معرفی شهر کانبرا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بن بست سیاسی بین ملبورن و سیدنی که می‌توانست پایتخت کشور را تعیین کند، به مصالحه‌ای انجامید که منجر به تعیین کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا شد. اگر از بالا به کانبرا نگاه کنیم، به خوبی می توانیم جاده‌ها، بلوک‌ها و ساختمان‌های شهر که در یک هماهنگی هندسی زیبا کنار هم قرار گرفته‌اند و شبیه شهرهای باستانی هستند را ببینیم.

    این شهر که به عنوان پایتخت یک کشور جوان با آرزوهای بزرگ شناخته می‌شود، مقصد مهاجرتی بسیاری از افراد است. به همین دلیل، ما در این مقاله هر اطلاعاتی که دربارۀ زندگی، کار و تحصیل در کانبرا نیاز است را در میان می‌گذاریم.

    درباره شهر کانبرا

    کانبرا (Canberra) پایتخت استرالیا است. این شهر با ویژگی‌های طبیعی برجسته مانند درختستان ملی و کوه‌های بریندابلا و همچنین دریاچه بورلی گریفین، مکانی امن و مناسب برای زندگی و کار است. کانبرا مقر دولت استرالیا و محل پارلمان مجلس و دادگاه عالی این کشور است.

    کانبرا شهری کاملاً جوان است. با پیروی از اصول جنبش باغ شهر، این پایتخت توسط معماران شیکاگو والتر برلی گریفین و ماریون ماهونی گریفین، برنامه ریزی و طراحی شده است. طرح آنها دارای اشکال هندسی مانند دایره‌ها و شش ضلعی است و شامل مناطق وسیعی از پوشش گیاهی طبیعی می‌باشد که باعث شده است تا کانبرا به «پایتخت بوته‌ای جهان» مشهور شود.

    ساخت و ساز در این شهر در سال 1913 آغاز شد اما با شروع دو جنگ جهانی، پیشرفت آن متوقف شد. مناطق شهری در طول دهه‌های 50، 60 و 70 ساخته شدند و تا امروز این توسعه ادامه دارد. کانبرا بزرگ‌ترین شهر استرالیا است و در قلمرو پایتخت استرالیا واقع شده است که مستقل از هر ایالت دیگر است. دولت استرالیا در این شهر مستقر است، بنابراین تعداد زیادی از افراد جزء کارمندان دولت هستند.

    جمعیت شهر کانبرا

    شهر کانبرا

    جمعیت سال 2021 کانبرا حدود 462.213 نفر تخمین زده شده است. در سال 1950، جمعیت کانبرا 19921 نفر بود. کانبرا از سال 2015 تاکنون 4883 رشد داشته است که نشان دهنده 1.07 درصد تغییر سالانه است. این برآوردها نمایانگر تراکم شهری کانبرا است که حومه شهر را نیز شامل می‌شود.

    اگرچه کانبرا پایتخت استرالیا است اما نهمین شهر بزرگ این کشور است. بسیاری از مهاجران در کانبرا از انگلستان یا چین هستند و سایر افراد نیز از اروپا و جنوب شرقی آسیا می‌باشند. کانبرا شهری نسبتاً جوان است، با میانگین سنی 34 سال و از هر ده نفر، فقط یک نفر دارای سن 66 سال یا بیشتر است.

    آب و هوای کانبرا

    کانبرا شهری چهار فصل است؛ تابستان‌های کانبرا دمایی از 12.5 تا 27 درجه سانتی گراد را دارند. ژانویه با دمای میانگین 13 تا 28 درجه سانتی گراد، گرم‌ترین هوا را به همراه دارد. چیزی که می‌توانید در کانبرا از آن لذت ببرید (به خصوص اگر از کوئینزلند نقل مکان می‌کنید)، رطوبت کم آن در طول تابستان است.

    در طی پاییز در کانبرا، دما به حدود 7 تا 20 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و شما می‌توانید روزهای دلپذیر و شب‌های خنکی را انتظار داشته باشید. از برگ‌های پاییزی نهایت استفاده را برده و از بسیاری از مناطق بیرونی کانبرا لذت ببرید.

    در کل زمستان اوضاع هوای می‌تواند در کانبرا بسیار سرد شود. دمای متوسط ​​به حدود 1 تا 12 درجه سانتی گراد و در شب می‌تواند به زیر صفر درجه سانتی گراد نیز برسد. کوه‌های آلپ استرالیا نیز بهترین مکان شما برای یافتن برف در زمستان هستند.

    بهار در کانبرا با دمای میانگین 6 تا 19 درجه سانتی گراد، از صبح‌های خنک و شب‌های زودگذر استقبال می‌کند. اگرچه کانبرا در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا کم باران است، شما می‌توانید بیشترین میزان بارش را در ماه نوامبر انتظار داشته باشید.

    تحصیل در کانبرا

    تحصیل در کانبرا

    کانبرا یکی از شهرهایی است که افراد تحصیلکرده زیادی دارد و مهاجران خارجی که با فرزندان خود به کانبرا می‌روند، در این شهر مدارس بسیار خوبی را پیدا خواهند کرد. حدود دو سوم مدارس این شهر توسط دولت اداره می‌شوند و یک سوم دیگر مدارس خصوصی هستند.

    کانبرا بالاترین درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی را در استرالیا دارد. هفت مدرسه در این شهر وجود دارند که مدرک لیسانس بین المللی را ارائه می‌دهند. همچنین دو دانشگاه اصلی در پایتخت نیز وجود دارند: که شامل دانشگاه ملی استرالیا (ANU) در اکتون که از اعتبار خوبی برای تحقیق برخوردار است و دانشگاه کانبرا (UC) در بروس هستند.

    کانبرا همچنین دارای دو پردیس آموزش نظامی است. آکادمی نیروی دفاعی استرالیا (ADFA)، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نظامی را آموزش می‌دهد و کالج نظامی سلطنتی Duntroon، برای آموزش افسران ارتش استفاده می‌شود.

    حمل و نقل در کانبرا

    با توجه به اینکه کانبرا شهری کاملاً جوان است و کاملاً متناسب با زندگی مدرن برنامه ریزی شده است، از مزیت داشتن یک سیستم حمل و نقل کاملاً مجهز برخوردار است. جاده‌های داخل و اطراف کانبرا حومه را به شهر اصلی متصل می‌کنند و برای جلوگیری از ترافیک غیر محلی و امکان توسعه در آینده، به گونه‌ای فوق العاده مناسب طراحی شده‌اند.

    وجود پارکینگ‌ها اساساً واگن‌های دوتایی هستند که دارای محدودیت‌های سرعت معمول 100 کیلومتر در ساعت می‌باشند. بیشتر افراد ساکن در کانبرا از اتومبیل خود برای رفت و آمد استفاده می‌کنند اما تعداد زیادی از مردم از وسایل حمل و نقل عمومی ‌یا پیاده روی یا دوچرخه سواری برای کار استفاده خواهند کرد.

    دولت سرویس اتوبوسرانی مجهزی را ارائه داده است که در سراسر شهر اجرا می‌شود و سیستمQcity Transit خدمات بین کانبرا و مناطق درون نیو ساوت ولز را بر عهده دارد. کانبرا دارای یک ایستگاه قطار در حومه کینگستون است که سرویس‌های ارتباطی کانبرا و سیدنی را اجرا می‌کند.

    در فرودگاه بین المللی کانبرا - از این جهت که در آن هیچ پرواز بین المللی برنامه ریزی شده‌ای وجود ندارد - فقط خدمات داخلی به شهرهای پایتخت این ایالت و ساحل طلایی ارائه می‌دهد که این کمی گمراه کننده است. مهاجرانی که به کانبرا مهاجرت می‌کنند، احتمالاً به سیدنی یا ملبورن پرواز کرده و از آنجا به سفر خود ادامه می‌دهند.

    فرهنگ در کانبرا

    فرهنگ در کانبر

    همانطور که از پایتخت استرالیا انتظار می‌رود، کانبرا دارای بسیاری از آثار ملی و موزه‌ها است. موزه ملی، گالری ملی استرالیا، گالری ملی پرتره، یادبود جنگ استرالیا، کتابخانه ملی و بایگانی‌های ملی را می‌توان در کانبرا بازدید کرد. با استقرار دولت استرالیا در این شهر، برخی از ساختمان‌های کشورهای مشترک المنافع از جمله پارلمان مجلس و ضرابخانه سلطنتی استرالیا برای بازدید عموم آزاد هستند.

    مهاجران علاقه مند به طبیعت می‌توانند بعد از ظهر خود را به گشت و گذار در باغ‌های گیاه شناسی ملی استرالیا، باغ وحش ملی و آکواریوم یا موزه ملی دایناسور سپری کنند. مهاجران علاقه مند به موسیقی و هنر، می‌توانند از تئاتر کانبرا، تالار آلبرت یا تئاترهای خیابانی برای بزرگ‌ترین کنسرت‌ها و سایر تولیدات هنری دیدن کنند.

    همچنین تعدادی جشنواره از جمله جشنواره ملی مردمی و نمایشگاه سلطنتی کانبرا نیز وجود دارند که هر دو در طول تابستان برگزار می‌شوند. یک راه عالی برای ایجاد ارتباط مهاجران با زندگی در یک شهر جدید، مشغول شدن آن‌ها با ورزش است. استادیوم کانبرا میزبان هر دو تیم راگبی از شهر کانبرا است.

    مهاجران در کانبرا می‌توانند وارد فعالیت‌های ورزشی شوند. دوندگان می‌توانند در ماه آوریل به ماراتن کانبرا بپیوندند. همچنین، تعداد زیادی زمین گلف، استخر، زمین تنیس و پارک اسکیت برای تعطیلات آخر هفته وجود دارند. دوچرخه سواری در این شهر بسیار محبوب است و می‌توان از مسیرهای دوچرخه سواری شهری و کوهستانی استفاده کرد. کسانی که از ورزش‌های آبی لذت می‌برند، می‌توانند قایقرانی، اسکی روی آب و حتی در مسابقات قایق رانی در دریاچه‌های کانبرا شرکت کنند.

    هزینه‌های زندگی در کانبرا

    هزینه زندگی در کانبرا جزء کمترین هزینه‌ها در استرالیا محسوب می‌شود که باعث شده است این شهر به یک مقصد فوق العاده جذابی برای مهاجران تبدیل شود. زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره در حدود 6130 دلار استرالیا و برای یک فرد مجرد 3،268 دلار استرالیا ماهانه هزینه بردار است.

    می‌توان گفت قیمت املاک در کانبرا در بالاترین سطح متوسط خود ​​قرار دارد. آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1937 دلار استرالیا و آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز 1640 دلار استرالیا ماهانه است. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 6419 دلار استرالیا و در خارج از شهر برابر با 4587 است.

    مردم در این شهر هر هفته به طور متوسط ​​1536 دلار استرالیا برای کالاها و خدمات هزینه می‌کنند. همچنین، بالاترین درآمد در این شهر 101244 دلار استرالیا است. هزینه‌های روزمره مانند پارکینگ، حمل و نقل عمومی، غذا و سایر موارد از کمترین هزینه‌ها در استرالیا هستند.

    اقتصاد کانبرا

    اقتصاد کانبرا

    کانبرا به عنوان یک مرکز ملی و اداری، در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ استرالیا هم جمعیتی کمتر و هم اقتصاد محلی نسبتاً خوبی دارد. این شهر هم دستمزد متوسط ​​رو به بالا و هم نرخ بیكاری پایین‌تری نسبت به متوسط​​كشوری دارد. در واقع، ساکنان کانبرا سطح بالاتر درآمد قابل استفاده خود را بیش از هر پایتخت ایالتی در استرالیا به رخ می‌کشند!

    دولت مطمئناً تنها کارفرمای مستقر در شهر نیست، بیش از 50 درصد نیروی کار شهر توسط شرکت‌های خصوصی استخدام می‌شوند که بیش از 25000 نفر از آن‌ها در کانبرا کار می‌کنند. عمده کسب و کارهای مشهور این شهر شامل صنایع ساختمان و ساخت و ساز، تجارت و فنآوری اطلاعات و نرم افزار هستند که بسیاری از آن‌ها راه حل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را به مشتریان دولتی و سازمان‌های دفاعی ارائه می‌دهند.

    کلام آخر

    شرایط زندگی و کاری مناسب در شهر کانبرا باعث شده است تا چشم اندازه مهاجران برای مهاجرت به استرالیا روشن باشد. پایتخت استرالیا مانند هر جایی دیگر این کشور زیبا می‌تواند هر آنچه برای یک زندگی پویا و شاد نیاز است را تقدیم افراد کند. پس اگر قصد مهاجرت به شهر کانبرا را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمائید.

    سوالات متداول معرفی شهر کانبرا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2021-06-07

    مرسی از توضیحات کاملی که داخل سایت گذاشتید خیل عالی بود

    2021-06-07

    سلام ممنونیم که با دیدگاهتون بهمون انرژی می دید مطالب جذاب و بهتری براتون تهیه کنیم

    2021-06-02

    سلام عالی بود مطلبتون

    2021-06-02

    خوشحالیم که مفید بوده مطلب براتون

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ