در حال حاضر فقط خدمات پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی انجام می پذیرد و هیچگونه خدمات رزرو وقت سفارت آمریکا انجام نمی شود.

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    توجه: به اطلاع می‌رسانیم که در حال حاضر، لیست مشتریان ادب ویزا برای دریافت وقت سفارت فوری پر شده و امکان ارائه خدمات فعلا مقدور نمی‌باشد. در صورت باز شدن مجدد نوبت و وقت‌ها حتما در همینجا اطلاع‌رسانی خواهیم نمود.

    وقت سفارت آمریکا، فوری | رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا 2022

    منظور از وقت سفارت چیست؟

    هر فرد متقاضی برای سفر به یک کشور خارجی مانند آمریکا که برای اجازه ورود به خاک آن نیاز به ویزا باشد؛ چه این سفر توریستی و 1 روزه باشد و چه برای مهاجرت بلند مدت از نوع موقت و یا دائمی؛ برای پروسه اخذ ویزای کشور مقصد به وقت سفارت نیاز دارد. وقت سفارت همانطور که از نامش پیداست، یک وقت از پیش تعیین شده برای حضور در سفارت کشور مقصد بوده که شما در جلسه حضور، اموری را نظیر انجام مصاحبه (پاسخ به یک سری سوالات)، بیومتریک هویتی (انگشت‌نگاری)، تحویل مدارک مورد نیاز و انتظار برای دریافت تاییده اعتبار و کامل بودن مدارک خود و... را انجام می‌دهید.

    رزرو وقت سفارت می‌تواند به صورت آنلاین و حضوری انجام گردد اما برای کشور آمریکا به دلیل بسته بودن سفارت این کشور در ایران، صرفا از طریق آنلاین انجام شده و برای حضور در سفارت هم مسلما باید به کشوری دیگر رفته که سفارت آمریکا در آنجا فعالیت دارد که در این راستا گزینه بهتر برای ایرانیان، کشورهای اطراف مانند امارات متحده عربی (دارای دفتر در دبی و ابوظبی)، ترکیه (دارای دفتر در آنکارا و استانبول) و ارمنستان (دارای دفتر در ایروان) گزینه‌های راحت‌تر از نظر مسافت، هزینه سفر و مهم‌تر از همه، عدم نیاز یا سهولت اخذ ویزای کشور واسط می‌باشند.

    وقت سفارت آمریکا؛ شلوغی و رزرو همه وقت‌ها

    وقت سفارت آمریکا؛ شلوغی و رزرو همه وقت‌ها

    آنچه که بدیهی است، کشور آمریکا یا همان به همان اصطلاح رایج "سرزمین رویاها" در میان بسیاری برای مهاجرت و سفر بویژه مهاجرت تحصیلی و یا کاری، وقت‌های سفارت آن بسیار شلوغ بوده و برای متقاضیان اخذ ویزای آمریکا و رزرو وقت سفارت آمریکا در بیشتر مواقع، اخذ وقت سفارت به دلیل پر بودن همه وقت‌ها در بازه‌های مختلف از سال، سخت یا حتی غیرممکن برای زمان مد نظر متقاضی می‌باشد.

    این قضیه شامل حال ایرانیان نیز شده؛ به ویژه در زمان حال که با روی کار آمدن ریاست جمهوری جدید آمریکا و لغو یک سری محدودیت‌های ویزا دهی به ایرانیان که به دستور شخص ماقبل در این سمت اعمال شده بوده، تقاضای انواع ویزای این کشور مانند ویزای دانشجویی، ویزای کاری و سرمایه‌گذاری و ویزای توریستی برای سفر و ملاقات اعضای خانواده‌ها با یکدیگر و... مجددا از سوی ایرانیان بالا رفته و ضمن آنکه به دلیل ریجکتی بسیاری از درخواست ویزای ایرانیان در فواصل سال‌های 2016 تا 2021 میلادی به دلیل مذکور، سیلی از تقاضای ویزای کشور آمریکا از سوی ایرانیان (و چندی کشور خاورمیانه‌ای دیگر) ناشی از باز شدن یک سد مانع به راه افتاده است. در نتیجه برای متقاضی، رزرو وقت سفارت آمریکا آن هم با این وضعیت که تقریبا کلیه وقت‌ها پر شده است، امری حیاتی است؛ به غیر از گزینه‌ی "انتظار" و یا "به تاخیر انداختن یا انصراف از اخذ ویزا" که تقریبا گزینه‌ی مورد پسند هیچکس نیست، تیم ادب ویزا گزینه خدمات رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا را برای متقاضیان عزیز ارائه می‌دهد.

    رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا چگونه است؟

    رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا چگونه است؟

    قبل شرح این موضوع، اول در ذهن متقاضی این سوال پیش می‌آید که "مگر می‌توان وقت پر شده را رزرو نمود؟"

    در توضیح این مسئله باید گفت که منظور از این امر، اخذ وقت سفارت رزرو شده متقاضی دیگر و اعطای آن به یک متقاضی از ادب ویزا یا هر شخص دیگری نیست؛ در واقع شخصی که وقت رزرو شده دارد حتی با رضایت کامل خود، نمی‌تواند وقت سفارت خود را به شخص دیگری انتقال دهد! اما هر شخص بنا به هر دلیلی می‌تواند وقت سفارت خود را کنسل نماید. (توجه نمایید؛ شخص ‌می‌تواند صرفا کنسل کند و باز هم با تاکید باید گفت که نمی‌تواند به شخص دیگر انتقال دهد).

    حال که یک وقت سفارت به واسطه کنسلی شخص متقاضی آزاد شده، می‌تواند به شخص دیگری اختصاص یابد؛ حال این رزرو وقت با پیگیری خود شخص متقاضی و یا موسسه مهاجرتی اقدام کننده برای آن متقاضی جدید اختصاص یابد. اما همانطور که ذکر کردیم به دلیلی شلوغی نوبت‌های سفارت آمریکا و پر شدن سریع وقت کنسلی، اخذ وقت سفارت از نوع کنسلی بسیار سخت خواهد بود اما غیرممکن نیست.

    روند کار بدین صورت است که تیم ادب ویزا بر خلاف رقبا، از هوش مصنوعی استفاده کرده و سایت سفارت را بصورت 24 ساعته بررسی می‌کند و در صورت یافتن یک وقت خالی و یا وقت سفارت کنسل شده توسط شخص دیگری، آن وقت را رزرو کرده و به متقاضی ادب ویزا اختصاص می‌دهد. نحوه تخصیص وقت سفارت آزاد شده نیز به 2 صورت است: رزرو عادی وقت سفارت و رزرو ویژه وقت سفارت (تضمینی):

    • رزرو عادی وقت سفارت: در رزرو عادی وقت سفارت پر شده، متقاضی با پرداخت مبلغ رزرو عادی وقت سفارت آمریکا، بنا به تعداد وقت‌های کنسلی موجود در تاریخ مد نظر و تعداد متقاضیان برای آن تاریخ، با پرداخت هزینه نوع عادی رزرو وقت سفارت، بنا به اولویت زمانی به آن‌ها وقت سفارت تخصیص داده می‌گردد؛ برای مثال اگر تیم ادب ویزا 5 نوبت وقت سفارت کنسلی در تاریخی م

    • شخص اخذ نماید و 5 متقاضی رزرو وقت عادی برای آن تاریخ در صف باشند، آن وقت‌های آزاد شده به ترتیب زمان پرداخت (در واقع ثبت نام) آن متقاضیان بهشان تخصیص داده می‌شود. بنابراین برای یک متقاضی دریافت وقت سفارت آمریکا در نوبتی مشخص، تضمین وجود نداشته و برای وی احتمالی در حدود 70 الی 80 درصد برای دریافت وقت سفارت در تاریخ خواسته شده وجود خواهد داشت و بنابراین اینجا است که رزرو وقت ویژه یا همان تضمینی به کار خواهد آمد.

    • رزرو ویژه وقت سفارت (تضمینی): در رزرو ویژه وقت سفارت پر شده، متقاضی با پرداخت مبلغی مازاد بر مبلغ رزرو عادی وقت سفارت، در صورت باز شدن اولین وقت سفارت در تاریخ مد نظر؛ حال چه آن شخص اولین نفر باشد که ثبت‌ نام کرده و چه آخرین نفر؛ آن وقت آزاد شده به وی اختصاص می‌یابد. برای مثال اگر تیم ادب ویزا 5 نوبت وقت سفارت کنسلی را برای تاریخی مشخص اخذ نماید و 5 متقاضی رزرو وقت عادی برای آن تاریخ در صف باشند، آن متقاضی که مبلغ رزرو ویژه وقت سفارت را پرداخت کرده؛ حتی اگر نفر پنجم از نظر زمانی در بین ثبت‌نامی‌ها باشد، اولین نوبت به وی اختصاص می‌یابد.

    هزینه رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

    هزینه رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

    هزینه موسسه ادب ویزا برای متقاضیانی که مایل به رزرو عادی ویژه سفارت آمریکا هستند مبلغ 3 میلیون و 900 هزار تومان می‌باشد. توجه شود که مبالغ مذکور صرفا برای رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا می‌باشد و مابقی هزینه‌های دریافت وقت سفارت آمریکا که شامل هزینه 160 دلار واریزی در سایت سفارت آمریکا برای فرم Ds-160 بوده به صورت جداگانه خواهد بود.

    همچنین خدمات رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا برای همکاران در دیگر موسسات مهاجرتی، آژانس‌های مسافرتی و... نیز انجام می‌گردد که در صورت تمایل و اطلاعات بیشتر، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

    • دقت فرمایید که پرداخت هزینه در سایت سفارت آمریکا تا 1 سال اعتبار دارد.

    • فرم DS 160 ویژه اهداف غیر مهاجرتی است (از جمله ویزای دانشجویی).

    شرایط رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

    شرایط رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

    • رزرو عادی وقت سفارت همانطور که اشاره شد شانسی بین 70 الی 80 درصد خواهد داشت.

    • رزرو ویژه وقت سفارت (تضمینی) نیز دارای احتمال بالای 97 درصد بوده که به معنای 100% نمی‌باشد.

    • در صورت موفقیت موسسه به اخذ وقت سفارت آمریکا برای متقاضی بنا به بازه زمانی مد نظر وی؛ چه از نوع عادی و چه نوع ویژه، در صورت انصراف متقاضی، تحت هیچ شرایطی وجه دریافت شده برگشت داده نمی‌شود.

    • همچنین در صورت موفقیت موسسه به اخذ وقت سفارت آمریکا، اگر متقاضی تصمیم به تغییر تاریخ و زمان انتخابی برای وقت سفارت آمریکا حتی با دلیل موجه بگیرد نیز تحت هیچ شرایطی وجه دریافت شده برگشت داده نمی‌شود و در صورت تمایل می‌تواند بازه زمانی جدیدی را با پرداخت مجدد همان میزان وجه پرداخت شده در ابتدا انتخاب نماید.

    • اما در صورتی که موسسه موفق به اخذ وقت سفارت آمریکا برای متقاضی؛ چه نوع عادی و چه نوع ویژه نگردد، کلیه هزینه‌های پرداخت شده به غیر از هزینه 160 دلار پرداخت شده در سایت سفارت آمریکا (آن هم به دلیل سیاست‌های قانونی سفارت آمریکا) بطور تمام و کمال به متقاضی برگشت داده می‌شود.

    • همچنین در صورت رخ دادن فورس ماژور و وقایع غیر مترقبه مانند حوادث طبیعی، شیوع بیماری، جنگ و به واسطه آن بسته شدن مرزها، توقف پروسه صدور ویزا و... موسسه ادب ویزا در اولین فرصت پس از حل شدن معضلات ناشی از موارد ذکر شده، برای 1 بار دیگر بدون دریافت هزینه، برای اخذ وقت سفارت پر شده مجددا اقدام خواهد کرد.

    • از آنجا که امکان دریافت وقت کاملا مطابق با خواسته متقاضی (منظور ماه و روز دقیق) کمتر پیش آمده و تیم ادب ویزا در صورت عدم موفقیت برای پیدا کردن وقت خالی در تاریخ دقیق، یک بازه زمانی با کمی اختلاف با تاریخ خواسته شده را به متقاضی دهد، متقاضی در طی 5 روز کاری پس از وقت گرفته شده، فرصت خواهد داشت که 2 تصمیم بگیرد:

      • قبل از گذشت زمان مذکور، در صورت عدم رضایت از وقت گرفته شده، درخواست بازگشت وجه را دهد.

      • قبل از گذشت زمان مذکور، درخواست مجدد دریافت وقت سفارت برای یک بازه زمانی مد نظر دیگری را بدهد که انجام مجدد پروسه دریافت وقت سفارت آمریکا برای وی رایگان انجام خواهد بود.

    • در صورت تشکیل پرونده دریافت اخذ وقت سفارت برای متقاضی، پسورد حساب وی در سایت سفارت آمریکا توسط تیم ادب ویزا تغییر خواهد یافت؛ چرا که بسیاری از متقاضیان به دلیل انجام یکسری فعالیت‌های اسپم مانند و یا شبیه به یک ربات کدنویسی شده در سایت سفارت (مانند بارگزاری مکرر صفحه سایت سفارت و...)، منجر به بلاک شدن اکانت خود می‌شوند و تنها در صورتی پسورد اکانت متقاضی عوض نخواهد شد که متقاضی درخواست تضمین عدم بلاک شدن اکانت را از موسسه ادب ویزا ننماید.

    • پس از خاتمه پرونده، متقاضی می‌بایست پسورد اکانت خود در سایت سفارت را تغییر دهد؛ در غیر این صورت مسئولیت هرگونه اتفاق ناخواسته در اکانت متقاضی بر عهده خودش می‌باشد.

    مدارک لازم برای رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

    مدارک لازم برای رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

    برای رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا (در کل برای گرفتن وقت سفارت آمریکا) قبل از حضور در سفارت، داشتن مدارک زیر الزامی است:

    • تکمیل فرم DS-160 به زبان فارسی و یا ارائه تاییده تکمیل فرم DS-160 به انگلیسی (فرم ویژه اهداف غیر مهاجرتی)

    • اسکن عکس رنگی تمام رخ 5*5 با رعایت استانداردها برای عکس پاسپورت

    • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار قبل از زمان ورود به آمریکا به همراه تصویر اسکن صفحه اول آن

    • شماره تماس و آدرس ایمیل معتبر متقاضی

    • اسکن ویزای آمریکا (در صورت داشتن ویزای آمریکا در گذشته)

    • و برای همکاران، ارائه درخواست بر روی سربرگ شرکت خود

    مدارک لازم برای زمان حضور در سفارت آمریکا

    مدارک لازم برای زمان حضور در سفارت آمریکا

    • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار قبل از زمان ورود به آمریکا به همراه تصویر اسکن صفحه اول آن

    • ارائه مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج یا طلاق) + ترجمه رسمی آن‌ها

    • اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان + ترجمه آن

    • گذرنامه‌های قبلی (در صورتی که قبلا گذرنامه دریافت نموده‌اید)

    • دو قطعه عکس تمام رخ 5*5 با رعایت استانداردها برای عکس پاسپورت (همراه داشتن تعداد عکس بیشتر برای احتیاط توصیه می‌گردد)

    • تاییدیه رسید پرداخت هزینه MRV پرداخت شده در سایت سفارت آمریکا

    • تاییده فرم پرشده DS160 ایالات متحده که به صورت آنلاین در سایت سفارت پر شده است

    • تاییدیه برگه وقت سفارت

    • همراه داشتن هزینه‌های لازم در سفارت آمریکا (برای انگشت‌نگاری و...)

    • پرینت گردش 6 ماهه حساب بانکی به انگلیسی

    • ارائه نامه و مدرک تمکن مالی به انگلیسی

    • ترجمه سوابق بیمه

    • اصل اسناد ملکی (خانه، زمین، مغازه و...) + ترجمه آن

    • اسناد مربوط به سرمایه‌گذاری (بورس، اوراق مشارکت و...)

    • مدارک شغلی به همراه ترجمه (گواهی اشتغال به کار یا حکم بازنشستگی، حکم کارگزینی، برای پزشکان پروانه مطب یا نظام مهندسی، برای کارفرمایان جواز کسب و پروانه بهره‌برداری، روزنامه رسمی و آگهی تغییرات اخیر شرکت و...

    • برای ویزاهای توریستی و کوتاه مدت: رزرو بلیط رفت و برگشت + واچر محل اقامت (هتل و...) در آمریکا

    • برای ویزای F1: مدارک تحصیلی، مدارک پرداخت هزینه‌ها و شهریه + فرم تکمیل شده I-20

    • برای ویزای J1: مدارک پرداخت هزینه‌های لازم + فرم تکمیل شده ds-2019

    • برای افراد دارای دعوتنامه: ارائه اصل دعوتنامه + فرم تکمیل شده I-134

    نکات مهم برای حضور در نوبت وقت سفارت‌

    نکات مهم برای حضور در نوبت وقت سفارت‌

    • وقت‌شناس باشید؛ دقت وقت‌شناسی و خوش قولی‌تان برای زمان حضور در حد دقیقه باشد! روی این مورد حساسیت زیادی اعمال می‌شود.

    • اگرچه این مورد اختیاری بوده اما در حد امکان لباس‌های رسمی (مانند کت و شلوار برای آقایان یا لباس رسمی اداری برای بانوان) بپوشید؛ یا در غیر این صورت، لباس‌های کاملا مرتب و تمیز بپوشید.

    • برای روز نوبت وقت سفارت و مصاحبه، حضور خودتان صرفا نیاز است و از همراه بردن والدین و اقوام دیگر پرهیز کنید. (آن‌ها می‌توانند برای سهولت و آرامش خاطر شما در کشور همسایه، همراهی‌تان بکنند اما نه تا داخل سفارت)

    • همچنین هنگام مصاحبه جواب‌های صریح و کوتاه داده و تحت هیچ شرایطی با آفیسر وارد بحث و مشاجره نشوید.

    • همچنین صداقت در پاسخگویی به سوالات بسیار مهم است؛ چرا که جدای از جنبه اخلاقی، خوب است بدانید که آفیسرهای سفارت‌ها از جمله سفارت آمریکا بسیار تعلیم دیده و با تجربه هستند و پاسخ غیر صادقانه را بسیار سریع تشخیص می‌دهند و آنگاه پروسه ویزای شما به مشکل بر خواهد خورد.

    • همچنین هنگام پاسخ دادن به سوالات، دانش خوبی از زبان انگلیسی خود نشان دهید.

    • یک سری سوالات برای کاوش بیشتر از اهداف سفر شما (چه کوتاه مدت مانند توریستی و چه بلند مدت) شامل حال ایرانیان و در کل کشورهای خاورمیانه می‌گردد و از این امر ناراحت نشده و جزئی از پروسه در نظر بگیرید.

    چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

    چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

    صرفا برای جنبه آموزشی و برای اینکه چطور یک نفر خودش بتواند برای خود وقت سفارت بگیرد، طی کردن مراحل زیر لازم است:

    • تهیه مدارک لازم اشاره شده در بند " مدارک لازم برای رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا" (اسکن پاسپورت دارای اعتبار 6 ماهه، ایمیل و شماره تلفن معتبر، اسکن عکس مخصوص پاسپورت، ویزاهای قبلی آمریکا در صورت وجود و...)

    • ثبت نام در سایت سفارت آمریکا و تکمیل فرم DS-160 بصورت آنلاین

    • انتخاب سفارت مورد نظر (در کدام کشور و شهر)

    • پرداخت هزینه خواسته شده از طرف سایت سفارت آمریکا (هزینه غیر قابل بازگشت)

    • انتخاب زمان دلخواه برای نوبت وقت سفارت

    • انتظار برای دریافت تاییدیه نوبت وقت سفارت انتخابی (بسته به شلوغی سفارت و نوع ویزای درخواستی شما، از چند ساعت تا چند هفته و حتی چند ماه می‌تواند طول بکشد)

    انواع ویزای آمریکا

    انواع ویزای آمریکا

    جالب است که بدانید کشور آمریکا بیش از 180 نوع ویزا دارد! که اگر بخواهیم همه‌ی آن‌ها را نام برده و شرح داده، از حوصله‌ی این بحث خارج است. فقط در این حد بدانید که تنوع ویزاهای این کشور بسیار زیاد است؛ از ویزاهای توریستی، دانشجویی، کاری و... که آشناتر هستند گرفته تا ویزاهای قربانیان قاچاق انسان، ویزای قربانیان اقدامات جنایی، ویزای مبلغان مذهبی، ویزای ورزشکاران و هنرمندان، ویزای مطبوعاتی، ویزای تبادلات بین‌المللی و ده‌ها نوع ویزای دیگر؛ اما در این بخش مشهورترین نوع ویزاهای آمریکا را در 2 دسته مهاجرتی و غیر مهاجرتی شرحی مختصر خواهیم داد:

    ویزای مهاجرتی آمریکا

    • ویزای کاری: این نوع ویزا برای امور مربوط به مشاغل و کسب و کار مانند داشتن پیشنهاد شغلی و مهاجرت برای کار، کارآفرینی و یا سرمایه‌گذاری می‌باشد. ویزای E1 مخصوص مهاجرت کاری نخبگان بوده (بیشتر هنری و ورزشی)، ویزای E2 و E3 برای ویزای کاری عادی نزد یک کارفرمای آمریکایی بوده و ویزای E4 برای کار افراد خاص مانند مبلغان مذهبی، نیروهای عراقی یا افغانی که برای آمریکا کار کرده‌اند از جمله دسته‌های اصلی ویزای کاری هستند.

    • ویزای خانوادگی: این نوع ویزا بیشتر برای افرادی که خانواده درجه 1 شخصی دارای شهروندی کشور آمریکا بوده، شامل می‌گردد. ویزای خانوادگی بیشتر شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال می‌گردد اما برای فرزندان بالای 21 سال، فرزند متاهل، برادر یا خواهر، پدر یا مادر و حتی نامزد نیز می‌تواند تحت شرایطی شامل گردد که به ترتیب دارای عناوین CR1، IR2، F1، F3، F4، IR5، k-1 هستند.

    ویزای غیر مهاجرتی آمریکا

    • ویزای توریستی: این نوع ویزا نیازی به توضیح نداشته و برای اقامت کوتاه مدت و صرفا بازدید از این کشور در راستای قرارها، ملاقات و جلسات کاری و تجاری و دیگر امور بیزینسی (نوع B1) و یا در راستای گردش در این کشور، ملاقات با اقوام و آشنایان، امور پزشکی و درمانی و سایر امور مشابه (نوع B2) و یا ترکیبی از نوع اول و نوع دوم می‌باشد (نوع B1/B2). از نظر مدت زمان اعتبار هم ویزای توریستی آمریکا حداقل 1 ماه و حداکثر 10 سال اعتبار دارد اما رایج‌ترین مدت زمان اعتبار آن 6 ماهه است و همچنین از نظر تعداد دفعات تردد به 3 نوع 1 بار ورود و خروج، 2 بار ورود و خروج و نوع ورود و خروج مکرر (نامحدود) تقسیم‌بندی می‌گردد.

    • ویزای تحصیلی: ویزای تحصیلی از آن بابت جزء ویزای غیر مهاجرتی دسته‌بندی شده که متقاضی پس از اتمام تحصیل در طی مدت زمان محدودی فرصت دارد تا خاک آمریکا را ترک کرده و به کشور خویش باز گردد. اما بسیاری از جمله به توصیه موسسه ادب ویزا، ویزای تحصیلی را در واقع بهترین پل برای دریافت اقامت دائم کشور مقصد تلقی می‌کنند؛ بدین صورت که دانشجو پس از پایان درس بجای بازگشت به ایران، به جست و جوی کار پرداخته و با استخدام، اشتغال و پرداخت مالیات پس از مدتی اقامت دائم کشور مقصد را بدست آورد. اما اگر از این بحث بگذریم و حالت پیشفرض یعنی بازگشت به کشور در صورت اتمام تحصیل را در نظر بگیریم، این ویزا نیز غیر مهاجرتی می‌باشد. ویزاهای F1 (برای تحصیل در مقاطع فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)، ویزای M1 (برای تحصیل در دوره‌های خاص فنی و حرفه‌ایی و از نظر زمانی کوتاه مدت‌تر) و ویزای J1 (برای فرصت‌های مطالعاتی، پژوهشی و تحقیق و یا تدریس در دانشگاه‌های آمریکا و دارای اعتبار حداکثر 2 سال) 3 نوع ویزای اصلی از دسته ویزای دانشجویی می‌باشد. در صورتی که جلوی نام ویزا عدد 2 آید (مانند F2، M2 یا J2) به معنای ویزای همراه دانشجو (مانند همسر دانشجو و یا والدین برای متقاضی زیر 18 سال) است.

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول وقت سفارت آمریکا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (9 پاسخ)
    2023-09-17

    من پذیرش دارم از آمریکا. آیا برای وقت سفارت (متاهلی) برای خودم و همسرم میشه از طریق شما اقدام کنم؟ F1 , F2

    2023-09-19

    سلام. در حال حاضر خدمات وقت سفارت آمریکا رو ارائه نمیدیم و فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    2023-04-03

    سلام وقت بخیر . پسرمن برای ویزای تحصیلی درمقطع دکترا ازسفارت امریکا در دبی اقدام کرد ومتاسفانه بدون اینکه مدارکش را بررسی کنند با بند 2014 بی رد شد ه است . ایا میتواند بلافاصله از همان سفارت دبی اقدام کند یا خیر ؛ چه مدت زمان باید بگذرد تا بتواند از سفارت ارمنستان ویا کشور دیگر اقدام کند ؟ ممنون

    2023-04-09

    سلام. شما عامل ریجکتی رو رفع کنید و در اولین فرصت و وقت سفارت بعدی از هرجا میتونین اقدام کنین

    2022-12-10

    سلام وقتتون بخیر من ۵ ماهی میشه منتظر وقت سفارت ارمنستان برای ویزای نامزدی هستم ، میخواستم بدونم میتونم از رزرو وقت ویژه شما استفاده کنم برای همین ماه دسامبر یا ماه بعد؟؟ اگر امکانش هست ممنون میشم مبلغ و نحوه سفارش رو بهم اعلام کنید. با تشکر

    2022-12-12

    سلام. در حال حاضر در این زمینه فعالیت نداریم

    2022-06-23

    سلام میخواستم بدونم آفیسرک های سفارت آمریکا در تاجيکستان فارسی هم صحبت می کنند؟

    2022-06-27

    سلام. مترجم به زبان کشور میزبان وجود دارد.

    2022-06-03

    با سلام بنده برای ویزای نامزدی اقدام کردم اما به دلیل بیماری مادرم نتونستم برای وقت مصاحبه برم دبی و وقتم گذشت میخواستم بدونم میشه کاری کرد؟ ممنونم

    2022-06-06

    سلام. مجدد وقت بگیرید و یا بهشون ایمیل زده تا بلکه راه حل بهتری ارائه بدن.

    2022-06-01

    سلام وقت برای ویزا توریستی امریکا رو میتونید بگیرید؟

    2022-06-06

    سلام. در حال حاضر خیر

    2022-04-26

    سلام لطفا آدرسی را که باید برای دریافت وقت ویزای توریستی ( برای دیدار فرزند ) و‌یا بررسی اینکه کدام یک از کشورهای دوبی ، ارمنستان یا ترکیه وقت آزاد دارند یا نه را به اینجانب محبت فرمایید . ممنون

    2022-04-27

    سلام. ویزای توریستی آمریکا رو اقدام نمی کنیم

    2022-03-11

    سلام من لاتاری بردن سفارت امریکا در دبی رو زدم ولی پذیرش برای مصاحبه نداره در حالی که ترکیه و ارمنستان کیس نامبرای بالا رو دارن ویزا میزدن میخواستم بدونم اطلاعی ندارین که شروع به کارمیکنن برا مصاحبه و ویزا

    2022-03-12

    سلام. اطلاعات دقیقی در این راستا ندارم اما معمولا تو خود سایتشون میزنه...

    2021-12-05

    با سلام در مورد رزرو وقت پر شده سفارت امریکا در ارمنستان سوال داشتم. من مایل به استفاده از سرویس رزرو ویژه و تضمینی وقت سفارت شما هستم: ۱- فروم ds-160 رو پر کردیم و هزینه ۱۶۰ دلار اون پرداخت شده آیا می تونید وقت بگیرید؟ چقدر هزینه خواهد داشت. ۲- امکانش هست که بتونید برای همین ماه دسامبر و یا ماه آینده، ژانویه، وقت بگیرید؟ با تشکر مهراب

    2021-12-07

    با سلام مشکلی نداره می تونیم براتون اقدام کنیم. هزینه نوع ویژه رزرو وقت سفارت آمریکا با تخفیف به مدت محدود 2 میلیون و 900 هزار تومان می‌باشد

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت