌شود. شما می‌توانید برخی از روش‌های سنتی‌تر خوردن شربت افرا را روی وافل و پنکیک امتحان کنید. اگر هم گوشت خوار هستید، این امکان را دارید از  بیکن، گوشت گاو یا مرغی که در شربت افرا خوابانده شده است لذت ببرید.

    بیش از 70 درصد از شربت افرای جهان از کانادا می‌آید، زیرا درخت افرا در فرهنگ کانادایی جایگاه ارزشمندی دارد و پرچم کانادا را مزین کرده است. پوتین یک غذای کانادایی است که تقریباً 70 سال پیش در کبک معرفی شد. این غذا ترکیبی از سیب زمینی سرخ کرده، سس (سس غلیظ مشتق شده از گوشت) و دلمه پنیر است. اگر با دلمه پنیر آشنایی ندارید، در طی فرآیند تهیه پنیر تولید می‌شود. دلمه‌ها تکه‌های جامد کوچکی از شیر لخته شده با بافت فنری هستند.

    روش‌های مختلفی برای خوردن پوتین وجود دارند؛ شما می‌توانید غذاهای دریایی و گوشت را با این غذا نوش جان کنید. اگر بیشتر طرفدار دسر هستید یا شیرینی،Beaver Tail  می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این شیرینی میان ‌وعده‌ای بر پایه خمیر است و از مواد مختلف از جمله میوه و شکلات تهیه می‌شود. از روزمرگی همیشگی خود بیرون زده و چیزهای جدید را امتحان کنید. ممکن است در نهایت چیزی را پیدا کنید که واقعاً از آن لذت می‌برید.

    از آبشار نیاگارا دیدن کنید

    ممکن است کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، زیرا بازدید از آبشار نیاگارا اغلب در فهرست بسیاری از مکان‌های پربازدید در جهان قرار می‌گیرد. با این حال، این آبشار هنوز هم ارزش بررسی را دارد. آبشار نیاگارا که درست در جنوب تورنتو در مرز با ایالات متحده واقع شده است، در واقع از 3 آبشار معروف به نام‌هی آبشار آمریکایی، آبشار بریدال ویل و آبشار کانادایی تشکیل شده است. این آبشار چشم اندازی فوق العاده دارد، با بیش از 3 هزار تن آب در هر ثانیه که آب در برخی مکان‌ها از ارتفاع بیش از 50 متر به زمین می‌ریزد.

    فعالیت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آبشار انجام دهید که یکی از مهمترین آن‌ها، قایق‌ سواری یا سفر دریایی نزدیک به آبشار می‌باشد. سواری با هلیکوپتر بر فراز آبشار می‌تواند مناظر هوایی زیبایی را به نمایش بگذارد، اگرچه قیمت آن کمی بالاست. سایر فعالیت‌های اطراف آبشار شامل زیپ لاین، پیاده‌ روی در باغ‌های گیاه شناسی، تورهای غذایی، پیاده‌روی و پارک تفریحی است.

    در مسابقه هاکی روی یخ شرکت کنید

    برای یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد و تجربه‌ای که ممکن است آدرنالین شما را افزایش دهد، شرکت در مسابقه هاکی روی یخ عالی خواهد بود. هاکی روی یخ را می‌توان چزی بیش یک علاقه معمولی در کانادا توصیف کرد؛ هاکی ورزش شماره یک کانادا است. شما می‌توانید در یک مسابقه در سطح دانشگاه شرکت کنید، اما برای تجربه کامل‌تر، یک بازی در لیگ ملی هاکی (NHL) توصیه می‌شود. کانادا هفت تیم در یک لیگ حرفه‌ای دارد که هم کانادا و هم آمریکا را در بر می‌گیرد.

    شما می‌توانید خود را در بخش فرهنگی کانادا غرق کنید و از دیدن ورزش‌های حرفه‌ای لذت ببرید. برخی از شهرهای کانادا که دیوانه هاکی روی یخ هستند، شامل کلگری، مونترال، تورنتو و ونکوور خواهند بود. اگر تحصیل در ونکوور و اطراف این شهر را انتخاب کنید، ممکن است بتوانید بازی‌های یکی از تیم‌های مورد حمایت کشور یعنی «ونکوور کاناکس» را تماشا کنید.

    ورزش‌های زمستانی را امتحان کنید

    اگرچه برخی از مناطق کانادا مانند ونکوور و کلگری زمستان‌های معتدل‌تری دارند، اما در بیشتر نقاط کشور هوا در ماه‌های زمستان سال به زیر صفر می‌رسد. اگرچه هوا کاملاً سرد است، اما این شرایط هوایی فرصتی برای امتحان برخی از فعالیت‌های جدید مانند اسکیت روی یخ، اسکی و اسنوبورد خواهد بود. در بسیاری از شهرها می‌توانید پیست‌های یخی پیدا کنید که برای اسکیت اجاره داده می‌شوند.

    اگر احساس ماجراجویی بیشتری دارید، دریاچه‌های یخ ‌زده را امتحان کنید. از آنجایی که کانادا دارای کوه‌های راکی است، بنابراین مقصد خوبی برای اسکی و اسنوبرد خواهد بود. این امر به ویژه در مورد بریتیش کلمبیا در غرب کشور از جمله استراحتگاه‌های مانند Red Mountain و Revelstoke صادق است. راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید اسکی یا اسنوبرد را نیز یاد بگیرید. بنابراین با تپه‌ها و کوه‌های پوشیده از برف، هرگز در زمستان احساس افسردگی نخواهید کرد.

    به پیاده روی و کمپینگ بروید

    کانادا با داشتن مناظر طبیعی فراوان اغلب به عنوان بهشت کوهنوردان توصیف می‌شود. یکی از بهترین چیزها در مورد پیاده روی و کمپینگ این است که هزینه زیادی ندارد که برای دانشجویی با بودجه کم، گزینه‌ای بسیار عالی است. یکی از مکان‌های پیشنهادی در کانادا پارک ملی بنف (Banff National Park) است که در آلبرتا، شمال غربی شهر کلگری واقع شده است. این پارک به خاطر مناظر زیبا و دست نخورده‌اش که شامل کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و حتی چشمه‌های آب گرم است، شهرت فراوان دارد.

    کایاک ‌سواری، دوچرخه ‌سواری و اسکی نیز فرصت‌های تفریحی خوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. پارک ملی کانادا فضای عالی برای بیرون رفتن در فضای باز ارائه می‌دهد. در شرق کشور می‌توانید از پارک آلگونکوین که به خاطر نمایش خیره ‌کننده برگ‌های پاییزی معروف است یا پارک ملی Grasslands در ساسکاچوان واقع در مرکز کانادا، دیدن کنید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    کانادا با ترکیبی از مؤسسات آموزشی معتبر، جامعه چند فرهنگی و کیفیت بالای زندگی ثابت کرده است که مقصدی عالی و برتر برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. دانشجویان در این کشور می‌توانند از تفریحات سالم مانند پیاده روی، ورزش، اسکی روی یخ، هاکی، فضای هنری، موسیقی و سایر موارد لذت بسیار ببرند. هدف نهایی این است که هر دانشجو در یک کنار تحصیل بتواند تجربیات فرهنگی و تفریحی خود را نیز گسترش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا و طرح هر گونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول بهترین تفریحات دانشجویی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ