معرفی 10 کالج برتر کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    همه ما می‌دانیم که کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی با کیفیت تحصیلی بالا و شهریه مقرون به صرفه است. تا قبل از همه گیری ویروس کووید-19، این کشور تقریبا 70 هزار دانشجوی بین المللی داشت که در همه مقاطع مختلف تحصیل می‌کردند. اما بعد از گذر از همه گیری، کانادا باز هم میزبان بیشترین جمعیت مهاجران در سطح جهان است.

    بیشتر مهاجران از طریق تحصیل به این کشور نقل مکان می‌کنند زیرا تحصیل در کانادا بهترین راه برای دریافت اقامت دائم است. اما چطور می‌توان در یک کالج معتبر در کانادا تحصیل کرد؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا تفاوت کالج با دانشگاه را توضیح می‌دهیم و سپس 10 کالج برتر کانادا را معرفی می‌کنیم.

    تفاوت بین دانشگاه و کالج در کانادا

    تفاوت بین دانشگاه و کالج در کانادا

    دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کانادا موسسات مختلفی هستند و برنامه‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. اگر قصد تحصیل در کالج‌های کانادا را دارید، ابتدا باید تفاوت‌های این موسسات و دانشگاه‌ها را بدانید. کلمات «دانشگاه» و «کالج» در کشورهای مختلف انگلیسی زبان معانی متفاوتی دارند. کالج‌ها در کانادا بر آموزش شغلی و تجارت در کانادا تمرکز دارند اما دانشگاه‌ها بیشتر بر برنامه‌های آکادمیک و حرفه‌ای متمرکز هستند. اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به این دو موضوع بیندازیم.

    کالج چیست؟

    کالج‌های کاربردی و فناوری دارای برنامه‌های دیپلم (Diploma) و گواهینامه (Certificate) تمام وقت و نیمه وقت هستند. بسیاری از این موسسات نیز مدرک لیسانس را در زمینه‌های کاربردی ارائه می‌دهند. کالج‌ها بیشتر از دانشگاه‌ها شغل محور هستند. این بدان معناست که کالج‌ها آموزش عملی ارائه می‌دهند. به طور کلی، برنامه گواهینامه یک ساله یا کمتر است و دیپلم 2 یا 3 سال طول می‌کشد. کالج‌ها آموزش‌های پیش از تجارت و کارآموزی، آموزش زبان و ارتقای مهارت‌ها را نیز ارائه می‌دهند.

    دانشگاه چیست؟

    دانشگاه‌ها مؤسساتی هستند که می‌توانند مدرک اعطاء کنند. همه دانشگاه‌ها دارای مدرک کارشناسی هستند و بسیاری از آنها برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و دکترای دارند. اکثر دانشگاه‌های کانادا مستقل هستند. اگرچه آنها از دولت بودجه دریافت می‌کنند اما هر مؤسسه خودگردان است و برنامه‌ها، پذیرش و هیئت علمی مخصوص خود را دارد. در صورت تحصیل تمام وقت، دوره‌های کارشناسی معمولاً 3 تا 4 سال طول می‌کشند. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، مدرک «Honors Degree» مورد نیاز است.

    10 کالج برتر در کانادا

    10 کالج برتر در کانادا

    همانطور که توضیح دادیم، کالج‌ها بر آموزش شغلی و تجارت در کانادا تمرکز می‌کنند. کالج‌هایی که هنرهای کاربردی و فناوری را ارائه می‌دهند، دارای برنامه‌های دیپلم و گواهینامه تمام وقت و پاره وقت هستند. هر دانشجو استانداردهای متفاوتی برای انتخاب کالج مورد نظر خود دارد که این استانداردها معمولاً شامل محل کالج، رتبه، دوره تحصیلی و هزینه‌هاست.

    یکی از عوامل رایجی که بر تصمیم متقاضیان تأثیر می‌گذارند، شهریه است. بسیاری از کالج‌های ارزان قیمت در کانادا وجود دارند که دانشجویان می‌توانند به آنها درخواست دهند. این کالج‌ها برای دانشجویان بین المللی که تمامی شرایط را دارند و آماده ادامه تحصیل در کانادا هستند، به راحتی قابل پذیرش هستند. با این حال، در ادامه به 10 کالج برتر کانادا اشاره می‌کنیم:

    1- کالج سلکرک (Selkirk College)

    کالج سلکرک در بریتیش کلمبیا قرار دارد. این موسسه در سال 1966 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به یک موسسه مهم تبدیل شده است. این کالج گواهی، دیپلم و مدرک کاردانی را در برنامه‌های مختلف به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. برنامه‌های این موسسه فراتر از فعالیت‌های آکادمیک است، کالج سلکرک بر سلامت روان و آمادگی جسمانی دانشجویان تاثیر عمیق می‌گذارد.

    2- کالج کانستوگا

    این کالج بسیار معتبر و محبوب، همانند دیگر کالج‌های محبوب کانادایی در استان انتاریو قرار دارد و واقع در شهر بسیار محبوب، امن و آرمش بخش کیچنر در این استان قرار دارد. سال تاسیس این کالج به 1967 میلادی باز می‌گردد و کالج کانستوگا به طور تقریبی در مجموع داری 11 هزار نفر دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت در دل خود می‌باشد.

    3- کالج لویالیست (Loyalist College)

    کالج لویالیست در انتاریو واقع شده است. این موسسه در سال 1969 شروع به کار کرد و به عنوان یکی از کالج‌های برتر کانادا رتبه بندی شده است. بهترین برنامه‌های تحصیلی این موسسه مربوط به هنر کاربردی و فناوری است. کارکنان خوش برخورد و مسئولیت پذیر این کالج یک سیستم پشتیبانی خوب برای دانشجویان فراهم می‌کنند و تجربه یادگیری آسان را تسهیل می‌بخشند.

    4- کالج لمبتون (Lambton College)

    4- کالج لمبتون (Lambton College)

    این کالج که در سال 1969 و در انتاریو تأسیس شد. لمبتون در رتبه اول کالج‌های تحقیقاتی کانادا قرار دارد. هنرهای کاربردی، مدیریت کسب و کار، مراقبت‌های بهداشتی و غیره از محبوب‌ترین رشته‌های این کالج هستند. حدود 3500 دانشجو از بیش از 26 کشور به صورت تمام وقت در این موسسه ثبت نام می‌کنند. همچنین در این موسسه تا 7600 دلار به متقاضیان کمک مالی می‌شود و این کالج از جمله گزینه‌های خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌باشد.

    5- کالج داگلاس

    این کالج بسیار معتبر و محبوب، بر خلاف اکثر دیگر کالج‌های محبوب کانادایی که در استان انتاریو قرار دارند، در استان بریتیش کلمبیا واقع بوده و دارای 2 پردیس در شهرهای کوکتیلام و نیو وست مینستر می‌باشد. سال تاسیس این کالج به 1970 میلادی باز می‌گردد و کالج داگلاس به طور تقریبی در مجموع داری 25 هزار نفر دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت در دل دو پردیس خود در 2 شهر مذکور می‌باشد.

    6- کالج هامبر

    این کالج بسیار نامی، شناخته شده و دارای اعتبار فراوان همانند دیگر کالج‌های محبوب کانادایی در استان انتاریو و در دل شهر رویایی تورنتو قرار دارد. سال تاسیس این کالج به 1967 میلادی باز می‌گردد و کالج هامبر به طور تقریبی در مجموع داری 27 هزار نفر دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت در خود می‌باشد. همچنین این کالج از نظر بزرگی و جمعیتی نیز دارای شهرت خاص خود می‌باشد.

    7- کالج سنتنیال (Centennial College)

    7- کالج سنتنیال (Centennial College)

    کالج سنتنیال در تورنتو واقع شده است و اولین کالج محلی در انتاریو است. این کالج درهای خود را در سال 1966 باز کرد. سنتنیال مؤسسه‌ای است که به دلیل چند فرهنگی بودنش شناخته می‌شود. کالج سنتنیال در پنج پردیس و در حوزه‌های تجارت، هنر، هوانوردی، گردشگری، مهندسی و غیره به دانشجویان خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در برنامه‌های تحصیلی تمام وقت، نیمه وقت یا مجازی ثبت نام کنید.

    8- کالج جورج براون (George Brown College)

    این کالج در تورنتو واقع شده است و برنامه‌های آموزشی تمام وقت، نیمه وقت و مداوم را ارائه می‌دهد. همچنین کالج جورج براون به شما این امکان را می‌دهد تا کلاس‌های درسی خود را با یک شغل پاره وقت ترکیب کنید. این کالج با شرکت‌ها و سازمان‌هایی مختلف جهت آموزش‌های در مسیر اشتغال همکاری می‌کند. پس مدیران کالج جورج براون اطمینان دارند که آموزش در این موسسه نیازهای صنعت را به خوبی برآورده می‌کند.

    9- کالج سنکا (Seneca College)

    9- کالج سنکا (Seneca College)

    این مؤسسه از زمان افتتاحش در سال 1967 میزبان هزاران دانشجو از سراسر جهان بود. کالج سنکا فرصت‌های یادگیری غنی را ترویج می‌کند، این دانشگاه برای دوره کوآپ (CO-OP) خود مشهور است. کالج سنکا رشته‌هایی را در زمینه‌های مختلف تحصیلی اعم از مهندسی، تجارت، بهداشت، علم، هنر و غیره ارائه می‌دهد. در این کالج دانشجویان خود را برای آینده حرفه ای موفق آماده می‌کنند. در این کالج انواع خدمات از جمله خوابگاه و فعالیت‌های فوق برنامه به دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود.

    10- کالج موهاک (Mohawk College)

    این کالج در سال 1967 تاسیس شد و امروزه یکی از بهترین موسسات تحقیقات کاربردی کشور است. کالج موهاک فضاهای مشترکی را برای دانشجویان فراهم می‌کند که تا آنها بتوانند در رشته‌های تجارت، فناوری، سلامت، خدمات اجتماعی و غیره تحصیل کنند. از سوی دیگر، کالج موهاک کاملا آماده پذیرش دانشجویان بین المللی است. این کالج دارای پشتیبانی تحصیلی، بیمه درمانی، جایگزین‌های اقامتی، بورسیه و غیره است.

    چرا دانشجویان تحصیل در کالج را ترجیح می‌دهند؟

    چرا دانشجویان تحصیل در کالج را ترجیح می‌دهند؟

    کالج‌ها در کانادا از نظر رضایت دانشجویان، فناوری و کیفیت برنامه‌های آموزشی در بالاترین جایگاه‌ها قرار دارند. همه آنها منابعی برای حمایت از ادغام دانشجویان بین المللی و امکانات برای ترکیب آموزش با تجربه کار حرفه‌ای و گزینه‌های جایگزین برای تمدید اقامت خود در کانادا با مشاغل کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند.

    اگرچه رشته‌های تحصیلی بین هر کالج با دیگری متفاوت است اما رشته‌ها در بیشتر کالج‌ها گسترده و شامل حوزه های مختلف می‌شوند. با این حال، رشته‌های علوم و فناوری و همچنین ادبیات و علوم اجتماعی یا حتی هنر را می‌توانید در همه این موسسات پیدا کنید.

    بنابراین اگر به حرفه خاصی علاقه دارید، این امکان را دارید تا یک دوره تحصیلی متناسب با آن را در بهترین کالج های کانادا پیدا کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این کالج‌ها به فکر رفاه دانشجویان خود هستند و ابزارهای مختلفی را برای مشاوره و راهنمایی آنها ارائه می‌دهند. این رویکرد به شما امکان می‌دهد از نظر شغلی پیشرفت کنید و در عین حال به گسترش دانش آکادمیک خود بیفزایید.

    کلام آخر

    هر ساله بسیاری از دانشجویان به دنبال استفاده از مزایای حاصل از تجربه تحصیل در خارج از کشور هستند. کانادا که به دلیل سیستم آموزشی باکیفیت و محیط امن و دوستانه خود مشهور است، مکان فوق العاده‌ای برای تحصیل محسوب می‌شود. اما شناخت بهترین کالج‌ها اولین گام برای تصمیم گیری صحیح است.

    پس چه قصد شما این باشد که مهاجرت به کانادا کرده و در کشور کانادا کار کنید یا به کشور خود بازگردید، کالج های مختلف در کانادا وجود دارند که به شما تحصیلات آکادمیک را به همراه مهارت‌های شغلی آموزش می‌دهند. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید با تیم مشاوره گروه ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی 10 کالج برتر کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ