معرفی شهر هوبارت استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر شما هم رویای مهاجرت به استرالیا را دارید و در این راستا به جست و جو و کسب اطلاعات پرداخته باشید، حتما نام شهر هوبارت را به عنوان یکی از برترین شهر‌های استرالیا برای زندگی و مهاجرت از لحاظ کیفیت زندگی شنیده‌اید. هوبارت شهری بندری که مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت جزیره‌ایی تاسمانیا می‌باشد که تقریبا نیمی از جمعیت این ایالت را در خود جای داده است و مرکز اداری و تجاری ایالت تاسمانیا است. هوبارت کم‌‌جمعیت‌ترین و جنوبی‌ترین مرکز ایالتی پس از شهر داروین و با قدمت‌ترین مرکز ایالتی بعد از شهر سیدنی در استرالیا بوده و دارای دومین بندر عمیق طبیعی در جهان می‌باشد. بخش قابل توجهی از مرز شهر هوبارت، ساحلی و رو به اقیانوس است و در کل شهری با آب و هوایی معتدل دریایی است. کلانشهر آن با نام Greater Hobart برای تفکیک با خود شهر هوبارت شناخته می‌شود. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید تا به طور کامل در مورد این شهر زیبا صحبت کنیم.

    تاریخچه شهر هوبارت

    قدمت ورود انسان‌ها به این جزیره احتمالا به 35000 سال پیش برمی‌گردد. این شهر در سال 1804 به عنوان یکی از تبعیدگاه‌های انگلیس بنا گردید که در اوایل با نام شهرک هوبارت یا هوبارتون شناخته می‌شد. نام این شهر از لرد هوبارت، وزیر خارجه انگلیس در امور مربوط به جنگ و مستعمرات در این مکان اقتباس گردیده است. این شهر نه فقط به دلیل استفاده به عنوان اهداف تبعیدی، بلکه بعدها به دلیل داشتن موقعیت عالی برای کشاورزی و ذخایر طبیعی، معادن، بنادر و موقعیت عالی برای ترانزیت کالا، مورد استفاده قرار گرفت. شهر هوبارت دومین مرکز ایالت از نظر قدمت بعد از شهر سیدنی در استرالیا است. از سال 1850 میلادی، انتقال تبعیدی‌ها به این شهر متوقف گردید و پس از آن هوبارت شاهد یک رشد چشمگیر در اقتصاد و صنعت داشت و این رشد اقتصادی در اوایل قرن بیستم بیشتر در زمینه کشاورزی و معدن درخشید. این شهر با نام سابق هوبارتون در سال 1842 بطور رسمی به عنوان شهر تلقی گردیده و نام آن هوبارت گردید.

    موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

    شهر هوبارت واقع در جنوب شرقی جزیره تاسمانیا که خود این ایالت نیز در جنوب شرقی استرالیا واقع است، در مصب رودخانه مشهور "درونت" قرار دارد که تا دو سر این رودخانه طول دارد. هوبارت 1357 کیلومتر مربع وسعت دارد و به دلیل مجاورت بخش قابل توجهی از مرزهای این شهر با اقیانوس، به سواحل مشهور و توریستی بسیاری از جمله ساحل مصب رود درونت، سندی بی، کورنلین بی، نانگرو، کینگزتون، بلریو، هورا و... دسترسی دارد. شهر هوبارت دارای آب و هوای معتدل دریایی می‌باشد و دمای آن معمولا بین 8.4 تا 17 درجه سانتی‌گراد در طول سال نوسان دارد. دمای 41 درجه بالاترین و دمای -2.8 درجه کمترین دمای ثبت شده در شهر هوبارت می‌باشد و این شهر میزان بارندگی 613.4 میلی‌متر در سال را دارد. البته با وجود هوای معتدل، زمستان‌های این شهر سرد و گاهی حتی به دمای زیر صفر هم ممکن است برسد اما در کل هم زمستان و هم تابستان معتدل‌تری نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر استرالیا بخصوص سیدنی را دارد. در طول سال، بطور میانگین هوبارت 41 روز هوای صاف دارد و میزان روشنایی روز در هوبارت نسبت به خیلی دیگر از شهرها با میانگین روزانه 5.9 ساعت بسیار کم است اما در تابستان این قضیه برعکس است و ساعات روشنایی روز به بیش از 15 ساعت هم می‌رسد که در بین شهرهای استرالیا بیشترین میزان می‌باشد.

    جمعیت و بافت فرهنگی

    کلانشهر هوبارت طبق آخرین برآورد، 222356 نفر بوده که بیش از 40 درصد از جمعیت ایالت تاسمانیا را شامل می‌گردد و بخش مرکزی شهر 50439 نفر جمعیت را در خود جای داده است. هوبارت از جمله شاخص‌ترین شهرهای استرالیا از این منظر که اکثر جمعیت آن متولد خود استرالیا هستند به حساب می‌آید و تنها 20 درصد از جمعیت این شهر در کشورهای دیگر متولد شده‌اند. جمعیت کشورهای انگلیس، چین، نیوزلند، اسکاتلند، هند و آلمان بترتیب بقیه جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند و 3.8 درصد از جمعیت این شهر به عنوان بومی‌های استرالیا شناسایی شده‌اند. مذهب مردم این شهر طبق نظرسنجی از مردم، 52.1 درصد مسیحی و 39.9 درصد بی‌دین اعلام کرده و 9.3 درصد هم پاسخی ندادند. بیشترین قشر شاغل هوبارت، مربوط به اشتغال به عنوان متخصصین می‌باشد (22.9 درصد) و بعد آن کارمندان اداری (14.7 درصد)، تکنسین‌ها و کارگران ماهر (13.3 درصد)، کارکنان خدمات اجتماعی و کمک‌رسانی به جامعه (12.8 درصد) و مدیران (11.3 درصد) را تشکیل می‌دهد.

    اقتصاد

    اقتصاد اصلی این شهر را صنایع مربوط به کشتی و کشتی‌سازی تشکیل می‌دهد. هوبارت بندر اصلی برای فعالیت‌های قطبی برای استرالیا و فرانسه به حساب می‌آید. بندر این شهر سالیانه بیش از 2000 تن بارگیری می‌کند. از طرفی صنعت توریسم و گردشگری به ویژه گردشگری با کشتی کروز اطراف شهر در هوبارت بسیار رونق دارد. تنها در فاصله بین سال 2011 تا 2012 تعداد 1.19 میلیون و در سال 2016 نزدیک به 2 میلیون نفر توریست از این شهر بازدید کرده‌اند. هوبارت یکی از مراکز ایالتی صنعتی و پیشرفته در استرالیا به حساب می‌آید و همچنین صنعت کشاورزی و مواد غذایی هم در هوبارت پر رونق است.

    کیفیت زندگی و هزینه‌ها

    هوبارت همواره جزء 10 شهر برتر استرالیا برای زندگی معرفی می‌گردد. کیفیت و سطح رفاه زندگی اهالی این شهر، هزینه‌ها، فرصت‌ها شغلی، تحصیلی و .... این شهر را به یکی از گزینه‌های عالی برای اسکان تبدیل کرده است.

    شما می‌توانید در یک شهر مدرن زندگی کنید و اما از طرفی با هزینه‌های کمتر مانند یک شهر معمولی زندگی کنید. بطور کلی در چند مورد، رفاه و کیفیت خوب زندگی را خلاصه می‌کنیم:

    • امنیت هوبارت بسیار بالا است.

    • بعنوان یک شهر مدرن و پیشرفته، بسیار مقرون به صرفه از بابت هزینه‌ها بخصوص خانه و املاک است.

    • طبیعت و آب و هوای این شهر در استرالیا و در دنیا کم نظیر است.

    • هوبارت فرهنگ و هنر بسیار غنی و قدیمی دارد.

    • در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU) ، دانشگاه تاسمانیا واقع در هوبارت جزء 2 درصد دانشگاه‌های برتر جهان است.

    • کار کردن در شغلی نیمه وقت در حین تحصیل در این شهر نسبت به خیلی از شهرها متناسب‌تر است.

    • هوبارت آرامبخش، روحیه دهنده و کاملا بدور از هیاهو است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعطیلات و بازپروری روح و روان است.

    • در این شهر با فرهنگ اصیل استرالیایی بیشتر سر و کار خواهید داشت و با آن وفق پیدا خواهید کرد.

    تحصیل در هوبارت

    وجود دانشگاه تاسمانیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این شهر، وجود تناسب و استانداردهای خوب زندگی و هزینه‌های تحصیلی بویژه برای دانشجویان بین‌المللی، شهر هوبارت را مانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور استرالیا برای مهاجرت تحصیلی تبدیل به یک گزینه بسیار عالی نموده است و هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن خیلی بصرفه‌تر از دیگر شهرهای استرالیا که دانشگاه‌های برتر را در خود جای داده‌اند می‌باشد. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا شاید کمی نسبت به دیگر کشورهایی که مقاصد مهاجرت تحصیلی هستند گران‌تر باشد اما دانشگاه تاسمانیا و هزینه‌های زندگی در شهر هوبارت، دانشجویان؛ به ویژه دانشجویان بین‌المللی را کمتر با چالش مالی رو به رو می‌نماید.

    برخی از جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های شهر

    کوهستان ولینگتون / کُنای: از بالای این کوه زیبا، به کل شهر خیره‌کننده هوبارت دید خواهید داشت.

    محله و بازار سالامانکا: ساخت این مکان به سال‌های 1835 تا 1860 برمی‌گردد و دارای معماری‌های کلاسیک خیره‌کننده و بازار خرید می‌باشد.

    بنای پورت آرتور: در کنار پارک ملی تاسمان، بنای یادآور دوران بی‌رحم تبعیدگاه‌های عصر استعمار بنام پورت آرتور را می‌توانید مشاهده کنید که بسیار زیبا و خیره کننده است و ساختار معماری کلاسیک به خوبی در آن مشهود است.

    موزه هنر قدیم و جدید: که به اختصار به آن MONA (Museum of Old and New Art) می‌گویند که در سال 2011 تاسیس شده و همانطور که از نام آن هم مشخص است؛ در این موزه تلفیقی از آثار و هنر قدیم و جدید را خواهید یافت.

    باغ سلطنتی گیاه‌شناسی تاسمانیا: این پارک توریستی که حاصل زحمات در زمینه گل و گیاه کاری از سال 1818 است، یکی از زیباترین مناطق توریست‌خیز رایگان در هوبارت می‌باشد.

    ندامتگاه محکومین هوبارت: شما می‌توانید از این بنای ساخته شده در سال 1831 بازدید نموده و در تور آموزشی راجع به دادگاه، سلول‌های زندان، اعدام و ... شرکت نمایید.

    موزه و گالری هنر تاسمانیا: قدمت آن به سال 1808 برمی‌گردد و دارای ترکیبی از هنرهای مدرن و کلاسیک بعلاوه موارد سرگرمی برای کودکان می‌باشد.

    پل تاسمان: پل تاسمان ، یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی هوبارت است که بر رودخانه درونت به صورت قوس دار و بر روی اسکله‌های متعددی قرار دارد. این پل قلمروی کوئینز را با حومه مونتاگو پیوند می‌دهد.

    سوالات متداول معرفی شهر هوبارت استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ