رزرو وقت سفارت  | تعیین وقت سفارت
  • نویسنده: محمدمهدی مقیسه
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت، مرحله دریافت ویزا است. در واقع تمامی اقدامات انجام شده برای پذیرش تحصیلی و یا کاری، زمانی معنا پیدا می‌کند که سفارت کشور مقصد، ویزای مورد نظر را صادر کند. دریافت وقت سفارت اولین قدم در فرایند دریافت ویزا بوده که در هر کشور رویه‌ها و قواعد خاص خود را دارد. آشنایی با رویه‌های هر کشور به شما کمک می‌کند تا شرایط خود را با آن وفق داده و مدارک مورد نیازتان را پیش از مراجعه به سفارت آماده کنید. شاید مهم‌ترین نکته در این زمینه را بتوان زمان دانست، زیرا هر سفارتی به اقتضای شرایط خود بازه زمانی متفاوتی را برای تعیین وقت سفارت در نظر می‌گیرد. پس برای زمانبندی دقیق فرآیند اخذ ویزای خود بهتر است ابتدا با قوانین و رویه‎‌های سفارت هر کشور آشنا شوید.

    دریافت وقت سفارت کشور کانادا

    از آنجایی که کشور کانادا در داخل ایران کنسولگری فعالی ندارد، متقاضیان باید به دفاتر VFS و یا VAC کشورهای همسایه همچون ترکیه و یا دبی مراجعه کنند. برای درخواست ویزای کشور کانادا می‌توان به صورت آنلاین و حضوری اقدام کرد، اگرچه برای مراحل بیومتریک باید حتما حداکثر تا یک ماه پس از درخواست آنلاین، به صورت حضوری به دفاتر کارگزاری خارج ایران مراجعه کرد.

    آدرس دفتر VAC استانبول

    Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

    آدرس دفتر VAC دبی

    Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Union National bank Mina Road, Abu Dhabi

    دریافت وقت سفارت کشور استرالیا

    برای دریافت ویزای استرالیا باید حداقل از 6 ماه قبل برای تعیین وقت ملاقات اقدام کنید زیرا تقاضای ویزای استرالیا بسیار بالاست. در روز تعیین شده شما به مدارک لازم را تحویل داده، هزینه مورد نیاز را پرداخت می‌کنید، به انجام مصاحبه و بیومتریک بپردازند. متقاضیان باید از طریق آنلاین برای دریافت وقت ملاقات اقدام کرده و سپس می‌توانند برای حضور در سفارت و یا شرکت کارگزاری VFS Global درخواست دهند. مدت زمان بررسی پرونده برای ویزای این کشور یک ماه است.

    آدرس سفارت استرالیا: خیابان ولیعصر، خیابان شهید سرلشکر فلاحی، خیابان بهار، خیابان یکتا، پلاک 11

    آدرس دفتر VFS: خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم مرکز خرید هروی سنتر

    تحصیل در استرالیا | مهاجرت کاری به استرالیا | مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا

    دریافت وقت سفارت کشور آمریکا

    همانند کانادا، از آنجا که آمریکا در ایران سفارت و کنسولگری فعال ندارد، متقاضیان باید انجام امور مربوط به ویزای آمریکا را در سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه انجام دهند که در این راستا 3 گزینه امارات متحده عربی (دارای سفارت در ابوظبی و دبی)، ترکیه (دارای سفارت در آنکارا و استانبول) و یا ارمنستان (دارای سفارت در ایروان) به دلیل سهولت رفت و آمد، کمتر بودن هزینه سفر و از همه مهمتر عدم وجود مشکل ویزا برای ورود به کشورهای مذکور، گزینه‌های بهتر و ارجح هستند. همچنین به دلیل ذکر شده رزرو وقت سفارت آمریکا از ایران فقط بصورت آنلاین انجام شده که پس از اخذ و تعیین وقت سفارت، باید به یکی از کشورهای مذکور برای انجام مابقی امور مراجعه کرد. توجه نمایید در حالی که کلیه وقت‌های سفارت آمریکا برای ماه‌های متوالی بعدی پر هستند، ادب ویزا خدمات رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا (وقت سفارت آمریکا فوری) را ارائه می‌دهد و با این خدمات، با پرداخت مبلغی، می‌توانید از بین وقت‌های پر شده، اولین وقت کنسلی را در تاریخ مد نظرتان دریافت کنید.

    تحصیل در آمریکا | مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا

    دریافت وقت سفارت کشور آلمان

    کارگزار اصلی سفارت آلمان ویزا متریک است که برای دریافت ویزای آلمان باید از طریق آن اقدام کرد. متقاضیان از طریق وبسایت این موسسه ابتدا باید وقت مصاحبه بگیرند. بهترین بازه زمانی برای تعیین وقت مصاحبه، 180 روز قبل از زمان سفر به آلمان است. بدین منظور ابتدا به ازای هر فرد باید 190 هزار تومان پرداخت شده تا امکان رزرو وقت فعال گردد. این مبلغ در روز مصاحبه به افراد عودت داده شده و هزینه ویزا اخذ می‌گردد. لازم به ذکر است که برای دریافت وقت مصاحبه ویزای دانشجویی آلمان حداقل یکسال باید منتظر بمانید.

    آدرس کارگزاری ویزا متریک در تهران: خیابان شهید بهشتی ( عباس آباد )، خیابان وزرا، نبش خیابان ۲۱، ساختمان شیراز، طبقه اول، پلاک ۱۳۷

    دریافت وقت سفارت کشور اتریش

    برای دریافت وقت سفارت اتریش باید از کارگزاری آن یعنی VFS global اقدام کرد. متقاضیان انواع ویزای کوتاه مدت و مدت مدت اتریش باید ابتدا از طریق مراجعه به سایت vfs و پر کردن فرم مورد نظر، برای تعیین وقت مصاحبه اقدام کنند. از آنجایی که این کشور در حوزه کشورهای شینگن محسوب می‌شود، متقاضیان باید از شرایط دریافت ویزای شینگن برخوردار باشند. توجه داشته باشید که به ازای هر فرد باید وقت ملاقاتی جداگانه دریافت شود؛ یعنی برای یک خانواده 5 نفره باید پنج وقت ملاقات درخواست گردد. بازه زمانی مناسب برای تعیین وقت سفارت اتریش بین 90 روز تا 4 ماه پیش از زمان سفر به این کشور است.

    هزینه درخواست ویزا باید به صورت نقدی و در محل درخواست ویزا پرداخت شود. لازم به ذکر است که افرادی که دارای دعوتنامه رسمی هستند، با ارسال شماره EVE خود شانس بهتری برای اخذ ویزا دارند.

    آدرس کارگزاری اتریش در ایران: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع هروی سنتر، طبقه چهارم، بخش تحویل مدارک سفارت اتریش

    دریافت وقت سفارت کشور سوئیس

    کشور سوئیس یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر و گردشگری در جهان است، برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت این کشور که بخشی از محدوده شینگن است، باید از طریق دفاتر کارگزاری VFS اقدام کنید. همچنین برای دریافت ویزای بلندمدت نیز باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. کارگزاری VFS به عنوان نماینده قانونی کشور سوئیس تمامی درخواست‌های ویزای افراد را بررسی کرده، مدارک مورد نیاز را تحویل گرفته و فرآیند بیومتریک را انجام می‌دهد. برای تعیین وقت ملاقات از طریق این کارگزاری باید مبلغ 300 هزار تومان پرداخت کرد. برای دریافت ویزای سوئیس داشتن تمکن مالی مناسب از شروط اساسی است.

    آدرس دفتر VFS: خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم مرکز خرید هروی سنتر

    دریافت وقت سفارت کشور فرانسه

    کارگزار رسمی کشور فرانسه، VFS Global است که وظیفه دریافت مدارک، بیومتریک و رسیدگی به درخواست ویزا را دارد. متقاضیان می‌توانند از طریق وبسایت این کارگزاری نسبت به تعیین وقت ملاقات اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای هر نفر باید یک وقت ملاقات مجزا گرفته شده و فرمی درخواستی جدا پر گردد. مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های ویزای فرانسه 14 روز کاری است و می‌توان در بازه زمانی یک ماهه وقت ملاقات تعیین کرد.

    آدرس کارگزاری VFS: میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع هروی سنتر، طبقه چهارم

    دریافت وقت سفارت کشور ایتالیا

    بسیاری از متقاضیان ویزای شینگن ترجیح می‌دهند از طریق کشور ایتالیا اقدام به اخذ این ویزا بکنند، زیرا فرآیند ساده‌تری دارد. کارگزاری این شرکت با نام ولنجک گالریا CKGS وظیفه رسیدگی به درخواست‌های ویزای ایتالیا را بر عهده دارد. همه متقاضیان می‌توانند متناسب با نوع سفرشان (توریستی، تجاری و ...) وقت مصاحبه حضوری در دفتر سفارت و یا کارگزاری آن را دریافت کنند. فرآیند دریافت ویزا از طریق کارگزاری ساده‌تر از سفارت خواهد بود. برای دریافت وقت از سفارت شما تنها می‌توانید در بازه‌های زمانی محدودی وارد سایت شده و وقت ملاقات خود را رزرو کنید، البته به علت درخواست‌های زیاد ممکن است موفق به انجام این کار نشده و روز دیگری اقدام کنید. زمان رسیدگی به پرونده‌های ویزا در سفارت ایتالیا 14 روز کاری استو بهتر است که حداقل 21 روز زودتر از زمان سفرتان برای دریافت ویزا اقدام کنید. توجه داشته باشید که در فصل‌های شلوغ سال دریافت وقت مصاحبه ممکن است تا چندین ماه به طول انجامد.

    آدرس کنسولگری ایتالیا :تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵

    آدرس شرکت کارگزاری CKGS : تهران، خیابان ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا

    دریافت وقت سفارت کشور یونان

    شرکت VFS به عنوان کارگزار قانونی کشور یونان تمامی اقدامات مربوط به دریافت ویزای این کشور را برعهده دارد. بررسی پرونده‌های متقاضیان حدودا 21 روز کاری زمان می‌برد. شما می‌توانید از طریق وبسایت این کارگزاری به صورت آنلاین برای دریافت وقت ملاقات اقدام کنید. مدت زمان انتظار برای دریافت وقت ملاقات بسته به فصل و شرایط دیگر متغیر است، اما به طور کلی بهتر است 1-2 ماه زودتر از زمان سفر خود برای درخواست ویزا اقدام کنید. توجه داشته باشید که تصمیم نهایی صدور ویزا و یا ریجکت آن با سفارت یونان بوده و کارگزاری VFS تنها مدارک شما را دریافت کرده و مراحل بیومتریک را انجام می‌دهد.

    آدرس آدرس کارگزاری VFS: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم

    دریافت وقت سفارت کشور پرتغال

    کارگزار سفارت پرتغال در ایران VFS Global است. متقاضیان باید از طریق این کارگزاری نسبت به درخواست ویزا و تعیین قرار ملاقات اقدام کنند. همچنین تمامی افراد باید شخصا برای درخواست ویزا اقدام کرده و دارندگان ویزای شینگن نیز تا قبل از انقضای آن نمی‌‎توانند مجددا اقدام کنند. زمان رسیدگی به پرونده‌‌های ویزا حداقل یک ماه به طول می‌انجامد و به همین دلیل متقاضیان بهتر است حداقل 2-3 ماه پیش از زمان سفر برای درخواست ویزا اقدام کنند. توجه داشته باشید که ویزای پرتغال مصاحبه نداشته و حضور در کارگزاری تنها برای ارائه مدارک و بیومتریک است.
    آدرس کارگزاری سفارت پرتغال: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم

    دریافت وقت سفارت کشور انگلستان

    همچون کشور اتریش، کارگزاری VFS مسئول رسیدگی به ویزای انگلستان است. برای دریافت ویزای انگلستان ابتدا پس از انتخاب نوع ویزای مورد نظر، سپس از طریق وبسایت ویزا و مهاجرت انگلستان برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. بعد از مرحله پرداخت هزینه به صورت آنلاین می‌توانید از طریق کارگزاری VFS وقت ملاقات رزرو کنید. در روز قرار ملاقات داده‌های بیومتریک شما ثبت شده و مدارکتان دریافت خواهد شد.
    شما همچنین می‌توانید روند دریافت ویزای انگلستان خود را از طریق کارگزاری‌های این کشور در ترکیه و یا دبی اقدام کنید.

    آدرس کارگزاری انگلستان: میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان راشل کوری، ساختمان شماره 11، طبقه اول

    دریافت وقت سفارت کشور سوئد

    برای دریافت ویزای سوئد باید ابتدا از طریق وبسایت سفارت این کشور اقدام به تعیین وقت ملاقات کنید. پس از تعیین وقت می‌توانید با ارائه مدارک و بیومتریک خود برای دریافت ویزا اقدام کنید. کشور سوئد یکی از سخت‌گیرترین کشورها در ارائه ویزای شینگن است و بدون داشتن دعوتنامه دریافت ویزای آن تقریبا غیر ممکن است. شما می‌توانید در مدت زمان 30-90 روزه وقت ملاقات گرفته و به سفارت این کشور مراجعه کنید و پس از گذشت 2-4 هفته نیز نتیجه درخواست به اطلاعتان خواهد رسید.
    آدرس سفارت سوئد: تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک 27

    دریافت وقت سفارت کشور دانمارک

    دانمارک نیز از دیگر کشورهایی است که با کارگزاری VFS Global همکاری می‌کند، بدین معنا که برای درخواست ویزا و تعیین وقت باید از طریق این کارگزاری اقدام کرد. پس از ثبت درخواست خود می‌توانید برای دو تا سه هفته کاری بعد وقت ملاقات گرفته و دفتر کارگزاری مراجعه کنید. پرونده شما در مدت زمان 14-21 روز کاری بررسی شده و نتیجه اعلام می‌گردد. هزینه دریافت وقت این سفارت 200 هزار تومان است. توجه داشته باشید که داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای دانمارک اهمیت زیادی دارد.

    آدرس دفتر کارگزاری VFS: میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم

    دریافت وقت سفارت کشور نروژ

    برای سفر به کشور زیبای نروژ باید ابتدا از طریق کارگزاری VFS وقت ملاقات دریافت کنید. برای دریافت انواع ویزای نروژ باید از طریق همین کارگزاری اقدام کنید. تعیین وقت ملاقات تنها از طریق ایمیل زدن به شرکت کارگزاری امکان‌پذیر است و متقاضیان باید همراه با ایمیل نامه پوششی (cover letter) و رسید پرداخت هزینه را ارسال کنند. توجه داشته باشید که امکان تغییر و یا کنسل کردن وقت ملاقات وجود نداشته و تمامی افراد موظفند که در روز و ساعت مقرر شده در مرکز حضور داشته باشند.

    آدرس کارگزاری VFS: میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم

    دریافت وقت سفارت کشور هلند

    کشور هلند نیز از جمله کشورهایی است که برای دریافت ویزای آن باید از طریق کارگزاری VFS اقدام کنید. در این مرکز شما مراحل بیومتریک خود را انجام داده و مدارکتان را ارائه می‌دهید. زمان رسیدگی به پرونده‌های ویزا 14 روز کاری و مدت زمان انتظار برای دریافت وقت ملاقات 3 ماه است. توجه داشته باشید که هر فرد باید فرم درخواست ویزای خود را پر کرده و در روز ملاقات تحویل دهد.

    آدرس VFS هلند در تهران : میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع هروی سنتر، طبقه چهارم

    دریافت وقت سفارت کشور اسپانیا

    متقاضیان دریافت ویزای اسپانیا باید از طریق کارگزاری این کشور به نام BlS اقدام کنند. این کشور نیز از جمله کشورهای محدوده شینگن بوده و شامل شرایط ویژه آن می‌شود. همگام می‌توانند از طریق سایت کارگزاری وقت مصاحبه کرده و مدارک خود را تحویل دهند. از زمان ثبت درخواست ویزا، به مدت 21 روز طول می‌کشد تا درخواست افراد بررسی شود. همچنین رزرو وقت مصاحبه اغلب حدود سه هفته به طول می‌انجامد.

    فرم درخواست ویزا را باید به صورت دستنویس پر کرده و خط خوردگی نداشته باشید. آدرس کارگزاری این سفارت به شرح زیر است:

    خیابان پاسداران، خیابان نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس یک، طبقه دوازدهم، واحد ۵

    دریافت وقت سفارت در دوران کرونا

    شیوع بیماری کرونا موجب شد تا مقررات منع رفت و آمد در میان کشورها پدیدار شود. یکی از پیامدهای این وضعیت عدم صدور ویزای جدید و تعلیق درخواست ویزاهای پیشین بود. بسیاری از سفارت‌ها به طور کلی فعالیت خود را تعطیل کردند و برخی دیگر تنها فعالیتی محدود را از سر گرفتند. شرایطی این چنین موجب شد تا وقت‌های ملاقات به طور کلی لغو گردند و یا به زمانی دورتر موکول گردند.
    توجه داشته باشید که برای درخواست ویزای هر کدام از کشورها باید ابتدا وبسایت آن سفارت را چک کرده و از آخرین اخبار مربوط به برقراری خدمات در آن مرکز مطمئن شوید.

    سوالات متداول رزرو وقت سفارت | تعیین وقت سفارت

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2022-04-03

    تبعه افغانستان هستم فعلا تهرانم پاسپورت دارم میخواهم مهاجرت کنم ترکیه آیا شما برای اتباع افغان خدمات ویزای ترکیه را از ایران دارید یا خیر؟

    2022-04-04

    سلام. خدمات ویزای ترکیه رو کلا انجام نمیدیم و حوزه کاری ما صرفا تحصیلی برای دیگر کشورها هست.

    2021-10-03

    سلام. ما برای پنجم اکتبر ۲۰۲۱ مطابق با ۱۳ مهر(تعطیلات رسمی کشور ایران) وقت رزرو کردیم. آیا حوزه کاری وی اف اس کارگذاری دانمارک مشغول به کار هستند یا تعطیل رسمی اعلام می‌کنند. با تشکر جلال

    2021-10-26

    سلام. تعطیلات آن ها مطابق با تقویم کشور خودشون هست

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ