درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

    کشور استرالیا به دلیل دارا بودن ثبات اقتصادی بالا، یکی از مقصدهای اصلی برای سرمایه‌ گذاری به شمار می‌رود. متقاضیان مهاجرت سرمایه‌ گذاری به استرالیا به دو طریق کلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد، می‌توانند اقدام کنند.

    مختصر اطلاعات کلیدی استرالیا

    • نام رسمی: قلمرو همسود استرالیا (Commonwealth of Australia)
    • پایتخت: کانبرا (Canberra)
    • نوع حکومت: پادشاهی مشروطه پارلمانی فدرال
    • واحد پول: دلار استرالیا (AUD)
    • زبان رسمی: انگلیسی
    • مساحت کل کشور: 7.692 میلیون کیلومتر مربع (ششمین کشور بزرگ جهان)
    • تعداد ایالات: شامل 6 ایالت و 2 قلمرو
    • جمعیت: حدود 26 میلیون نفر (آمار سال 2022 - رتبه 51 در جهان)
    • بزرگ‌ترین شهر: سیدنی
    • معروف ترین شهرها: سیدنی، ملبورن، بریزبین، پرث، کانبرا، آدلاید، هوبارت، گلدکوست و...
    • شرایط آب و هوایی: عموما معتدل، تابستان‌های گرم و گاها مرطوب، زمستان‌های خنک و به نسبت کوتاه‌تر
    • میزان تولید ناخالصی: 1.75 تریلیون دلار در سال اخیر میلادی (رتبه 13ام در جهان)
    • متوسط درآمد: 60 الی 70 هزار دلار استرالیا در سال
    • متوسط هزینه زندگی برای دانشجو در سال: 15 تا 20 هزار دلار استرالیا
    • متوسط هزینه تحصیل برای دانشجو در سال: 33 هزار دلار استرالیا
    • تعداد دانشگاه‌های معتبر: 43
    • وضعیت آزادی، حقوق بشر و رضایت مردمی: . از میان 195 کشور جهان، کشور استرالیا دارای رتبه 9 در زمینه دموکراسی، رتبه 18 در امنیت، رتبه 17 در زمینه آزادی بیان و مطبوعات، رتبه 11 در زمینه شادی و رضایت مردم، رتبه 12 در ضد نژادپرستی و رتبه 15 در حقوق زنان 

    ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌ گذاری موقت سابکلس 188

    ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری موقت سابکلس 188

    با در دست داشتن این ویزا می‌توان کسب و کاری را در استرالیا اداره کرده، به سرمایه‌ گذاری در یک تجارت دست زده و یا در فعالیتی کارآفرینانه شرکت کند. متقاضیان باید فرم EOI خود را تکمیل کرده، سپس توسط ایالتی در استرالیا تایید و برای درخواست ویزا دعوت شوند. این ویزا که به مدت 4 سال و سه ماه اعتبار دارد، به چندین طریق زیر قابل دریافت است:

    نوآوری تجاری Business Innovation stream:

    اولین نوع ویزا در این دسته مخصوص کسانی طراحی شده است که از مهارت‌های تجاری لازم برای مدیریت یک کسب و کار در استرالیا بهره‌مند هستند. هزینه این ویزا 5375 دلار بوده و برای دریافت آن به کسب حداقل امتیاز 65 در جدول امتیازبندی استرالیا نیاز دارید. از دیگر ملزومات آن می‌توان به ارائه مدارک مربوط به موفقیت‌های تجاری در کسب و کار چندین ساله‌ای که مالکیت حداقل 30 درصدی آن را در اختیار دارید (گردش مالی حداقل 400-500 هزار دلاری در سال)، دارا بودن سرمایه تجاری و شخصی معادل 800 هزار دلار، برخورداری از حداقل دانش زبانی متوسط (حداقل آیلتس 4.5) و سن کمتر از 55 سال اشاره کرد.

    ویزای سرمایه‌ گذاری Investor stream:

    این نوع ویزا مناسب کسانی است که می‌خواهند حداقل 1.5 میلیون دلار در یکی از مناطق و ایالت‌های استرالیا سرمایه‌ گذاری کرده و در فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌ گذاری این کشور حضوری فعال داشته باشند. بیشتر شرایط این ویزا همانند ویزای نوآوری تجاری بوده، با این تفاوت که میزان سرمایه تجاری و شخصی متقاضیان باید 2.25 میلیون دلار بوده و سابقه مدیریتی و سرمایه‌ گذاری موفق به مدت 3 سال (و به ارزش 1.5 میلیون دلار) داشته باشند.

    ویزای سرمایه‌ گذاری قابل ملاحظه Significant Investor stream:

    این ویزا نیز برای علاقه‌مندان به سرمایه‌ گذاری به استرالیا بوده که می‌خواهند به مبلغ حداقل 5 میلیون دلار در طرح‌های سرمایه‌ گذاری این کشور سرمایه‌ گذاری کنند. این نوع سرمایه‌ گذاری شرایط خاصی را به همراه داشته، از جمله اینکه باید حداقل به مدت 4 سال پابرجا بماند و متقاضی قصد زندگی در ایالت انتخاب شده را در مدت زمان اعتبار داشته باشد. برای این ویزا نیازی به ارائه سابقه کار تجاری موفق نیست و شرایط دیگر آن با ویزای نوآوری تجاری یکسان است.

    ویزای سرمایه‌ گذاری ممتاز Premium Investor stream:

    این ویزای موقت که شرایط عمومی یکسانی با دیگر انواع ویزای این دسته دارد، برای افرادی طراحی شده است که توسط دولت استرالیا انتخاب شده و می‌خواهند در طرح‌های سرمایه‌ گذاری این کشور و یا فعالیت‌های انسان‌ دوستانه، مبلغی معادل 15 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری کنند. هزینه درخواست این ویزا 9455 دلار بوده و مبلغ سرمایه‌ گذاری باید به اندازه مدت زمان اعتبار ویزا باقی بماند.

    ویزای کارآفرینی Entrepreneur stream:

    علاقه‌مندان به شرکت در فعالیت‌های کارآفرینی در کشور استرالیا که برنامه‌ی تجاری مناسبی ارائه دهند، می‎‌توانند از طریق این ویزا به کارآفرینی در این کشور بپردازند. همانند دیگر انواع ویزا پس از ثبت EOI تمامی متقاضیان باید توسط ایالت مدنظر انتخاب شده و برای درخواست ویزا دعوت شوند. آن‌ها باید قصد کارآفرینی مرتبط با ایده‌ای خلاقانه را داشته که منجر به تجاری سازی کالا یا خدماتی خاص در استرالیا شده، و یا به توسعه تجارتی نوین در استرالیا بینجامد. همچنین متقاضیان باید با برخی موسسات مجاز توافقنامه حمایت مالی به ارزش حداقل 500 هزار دلار امضا کنند. علاوه بر آن داشتن دانش زبانی معادل با 6 آیلتس برای دریافت این ویزا اجباری است.

    ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌ گذاری دائم سابکلس 888

    ویزای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری دائم سابکلس 888

    این ویزا که در قالب پیشرفته‌تر و همراه با اقامت دائم است، برای افرادی مناسب است که ویزای موقت نوآوری تجاری و سرمایه‌ گذاری را در دسته‌های مختلف (سابکلس 188) در اختیار داشته و می‌خواهند آن را ارتقا بخشند. هزینه درخواست این ویزا 2590 دلار بوده و دارندگان ویزای سابکلس 444 و 457 هم تحت شرایطی می‌توانند برای آن اقدام کنند. پس از دریافت این ویزا، تمامی افراد شامل پوشش درمانی استرالیا نیز خواهند شد. این ویزا در دسته‌های زیر ارائه می‌شود:

    نوآوری تجاری Business Innovation stream

    دارندگان ویزای موقت نوآوری تجاری (188) می‌توانند برای ادامه فعالیت‌های تجاری خود این ویزا را دریافت کنند. این ویزا مدت اعتباری محدودی نداشته، اگرچه مدت زمان امکان سفر به داخل و خارج از استرالیا 5 سال است و پس از آن، متقاضیان می‌توانند برای دریافت اقامت دائم (PRV) اقدام کنند. همچنین با وجود اینکه نیازی به ارائه مجدد EOI نیست، اما ایالت یا منطقه مربوطه باید همچنان nomination متقاضیان را تایید کنند. در دو سال پیش از اپلای برای این ویزا، متقاضیان باید سهام مالکیت دو کسب و کار عمده در استرالیا را داشته که در این مدت آن را اداره کرده و یا در یکی از سمت‌های مدیریتی آن مسئولیت داشته‌ و خواهند داشت. شفافیت پرداخت‌های مالیاتی و شماره کسب برای هر دو تجارت از دیگر الزامات این دسته است. گردش مالی کسب و کار اصلی افراد نیز در یک سال پیش از اپلای، باید حداقل معادل 300 هزار دلار باشد، ارزش تجاری معادل 200 هزار دلار و یا دارایی کلی معادل 600 هزار دلار در اختیار داشته باشند. شرایط دیگر آن همانند ویزای موقت این گروه است.

    ویزای سرمایه‌ گذاری Investor stream

    دارندگان ویزای موقت این دسته که به مدت 4 سال سرمایه‌ گذاری خود را حفظ کرده و در چهار سال پیش از درخواست ویزا، به مدت 2 سال در استرالیا زندگی کرده‌اند، می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. شرایط دیگر این ویزا همانند حالت موقت آن است.

    ویزای سرمایه‌ گذاری قابل توجه Significant Investor stream

    دارندگان ویزای سرمایه‌ گذاری موقت که همچنان توسط ایالت مربوطه nomination آن‌ها برقرار است و سرمایه‌ گذاری خود را در کشور استرالیا حفظ کرده‌اند، واجد شرایط دریافت این ویزا هستند. همچنین تمامی متقاضیان باید از شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم برخوردار باشند. دیگر شرایط دریافت این ویزا با دسته موقت آن یکسان است.

    ویزای سرمایه‌ گذاری ممتاز Premium investor stream

    سرمایه‌گذارانی که یکسال از زمان دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری ممتاز موقت آن‌ها گذشته اما تاییدیه دولتی آن‌ها همچنان برقرار است و میزان سرمایه‌ گذاری آن‌ها در زمینه‌های یاد شده پابرجا مانده است، واجد شرایط اخذ این ویزا هستند. شرایط دیگر این ویزا همانند حالت موقت آن است و متقاضیان باید قصد ادامه سرمایه‌ گذاری در این کشور را داشته باشند.

    ویزای کارآفرینی Entrepreneur stream

    کارآفرینانی که از طریق ویزای موقت کارآفرینی در کشور استرالیا مشغول به کار شده‌ و موفقیت قابل توجهی کسب کرده‌اند. این موفقیت باید به صورت دو فاکتور موفقیت و یا یک فاکتور اصلی و سه فاکتور مکمل ارائه شود. فاکتورهای اصلی موفقیت عبارتند از:

    • استخدام دو کارمند از میان شهروندان و یا دارندگان اقامت دائم

    • گردش مالی سالانه 300 هزار دلار

    • حق ثبت نوآوری و یا امتیاز منطقه‌ای

    • دریافت حمایت مالی و یا سرمایه‌ گذاری در جریان در فعالیت کارآفرینانه

    • شراکت با یک دانشگاه

    • فروش کسب و کار کارآفرینانه به ارزش 2 میلیون دلار

    فاکتورهای مکمل عبارتند از:

    • ادغام فعالیت‌های کارآفرینانه با دیگر حوزه‌های تجاری

    • دریافت گواهی موفقیت از جانب دولت و یا حکمرانی منطقه‌ای

    • دریافت حمایت مالی از جانب بخش مشارکتی

    • افتتاح حداقل یک کسب و کار دیگر و یا همکاری با دو کسب و کار متفرقه

    • دریافت جوایز رسمی

    • تقویت سرمایه اجتماعی

    لازم به ذکر است که فعالیت‌های کارآفرینی در استرالیا شامل حوزه‌های معاملات املاک و مسکن، استخدام کارگران و یا خرید بنگاه‌های اقتصادی و نمایندگی‌های آن‌ها نمی‌شود. دیگر شرایط این ویزا همانند حالت موقت آن است.

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 0217140011

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت سرمایه گذاری استرالیا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ