بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، پس ضروری است در مورد بهترین شهرهای این کشور برای زندگی اطلاعات خود را کامل کنید. مهاجرت به کشور جدید تصمیمی مهم است که بر تمام ابعاد زندگی مهاجران تأثیر می‌گذارد.

    از مقدار هزینه زندگی گرفته تا شرایط آب و هوایی، هر عاملی می‌تواند به جنبه‌ای مثبت با منفی برای مقصد مهاجرتی تبدیل شود. اگرچه تصمیم نهایی به نیازهای شما بستگی دارد اما ما می‌خواهیم در مقاله دیگری از ادب ویزا در مورد بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی صحبت کنیم تا در تصمیم گیری شما نقش مؤثری ایفا کنیم.

    معرفی بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

    هر شهر از استرالیا می‌تواند ویژگی‌های مختص به خود را داشته باشد و برای هر فرد با هر نوع نیازی مناسب تلقی شود. شهرهای محبوب استرالیا برای مهاجرت که در زیر بیان شده‌اند، براساس میزان توسعه، هزینه زندگی، آب و هوا، امنیت، جاذبه‌های شهر، فرصت‌های شغلی، تحصیلات و غیره رتبه بندی شده‌اند:

    سیدنی (Sydney)

    سیدنی

    سیدنی از مشهورترین شهرهای استرالیا و جهان است. زیبایی‌های سیدنی تنها به شن‌های شگفت انگیز ساحل بوندی و بندر نمادین آن خلاصه نمی‌شود بلکه هر گوشه از شهر جذاب و دیدنی است. سیدنی نه تنها بزرگ‌ترین شهر استرالیا است بلکه جزء قدیمی‌‌ترین شهرهای این کشور نیز محسوب می‌شود.

    سیدنی به دلیل زیبایی بی‌نظیر، تنوع فرهنگی و سنت‌های متفاوتش در جهان شناخته شده است. از محیط‌های پرجنب و جوش گرفته تا مناظر طبیعی، سیدنی شهری الهام بخش است. این شهر مشهورترین بناهای دیدنی جهان را در خود دارد که از مهمترین آنها می‌تواند «سالن اپرای سیدنی» اشاره کرد.

    شهر سیدنی در منطقه آب و هوایی معتدل قرار دارد و از ماه نوامبر تا فوریه دارای هوای گرمی را تجاست. عمدتاً دما در گرم‌ترین روزها به اندازه 30 درجه سانتیگراد یا گاهی بیشتر می‌رسد. زمستان‌ها سردتر است دما در طول شب به 7 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

    ملبورن (Melbourne)

    ملبورن

    پایتخت ویکتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیا، ملبورن یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی است. مرکز ملبورن در حاشیه رودخانه یارا واقع شده است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید بهترین مکان‌های غذاخوری و تفریحات شبانه در استرالیا را در ملبورن پیدا کنید.

    این شهر قلب استرالیا است و توسط اکونومیست (هفته نامه خبری و بین ‌المللی) به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین شهرهای جهان نام‌گذاری شده است. هوای ملبورن به قدری جالب است که می‌توانید هر چهار فصل را در یک روز تجربه کنید. اگرچه این شهر فصول مشخصی از سال را دارد اما از آب و هوای ملبورن چیز قابل مشخصی انتظار نمی‌رود زیرا ممکن است در یک روز تغییر کند. دمای روز زمستان در ملبورن در مقایسه با سیدنی کمتر است زیرا این شهر در جنوب استرالیا قرار دارد. ملبورن یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا است و در سال جاری میلادی به عنوان پنجمین شهر برتر دانشجویی جهان انتخاب شده است.

    بریزبن (Brisbane)

    بریزبن

    سومین شهر بزرگ استرالیا محل زندگی مهاجران زیادی از سراسر جهان است. مردم معمولاً زندگی در بریزبن را به دلیل آب و هوای خوبش انتخاب می‌کنند. در مقایسه با سیدنی و ملبورن، هوای بریزبن کمی ‌گرم‌تر است. دلیل این موضوع، قرار گرفتن شهر در مناطق نیمه گرمی است.

    بریزبن روزهای متوالی آفتابی را تجربه می‌کند. باین شهر علاوه بر اینکه به عنوان یک شهر فعال با اقتصاد پویا محسوب می‌شود، دارای محیطی آرامش بخش است. بهترین چیز در مورد بریزبن این است که با مکان‌های تعطیلات تابستانی از جمله ساحل طلایی و ساحل آفتاب فاصله بسیار نزدیکی دارد.

    هوبارت (Hobart)

    هوبارت

    هوبارت پایتخت تاسمانی در میان بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی قرار دارد. این شهر توسط مناظر طبیعی و زیبا احاطه شده است. هوبارت از نظر سبک زندگی فضای آرامی را ارائه می‌دهد. در مقایسه با شهرهای شلوغی مانند سیدنی و ملبورن، هوبارت با سرعت کمی در حال توسعه است اما اقتصاد پویایی دارد و هزینه‌های زندگی در آن کمتر از شهرها بزرگ استرالیاست.

    اگر عاشق غذا هستید، پس هوبارت باید مورد توجه شما قرار گیرد. این شهر همچنین از نظر فرهنگی شهری غنی به حساب می‌آید. هوبارت جنوبی‌ترین شهر پایتخت استرالیاست و از این رو سردترین دما را از بین تمام شهرهای مطرح دارد. در زمستان دما در طول روز تا چهار درجه سانتیگراد پایین می‌آید. تابستان‌ها کمی گرم‌تر هستند و در طول روز دمایی تا 20 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

    آدلاید (Adelaide)

    آدلاید

    آدلاید به دلیل قرار گرفتن در منطقه آب و هوایی مدیترانه معروف است. جمعیت این شهر بیش از 1.3 میلیون نفر است. آدلاید میزبان تعداد زیادی از مهاجران است و در تمام این سال‌ها به مکانی محبوب برای زندگی در استرالیا تبدیل شده است. این شهر پایتخت استرالیای جنوبی است.

    آدلاید اساساً ترکیبی از سبک زندگی آرام، شرایط آب و هوایی مناسب و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی است. تهیه خانه در آدلاید در مقایسه با سیدنی و ملبورن بسیار آسان‌تر است. آب و هوا در آدلاید در طول سال مطبوع است. در طول تابستان، دمای روز تا 20 درجه سانتیگراد و در زمستان دمای شب تا 7 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

    کانبرا (Canberra)

    کانبرا

    مردم معمولاً فکر می‌کنند که سیدنی پایتخت استرالیا است زیرا بزرگ‌ترین شهر این کشور است. اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید، بگذارید به شما بگوییم که در اشتباه هستید! پایتخت استرالیا کانبرا است و جالب اینکه کوچک‌ترین شهر کشور است. جمعیت کانبرا کمی بیش از 373 هزار نفر است.

    کانبرا در قلمرو پایتخت استرالیا واقع شده است منطقه‌ای فدرالی (مستقل) محسوب می‌شود. پارلمان استرالیا در این شهر قرار دارد. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، کانبرا می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا جمعیت کمی دارد و شرایط اقتصادیش خوب است. کانبرا دارای آب و هوایی خشک و گرم است. در طول زمستان، دما به نقطه انجماد کاهش می‌یابد و در طول تابستان‌ها متوسط ​​دما در طول روز تا 20 درجه سانتیگراد نیز افزایش پیدا می‌کند.

    داروین (Darwin)

    داروین

    شهر داروین به دلیل محیط آرامی‌ که دارد، یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی است. این شهر در منطقه گرمسیری قرار دارد و به دلیل آب و هوای متوسط ​​و گرمش، مکانی مناسب برای مهاجرت است. داروین علاوه بر مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی، چیزهای زیادی به مهاجران ارائه می‌دهد.

    داروین با مناظر طبیعی باورنکردنی ‌احاطه شده است. همچنین یک زندگی شبانه بسیار لذت بخشی دارد. در منطقه گرمسیری، الگوی فصول خشک و مرطوب است. از آوریل تا اکتبر، معمولاً با آسمان آبی روشن در روز و آسمان پرستاره در شب مواجه هستیم. فصل مرطوب از نوامبر آغاز می‌شود و تا مارس ادامه دارد. در این فصل، شهر طوفان‌های زیادی را تجربه می‌کند و میانگین دما در حدود 30 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند.

    پرث (Perth)

    پرث

    پرث یکی دیگر از شهرهای دوست داشتنی استرالیاست. این شهر از سبک زندگی بسیار آرام ساحلی برخوردار است و آب و هوای فوق العاده‌ای دارد. اگر جایی را برای مهاجرت در نظر دارید، پرث قابل تأمل است.

    این شهر 1.25 میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان منزوی‌ترین پایتخت جهان شناخته می‌شود اما آب و هوای زیبا و جذابش همه را به خود می‌خواند.پرث در منطقه گرم قرار دارد. در طول تابستان دما تا 30 درجه سانتیگراد نیز افزایش می‌یابد، در حالی که در زمستان دما فقط به 18 درجه سانتیگراد است.

    گلد کوست (Gold Coast)

    گلد کوئست

    اگر به دنبال مقرون به صرفه‌ترین شهر برای زندگی در استرالیا هستید، گلد کوست باید انتخاب شما باشد. این شهر رتبه یک استرالیا و رتبه 93 ارزان‌ترین شهرهای جهان را کسب کرده است. گلد کوست شهری ایده آل برای مهاجرت است. این شهر علاوه بر ارزان بودن، یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در جهان نیز است.

    اگر به دنبال زندگی در گلد کوست هستید، می‌توانید خانه‌ای با حداقل 40 درصد ارزان از سیدنی اجاره کنید. شهریه دانشگاه در این شهر نیز در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر استرالیا بسیار کم است. دانشگاه‌های دولتی از جمله دانشگاه گریفیث نیز جزء دانشگاه‌های برتر استرالیا با کمتری هزینه است.

    ولونگونگ (Wollongong)

    ولونگونگ

    علاوه بر تمام شهرهای پایتخت استرالیا که ارزش زندگی دارند، ولونگونگ همچنین به عنوان گونگ نیز شناخته می‌شود. این شهر در منطقه ایلاوارا در نیو ساوت ولز، در نوار ساحلی به سمت جنوب سیدنی مرکزی واقع شده است. ولونگونگ شهر ساحلی است، از این رو سبک زندگی ساحلی را ارائه می‌دهد.

    ولونگونگ سومین شهر بزرگ در نیو ساوت ولز و دهمین شهر بزرگ در استرالیا با جمعیت شهری بیش از 0.3 میلیون نفر است. این شهر به دلیل صنایع سنگین و فعالیت بندری شهرت دارد. طبقه کارگر معمولاً زندگی در این شهر را ترجیح می‌دهند.

    این شهر خط باریک سواحل و جنگل‌های بارانی خیره کننده را ارائه می‌دهد. علاوه بر مهاجران، ولونگونگ سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دانشگاه ولونگونگ با بیش از 37 هزار دانشجو یک مؤسسه آموزشی معتبر در سطح بین المللی است.

    کلام آخر

    هر یک از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی می‌توانند مقصدی فوق العاده برای مهاجرت باشد. به طور کلی، اقتصاد در استرالیا به قدر پویاست که هرساله فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران و شهروندان بومی کشور به وجود می‌آید. سبک زندگی مدرن و آرام به‌همراه آب و هوای مطبوع، استرالیا در حال حاضر هر مهاجری را از اقصی نقاط جهان دعوت می‌کند.

    اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و می‌خواهید از شرایط انواع ویزای استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ