معرفی شهر سیدنی استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مۀ ما نام سیدنی را به دلیل المپیک 2000 شنیده‌ایم و با آن نام این شهر، قاره بزرگ استرالیا را کشف کردیم. شهر سیدنی چیزهای زیادی برای ارائه دارد اما اینکه آیا برای شما مناسب است یا خیر، به سلیقه و نیازهای شخصیتان بستگی دارد. به هر روی، اولین باری که سیدنی را بینید، بدون شک عاشق آن خواهید شد.

    مهاجرت به استرالیا به ویژه سیدنی می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای مهاجران فراهم آورد ولی نیاز است که قبل از عزیمت، اطلاعات خود را در مورد این شهر زیبا بالا برد. به همین دلیل، ما در مقالۀ دیگری از وبلاگ ادب ویزا به معرفی شهر سیدنی می‌پردازیم.

    درباره شهر سیدنی

    سیدنی در ساحل شرقی استرالیا واقع شده است و پایتخت ایالت نیو ساوت ولز است. این شهر در اطراف یکی از بهترین بنادر طبیعی جهان ساخته شده است و دارای بیش از 100 ساحل و پارک‌های متعدد و فضای سبز است. سیدنی بزرگترین شهر استرالیا است و به عنوان میزبان بازی‌های المپیک در سال 2000، احتمالاً شناخته شده‌ترین شهر این کشور است.

    جمعیت و فرهنگ شهر سیدنی

    با حدود 5 میلیون نفر جمعیت، سیدنی پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا است. در سال 1950، جمعیت سیدنی حدود 1.689.935 نفر بود که تا به امروز با رشد جمعیتی 1.33 درصد حرکت کرده است. سیدنی شهری کاملاً چند فرهنگی است، در آن مردم با بیش از 250 زبان صحبت می‌شود و بیش از یک سوم ساکنان آن در خارج از کشور متولد شده‌اند.

    همچنین از نظر چشم انداز بسیار متنوع است، دارای کوه‌ها، تپه‌ها، سواحل، پارک‌های ملی، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و البته شهری پر جنب و جوش است. بومی‌های استرالیایی حداقل 30000 سال در سیدنی زندگی کرده‌اند اما اولین مهاجران انگلیسی در سال 1788 وارد آن شدند و آن را به یک مستعمره تبدیل کردند.

    آب و هوای شهر سیدنی

    آب و هوای شهر سیدنی

    سیدنی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است، به این معنا که زمستان‌ها معتدل بوده اما در شب هوا خنک است و تابستان‌ها با عصرهایی دلپذیر، گرمایی لذت بخش دارد. متوسط​​ حداکثر دما در اوج تابستان 26 درجه و در زمستان 17 درجه است. کمترین دما در شب‌های تابستان 19 درجه و در اواسط زمستان 8 درجه است.

    هرچه به غرب برویم، تفاوت‌های دمای شدیدتر می‌شوند. در سمت آفتابی‌تر، سیدنی به طور متوسط ​​104 روز در سال روشن است؛ وقتی می‌گوییم روشن، منظور یک آسمان آبی کامل است. نگاه اجمالی آفتاب بین ابرهای عبوری در سیدنی بسیار کمتر از انگلستان است و آسمان بیشتر تمایل دارد کاملاً صاف یا کاملاً ابری باشد.

    با این حال، در سیدنی 261 روز غیر آفتابی وجود دارد که ممکن است باران ببارد. سیدنی معمولاً بین 8 تا 12 روز بارانی را در ماه تجربه می‌کند، خیلی بیشتر از آنچه مردم تصور می‌کنند، در این شهر باران می‌بارد. این بدان معناست که سیدنی شهری کاملاً سرسبز است و مانند استرالیای جنوبی خشک نیست.

    با همه این اوصاف، سیدنی تقریباً در یک سوم زمان آفتابی است، یک سوم باران می‌بارد و در این بین هوا در بیشتر موارد ابری خواهد بود. این شرایط بسیار متعادل به نظر می‌رسد اما آیا در سیدنی آب و هوای شدیدتری نیز وجود دارد؟ سیدنی سالانه حدود 20 رعد و برق دارد و می‌تواند بسیار شدید باشد. باران در این شهر گاهی اوقات بسیار شدید است.

    در تابستان حدود ساعت 5:30 صبح هوا روشن شده و حدود 8:30 بعد از ظهر هوا تاریک می‌شود و در زمستان تا ساعت 7 صبح روشن بوده و تا ساعت 5 عصر هوا تاریک خواهد شد. توجه داشته باشید که در استرالیای غربی، سرزمین‌های شمالی و کوئینزلند شاهد تابش آفتاب در طول در روز نیستیم. از این حیث، سیدنی می‌تواند شهری بسیار ایده آل باشد.

    سبک زندگی در سیدنی

    سبک زندگی در سیدنی

    در حالی که ملبورن به خنک بودن و فرهنگ زیبا شهرت دارد، کافه ها در این شهر حرف او را می‌زنند. اگر از انگلستان به سیدنی بروید قطعاً تأکید بسیار بیشتری بر فرهنگ قهوه خوری مشاهده خواهید کرد. به ویژه تعداد کافه‌های مستقل و هنری در مقایسه با زنجیره‌های بزرگی مانند استارباکس که در خیابان‌های بلند انگلستان تسلط دارند، بسیار بیشتر است.حتی در صنعتی‌ترین مناطق سیدنی نیز کافه‌های جالب توجهی وجود دارند.

    سیدنی همچنین دارای بسیاری از گالری‌های هنری، موزه‌ها، تئاترها و مناطق تاریخی برای بازدید هستند و جشنواره‌هایی برای لذت بردن در تمام طول سال در این شهر برگزار می‌شوند. همچنین بازارهای آخر هفته، موسیقی زنده و مراکز خرید بسیار زیادی هم در سیدنی وجود دارند.

    تجربه یک روز ماندن در ساحل با وجود آب و هوای نیمه گرمسیری و خط ساحلی گسترده، بسیار لذت بخش خواهد بود. برخی از پارک‌های ملی تجربه کمپینگ و پیاده روی در سیدنی را به فعالیتی سرگرم کننده تبدیل کرده است. ورزش‌های آبی مانند موج سواری کیت در این شهر معمول هستند و به طور کلی سیدنی مکانی عالی سرگرمی و حفظ تناسب اندام است.

    هزینه زندگی در سیدنی

    هزینه زندگی در سیدنی

    هزینه‌های زندگی در استرالیا نسبتاً گران است و افرادی که به این شهر مهاجرت می‌کنند نباید انتظار داشته باشند که پول زیادی پس انداز کنند. بیشتر هزینه‌های ماهانه شما به مسکن می‌رود! این امر خصوصاً در مورد مهاجران ساکن در پایتخت سیدنی بسیار صدق می‌کند. هزینه‌های روزانه مانند مواد غذایی و یا غذا خوردن در بیرون از خانه نیز مبلغ خرج و مخارج ماهانه را افزایش می‌دهد.

    به طور کلی ، متوسط هزینه زندگی برای یک مهاجر در سیدنی، حدود 1440 دلار استرالیا در ماه است، بدون احتساب اجاره خانه! یک خانواده چهار نفره می‌توانند انتظار داشته باشند که تقریباً در حدود 5220 دلار استرالیا در ماه هزینه داشته باشند.

    خدمات شهری در سیدنی مانند برق، گاز، آب و اینترنت نسبتاً زیاد است. در ماه های گرم به دلیل نیاز به تهویه هوا، صورتحساب‌های برق بالا می‌رود. هزینه‌های خدمات برای یک نفر در یک آپارتمان معمولاً کمتر از 220 دلار استرالیا در ماه است. دو نفر که در یک آپارتمان دو خوابه زندگی می‌کنند باید حدود 360 دلار استرالیا بپردازند.

    قبل از مهاجرت بهتر است از قیمت اجاره ملک در سیدنی مطلع شوید. قیمت‌ها اغلب نوسان دارند و ممکن است به نظر برسد که زندگی در حومه شهر مقرون به صرفه‌تر از زندگی در مرکز شهر باشد. تخمین اجاره خانه طبق دو مورد زیر است:

    • اجاره برای یک نفر 2،650 دلار استرالیا

    • اجاره برای یک خانواده چهار نفره 4،800 دلار استرالیا

    درمان در سیدنی

    هزینه درمان در سیدنی

    استرالیا دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی است که از طریق حقوق مودیان تأمین می‌شود. هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی برای شهروندان و ساکنان دائمی سیدنی رایگان یا یارانه‌ای است. اگر فرد به بیمه خصوصی نیاز دارد، هزینه پوشش بسته به نوع بیمه متفاوت خواهد بود. در زیر نگاهی داریم به هزینه سه برنامه استاندارد بهداشت ماهانه در سیدنی:

    • پایه: 200 دلار استرالیا

    • متوسط: 300 دلار استرالیا

    • بالا: 300 دلار استرالیا

    حمل و نقل عمومی در سیدنی

    سیدنی دارای یک شبکه حمل و نقل بزرگ از قطارها، اتوبوس‌ها و کشتی‌ها است و مسافران با یک کارت اوپال هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند. قیمت‌ها نسبتاً مناسب هستند. یک سفر 3 تا 8 کیلومتری با اتوبوس، 3.50 دلار استرالیا یا برای مسافت طولانی‌تر 4.50 دلار استرالیا هزینه برمی‌دارد. سفر با قطار برای چند ایستگاه اضافی در مرکز شهر پس از اتوبوس سواری، فقط حدود 0.30 دلار استرالیا اضافه می‌شود. همچنین کرایه‌ها به 60 دلار استرالیا در هفته محدود شده‌اند و یکشنبه‌ها حمل و نقل نامحدود با قیمت 2.80 دلار استرالیا وجود دارد.

    یکی از جنبه‌های بد حمل و نقل عمومی در سیدنی، پراکنده بودن خط قطار در مقایسه با وسعت عظیم شهر است. سفرها اغلب به ترکیبی از قطارها و اتوبوس‌ها احتیاج دارند که بسیار کند هستند. سفر با کشتی‌ها گران‌تر است اما با چند منظره بسیار زیبا این هزینه جبران می‌شود.

    همانطور که می‌توان تصور کرد، جاده‌های سیدنی بسیار شلوغ هستند و سفرها معمولاً بیش از حد انتظار طول می‌کشند. چراغ راهنمایی نیز زیاد هستند، بنابراین زمان زیادی را صرف انتظار برای چراغ قرمز شود. هنگامی که از شهر خارج شدید، پارکینگ به طور کلی در مناطق مسکونی رایگان است و در مراکز خرید نیز به مدت سه ساعت رایگان می‌باشد.

    کار در سیدنی

    کار در سیدنی

    بسیاری از افراد ساکن سیدنی، برای تأمین هزینه اجاره به طور تمام وقت کار می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید کاری پیدا کنید، باید زودتر آماده شوید. فرصت‌های شغلی در زمینه نشر، حقوق، امور مالی، فنآوری اطلاعات و مهندسی، تجارت، ساخت و ساز و موارد دیگر به فور وجود دارند.

    اگر برای جستجوی کار به عنوان یک نیروی ماهر ماهر به استرالیا نقل مکان می‌کنید، خوب است بررسی کنید که آیا مدارک لازم برای کار در رشته خود را در استرالیا دارید یا خیر! در هر صورت، وضعیت اقتصادی و شغلی در سیدنی بسیار خوب است و مهاجران مشکلی بابت کار در این شهر نخواهند داشت.

    آیا سیدنی امن است؟

    مانند اکثر شهرها، سیدنی عاری از جرم نیست اما مکانی کاملاً امن است. در قانون آمده است که هیچ کس مجاز به داشتن اسلحه (اسلحه گرم یا سرد) نیست. یکی از بزرگ‌ترین دلایل خشونت در سیدنی، مشروبات الکلی است اما دولت چند سال پیش مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را برای نیو ساوت ولز اعمال کرد و خشونت‌های ناشی از الکل در خیابان‌ها به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته است. در هر صورت، برای رشد و پرورش فرزندان در محیطی امن، سیدنی فوق العاده است.

    کلام آخر

    برخلاف بسیاری از شهرهای دیگر، سازگاری با زندگی در سیدنی بسیار آسان است. گرچه هوا ممکن است در بسیاری روزهای سال سرد باشد اما گرمای شهر باعث می‌شود هر لحظه بودن در سیدنی را لذت بخش کند. به طور کلی، هزینه زندگی در سیدنی به طور قابل توجهی کمتر از لس آنجلس، شهر نیویورک، پاریس یا لندن است. به طور کلی، زندگی به عنوان یک مهاجر در سیدنی بسیار ساده و ارزشمند است. این شهر یک سبک زندگی راحتی و ارزشمند را فراهم می‌کند.

    اگر قصد مهاجرت به شهر سیدنی را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمائید.

    سوالات متداول معرفی شهر سیدنی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-04-14

    آمریکا یا استرالیا

    2022-04-16

    تحصیل به طور میانگین از هزینه و اعتبار نظام آموزشی استرالیا پیشنهاد میشه، برای کار و زندگی هم خودتون کاملا باید از همه جوانب، خواسته‌ها و سلایقتون تحقیق کنین ببینید گزینه بهتر کدوم خواهد بود براتون

    مشاوره رایگان مهاجرت