معرفی شهر داروین استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر داروین یکی از شهرهای بندری و زیبای استرالیا واقع در ایالت قلمرو سرزمین شمالی استرالیا بوده که مرکز این ایالت نیز می‌باشد که مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا است؛ چرا که شهر داروین همواره جزء 10 شهر برتر استرالیا برای زندگی تلقی گردیده و از طرفی هزینه‌های زندگی در آن کمتر از شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن می‌باشد. داروین یکی از شمالی‌ترین شهرهای استرالیا است و کوچکترین و مرطوب‌ترین مرکز ایالتی در استرالیا است و از جمله شهرت‌های این شهر پرورش آبزیان مانند ماهی و کروکدیل، پارک‌های حفاظت شده اطراف شهر با داشتن تمساح‌های خطرناک، اهمیت نظامی شهر و وجود پایگاه‌های نظامی مهم در آن و قرار داشتن دانشگاه چارلز داروین در آن می‌باشد. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید تا به طور کامل در مورد این شهر زیبا صحبت کنیم.

    تاریخچه شهر داروین

    تاریخچه شهر داروین

    بومیان جزیره استرالیا که به گویش "لاراکیا" صحبت می‌کردند به عنوان اولین متولیان و ساکنین شهر داروین در تاریخ تلقی می‌شوند که به آن‌ها در آن منطقه گراميلا می‌گفتند که به معنی سنگ سفید می‌باشد که به سنگ بزرگی که در این شهر پیدا شده بود اشاره دارد. این قبیله دارای ریشه‌های سنتی آسیای جنوبی به دلیل مجاورت این شهر با منطقه‌های جنوبی آسیا بودند و در طول هزاران سال داد و ستد و وارداتی از آسیای جنوبی به این شهر و مناطق اطراف آن انجام داده‌اند و البته از طرفی بسیاری دیگر روایات از اولین سکنه و قبایلی که در این شهر زندگی می‌کردند وجود دارد که کمی اختلاف بین روایات مختلف تاریخی ایجاد می‌کند. هلندی‌ها اولین مردم از یک کشور خارجی بودند که در این شهر و بخش‌های شمالی وارد شدند و نام‌هایی از قبیل آرنهم‌لند و جروت آيلاند را بر این شهر نهادند.

     پس از آن انگلیسی‌ها وارد این بندر شدند و طبق روایات جان لورت استاکس اولین شخص انگلیسی بود که با یک کشتی به فرماندهی جان كليمينتس ويكهامدر در تاریخ 9 سپتامبر 1839 از این شهر بازدید نمود و ويكهامدر این شهر را با نام داروین به احترم چارلز داروین دانشمند مشهور نامگذاری نمود. داروین از 152 سال پیش و در سال 1869 با اسکان جمعیتی کمی به تعداد 135 از مردم سفیدپوست در این شهر توسط طراح نقشه جنوب استرالیا جورج گایدر به طور رسمی و پس از جدایی و تفکیک قلمروی شمالی استرالیا از جنوبی به عنوان شهر تلقی گردید. از سال 1870 هم با ورود تلگراف به داروین، این شهر با سایر مناطق کشور و دنیا در ارتباط قرار گرفت. از بعد این سال تا حوالی سال 1875 تعداد جمعیت سفید پوست این شهر افزایش چشمگیری داشت و دلیل آن مهاجرت انگلیسی‌ها برای استخراج ذخایر طلای این شهر بود.

     از جمله دیگر وقایع قابل توجه در قرن بیستم در این شهر می‌توان به حمله به داروین و بمباران آن در سال 1942 در خلل جنگ جهانی دوم و تخریب بسیاری از مناطق شهر و بجا ماندن 243 کشته و همچنین به طوفان تریسی در سال 1974 که آن هم بخش‌های زیادی (چیزی حدود 70 درصد) از شهر را تخریب کرد و 71 تن کشته به جا گذاشت، اشاره نمود. به دنباله‌ی این طوفان، 30 هزار نفر از جمعیت 46 هزار نفری شهر داروین در آن زمان از شهر تخلیه و به مناطق دیگر انتقال داده شده‌اند که این قضیه بزرگترین انتقال از طریق هواپیما را در تاریخ استرالیا رقم زد.

    موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

    موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

    شهر داروین در قلمرو سرزمین شمالی استرالیا واقع است که مرکز این ایالت نیز می‌باشد و در شمال این ایالت و در جوار دریای تیمور قرار دارد که این دریا مانند پلی بین استرالیا و آسیای جنوبی عمل می‌کند و از همین راه شهر داروین و استرالیا با کشورهایی از آسیای جنوبی بخصوص اندونزی و تیمور شرقی داد و ستدهایی انجام می‌دهد. این شهر دارای مساحت 3163 کیلومتر مربع است که از شمال به دریا و بخش‌های بندری‌اش، از شرق به خلیج فرانسیس و از غرب به خلیج کالن ختم می‌گردد. بیشتر شهر به ویژه از شمال به پایین مسطح و کم ارتفاع است و دارای مناطق ساحلی تفریحی بسیار زیبا و سواحل وسیع و مناسب برای ماهیگیری می‌باشد. شهر داروین و حومه‌های آن در نقشه تقریبا یک شکل مثلث مانند را تشکیل می‌دهند.

    بخش قدیمی داروین که تبدیل به حومه‌های شهری جدید شمالی شده‌اند، توسط فرودگاه بین‌المللی داروین و فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی استرالیا از این شهر جدا می‌شود. شهر پالمرستون که در حال حاضر سریع‌ترین شهر در حال رشد در قلمرو شمالی استرالیا است در فاصله 20 کیلومتری از بندر داروین واقع است. هووارد اسپرینگ، هامپتی دو و بری اسپرینگ 3 منطقه روستایی شهر داروین هستند که آن‌ها نیز به سرعت رو به رشد و پیشرفت هستند. خیابان دالی در شمال غرب، مک‌مین در شمال شرق، میشل در جنوب غرب و بنت در جنوب شرق از جمله 4 خیابان معروف شهر داروین هستند.

    منطقه زمانی شهر داروین UTC+9:30 است و این شهر دارای آب و هوای ساوانای گرمسیری یا همان اقلیم گرم‌دشتی می‌باشد که دارای فصول بارانی و خشک متمایزی است و هر ساله تقریبا نوسان دمای ثابتی دارد. میزان بارندگی در شهر داروین 1811 میلی‌متر در سال بوده و بیشترین دمای سالیانه در این شهر 32 درجه و کمترین آن 19 درجه سانتی‌گراد می‌باشد و در کل سال دارای آب و هوای معتدل و با ثباتی با نوسان دمای بین تقریبا 23 تا 32 درجه سانتی‌گراد در طول 12 ماه سال را دارد. البته در ماه‌های ژوئن و جولای که سردترین ماه‌های این شهر هستند، دما ممکن است تا 14 درجه سانتی‌گراد افت کند اما داروین تا به حال دمای زیر 10 درجه سانتی‌گراد را تجربه نکرده است. فصول خشک این شهر از ماه می تا سپتامبر است که روزهای آفتابی را تجربه می‌کند و دارای متوسط رطوبت 30 درصد در بعد از ظهرها در این بازه زمانی می‌باشد.

    جمعیت و بافت فرهنگی

    جمعیت و بافت فرهنگی

    طبق آخرین برآورد، شهر داروین دارای بیش از 140 هزار نفر جمعیت است که با توجه به مساحت آن دارای چگالی جمعیت 46 نفر به ازای هر کیلومتر مربع می‌باشدر و از نظر جمعیت در بین شهرهای استرالیا در رتبه 16ام قرار دارد؛ در حالی که احداث شهر با جمعیت 135 نفر شروع گردیده است. متوسط سن جمعیت این شهر 33 سال است که از متوسط کشوری 37 سال، 4 کمتر است که دلیل آن افزایش نیروهای نظامی در این شهر و همچنین ترجیح دادن بسیاری برای سپری کردن دوران بازنشستگی خود در شهر دیگری می‌باشد. جمعیت شهر داروین از بعد جنگ جهانی دوم دچار تحولات آشکاری گردید و رو به افزایش رفت و ابتدا مهاجرانی بیشتر از یونان و ایتالیا را جذب خود نمود و سپس از دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و هلند نیز مهاجر پذیرفت و در سال‌های اخیر بیشترین مهاجران آن از آسیا و به ویژه کشور تیمور شرقی می‌باشند.

    ترکیب‌بندی جمعیت استرالیا از نظر ملیت به ترتیب بدین صورت است: استرالیایی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، بومیان استرالیا، آلمانی، فیلیپینی، چینی، یونانی، هندی، هلندی، اندونزیایی و نیوزلندی. طبق آمار سال 2016  38.3 درصد از جمعیت این شهر در کشورهای دیگر متولد شده‌اند. همچنین 8.7 درصد از جمعیت شهر داروین به عنوان جمعیت بومیان اصیل استرالیایی شناسایی شده‌اند که این بیشترین تناسب بین بومیان و سایر مردم در بین مراکز ایالات در استرالیا می‌باشد.

    همچنین از نظر زبانی، مسلما زبان قالب در این شهر انگلیسی بوده و دیگر زبان‌های مردم در این شهر به ترتیب جمعیت عبارتند از: زبان تاگالوگ، یونانی، ماندارین، نپالی، اندونزیایی، بومی استرالیایی، مالایالم، ویتنامی، کانتونی، ایتالیایی، پرتغالی و تامیلی. از نظر دین و مذهب هم 49.5 درصد مردم داروین مسیحی هستند و بقیه ادیان به ترتیب جمعیت عبارتند از: بی دین، بودا، مسلمان، هندو و یهودی

    اقتصاد

    اقتصاد

    بطور خلاصه اقتصاد داروین در دو زمینه بسیار قوی است: استخراج معادن و صنعت توریسم. این شهر به عنوان یک دروازه برای مسافران استرالیایی به مقصد آسیا عمل می‌نماید. استخراج معدن و تولید انرژی سالیانه بیش از 2.5 میلیارد دلار درآمدزایی را برای این شهر به همراه دارد. بیشترین ذخایر معادن این شهر عبارتند از: طلا، روی، بوکسیت، اورانیوم، منگنز و دیگر ذخایر مانند نفت و گاز در نزدیکی دریای تیمور که وجود منابع اورانیوم در این شهر و اطراف آن بسیار قابل توجه است. 8% از شاغلین مقیم شهر داروین در صنعت توریسم فعالیت دارند و انتظار می‌رود که آمار تعداد توریست‌های هم داخلی و هم خارجی و به دنباله‌ی آن رونق صنعت گردشگری در شهر داروین افزایش یابد.

    هزینه‌های فدرال هم کمک بزرگی به اقتصاد این ناحیه می‌نماید. همچنین اهمیت شهر داروین به عنوان یک بندر نیز انتظار می‌رود به واسطه یافتن میزان نفت بیشتری در دریای تیمور و همچنین تکمیل خط راه آهن این منطقه روزافزون گردد و گسترش بیشتر آن برای تجارت بیشتر با آسیا هم مورد انتظار است. استارت پروژه‌های زیاد در زمینه مراکز نمایشگاهی، ساخت و ساز آپارتمان‌های مسکونی متعدد، خرده فروشی و صنعت سرگرمی مانند افتتاح استخری بزرگ برای موج سواری و یک تالاب شنای امن، افتتاح محله چینی‌ها در این شهر از دیگر پیشرفت‌های اقتصادی اخیر این شهر به حساب می‌آیند.

    صنعت توریسم در داروین بسیار پر رونق است و تا جایی که تنها در سال 2005 تعدا 1.38 میلیون نفر از قلمروی شمالی استرالیا و از جمله از این شهر بازدید کردند و تعداد 9.2 میلیون شب اقامت داشته و بیش از 1.5 میلیارد دلار در این منطقه خرج کرده‌اند و در هر سال بین ماه آوریل تا سپتامبر این منطقه شاهد بیشترین توریست می‌باشد.

    کیفیت و هزینه‌های زندگی در داروین

    کیفیت و هزینه‌های زندگی در داروین

    متوسط درآمد مردم شهر داروین حدود 66 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد و نرخ بیکاری در این شهر 5.7 درصد است. در حالی که استرالیا تا حدودی از کمبود منابع آب شرب برای آینده رنج می‌برد، شهر داروین دارای منابع ذخیره شده قابل توجی از آب و آذوقه و انرژی توسط اداره آب و برق قلمروی شمالی استرالیا می‌باشد. سد نهر داروين بیش از 90 درصد از آب آشامیدنی این شهر را تامین می‌کند. داروین و حومه آن یعنی پالمرستون و کاترین ، از نیروگاه Channel Island که بزرگترین نیروگاه در قلمرو شمالی استرالیا است تغذیه می‌کنند. سیستم حمل و نقل عمومی شهر داروین عموما اتوبوسرانی و تاکسیرانی است و این شهر سیستم حمل و نقل ریلی مانند مترو ندارد اما سامانه اتوبوسرانی آن در کلیه مناطق اصلی این شهر تردد دارند. دو فرودگاه بین‌المللی داروین و فرودگاه نظامی نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در این شهر قرار دارند. همچنین بیمارستان دولتی رویال داروین یکی از برترین بیمارستان‌های قلمروی سرزمین شمالی استرالیا و دیگری بیمارستانی خصوصی بزرگ و مجهز در مجاور رویال داروین از جمله بیمارستان‌های برتر این شهر هستند.

    برخی از شاخص‌های مهم زندگی در داروین به شرح جدول زیر می‌باشد:

    شاخص

    میزان

    وضعیت

    قدرت خرید

    107.48

    عالی

    امنیت

    42.20

    متوسط

    خدمات درمانی

    53.23

    متوسط

    شاخص اقلیمی

    79.19

    عالی

    هزینه‌های زندگی

    80.98

    متوسط

    نرخ قیمت مسکن به نسبت درآمد

    19.14

    بد

    زمان ترافیک

    24.65

    بسیار عالی

    آلودگی

    22.27

    بسیار عالی

     

    همچنین برخی از هزینه‌های رایج و مایحتاج روزانه در شهر داروین به شرح زیر می‌باشد:

    میانگین درآمد ماهیانه پس از کسر مالیات

    5541  دلار استرالیا

    هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره خانه

    4840 دلار استرالیا

    هزینه زندگی یک شخص بدون احتساب اجاره خانه

    1348 دلار استرالیا

     

    هزینه خانه (به دلار استرالیا)

    اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

    1402

    اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

    1098

    اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

    2582

    اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

    2084

     

    هزینه تسهیلات (به دلار استرالیا)

    متوسط هزینه قبض آب و برق و گاز برای یک ماه

    200

    1 دقیقه تماس تلفنی با موبایل

    0.62 

    اینترنت نامحدود با سرعت 60Mbps یا بیشتر در ماه

    85.57

     

    هزینه خورد و خوراک (به دلار استرالیا)

    یک وعده غذایی در رستورانی نرمال

    25

    غذای فست فود

    12.65

    یک فنجان قهوه

    5.29

    یک بطری نوشابه 330mm

    3.17

    بطری آب 330mm در رستوران

    3.05

    1 لیتر شیر

    1.56

    1 قرص نان تازه

    2.50

    1 کیلو برنج سفید

    3

    12 عدد تخم مرغ

    5.75

    1 کیلو پنیر محلی

    10.33

    1 کیلو مرغ

    12

    1 کیلو گوشت

    19.50

    1 کیلو سیب

    5.05

    1 کیلو گوجه

    5.22

    1 کیلو سیب زمینی

    4.33

    1 کیلو پیاز

    3.12

    1 بطری آب 1.5 لیتر

    2.94

     

    هزینه حمل و نقل (به دلار استرالیا)

    بلیط یک طرفه قطار درون شهری

    3

    هزینه ماهیانه حمل و نقل شهری بطور حدودی

    86.96

    هزینه تاکسی گرفتن (صرفا سوار شدن)

    5.40

    هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر

    1.54

    1 لیتر بنزین

    1.48

    یک دستگاه فولکس واگن Golf 1.4 90 KW یا معادل آن

    28000

    یک دستگاه تویوتا Corolla Sedan 1.6l 97kW یا معادل آن

    23986

     

    تحصیل در داروین

    تحصیل در داروین

    شهر داروین میزبان بیش از 16500 دانش‌آموز از این شهر و کشور و همچنین دیگر کشورها در مدارس خود می‌باشد. از این تعداد حدود 10500 نفر در دبستان و حدود 6000 نفر در دبیرستان تحصیل می‌کنند. برای تحصیلات دانشگاهی، دانشگاه چارلز داروین قطب اصلی تحصیلات عالی و دانشگاهی در قلمرو سرزمین شمالی استرالیا می‌باشد که هر دو نوع مطالعات فنی حرفه‌ایی و آکادمیک را ساپورت می‌نماید. دانشگاه چارلز داروین دارای بیش از 21 هزار دانشجو در 8 پردیس مختلف این دانشگاه می‌باشد و دارای رتبه کشوری 36 و رتبه جهانی بین 500 تا 600 است که یکی از بهترین گزینه‌های برای تحصیل در استرالیا می‌باشد. شهریه این دانشگاه بطور متوسط برای مقطع کارشناسی بین 19 تا 25 هزار دلار استرالیا در سال می‌تواند باشد و این هزینه برای مقاطع ارشد و دکتری تا 34 هزار دلار استرالیا در سال هم می‌تواند برسد.

    برخی از جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های شهر

    برخی از جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های شهر

    شهر داروین از لحاظ تفریحی و توریستی به رویدادها و فستیوال‌هایش، هنر و سرگرمی، معماری، سواحل آن، ماهیگیری و پارک‌ها و باغ‌هایش شهرت دارد. لیست 13 جاذبه گردشگری برتر شهر داروین عبارتند از:

    • موزه و گالری هنر قلمرو سرزمین شمالی
    • بازار غروب ساحل میندیل
    • اسکله استوکس هیل
    • گردش کشتی کروز اطراف شهر به صرف شام
    • دفاع از تجربه داروین، بخشی از موزه نظامی داروین
    • قایق سواری در تالاب‌های رود مری
    • غار کروکوزاروس
    • تور یک روزه به جزیره تیوی
    • باغ گیاه شناسی جورج براون
    • موزه هوانوردی داروین
    • معبد چینی و موزه چانگ وا
    • پارک حیات وحش
    • آکواسین

    سوالات متداول معرفی شهر داروین استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ