معرفی شهر نیوکاسل استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر نیوکاسل در استرالیا مکانی شگفت انگیز برای زندگی و کار است. در این شهر مکان‌های مختلفی برای زندگی وجود دارند که اغلب در نزدیکی سواحل، نزدیک دریاچه مک کواری، در سرزمین عجایب آبی پورت استفنز یا دره شکارچی واقع شده‌اند. این شهر یک سبک زندگی آرام با مردمی دوستانه را ارائه می‌دهد. وجود اینکه بیش از 555 هزار نفر جمعیت در این منطقه زندگی می‌کنند اما شهر فضایی پر جنب و جوش دارد. پس اگر شما و خانواده‌تان قصد مهاجرت به استرالیا و زندگی در شهر نیوکاسل را دارید، بهتر است اطلاعات خود را نسبت به این شهر افزایش دهید.

    نیوکاسل که در ساحل شرقی نیو ساوت ولز قرار دارد که توسط سواحل زیبا، خط ساحلی شگفت انگیز، آپارتمان‌های مرتفع، مناظر مسحور کننده و یک بندر فوق العاده محصور شده است. این شهر دارای امکانات رفاهی در سطح جهانی، کافه‌های شیک، رستوران‌های عالی، بارها، کلوپ‌های شبانه، معماری منحصر به ‌فرد، ساختمان‌های میراث فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره است.

    به طور خلاصه، نیوکاسل هر آنچه که می‌توانید در یک شهر جهانی بخواهید را دارد. نزدیکی شهر به مراکز خرید، بوتیک‌ها و رستوران‌های بزرگ، این شهر را برای زندگی با استانداردهای بالا عالی کرده است. این شهر در مقایسه با سیدنی، ملبورن، گلد کوست و بریزبن، شهری بسیار آرام است. این مکان برای کسانی که عاشق زندگی شهری با سبک زندگی آرامی هستند، ایده‌آل است.

    آب و هوا در شهر نیوکاسل

    آب و هوا در شهر نیوکاسل

    نیوکاسل دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است که نمونه‌ای از سواحل شرقی را نشان می‌دهد. بیشترین بارندگی در اواخر پاییز و اوایل زمستان رخ می‌دهد، در حالی که نیمه دوم سال به طور متوسط ​​کمی خشک‌تر است. آب و هوا به طور کلی توسط اقیانوس آرام در شرق تعدیل می‌شود. تابستان‌ها عمدتاً گرم و مرطوب با دوره‌هایی از هوای بسیار خشک و گرم هستند که این گاهی اوقات به دلیل بادهای گرم غربی تا شمال غربی است که می‌تواند دمای بیش از 40 درجه سانتی‌گراد را به همراه داشته باشد. بالاترین دمای ثبت شده 42.5 درجه سانتیگراد در ژانویه 2013 در ایستگاه هواشناسی بود.

    زمستان‌ها عموماً معتدل با شرایط خشک‌تر از تابستان هستند و جبهه‌های سرد منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهند و گاهی بادهای شدید غربی را پشت سر خود می‌آورند. سردترین دمای ثبت شده تاکنون 1.8 درجه سانتیگراد در ژوئیه 1986 بوده است. پایین‌ترین دمای سواحل شرقی نیز بر نیوکاسل تأثیر می‌گذارد که گاهی بادهای بسیار بالاتر از 100 کیلومتر در ساعت و بارندگی سیل آسایی را ​​ایجاد می‌کند که معمولاً چند روز طول می‌کشد. پایین‌ترین سطح ساحل شرقی در می ‌1974، منطقه هانتر در ژوئن 2007 و طوفان‌های ساحل مرکزی و آوریل 2015 نمونه‌های شدید این نوع آب و هوا هستند.

    هزینه زندگی در شهر نیوکاسل

    هزینه زندگی در شهر نیوکاسل

    زندگی در یک شهر جهانی آرزوی همه است. مردم شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و از کشورها دیگر به نیوکاسل مهاجرت می‌کنند تا از یک سبک زندگی خوب با استفاده از امکانات رفاهی بالا لذت ببرند. با این حال، مهاجرت به شهری مانند نیوکاسل، نیاز به برنامه ریزی و دانش زیاد دارد.

    از خرید مناسب‌ترین ملک مسکونی در نقاط مشهور شهر گرفته تا پیدا کردن یک مدرسه خوب در نزدیکی محل زندگی خود، باید همه چیز را قبل از نقل مکان به مکان جدید ارزیابی کنید. عوامل دیگری نیز وجود دارند که به شما در تعیین هزینه زندگی در نیوکاسل کمک می‌کنند. برای اینکه کارها برای شما کمی آسان‌تر شوند، در ادامه چند آمار وجود دارند که هزینه زندگی فعلی این شهر زیبا را نشان می‌دهند:

    • هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون اجاره بها در حدود 4620 دلار برآورد شده است.
    • هزینه‌های ماهانه یک نفر مجرد حدود 1300 دلار بدون اجاره است.
    • قیمت متوسط ​​یک واحد در نیوکاسل در سال 2022، 1600 هزار دلار است که بسیار ارزان‌تر از سیدنی، ملبورن و بریزبن است.
    • نرخ مواد غذایی در شهر 3.35 درصد کمتر از میانگین استرالیا است.
    • قیمت اجاره یک خانه 550 دلار در هفته با بازده اجاره سالانه حدود 3.1 درصد است.
    • قیمت یک واحد اجاره‌ای حدود 480 دلار در هر هفته است.
    • نیوکاسل نرخ رشد ثابت 7.6 درصدی برای خانه‌ها و 9.4 درصدی را برای واحدها در پنج سال گذشته فروش داشته است.
    • خانواده‌های نیوکاسل اکثراً زوج‌های بدون فرزند هستند و حدود 1800 تا 2399 دلار در ماه بابت بازپرداخت وام مسکن بازپرداخت می‌کنند.
    • قیمت رستوران‌ها 9.64 درصد بالاتر از میانگین استرالیا است.

    این واقعیت را نمی توان انکار کرد که زندگی در نیوکاسل آنقدر گران نیست که ما با ملبورن، سیدنی و دیگر شهرهای بزرگ کشور آن را مقایسه می‌کنیم. امروزه، نیوکاسل هفتمین شهر بزرگ استرالیا است و به دلیل فرهنگ متنوع، تجارت و اقتصاد صنعتی شهرت جهانی دارد.

    هزینه خوراک در نیوکاسل

    نیوکاسل شهری است که در آن می‌توانید بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را با قیمت‌های مقرون به صرفه پیدا کنید. دومین شهر بزرگ نیوکاسل، گزینه‌های غذایی متنوعی مانند رستوران‌های عالی، کافه‌های شیک، غذاخوری‌های خیابانی، آبجوسازی‌های دست‌ساز، تورهای غذایی خوشمزه و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

    یک وعده غذایی برای 2 نفر در یک رستوران متوسط، ​​حدود 100 دلار برای شما هزینه دارد. با این حال، قیمت مواد غذایی در نیوکاسل کمتر از سیدنی است، در حالی که قدرت خرید محلی در مقایسه با سایر شهرهای نیو ساوت ولز بالاتر است. به طور خلاصه، زمانی که هزینه غذا در شهرهای جهانی مانند نیوکاسل مقرون به صرفه باشد، هزینه زندگی به طور خودکار کاهش می‌یابد.

    حمل و نقل در نیوکاسل

    این شهر امکانات حمل و نقل عمومی عالی را ارائه می‌دهد که این شامل اتوبوس، کشتی و ریل‌های سبک است که تحت قرارداد حمل و نقل برای نیوساوت ولز کار می‌کنند. حمل ‌و نقل عمومی نیوکاسل، نقطه عطف دیگری در قالب تبادل اتوبوس نیوکاسل دارد. آخرین پیوند حمل و نقل در بودجه 650 میلیون دلاری دولت پایتخت ایالت، برنامه شهر را تقویت می‌کند. مرکز حمل و نقل کاملاً یکپارچه، همه اتوبوس‌ها، ریل‌های سنگین، واگن‌ها و ریل‌های سبک را به هم متصل کرده و رفت و آمد مردم از یک مکان به مکان دیگر را بدون هزینه زیاد آسان می‌کند.

    بیش از 300 اتوبوس به صورت هفتگی از این سیستم‌های استفاده خواهند کرد که به مسافران این امکان را می‌دهد تا به راحتی به سایر وسایل حمل و نقل عمومی متصل شوند. برای تهیه گذرنامه ماهیانه برای حمل و نقل عمومی، احتمالاً حدود 163.04 دلار هزینه خواهید کرد که این در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر مانند سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و سایر کاملاً مقرون به صرفه است.

    قیمت ملک در شهر نیوکاسل

    قیمت ملک در شهر نیوکاسل

    حومه اطراف نیوکاسل، گزینه‌های عالی برای سبک زندگی با استاندارد بالا ارائه می‌دهند. در مقایسه با پایتخت نیوکاسل، املاک مسکونی در نیوکاسل ارزش بسیار خوبی دارند. زمین‌های روستایی، آپارتمان‌های لوکس، ساختمان‌های مرتفع، کلبه‌های میراثی و بسیاری موارد دیگر را می‌توان در این شهر مشاهده کرد. این شهر با هزینه‌های کم زندگی و سبک زندگی آرام آمیخته شده است اما با این وجود، مردم ترجیحات خاص خود را از نظر خرید خانه در یک مکان خاص دارند. این کاملاً به سطح زندگی‌شان بستگی خواهد داشت. در ادامه لیستی از مناطقی که می‌توانید در نیوکاسل برای خرید خانه اقدم کنید، آورده شده‌اند:

    داخل شهر یا نزدیک به  مرکز شهر

    فاکتور مقرون به صرفه در شهر بندری نیوکاسل، همیشه در هنگام خرید ملک مسکونی وجود دارد. متوسط ​​قیمت خانه در این شهر حدود 587 هزار دلار است که در حال حاضر سرمایه گذاران بالقوه ملک و خریداران خانه را به خود جذب کرده است. بنابراین، اگر می‌خواهید خانه‌ای نزدیک به رستوران‌های خوب، بازار تجاری پر رونق، کافه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و سایر امکانات رفاهی

    حومه برزفیلد

    برزفیلد در ۲۲ کیلومتری شمال غربی مرکز شهر، حومه‌ای عالی برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان است. با قیمت متوسط ​​خانه 333.867 دلار، حومه شهر به یک انتخاب برتر در میان سرمایه گذاران احتمالی ملک و خریداران خانه تبدیل شده است. این مکان به خوبی توسعه یافته و امکاناتی از جمله مدارس، مراکز پزشکی، یک مجتمع تجاری محلی، پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

    منطقه تارو

    قیمت متوسط ​​برای یک خانه 3 خوابه و 2 حمام در تارو 400 هزار دلار است. تارو 20 دقیقه با مرکز فاصله داشته و یکی از بهترین امکانات رفاهی، امنیت و سبک زندگی آرام را ارائه می‌دهد. این منطقه مناسب برای خانواده‌ها، متخصصان شاغل و زوج‌های بازنشسته است. بسیاری از مردم از شهرهای بزرگ به تارو نقل مکان کرده‌اند تا مکانی بهتر و آرام برای زندگی پیدا کنند. اگر در حال برنامه ریزی برای نقل مکان خود هستید، برای ایمنی وسایل خود بهترین جابجایی‌ها را در نیوکاسل در نظر بگیرید.

    مراقبت‌های بهداشتی در نیوکاسل

    مراقبت‌های بهداشتی در نیوکاسل

    نیوکاسل خوش شانس است که خدمات درمانی گسترده‌ای از جمله بیمارستان اختصاصی کودکان در خود را دارد. همچنین بسیاری از مطب‌های پزشکی، بیمارستان‌های خصوصی و همچنین خدمات پزشک عمومی پس از ساعت کاری نیز وجود خواهند داشت. اگر به دنبال پزشک هستید، بسیاری از اقدامات پزشکی با پزشکان عمومی وجود دارند که مشتریان جدید را می‌پذیرند.

    مراکز بهداشتی کودک و خانواده طیف گسترده‌ای از خدمات مراقبت‌های بهداشتی و ارتقای سلامت را برای کودکان و خانواده‌ها در مناطق نیوکاسل بزرگ، دریاچه مک کواری و پورت استفن ارائه می‌دهند. این مراکز این شامل خدماتی مانند مدیریت رفتار کودک نوپا، ایمنی کودک و مشاوره شنوایی سنجی هستند.

    آموزش در شهر نیوکاسل

    آموزش در شهر نیوکاسل

    بسیاری از مدارس خوب، چه دولتی و چه خصوصی در منطقه نیوکاسل و‌هانتر وجود دارند. مدارس دولتی آموزش رایگانی ارائه می‌دهند. صورت وجود مکان، مدارس ممکن است ثبت نام خارج از منطقه محلی خود را بپذیرند. همچنین مدارس کاتولیک در منطقه نیوکاسل و‌هانتر نیز وجود دارند. اداره مدارس کاتولیک (CSO) اسقف میتلند نیوکاسل، بیش از 21 هزار دانش آموز را در 44 مدرسه ابتدایی، 11 مدرسه متوسطه و یک مدرسه K-12 در اسقف کاتولیک میتلند نیوکاسل مدیریت می‌کند.

    شهر نیوکاسل یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا یعنی دانشگاه نیوکاسل را در خود جای داده که یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا می‌باشد. دانشگاه نیوکاسل یکی از هشت دانشگاه برتر تحقیقاتی استرالیا است دستاوردهای بی‌نظیری را در زمینه پژوهش و تحقیقات کسب کرده است. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی کیواس (QS) در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه نیوکاسل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد.

    وضعیت اشتغال در نیوکاسل

    وضعیت اشتغال در نیوکاسل

    آخرین تحقیقات نشان می‌دهند که میزان بیکاری در نیوکاسل 5.84 درصد گزارش شده است که آماری پایینی محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید در پوزیشن‌های شغلی مختلف مشغول به کار شوید.

    • مراقبت‌های پزشکی و خدمات اجتماعی
    • خرده فروشی 
    • ساخت و ساز
    • مسکن و تغذیه
    • خدمات تخصصی، علمی و فنی
    • مدیریت دولتی و امنیت  
    • خدمات تولیدی
    • حمل و نقل، پست، انبار
    • خدمات مالی و بیمه
    • سایر خدمات
    • خدمات اجرایی و پشتیبانی
    • عمده فروشی
    • آب، برق، گاز و فاضلاب  
    • خدمات مربوط به املاک
    • رسانه های اطلاعاتی و مخابرات
    • هنر و تفریحات
    • معدن
    • کشاورزی، جنگلداری و شیلات

    جاذبه‌های دیدنی شهر نیوکاسل

    جاذبه‌های دیدنی شهر نیوکاسل

    در زیر به معرفی جاهای دیدنی این شهر زیبای استرالیا می‌پردازیم:

    • ساحل نوبیس (Nobbays) 
    • خیابان داربی  (Darby)
    • هانتر ولی  (Hunter Valley)
    • استخر صخره‌ای بوگی هول  (Bogy Hole)
    • پورت استفانز  (Port Stephens)
    • استادیوم ورزشی مک دونالد جونز  (Mc Donald Jones Stadium)
    • ساحل میروِدر  (Merewether)
    • موزه نیوکاسل  (Newcastle Museum)
    • قلعه اسکرچلی (Fort Scratchley)

    کلام آخر

    نیوکاسل یکی از توسعه یافته‌ترین شهرهای نیو ساوت ولز است. این شهر هزینه کم زندگی را با سبک زندگی آرام و دلپذیر ارائه می‌دهد. اما عوامل کلیدی وجود دارند که باید قبل از نقل مکان به شهر جدید ان‌ها را در نظر بگیرید. دانستن هزینه‌های زندگی قبل از مهاجرت یا اجاره ملک مسکونی بسیار مهم است. اگر با خانواده خود در حال جابجایی هستید، باید همه چیز را میانگین هزینه زندگی بدانید. تحقیقات کامل به شما کمک می‌کنند تا به راحتی به مکان جدید خود نقل مکان کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و طرح هرگونه سوال، با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر نیوکاسل استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ