معرفی شهر بریزبن استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به فکر مهاجرت به استرالیا و تلاش برای تصمیم گیری در مورد بهترین شره این کشور هستید، بریزبن جایی است که ارزش فکر کردن را دارد. به نظر می‌رسد که بریزبن شهرت خود را به عنوان یک شهر بزرگِ چند فرهنگی تثبیت کرده است؛ اما چه عواملی باعث شده است تا بسیاری از افراد بریزبن را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند؟ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید تا به طور کامل در مورد این شهر زیبا صحبت کنیم.

    بریزبن در کجای استرالیا واقع شده است؟

    بریزبن (Brisbane) پایتخت کوئینزلند استرالیا است و به عنوان سومین شهر پرجمعیت در کل قاره شناخته می شود. نام این شهر از رودخانه بریزبن گرفته شده است که مستقیماً از مرکز شهر عبور می‌کند و بنادر مختلفی را برای تجارت و سایر معاملات اقتصادی در اختیار شهر قرار می‌دهد.

    بریزبن

    بریزبن تقریبا در نیمه راه ساحل شرقی استرالیا، در گوشه جنوب شرقی کوئینزلند قرار گرفته است. از آنجایی که ساحل شرقی استرالیا به خوبی توسعه یافته است، بریزبن به شهری پر رونق تبدیل شده است. نزدیک‌ترین پایتخت ایالت به بریزبن سیدنی است، اگرچه با خودرو تنها 10 ساعت فاصله است.

    در طول تاریخ، این شهر میزبان رویدادهای مختلف تاریخی و فرهنگی از جمله بازی‌های مشترک المنافع 1982 و حتی در زمان جنگ جهانی دوم مقر فرماندهی ژنرال داگلاس مک آرتور در جنوب غربی اقیانوس آرام بود.

    جمعیت و زبان مردم شهر بریزبن

    جمعیت بریزبن در سال 2021 در حدود 2.439.467 نفر تخمین زده شده است. در سال 1950، جمعیت بریزبن 441.718 نفر بود. بریزبن از سال 2015 تاکنون 33285 رشد کرده است که نشان دهنده یک تغییر سالانه 1.38 درصدی است. این تخمین‌ها و پیش بینی‌های جمعیتی نمایانگر تراکم شهری بریزبن و حومه آن است.

    قومیت های مختلف این شهر شامل انگلیسی (39.7 درصد)، استرالیایی (34.6 درصد)، ایرلندی (13.2 درصد)، اسکاتلندی (11 درصد)، آلمانی (6.4 درصد) و چینی (4.7 درصد) است. انگلیسی رایج‌ترین زبان این شهر است.

    سبک زندگی و کیفیت زندگی در بریزبن

    سبک زندگی در بریزبن

    بعد از سیدنی و ملبورن ، بریزبن سومین جمعیت بزرگ در استرالیا را دارد. سبک زندگی در اینجا نیز بسیار آرام‌تر از سایر شهرهای بزرگ استرالیا است. در اینجا فرصت‌های فراغت بیشتری مانند بازدید از موزه‌های هنری و صحنه‌های موسیقی وجود دارند. با این وجود، بریزبن در طول سال بسیاری از رویدادها و جشنواره‌ها را برگزار می‌کند و در مقایسه با لاس وگاس لقب «بریزوِگاس» را دریافت کرده است.

    ساکنان بریزبن به خدمات بهداشتی عمومی و خصوصی دسترسی دارند. با اقتصاد قوی کوئینزلند، فرصت‌های شغلی در بریزبن به طور پیوسته در حال افزایش هستند. از همه مهم‌تر، این شهر از محیط زیست خود به خوبی مراقبت می‌کند. درحقیقت، بریزبن متنوع ‌ترین پایتخت استرالیا از لحاظ زیست شناختی است.

    آب و هوای بریزبن

    اگر از گذراندن اوقات خود در خارج از منزل لذت می‌برید، این شهر بهترین شرایط آب و هوایی را دارد. با آب و هوای نیمه گرمسیری، بریزبن در بیشتر سال گرم و آفتابی است. تابستان در اینجا از دسامبر تا فوریه طول می‌کشد، جایی که میانگین دما در حدود 29 درجه سانتی‌گراد است و بیشترین باران را به همراه دارد.

    از طرف دیگر زمستان از ژوئن تا آگوست طول می‌کشد و با متوسط ​​دمای 21 درجه سانتی‌گراد، خشک‌ترین زمان در طول سال است. در بهار هوا بسیار مطبوع و خنک است و می‌تواند زمان خوبی برای پیک نیک در فضای باز باشد.

    هزینه‌های زندگی در بریزبن

    هزینه های زندگی در بریزبن

    بریزبن هنوز در میان گران‌ترین شهرهای استرالیا قرار دارد؛ اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان در این شهر مسکن ارزان قیمت پیدا کرد. درست مثل هر شهر دیگری، هزینه زندگی در داخل شهر بیش از حومه شهر است. هزینه‌های ماهیانه چهار نفر بدون اجاره 4786 دلار استرالیا و هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره 1030 دلار استرالیا است.

    در زیر لیستی از قیمت‌های متوسط ماهانه ​​در بریزبن آورده شده‌اند:

    هزینه اجاره

    • آپارتمان یک خوابه (درون شهر): 1900 دلار استرالیا

    • آپارتمان یک خوابه (حومه بیرونی): 1400 دلار استرالیا

    هزینه آب و برق

    • آب و برق: 200 دلار استرالیا

    • اینترنت: 77 دلار استرالیا

    هزینه مواد غذایی

    • نان (1 عدد): 3 دلار استرالیا

    • شیر (1 لیتر): 1.70 دلار استرالیا

    • تخم مرغ (ده‌ها): 4.70 دلار استرالیا

    هزینه اوقات فراغت

    • بلیط فیلم: 17 دلار استرالیا

    • عضویت در سالن ورزشی: 14 دلار استرالیا (در هفته)

    کار در بریزبن

    اگر قصد دارید در حالی که در بریزبن زندگی می‌کنید کار کنید، باید بدانید که استرالیا دومین رتبه را در دستمزد بالا در جهان دارد. از جولای سال 2020، حداقل دستمزد در استرالیا 19.84 دلار در هر ساعت که برابر است با 38 ساعت کار در هفته است. به دلیل اقتصاد قوی کوئینزلند، فرصت‌های شغلی بی‌شماری برای و مهاجران و دانشجویان بین المللی ساکن بریزبن وجود دارند.

    جهانگردی یک صنعت در حال رشد در بریزبن است، پس جای تعجب نیست که در مشاغل این حوزه به نیروی کار زیاد نیاز باشد. مشهورترین مشاغل خدماتی در بریزبن شامل خرده فروشی، مهندسی، فنآوری اطلاعات، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و امنیتی هستند.

    بریزبن همچنین با ارائه خدمات تخصصی فرصت‌هایی را برای مهاجران فراهم می‌کند. بسیاری از بخش‌های کاری متقاضی در بریزبن از جمله تولید و مراقبت‌های بهداشتی، نیروهای مهار خارج از کشور را از طریق ویزای «کاندیدای نیروهای ماهر» استخدام می‌کنند. تحت این ویزا می‌توانید به طور دائم در استرالیا زندگی و کار کنید.

    قبل از اقدام برای کار در بریزبن، مطمئن شوید که واجد شرایط کار در این کشور هستید. او با بدانید که برای زندگی در بریزبن - اگر برای مدت کوتاهی باشد - باید ویزای استرالیا را داشته باشید. دو نوع ویزا اعم از ویزای دانشجویی و ویزای کار وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا در طول اقامت خود در این کشور مشغول به کار شوید.

    از آنجا که انگلیسی زبان رسمی استرالیا است، به احتمال زیاد شما باید برای مهارت‌های شغلی سطح زبان انگلیسی خود را بالا ببرید. دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی در بریزبن در دسترس هستند. ناگفته نماند، سن قانونی کار در استرالیا با ویزا 18 سال است؛ شما تا رسیدن به آن سن نمی‌توانید در بریزبن کار کنید.

    محل اقامت در بریزبن

    محل اقامت در بریزبن

    قیمت خانه در بریزبن پایین‌تر از سیدنی و ملبورن است. همانطور که در بالا بیان شد، اجاره آپارتمان در شهر بریزبن ممکن است حدود 1900 دلار استرالیا باشد. داشتن یک هم اتاقی می‌تواند این هزینه را به نصف کاهش دهد. اگر به عنوان دانشجوی بین المللی در بریزبن زندگی می‌کنید، می‌توانید برای اقامت در دانشگاه از خوابگاه استفاده کنید. اگر مهاجر هستید و با ویزای کاری وارد استرالیا شده‌اید، می‌توانید از طریق وبسایت‌ها یا آژانس‌های جستجوی ملک، اقدام به پیدا کردن محل اقامت خود کنید.

    حمل و نقل در بریزبن

    رفت و آمد در شهر بریزبن به خصوص در کلان شهر آسان است. حمل و نقل عمومی بریزبن از طریق Translink انجام می‌شود که خدمات اتوبوس، قایق سواری و خطوط قطار را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید با یک کارت هوشمند از تمامی خدمات حمل و نقل شهری بهره ببرید.

    همچنین می‌توانید در این شهر با تاکسی سفر کنید تا سریع‌تر به مقصد خود برسید. هزینه پایه تاکسی 2.90 دلار استرالیا است که برای هر کیلومتر 2.17 دلار استرالیا نیز به آن اضافه می‌شود. از آنجا که این تاکسی می‌تواند بسیار گران شود، بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

    مکان‌های جالب برای بازدید در بریزبن

    مقصدهای سرگرم کننده زیادی برای بازدید و گشت و گذار در این شهر وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

    چرخ و فلک بریزبن

    با پرداخت 15 دلار استرالیا می‌توانید سوار چرخ و فلک محبوب شوید و منظره‌ای خیره کننده و پانوراما از شهر را ببینید. هر تله کابین کاملاً ایمن است و هشت نفر را در خود جای می‌دهد.

    موزه کوئینزلند

    فقط با یک پیاده روی از منطقه تجاری مرکز شهر می‌توانید آثار فرهنگی و علمی را در موزه کوئینزلند مشاهده کنید. ورود عموم مردم به این موزه رایگان است اما برای فعالیت‌های عملی باید بلیط خریداری کنید.

    شهر قدیمی پترا

    اگر می‌خواهید کمی از زندگی شهری جدا شوید، شهر قدیمی پترا مکانی عالی برای شروع سفر است. این شهر کوچک که فقط با یک مسافت کوتاه در خارج از بریزبن قرار گرفته است، ساختمان‌های سبک قدیمی اوایل دهه 1930 را به نمایش می‌گذارد. شهر قدیمی پترا جایی است که گردشگران زیادی برای عکاسی به آنجا می‌آیند.

    باغ اپیکور

    باغ اپیکور بهترین مکان برای گردش در میان گیاهان عجیب و غریب است. این باغ که ورودی آن رایگان است، شما را به کشف انواع گونه‌های گیاهی بی‌نظیر ترغیب می‌کند.

    تحصیل در بریزبن

    تحصیل در بریزبن

    بریزبن یک مقصد جذاب برای تحصیل در استرالیا است. این دارای آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم است. بریزبن ضمن ارائه کلیه خدمات یک شهر بزرگ، فضایی عالی برای دانش اندوزی و کسب علم در بالاترین سطح خود است.

    دانشگاه های مشهور بریزبن عبارتند از:

    • دانشگاه فنی کوئینزلند (QUT)

    • دانشگاه کوئینزلند (UQ)

    هر دوی این دانشگاه‌های بزرگ در بریزبن مستقر هستند. پردیس‌های هر دو دانشگاه در داخل شهر و حومه مستقر شده‌اند. هر دوی این دانشگاه‌ها جمعاً 95000 دانشجو را آموزش می‌دهند که از میان آنها حدود 19000 از دانشجویان خارجی هستند.

    کلام آخر

    بریزبن شهری شلوغ و پر جنب و جوش است که هر مهاجری ا هر جای دنیا به خود می‌خواند. از تحصیل و کار گرفته تا داشتن یک زندگی شاد و ایده آل، بریزبن مکانی عالی برای مهاجرت به استرالیا است.

    بنابراین، اگر قصد مهاجرت به شهر بریزبن را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمائید.

    سوالات متداول معرفی شهر بریزبن استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (5 پاسخ)
    2024-04-08

    سلام من میخوام برای تحصیل به استرالیا بروم وپدرم به عنوان همراه تحصیل

    2024-04-09

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان راهنمایی و شرایط شما رو رایگان ارزیابی کنن؛ تلفن تماس: 02171400111

    2022-11-13

    با سلام و درود من قصد مهاجرت به استرالیا رو دارم و ‌میخوام که در بریزبن ساکن بشم. شغلم آرایشگری و تخصصم کوتاهی مو هست. میخواستم بپرسم هزینه کوتاهی مو برای خانوها و آقایون چقدره در کل میخوام بدونم به راحتی میتونم شغل مورد نظرم رو پیدا کنم ؟ و اینکه حدودا درآمد ماهیانم چقدر خواهد بود ممنون میشم پاسخم رو بدید

    2022-11-14

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-27

    با درود من پزشک عمومی هستم ۵۶ سالمه در بریزبن موقعیت شغلی برای من چگونه است

    2022-10-03

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-08-15

    درود میخام برای پسا دکتری و تحصیل اقدام کنم، چه کاری باید انجام بدم، لطفا منو راهنمایی کنید

    2022-08-16

    سلام. در این زمینه اقدام نداریم و ما بیشتر دکتری مجدد را پیشنهاد می کنیم.

    2022-06-03

    سلام و عرض ادب ایا در استرالیا تولید پشمک صنعتی که صفر تا صد کار را اشراف کامل دارم بصورت تخصصی سر رشته ام هست شخصی حاضر است سرمایه گذاری کند من در جریان هستم که استرالیا مصرف پشمک مشتریان خوبی دارد.ممنون میشوم بصورت کامل راهنمایی فرمایید متشکرم

    2022-06-06

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    مشاوره رایگان مهاجرت