معرفی شهر کینگستون کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استان انتاریو در کانادا دارای بیش از پنجاه شهر است که همگی ویژگی‌ها، سبک زندگی و جوامع منحصر به فرد خود را دارند. یکی از این شهرها که در شرق استان واقع شده است، کینگستون نام دارد که تقریباً صد و چهل هزار نفر در این مکان زیبا زندگی می‌کنند. این شهر در بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است و هر ساله میزبان مهاجران بسیاری از اقصی نقاط جهان می‌باشد.

    کینگستون ترکیبی منحصر به فرد از دانشجویان، کارآفرینان، کارکنان دولتی، شرکت‌ها و بازنشستگان را از مکان‌های مختلف در مرکز شهر، حومه‌ها و حومه روستایی اطراف گرد هم می‌آورد. کینگستون به عنوان شهری عالی برای مهاجرت به کانادا، تشکیل خانواده و یکی از بهترین نقطه‌های کانونی کانادا برای نیروهای ماهر جوان و با استعداد شناخته می‌شود. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است شهر کینگستون را به خوبی بشناسید.

    تاریخ و فرهنگ شهر کینگستون

    تاریخ و فرهنگ شهر کینگستون

    کینگستون در سرزمین‌های سنتی ملل اول هاودنوسانی و آنیشناابک که کاتاروکوی نامیده می‌شوند، قرار گرفته است. بعدها این منطقه به عنوان ادای احترام به پادشاه جورج سوم، شهر کینگ نامیده شد و در نهایت در سال 1788 به کینگستون تغییر نام داد. در سال 1841، کینگستون به عنوان اولین پایتخت کانادا انتخاب شد و شهر زادگاه اولین نخست وزیر کشور یعنی «سر جان مک دونالد» بود. موقعیت جغرافیایی استراتژیک کینگستون، این شهر را به یک منطقه نظامی مهم تبدیل کرده است و قلعه تاریخی هنری اکنون به عنوان یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود.

    کینگستون که به عنوان شهری خلاق و ادبی شناخته می‌شود، خانه بسیاری از هنرمندان، بازیگران، موسیقی دانان و نویسندگان مشهور کانادایی از جمله دن آکروید، سارا‌ هارمر، مایکل آندره، تراژیک هیپ، رابرتسون دیویس، هلن‌ هامفریس، برونون والاس، بیمارستان جانت ترنر، مت کوهن و دایان شومپرلن است. از مرکز هنری اگنس اترینگتون گرفته تا تئاتر بزرگ و سمفونی کینگستون، استعدادهای محلی و جهانی به طور مرتب به نمایش گذاشته می‌شوند. پس از دیدن نمایش می‌توانید در یکی از کافی شاپ‌های محلی در فاصله چند قدمی از نوشیدنی لذت ببرید.

    موقعیت مکانی شهر کینگستون

    موقعیت مکانی شهر کینگستون

    موقعیت مرکزی کینگستون طوری است که بین تورنتو، اتاوا و مونترال قرار دارد. بنابراین همیشه می‌توانید برای خرید، رویدادهای ورزشی یا تفریحات شبانه به یکی از شهرهای بزرگتر اطراف سفر کنید. همچنین کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد تا به نزدیک‌ترین گذرگاه مرزی برسید که شما را به ایالت نیویورک می‌برد. اینکه بتوانید در کمتر از 30 دقیقه به ایالات متحده رانندگی کنید، بزرگترین متقاعد کننده است زیرا دنیای شما را برای کشف یک کشور و فرهنگ جدید باز می‌کند.

    محله‌های کینگستون بسته به سبک زندگی، بودجه و ترکیب خانواده، گزینه‌های مسکن متنوعی را ارائه می‌دهند. زندگی در مرکز شهر، در یک منطقه حومه‌ای یا دورتر از حومه شهر را انتخاب کنید. بسیاری از املاک روستایی با زمین‌های بزرگتر در دسترس هستند. فضای زیادی برای تشکیل خانواده، اداره یک کسب و کار یا بازنشستگی وجود دارند.

    چندین بازار محلی برای کشاورزان در کینگستون واقع شده‌اند. بسیاری از فروشندگان اجناس خود را رشد داده یا تولید می‌کنند. گوشت محلی، پنیر و محصولات پخته شده، همراه با طعم‌های مختلف بین المللی، مورد علاقه همگان هستند.  منطقه بهبود کسب و کار (BIA) به جامعه تجاری پر جنب و جوش شهر کمک زیادی می‌کند. کارآفرینان محلی، هنرمندان و صنعتگران بخش بزرگی از مشاغل شهر را تشکیل می‌دهند. شهر کینگستون همچنین برای جذب کارفرمایان و استعدادهای برتر به منطقه با ایجاد و حفظ «نیروی کار متنوع، مبتکر و انعطاف پذیر» تلاش می‌کند.

    سبک زندگی در کینگستون

    سبک زندگی در کینگستون

    ساحل شمال شرقی دریاچه انتاریو با شهر کینگستون هم مرز است و مسیرهای پیاده‌ روی محلی، پارک‌های شهری و پاسیو رستوران‌ها، مناظر چشم ‌گیری از آب ‌نما را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید آخر هفته‌های خود را با تنفس در هوای تازه و آشنایی با مناطق اطراف شهر بگذرانید. کشتی‌ها به ‌طور منظم به جزایر ولف، آمهرست و‌هاو و همچنین شهرستان پرنس ادوارد می‌روند.

    در طول فصول معتدل‌تر، قایق‌های بادبانی، قایق‌ رانی، کایاک‌ها و موج ‌سواری‌ها همگی می‌توانند ویژگی‌های خاص دریاچه را تداعی کنند. دیدن دریاچه انتاریو تجربه‌ای عالی است، فقط باید تصاویر آن را در اینترنت جستجو کنید تا ببینید چقدر زیباست. همچنین ورزش‌های آبی در دریاچه تجربه‌ای عالی خواهند بود تا بتوانید پارو زدن یا غواصی را یاد بگیرید.

    منطقه شمال کینگستون، چه در شرق و چه در غرب، یکی از مناطق محبوب کلبه‌ای در انتاریو است. این منطقه پر از پارک‌های استانی، مناطق حفاظت شده، دریاچه‌ها و رودخانه‌هاست که می‌توانید در طول سال به فعالیت‌های زیادی بپردازید. برای مثال، این امکان را دارید از شنا، قایق سواری، ماهیگیری، ماهیگیری روی یخ، قایقرانی، کایاک سواری، اسنوموبیل، پیاده روی، فعالیت‌های آبی لذت ببرید. در این منطقه می‌توانید یک کمپ، کلبه یا کابین اجاره کنید.

    ورزش در شهر کینگستون

    ورزش در شهر کینگستون

    مردمان کینگستون وسواس زیادی به ورزش دارند. این شهر به خاطر بسیاری از تیم‌ها و بازیکنانش در‌‌هاکی، راگبی، گلف و کرلینگ معروف است و ساکنان زیادی در لیگ‌های NFL، CFL و فوتبال به پایان رسیده‌اند. همچنین رویدادهایی برای بولینگ زمینی، والیبال، غواصی در آب شیرین و قایقرانی در شهر وجود دارند. واقعاً هیچ ورزشی وجود ندارد که کینگستون نتواند آن را سازماندهی کند یا به شما کمک کند در آن شرکت کنید. با تعداد زیادی رویداد ورزشی رایگان که در طول سال برای عموم باز است، فرصتی عالی برای شما وجود دارد که با آدم‌های جدید آشنا شوید.

    کینگستون به عنوان محبوب شهر انتاریو برای دوچرخه سواری انتخاب شده است. خیابان‌های پراکنده شهر مملوء از سنگفرش‌های وسیع و مسیرهای دوچرخه‌ سواری فراوان هستند. شورای شهر هزینه‌های هنگفتی را برای اطمینان از آسان‌تر شدن شهر با دوچرخه و پیاده‌ روی صرف کرده است. این موضوع نه تنها به محیط زیست کمک می‌کند بلکه برای هرکسی که ترجیح می‌دهد به جای اتلاف وقت در ترافیک کمی ورزش کند، انتخابی عالی است.

    هزینه زندگی در کینگستون

    هزینه زندگی در کینگستون

    تنها با حدود 140 هزار نفر جمعیت، هزینه زندگی در این شهر نسبتاً بالاست. مطمئناً هزینه‌ها کاملاً به درآمد شما بستگی دارند اما اگر به میانگین درآمد در مقابل هزینه‌های متوسط ​​نگاه کنید، قطعاً شهرهای ارزان‌تری در استان نیز وجود دارند. مشکل اصلی هزینه زندگی، قیمت اجاره بهاست. تعدادی از ساکنان شهر بیش از 50 درصد از حقوق خود را فقط برای اجاره خرج می‌کنند.

    دو دلیل اصلی برای قیمت بالای اجاره وجود دارند. اولی موقعیت این شهر است. کینگستون درست در ساحل دریاچه انتاریو قرار دارد و همین موضوع قیمت اجاره ملک را بالا می‌برد. مردم حاضرند پول خوبی برای زندگی در کنار دریاچه‌ها بپردازند. دومین مورد می‌تواند تحولات زیاد در زمینه مسکن باشد که در سال‌های اخیر به نوبه خود میانگین قیمت‌ها را افزایش داده است.

    داشتن زندگی راحت در کینگستون غیرممکن نیست، همانطور که قبلا ذکر شد این موضوع بستگی به درآمد شما دارد. با این حال، هزینه‌های دیگر مانند حمل و نقل عمومی، بیمه ماشین، خواربار، سرگرمی، لباس و غذا خوردن در بیرون از منزل ارزان هستند که می توانند هزینه اجاره و خرید ملک را جبران کنند. در حالی که کینگستون می‌تواند بسیار بیشتر از سایر شهرها هزینه داشته باشد اما در مقایسه با شهری مانند تورنتو گزینه‌ای ارزان قیمت محسوب می‌شود.

    طبق گزارش کمیسیون توسعه اقتصادی شرق انتاریو، هزینه زندگی کینگستون در مقایسه با تورنتو تقریباً 1000 دلار کانادا در ماه کمتر است. به طور کلی، هزینه زندگی در سال 2022 به 4101 دلار کانادا برای یک خانواده و 1173 دلار کانادا برای یک فرد مجرد تخمین زده شده بود. در جدول زیر برخی از هزینه‌ها آورده شده‌اند:

    اقلام

    هزینه (دلار کانادا)

    شیر

    3.72

    برنج

    4.43

    سیب (یک کیلوگرم)

    4.66

    بلیط یک طرفه

    3.25

    برق، آب و گاز

    250

    خرید خانه در مرکز شهر

    101234

    خرید خانه در حومه شهر

    95583

    متوسط حقوق ماهانه خالص (بعد از کسر مالیات)

    41944

    بازار کار در کینگستون

    بازار کار در کینگستون

    از نظر آمارها، یافتن شغل در کینگستون سخت‌تر از سایر مناطق کشور نیست. در آغاز سال 2020، متوسط ​​نرخ بیکاری برای کانادا حدود 5.7 درصد و نرخ برای کینگستون در همان دوره زمانی نیز برابر با 5.7 درصد بود. نرخ بیکاری در این شهر بسته به زمان سال یا سایر عوامل اقتصادی از حدود 5.2 درصد تا 5.9 درصد متغیر است.

    با وجود اینکه بیکاری 5.7 درصد میانگین کشوری است اما خیلی ایده آل نیست و کمی بالاست. با این حال، هنوز مشاغل زیادی در شهر در دسترس هستند اما اگر قصد دارید در کینگستون زندگی کنید، باید انتظارات واقع بینانه داشته باشید و ببینید کدام مشاغل در این شهر تقاضای بیشتری دارند.

    تحصیل در شهر کینگستون

    تحصیل در شهر کینگستون

    کم و بیش نیمی از شهر توسط دانشجویان اشغال شده است و تا حدودی بین جمعیت دانشجویی و سایر ساکنان شکاف وجود دارد. این تقسیم تفاوت چندانی در زندگی شما ایجاد نمی‌کند زیرا در کل، همه مردم در این شهر بسیار دوستانه رفتار می‌کنند. کینگستون که اخیراً در رتبه بسیار عالی برای تحصیل در کانادا برای سال جاری میلادی قرار گرفته است، دارای سه مؤسسه آموزشی پس از دوره متوسطه است که شامل دانشگاه کوئین، کالج سنت لارنس و کالج نظامی سلطنتی کانادا می‌باشد. همچنین چندین مدرسه ابتدایی و متوسطه در هیئت‌های مدارس دولتی، خصوصی و کاتولیک در شهر وجود دارند.

    پارک نوآوری در دانشگاه کوئینز در سال 2008 راه اندازی شد تا همکاری بین دانشگاه، صنعت، دولت و سازمان‌های غیرانتفاعی را ارتقا دهد. فناوری‌هایی که در حال حاضر برای مجوز در دسترس هستند شامل همه چیز از درمان‌های پوستی گرفته تا پوشش‌های ضد گرافیتی و فرآیندهای بازیافت باتری هستند. «Launch Lab» در کالج سنت لارنس از کارآفرینان دارای مشاغل مبتنی بر فناوری یا استارت ‌آپ‌هایی که به دنبال رشد در جنوب شرقی انتاریو هستند با منابع تامین مالی استانی برای ایجاد شرکت‌هایی با توانایی رقابت در سطح جهانی پشتیبانی می‌کند.

    کلام آخر

    کینگستون مکان زیبایی است که از نظر مناظر و طبیعت چیزهای زیادی ارائه می‌دهد. مردم در این شهر مهربان هستند و باعث می‌شوند تا شما احساس خوبی داشته باشید. ممکن است گاهی اوقات بازار کار سخت باشد اما با تلاش شغل خوبی پیدا خواهید کرد. زندگی در کینگستون مطمئناً مزایای بزرگی دارد و پیاده روی روزانه در کنار دریاچه انتاریو برای بسیاری یک رویا خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کانادا با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر کینگستون کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-11-10

    بسیار خوب

    2023-11-11

    ممنون از همراهی شما

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ