معرفی شهر آدلاید در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا آرزو دارید به آدلاید بروید؟ در حالی که همۀ شهرهای استرالیا تجربه منحصر به فردی را ارائه می‌دهند اما مسلماً چیز خاصی در مورد زندگی در آدلاید وجود دارد که این شهر را خاص کرده است. آدلاید، پایتخت استرالیای جنوبی، به داشتن سواحل خارق العاده و آب و هوایی بی‌نظیر مشهور است.

    لقب مرکز فرهنگی استرالیا به شهر آدلاید داده شده است زیرا میزبان طیف گسترده‌ای از جشنواره‌ها، رویدادها و سرگرمی‌های مختلف است؛ اما شرایط زندگی، کار و هزینه‌ها در آدلاید چگونه است؟ با پاسخ به وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    سبک و کیفیت زندگی در آدلاید

    زندگی در آدلاید

    با 1.3 میلیون نفر ساکن، آدلاید پنجمین شهر بزرگ استرالیا است. با وجود جمعیت زیادش، به ندرت افراد در ترافیک گیر خواهند کرد. آدلاید شهری دوستدار دوچرخه سواران است، جایی که افراد بیشتری در آن دوچرخه سواری می‌کنند و از تفریحات در فضای باز لذت می‌برند.

    خواه برای آفتاب گرفتن، شنا با دلفین‌ها یا غذا خوردن در یکی از رستوران‌های کنار ساحل، آدلاید بیش از 30 کیلومتر سواحل زیبا دارد. بیشتر افراد محلی از گذراندن یک روز در ساحل لذت می‌برند. این شهر همچنین مملوء از پارک‌ها و مسیرهای پیاده روی است که بهترین مناظر دیدنی از تپه‌های آدلاید و معماری قدیمی را ارائه می‌دهد.

    دقیقاً مانند دیگر شهرهای استرالیا، آدلاید از سبک زندگی آرام استفاده می‌کند. یک تفاوت عمده این شهر با شهرهای دیگر استرالیا، پایین بودن هزینه زندگی است. با متوسط ​​اجاره تقریباً 50 درصد کمتر از سیدنی، آدلاید یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای استرالیا است. از جوامع متنوع و موسسات آموزشی برتر گرفته، زندگی در آدلاید برای بودجه دانشجویی ایده آل است. جای تعجب نیست که چرا بیش از 30000 دانشجوی بین المللی سالانه به آدلاید می‌آیند.

    تحصیل در آدلاید

    اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، حتماً آدلاید را در لیست مقصد خود قرار دهید. آدلاید علاوه بر زندگی مقرون به صرفه، تحصیلات با کیفیتی را در دانشگاه‌های معتبر ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در شهر آدلاید بسته به رشته و دوره انتخاب متفاوت است. دانشگاه های آدلاید عبارتند از:

    • دانشگاه آدلاید

    • دانشگاه فلیندرز

    • دانشگاه استرالیای جنوبی

    کار در آدلاید همان الزامات عمومی سایر شهرهای استرالیا را دارد. ابتدا شما به ویزای استرالیا نیاز دارید. دو ویزا اعم از ویزای دانشجویی و ویزای تعطیلات وجود دارند که تحت آن‌ها اجازه کار و تحصیل در کشور داده می‌شود.

    هر دو ویزا به دانشجویان اجازه کار در طول سال تحصیلی را می‌دهند، ویزای دانشجویی حداکثر 20 ساعت در هفته و ویزای تعطیلات کاری 40 ساعت در هفته به دانشجویان اجازه کار می‌دهند. آیا علاقه مند به دوره‌هایی هستید که شما را برای بخش‌های خاص شغلی آماده می‌کنند، ادوره‌های حرفه‌ای (VET) که می‌توانید در آن دوره آموزش ببینید و گواهینامه‌هایی مربوطه را کسب کنید.

    جمعیت شهر آدلاید

    جمعیت در آدلاید

    جمعیت آدلاید در سال 2021 در حدود 1.345.445 نفر تخمین زده شده است. در سال 1950، جمعیت آدلاید 429277 نفر بود. آدلاید از سال 2015 تاکنون 9.042 هزار نفر رشد جمعیتی داشته است که نشان دهنده 0.68 درصد تغییر سالانه است. این برآوردها نمایانگر تراکم شهری آدلاید است که حومه شهر را نیز شامل شده است.

    آدلاید پنجمین شهر پرجمعیت در استرالیا و پایتخت استرالیای جنوبی است که در دشت‌های آدلاید بین خلیج سنت وینسنت و رشته کوه‌های لوفت واقع شده است. این شهر به افتخار «آدلاید ساکس-ماینینگن» نامگذاری شد.

    متولدین خارجی این شهر حدود 30 درصد هستند که جوامع بزرگ ایتالیایی و یونانی در حومه شرق و غرب حومه فولام، دریاچه‌های غربی، نیوتن، پینهام، کمپبل تاون و تورنسویل زندگی می‌کنند. جمعیت ویتنامی‌ها در شمال غربی و حومه شمالی پارک آتول، پارک منسفیلد، پوراکا، وودویل و جاهای دیگر زدگی می‌کنند.

    مهاجران از سریلانکا و هند در حومه داخلی مانند انفیلد، کیلبورن و پارک هولم متمرکز شده‌اند. بزرگترین جوامع ساکنان آدلاید متولد خارجی از انگلستان (7 درصد) ، ایتالیا (1.5 درصد) ، هند (1.5 درصد) چین (1.4 درصد) و ویتنام (1 درصد) هستند. انگلیسی زبان اصلی مردم است اما همچنین ایتالیایی و یونانی نیز زبان‌های رایج این شهر هستند.

    آب و هوای آدلاید

    مانند کشورهای مدیترانه‌ای، آدلاید تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدلی را تجربه می‌کند. در طول تابستان که از دسامبر تا فوریه رخ می‌دهد، دمای هوا در آدلاید از 16.7 درجه سانتیگراد تا 28.6 درجه سانتیگراد است. با سختی بارندگی در این فصل، افرادی که در آدلاید زندگی می‌کنند، از کمترین میزان رطوبت در شهرهای استرالیا برخوردار هستند.

    زمستان‌های آدلاید که از ژوئن تا آگوست به طول مینجامد و بیشترین میزان بارش در طول سال را دارند. در این فصل مرطوب، دما از 8 درجه سانتیگراد تا 16 درجه سانتیگراد است. علیرغم بارش زیاد باران در این فصل، آدلاید هنوز هم آدلاید خشک‌ترین آب و هوا را نسبت به تمام شهرهای پایتخت استرالیا دارد.

    هزینه زندگی در آدلاید

    هزینه زندگی در آدلاید

    آدلاید یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرها برای مهاجرت به استرالیا است. هزینۀ زندگی در این شهر حدود 20 درصد ارزان‌تر از سیدنی و ملبورن و حدود 10 درصد ارزان‌تر از بریزبن است. هر دو دانشگاه آدلاید و دانشگاه استرالیای جنوبی، میانگین هزینه‌های دانشجویانی که در آدلاید زندگی می‌کنند را به استثنای شهریه و هزینه دوره بین 300 تا 700 دلار استرالیا (AUD) در هفته تخمین زده‌اند.

    با استفاده از ارقام بالا به عنوان مرجع، بیایید با جزئیات بیشتری به هزینه‌های زندگی در آدلاید بپردازیم:

    هزینه غذا

    بیایید با خرید مواد غذایی در آدلاید شروع کنیم. برای کالاهایی که از سوپرمارکت‌ها تهیه می‌کنید، باید بین 90 تا 130 دلار استرالیا در هفته پرداخت کنید. در زیر لیستی از رایج‌ترین مواد غذایی آورده شده است:

    • نان (1 عدد): 2.50 دلار

    • شیر (1 لیتر): 1.30 دلار

    • برنج (1 کیلوگرم): 2.70 دلار

    • تخم مرغ (1 ده): 4.80 دلار

    • بطری آب (600 میلی لیتر): 3.00 دلار

    • یک فنجان قهوه: 3.25 دلار

    به خاطر داشته باشید که این‌ها متوسط ​​هزینه اقلام هستند و ممکن است بسته به فروشگاه یا برند محصولات متفاوت باشند.

    محل اقامت

    یکی از مزایای زندگی در آدلاید، قیمت ارزان اجاره است. هزینه اجاره در آدلاید می‌تواند به دو عامل اعم از منطقه شهر و انواع امکانات رفاهی بستگی دارد.

    در مرکز شهر آدلاید یعنی گران‌ترین قسمت شهر، می‌توانید هر هفته حدود 250 دلار استرالیا برای یک اجاره مشترک یک خانه یک خوابه هزینه کنید. اگر به تنهایی زندگی می‌کنید، ممکن است هزینه 400 دلار استرالیا در هفته باشد.

    از طرف دیگر، اجاره آپارتمان در حومه شهر می‌تواند حدود 150 تا 300 دلار استرالیا در هفته برای یک آپارتمان مشترک هزینه داشته باشد؛ اما در مورد آب و برق، گاز و اینترنت، هزینه‌ای در حدود 100 دلار استرالیا در هفته خواهید داشت.

    حمل و نقل در آدلاید

    یکی دیگر از مزایای زندگی در آدلاید، حمل و نقل عمومی آن است. کل سرویس حمل و نقل شهری توسط مترو آدلاید اداره می‌شود که شامل تراموا شهری (واگن برقی) و اتوبوس شهری است. کرایه یک طرفه برای هر سفر خدماتی ممکن است بین 3 تا 6 دلار استرالیا هزینه داشته باشد. اگر از کارت مترو (MetroCard) استفاده می‌کنید، کرایه ارزان‌تر نیز خواهد بود.

    اگر بودجه کمی دارید، چندین گزینه حمل و نقل رایگان در آدلاید وجود دارند. این شهر خدمات تراموا و اتوبوس را در مناطق خاص با توقف در چندین جاذبه گردشگری ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از خدمات رایگان دوچرخه سواری در آدلاید به عنوان روشی دوستانه برای گشت و گذار در شهر و ورزش استفاده کنید.

    اوقات فراغت و سرگرمی در آدلاید

    اوقات فراغت و سرگرمی در آدلاید

    نکته آخر اینکه، بدون اختصاص وقت برای فعالیت‌های تفریحی، نمی‌توانید زندگی در آدلاید را کاملاً تجربه کنید. این شهر به دلیل سرگرمی و فعالیت‌های اجتماعی‌اش معروف است. هزینه بلیط سینما حدود 15 دلار استرالیا و ناهار در رستوران محلی حدود 16 دلار استرالیا است. با این وجود، فعالیت‌های رایگان زیادی نیز در این شهر وجود دارند که اغلب شامل سواحل، جشنواره‌های خیابانی و بازدید از گالری‌های هنری است.

    کلام آخر

    آدلاید نه تنها دارای مجموعه‌ای شگفت انگیز از مکان‌های دیدنی است بلکه شهری زنده و پر جنب و جوش است. مهاجرت به استرالیا و آمادن به آدلاید می‌تواند به معنای ساختن آینده با پایه های قدرتمند شهری باشد که یک زندگی ایده‌آل را تضمین می‌کند. بنابراین، اگر قصد مهاجرت به شهر آدلاید را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمائید.

    سوالات متداول معرفی شهر آدلاید در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت