معرفی دانشگاه یورک کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه یورک که در سال 1959 تأسیس شد، دومین دانشگاه بزرگ در انتاریو و سومین دانشگاه بزرگ در کل کانادا است. بیش از 55 هزار دانشجو و 11 دانشکده از جمله دانشکده علوم، هنرهای لیبرال و مطالعات حرفه‌ای، آموزش، بهداشت، هنرهای زیبا، تحصیلات تکمیلی، مطالعات محیطی، دانشکده مهندسی لاسوند، کالج گلندون، دانشکده حقوق ازگود هال و مدرسه شولیچ دارد.

    دانشگاه یورک همچنین دارای 28 مرکز تحقیقاتی است. علاوه بر این، اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی می‌خواهید وارد این دانشگاه شوید و به دنبال تحصیل در کانادا هستید، باید در مورد شهریه، دوره‌های تحصیلی و انواع بورسیه‌های اهدایی دانشگاه یورک اطلاعات خود را تکمیل کنید.

    مشخصات دانشگاه یورک کانادا

    مشخصات دانشگاه یورک کانادا

    نام

    York University

    تاریخ تأسیس

    1959

    استان، شهر

    شهر تورنتو، استان انتاریو

    نوع مؤسسه

    تحقیقاتی عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 55 هزار

    تعداد کل دانشجویان بین المللی

    4 هزار

    نرخ پذیرش

    80 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    https://www.yorku.ca

     

    رتبه دانشگاه دانشگاه یورک کانادا در نظام‌های رتبه بندی

    رتبه دانشگاه دانشگاه یورک کانادا در نظام‌های رتبه بندی

    • رتبه 494 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس سال 2022
    • رتبه 301 تا 500 در رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان توسط رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیوس 2022
    • رتبه 401 رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education  2022
    • رتبه 456 در بهترین دانشگاه‌های جهانی توسط US News and World Report 2022
    • رتبه 17 در بهترین دانشگاه‌های جهانی در کانادا توسط US News and World Report 2022

    دوره‌های برتر دانشگاه یورک

    دوره‌های برتر دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک دوره‌های فراوانی را برای دانشجویان بین المللی در سطوحی از مدرک تا دیپلم ارائه می‌دهد. دانشجویان علاقه مند و واجد شرایط می‌توانند در سه سطح مختلف اعم از 178رشته گواهینامه کارشناسی، 92 رشته دیپلم فوق لیسانس و 41 رشته دکتری درخواست دهند. این رشته‌ها در 11 دانشکده ارائه می‌شوند. برخی از دوره‌های مورد علاقه در این موسسه که در بین متقاضیان بین المللی محبوب هستند، طبق جدول زیر هستند:

    دوره‌ها

    هزینه دوره‌ها در سال

    کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

    10467 دلار

    مهندسی مکانیک M.ASc

    11193 دلار

    علوم کامپیوتر B.Sc

    23599 دلار

    کارشناسی ارشد مالی

    57138 دلار

    MBA

    39030 دلار

    لیسانس علوم در پرستاری

    24861 دلار

    MA اقتصاد

    10033 دلار

    کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی

    30181 دلار

    BBA

    26761 دلار

    مهندسی عمران B.Eng

    29421 دلار

    مهندسی برق B.Eng

    29421 دلار

    کارشناسی ارشد طراحی

    19633 دلار

    مهندسی کامپیوتر B.Eng

    29421 دلار

    دیجیتال مدیا M.Sc

    10033 دلار

    بیوتکنولوژی B.Sc

    24861 دلار

     

    مهلت درخواست دانشگاه یورک

    مهلت درخواست دانشگاه یورک

    برخی از مهلت‌های آتی که دانشجویان بین المللی باید از آن پیروی کنند و برای ارسال درخواست‌های خود باید آنها را رعایت نمایند، در زیر ذکر شده‌اند. به دانش آموزان توصیه می‌شود برای اطمینان از حداکثر شانس ثبت نام، درخواست‌های خود را در اسرع وقت ارسال کنند.

    شروع جلسه

    مهلت درخواست

    زمستان (ژانويه)

    1 نوامبر

    تابستان (اردیبهشت)

    15 فوریه

    پاییز (سپتامبر)

    1 مارس

     

    توجه: بسته به در دسترس بودن فضا ممکن است دوره‌های تحصیلی قبل از مهلت مقرر بسته شوند، بنابراین پذیرش در یک دوره یا برنامه خاص تضمین نمی‌شود.

    پردیس دانشگاه یورک و محل اقامت

    پردیس دانشگاه یورک و محل اقامت

    این موسسه در سه پردیس دانشگاهی در سراسر انتاریو، یعنی کیل (Keele)، گلندون (Glendon) و مرکهام (Markham) گسترده شده است. این پردیس‌ها در واقع شامل امکانات ورزشی، کتابخانه و خانه‌های مسکونی برای دانشجویان هستند. پردیس کیل محل اصلی این موسسه است و قسمت شمالی تورنتو واقع شده است که گزینه‌های بسیار عالی برای افرادی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند، می‌باشد.

     پردیس کیل مانند یک جامعه مستقل است که حدود 6 هزار فارغ التحصیل و 46 هزار دانشجوی کارشناسی را در خود جای داده است. با امکانات مدرن و فرصت‌های بی‌پایان، این پردیس برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای موجود است. اکثر دانشکده‌های دانشگاه مانند بازرگانی، حقوق، هنرهای زیبا، آموزش، مهندسی و سایر دانشکده‌ها در پردیس کیل قرار دارند.

    پردیس گلندون پردیس دو زبانه این موسسه است که در مرکز انتاریو جنوبی واقع شده است. این پردیس در واقع تنها پردیس دانشگاهی در کل کانادا است که دانشجویان خود را ملزم به گذراندن برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی و فرانسوی می‌کند. پردیس مارکهام در نزدیکی بزرگراه 407 با مشارکت کالج سنکا واقع شده است.

    کتابخانه دانشگاه مجهز به تمام وسایل ضروری برای آموزش از جمله هزاران کتاب، مجله، کامپیوتر و وای فای است. تمامی مجلات و کتابهای الکترونیکی به صورت آنلاین برای دانشجویان قابل دسترسی هستند. این دانشگاه بیش از چهار هزار دانشجو را در 10 محل اقامت خود در پردیس‌های خود جای داده است. دانشجویان بالای 21 سال نیز می‌توانند از گزینه سوئیت‌های شخصی استفاده کنند. امکانات غذا در اقامتگاه‌ها و به شکل رستوران، کافه تریا در محوطه دانشگاه موجود هستند.

    فرآیند پذیرش دانشگاه یورک

    فرآیند پذیرش دانشگاه یورک

    اولین قدم برای پذیرش در دانشگاه یورک، انتخاب یک برنامه انتخابی و مشاهده الزامات اجباری آن است. فرآیند درخواست در چند مرحله ساده توضیح داده شده است:

    شرایط پذیرش:

    • پر کردن فرم‌ها
    • ارائه ریز نمرات رسمی تحصیلی
    • مدارک مربوط به هر گونه عملکرد تحصیلی قبلی
    • خلاصه سوابق کاری
    • نمره تافل و آیلتس
    • مدارک تابعیت و مهاجرت

    هزینه تحصیل در دانشگاه یورک

    هزینه تحصیل در دانشگاه یورک

    برای تسهیل اقامت متقاضیان بین المللی در کانادا، لازم است قبل از درخواست به موسسه، اطلاعاتی از هزینه‌ها داشته باشند. هزینه تحصیل برای دوره‌های مختلف در موسسه بسته به سطح و مدت زمان برنامه متفاوت است. یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار که تصمیم گیری در مورد تحصیل را برای دانشجویان دشوار می کند، شهریه است.

    بنابراین، دانشگاه یورک تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود که شهریه آن مقرون به صرفه و ثابت است. به عنوان دانشجوی سال اول در دانشگاه یورک، باید علاوه بر سایر پرداخت‌ها، هزینه تحصیل خود را نیز بپردازید. پرداخت شهریه شما را قادر می سازد تا ثبت نام‌های لازم دیگر را نیز انجام دهید.

    شهریه برای بسیاری از دوره‌ها یکسان است. فقط چند دوره وجود دارد که با هم تفاوت دارند. هزینه تحصیل دانشگاه یورک برای برنامه کارشناسی 20394 دلار برای دانشجویان داخلی و 95443 دلار برای دانشجویان بین المللی است. به عنوان یک شاخه متفاوت از موسسه، شهریه مدرسه کسب و کار Schulich برای دانشجویان داخلی 28824 دلار و برای دانشجویان بین المللی 10202 دلار است. به طور کلی، هزینه های تحصیل برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه یورک بین 2 هزار تا 10 هزار دلار است.

    بورسیه‌های دانشگاه یورک

    بورسیه‌های دانشگاه یورک

    برای تسهیل آموزش با کیفیت برای متقاضیان خود در سراسر جهان، این دانشگاه کمک‌های مالی را در قالب بورسیه‌های مختلف بین المللی برای تحصیل در کانادا ارائه می‌دهد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای بهره مندی از این جوایز می‌توانند از طریق برنامه بورسیه و جایزه دانشجویی بین المللی اقدام کنند. ورودی‌ها تا 1 فوریه پذیرفته می‌شوند. دانشکده تحصیلات تکمیلی کاملاً فعال است و تمام درخواست‌های مربوط به کمک‌های مالی و بورسیه‌ها را بررسی می‌کند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی در دسترس متقاضیان بین المللی به شرح زیر هستند:

    • International Entrance Scholarship of Distinction 
    • Global Leader of Tomorrow Award for International Students       
    • Glendon International Scholarship      
    • International Circle of Scholars Scholarship

    فرصت‌های شغلی در دانشگاه یورک

    فرصت‌های شغلی در دانشگاه یورک

    اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه یورک ظرف 4 ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شده یا برای ادامه تحصیل پذیرفته می‌شوند. بهترین مدرک تحصیلی در دانشگاه MBA است که فارغ التحصیلان به طور متوسط ​​137 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. فارغ التحصیلان و فارغ التحصیلان پردرآمد، متخصصان خدمات مالی هستند که سالانه 87 هزار دریافت می‌کنند.

    این دانشگاه در تورنتو قرار دارد و بهترین منابع سرگرمی، سواحل زیبا برای تعطیلات آخر هفته و برخی مکان‌های خرید عالی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. این دانشگاه با ارائه یک دوره کارآموزی یک ساله با حقوق در رشته تحصیلی، اطمینان حاصل می‌کند که داوطلبان خود دارای تجربه کاری کافی هستند و همچنین با رزومه، مصاحبه‌ها و یافتن شغل، پشتیبانی کامل را ارائه می‌دهد و باعث می‌شود که پیگیری دانشگاه برای تحصیل در کانادا ارزشمند باشد.

    کلام آخر

    دانشگاه یورک یک مؤسسه بزرگ است که به شما این امکان را می‌دهد که از بین تعداد زیادی از دوره‌های خود بدون محدودیت‌های زیادی انتخاب کنید. با کیفیت آموزش و چندین باشگاه و تیم‌های ورزشی که بخشی از آن هستند، موسسه تضمین می‌کند که تجربه دانشگاه شما همان چیزی است که شما از آن انتظار دارید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه یورک را دارید و می‌خواهید ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کنید، با تیم مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه یورک کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ