معرفی شهر گلد کوست استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سبک زندگی رویایی، آب و هوای شگفت انگیز، سواحل بکر، موج سواری، جنگل‌های بارانی، همه این‌ها دلایلی واضحی برای مهاجرت به گلد کوست استرالیا هستند. در چند سال گذشته و به ویژه در دوران همه گیری کووید-19، گلد کوست به یکی از محبوب‌‌ترین مقاصد برای مهاجرت به استرالیا تبدیل شده است.

    قیمت مقرون به صرفه ملک در مقایسه با شهرهای برتر استرالیا، همراه با امکانات در سطح جهانی و تمرکز زیاد بر گردشگری، پایه‌های اقتصادی گلد کوست را مستحکم کرده‌اند. وقتی صنعت و اقتصاد قوی همراه با 57 کیلومتر خط ساحلی فوق العاده زیبا وجود داشته باشد، چه دلیل وجود دارد آدم به گلد کوست مهاجرت نکند؟ در این بررسی ما به معرفی شهر گلد کوست استرالیا می‌پردازیم.

    گلد کوست در یک نگاه

    گلد کوست در یک نگاه

    گلد کوست با نیم میلیون جمعیت در گوشه جنوب شرقی ایالت کوئینزلند واقع شده است. از شرق با اقیانوس آرام و از غرب با جنگل‌های بارانی خوش ‌منظره، رشته ‌کوه‌ها و پارک ملی لمینگتون هم مرز است. همچنین، در نزدیکی ایالت نیو ساوت ولز قرار دارد. این شهر سالانه نزدیک 10 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

    هزینه کم زندگی و مقرون به صرفه بودن قیمت ملک، معمولاً جزء ویژگی‌های اصلی شهر گلد کوست هستند. عوامل مهم دیگر شامل آرامش و سکوت، مدارس خوب، حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌های محلی و امکاناتی مانند پارک‌ها و زمین‌های بازی هستند. گلد کوست با یک وجهه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش، محیط طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری در کلاس جهانی، شهری فوق العاده برای زندگی، کار و سفر است.

    از پیاده ‌روی در سواحل شهر گرفته تا هیجان دیدن زیبایی‌های شهر، گلد کوست فعالیت‌های سرگرم ‌کننده بی‌‌پایانی را برای کل همه افراد ارائه می‌دهد. اینجا جایی است که شهر با دریا و جنگل‌های بارانی برخورد می‌کند. شما می‌توانید یک عمر را در این شهر بگذرانید و هیچ وقت احساس خستگی و کسالت نکنید زیرا غروب خورشید در گلد کوست هر روز شما را به خود می‌خواند.

    آب و هوای شهر گلد کوست

    آب و هوای شهر گلد کوست

    گلد کوست به طور متوسط ​​245 روز هوای خوب و آفتابی در سال دارد. در تابستان میانگین دمای هوا بین 20 تا 28 درجه سانتی‌گراد است. هوا در طول تابستان مرطوب است اما اغلب با نسیم دلپذیر بعد از ظهر جبران می‌شود. گلد کوسن در ماه فوریه بیشترین باران را به خود می‌بیند.

    در طول بهار و پاییز، روزهای آفتابی با شب‌های معتدل همراه می‌شوند که این مهم بدین معناست که سرگرمی در فضای باز همیشه در اولویت مردم قرار دارد. روزهای آفتابی دلپذیر و شب‌های خنک ‌ همان چیزی هستند که پاییز در گلد کوست به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که روزها حدود 18 تا 25.7 درجه سانتی‌گراد دما داشته باشند و سواحل هنوز به اندازه کافی گرم هستند تا لذت یک آب تنی لذت بخش را تداعی کنند.

    بهار آب و هوای معتدلی دارد و میانگین دمای آن بین 17 تا 25.5 درجه سانتی‌گراد است. روزهای بهاری آفتابی و خشک هستند اما وزش باد به ویژه در ماه سپتامبر بیشتر می‌شود. دمای روز در زمستان 21 درجه سانتی‌گراد است اما هوا خیلی سرد نخواهد بود. به طور کلی، رطوبت و باران در گلد کوست کم است ولی هوا همچنان خوب و گرم است.

    هزینه زندگی در شهر گلد کوست

    هزینه زندگی در شهر گلد کوست

    تعیین هزینه دقیق زندگی در گلد کوست به عوامل زیادی از جمله محل زندگی، هزینه اجاره و هزینه‌های ماهانه بستگی دارد. به طور کلی، هزینه‌های زندگی در گلد کوست بین هزار تا 1400 دلار استرالیا در ماه تخمین زده می‌شود. برخی از هزینه های زندگی عبارتند از:

    • اجاره: 120 و 180 دلار استرالیا در هفته
    • حمل و نقل: 100 و 160 دلار استرالیا در ماه
    • خرید مواد غذایی: 30 و 50 دلار استرالیا در هفته

    به یاد داشته باشید، این ارقام فقط تخمینی هستند. هزینه زندگی در گلد کوست بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن افراد می‌تواند کمتر یا بیشتر از ارقام بالا باشد. اگر انتظار دارید هنگام زندگی در ساحل طلایی پول زیادی خرج کنید، بهترین گزینه کار کردن است. خوشبختانه، گلد کوست یک شهر توریستی است که در نتیجه فرصت‌های شغلی زیادی را در این زمینه ایجاد می‌کند. لیست زیر از پرتقاضاترین مشاغل در گلد کوست را نشان می‌دهند:

    • پیشخدمت: 16.27 دلار استرالیا در ساعت
    • پرستار بچه: 24.19 دلار استرالیا در ساعت
    • نگهبان: 21.26 دلار استرالیا در ساعت
    • دلیوری:  26.39 دلار استرالیا در ساعت
    • دستیار آشپز: 18.56 دلار استرالیا در ساعت

    به خاطر داشته باشید که اینها فقط دستمزد ساعتی تقریبی هر شغل است. حتماً در طول جستجوی شغل خود در مورد پیشنهادات و میزان حقوق دریافتی هر پوزیشن شغلی تحقیق کنید.

    مسکن در شهر گلد کوست

    در مقایسه با سایر ایالت‌ها، املاک و مستغلات در گلد کوست دارای قیمت کمی هستند. بنابراین اگر از جایی مانند سیدنی یا ملبورن می‌آیید، اقامت در گلد کوست به عنوان یک برگ برنده محسوب می‌شود. در آگوست 2021، متوسط ​​قیمت خانه 787 هزار دلار و میانگین قیمت واحد 496 هزار دلار بود. بسته به نیازهای شما و منطقه‌ای علاقه دارید در آن زندگی کنید، همیشه پیشنهاد جذابی برای شما وجود دارند. اما اگر به دنبال زندگی در کنار ساحل هستید، باید انتظار افزایش قیمت‌ها را داشته باشید.

    تحصیل در شهر گلد کوست

    تحصیل در شهر گلد کوست

    گلد کوست دارای امکانات آموزشی فراوانی است. این شهر با ترکیبی از مدارس خصوصی و مستقل، مدارس دولتی و سه دانشگاه، طیف وسیعی از نیازهای آموزشی را برای همه مهاجران برآورده می‌کند. در کوئینزلند، مدارس ایالتی رایگان هستند و بر اساس حوضه آبریز تصمیم گیری می‌شوند، بنابراین فرزند شما به نزدیک‌ترین مدرسه به محل اقامت‌تان می‌رود. هزینه‌های آموزشی برای همه مدارس متفاوت خواهند بود و این شهر یکی از گزینه‌های خوب برای تحصیل در استرالیا می‌باشد.

    مدارس دولتی شهریه رایگانی ارائه می‌دهند، با این حال، با فعالیت‌های فوق برنامه معمولاً هزینه اضافی در نظر گرفته می‌شود. مدارس خصوصی از فرقه‌های مذهبی مختلف گرفته تا اشتاینر و مونته سوری را شامل می‌شوند. گلد کوست همچنین سه دانشگاه معتبر و معروف استرالیا از جمله دانشگاه گریفیث، باند و سادرن کراس را در خود جای داده است. رفت و آمد در شهر نیز به لطف سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوس، تراموا و قطار بسیار آسان است.

    اگر در ساحل طلایی تحصیل می‌کنید، به احتمال زیاد می‌توانید از طریق دانشگاه در مسکن دانشجویی و خوابگاه‌های کالج بمانید. هزینه‌های خوابگاه می‌تواند از 200 تا 500 دلار استرالیا در هفته متغیر باشد. بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز خانه‌هایی را انتخاب می‌کنند که در آن با یک خانواده میزبان زندگی می‌کنند. این مهم بسته به وعده‌های غذایی و خدمات مشترک می‌تواند حدود 250 تا 350 دلار استرالیا در هفته هزینه داشته باشد.

    حمل و نقل در شهر گلد کوست

    حمل و نقل در شهر گلد کوست

    روش‌های اصلی حمل و نقل عمومی در گلد کوست از طریق تراموا و اتوبوس امکان پذیر است. مترو 16 ایستگاه در سراسر شهر دارد و از ساعت 5 صبح تا 12 شب در روزهای هفته و آخر هفته فعال است. برای اتوبوس، بیش از 60 مسیر در سراسر شهر وجود دارند که رفت و آمد اهالی را آسان می‌کند. این اتوبوس‌ها هر 15 دقیقه به ایستگاه می‌رسند.

    برای پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی در گلد کوست، به کارت «Go» نیاز دارید. با این کارت هوشمند قابل شارژ که 10 دلار استرالیا هزینه دارد، این امکان را دارید در هر روز هفته از تراموا یا اتوبوس استفاده کنید. استفاده از این کارت می‌تواند مزایای مانند دریافت تخفیف را داشته باشد. به عنوان مثال، در خارج از ساعات اوج شلوغی می‌توانید تا 20 درصد تخفیف در کرایه خود داشته باشید.

    می‌توانید از تاکسی استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که نرخ هر سفر می‌تواند بسیار گران باشد. اگر ترجیح می‌دهید از حمل و نقل عمومی اجتناب کرده و در هزینه‌های ماهانه خود صرفه جویی کنید، دوچرخه سواری گزینه بسیار خوبی است. در سرتاسر شهر مسیرهای دوچرخه سواری بسیاری زیادی وجود دارند.

    جاذبه‌های دیدنی شهر گلد کوست

    جاذبه‌های دیدنی شهر گلد کوست

    گلد کوست با سواحل باشکوه و طلایی، استراحتگاه‌های جنگلی بارانی و جاذبه‌های بسیار، مقصد مورد علاقه مهاجران و گردشگران به استرالیا است. این امکان را دارید تا روزهای خود را با نوازش کوالاها در پناهگاه حیات وحش کورومبین سپری کنید یا با قایقرانی جت و پرواز با بالون هوای گرم بر فراز منطقه، ماجراجویی‌های خود را اوج برسانید. سواحل شنی زیبای گلد کوست، برخی از بهترین سواحل استرالیا را دارند. برخی از سواحل برتر در گلد کوست عبارتند از:

    • برلی هدز
    • ساحل کولانگاتا
    • ساحل کیرا
    • ساحل اصلی
    • ساحل نوبی

    دریم ورلد (Dreamworld) بزرگ‌ترین پارک موضوعی استرالیا است که برخی از بهترین ترن‌های هوایی‌هایی استرالیا را خود جای داده است. همچنین، در طول روز با یک سفر دریایی در گلد کوست از مناظر طبیعی و بکر این سرزمین دیدن کنید. به طور کلی، گلد کوست فقط مجموعه‌ای از موج سواری، شنا و آب تنی در دریا نیست بلکه این جواهر آفتابی کوئینزلند به جز سواحلش چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

    کلام آخر

    گلد کوست سرزمین زیبایی طبیعی، سبک زندگی آرام برای گشت و گذار در ساحل، پارک‌های موضوعی، مناطق مسکونی مختلف و سرزمین سرسبز هندترلند است. این شهر از یک مقصد گردشگری در اوایل دهه 1900 به یک مرکز صنعتی و آموزشی در سطح جهانی تبدیل شده است. به همین دلیل، اکنون شهر مقصدی عالی برای زندگی، کار و سرگرمی است. با میانگین 300 روز آفتابی در سال، به سختی می‌توانید مکان هیجان انگیزی از گلد کوست را پیدا کنید. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، این امکان را دارید تا تیم پشتیبانی گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر گلد کوست استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت