موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (BCIT)
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (که با عنوان اختصاری BCIT نیز شناخته شده)، یک موسسه آموزشی پلی تکنیک عمومی واقع در شهر برنابی و استان بریتیش کلمبیای کانادا است. این موسسه فنی دارای 5 پردیس است که در مناطق مختلف مترو ونکوور (کلانشهر ونکوور) واقع شده‌اند و پردیس اصلی آن در برنابی مقرر است. همچنین پردیس فناوری هوافضای این موسسه در ریچموند، پردیس دریایی آن در شهر نورث ونکوور، پردیس مرکز شهر در ونکوور و پردیس جزیره آناسیس این موسسه در ناحیه دلتا قرار دارد. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا به صورت استانی و از طریق قانون کالج و موسسه‌ی بریتیش کلمبیا، منشور شده است. این موسسه به‌ عنوان یک مدرسه فنی و حرفه‌ای مستقل فعالیت کرده و دوره‌های کارآموزی برای حرفه‌های ماهر، دیپلم و مدارک تحصیلی فنی حرفه‌ای را برای تکنسین‌های ماهر و کارگران در حرفه‌های متنوعی ارائه می‌دهد؛ از جمله مهندسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، ارتباطات پخش و رسانه، هنرهای دیجیتال، پرستاری، محاسبات، پزشکی، معماری و حقوق.

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا برای اولین بار تحت عنوان یک مدرسه حرفه ای بریتیش کلمبیا در سال 1960 تاسیس گردید. هنگامی که موسسه فناوری بریتیش کلمبیا پردیس برنابی یعنی پردیس اصلی خود را در سال 1964 افتتاح کرد، ثبت نام اولیه شامل پذیرش 498 دانش آموز بود. در ترکیب فعلی این موسسه 15 هزار دانشجوی تمام وقت و 30 هزار دانشجوی پاره وقت مشغول به تحصیل هستند. از زمان تاسیس، این موسسه میزبان بیش از 125 هزار فارغ التحصیل بوده است. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا نیز به عنوان یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا برای اخذ گواهینامه، دیپلم، کارشناسی و دیپلم کارشناسی ارشد تلقی می‌شود.

    مشخصات موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    نام لاتین

    British Columbia Institute of Technology (BCIT)

    سال تاسیس موسسه 

    سال 1964 میلادی

    شهر و استان

    برنابی، استان بریتیش کلمبیا (5 پردیس)

    نوع موسسه 

    دولتی و عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    45 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    نزدیک 6 هزار نفر از 120 کشور مختلف (13.3 درصد)

    نرخ پذیرش

    حدود 85 درصد

    مساحت

    233 کیلومتر مربع (جمع مساحت 5 پردیس)

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    48 به 52

    مقاطع تحصیلی

     گواهینامه، دیپلم، کارشناسی و دیپلم کارشناسی ارشد

    مدیر موسسه 

    دکتر جف زبودسکی

    آدرس موسسه 

    برنابی، بریتیش کلمبیا، کانادا

    وب سایت موسسه 

    www.bcit.ca

    رتبه و اعتبار موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در کانادا و جهان

    طبق رتبه بندی جهانی QS، موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در سال جاری میلادی در رتبه 47 کشوری قرار گرفته است و رتبه جهانی این موسسه در بین رتبه بندی‌های مختلف معمولا بین 1300 تا 1500 جهانی قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس رتبه بندی EDUopinions، نمره کیفیت موسسه فناوری بریتیش کلمبیا 4.4 از 5 است.

    تاریخچه موسسه فناوری بریتیش کلمبیا کانادا

    تاریخچه موسسه فناوری بریتیش کلمبیا کانادا
    در سال 1960، مدرسه حرفه‌ای بریتیش کلمبیا (با عنوان اختصاری BCVS) در برنابی بریتیش کلمبیا تاسیس شد که در مناطق Willingdon و Canada Way مقرر شد. این مدرسه اولین مدرسه تجارت دائمی در نوع خود در استان بریتیش کلمبیا بود. برنامه‌های آن در ابتدا عمدتا شامل نجاری، جوشکاری و تعمیر و نگهداری هواپیما بود. یک سال بعد از تاسیس، برنامه‌هایی برای ایجاد موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در زمین‌های مجاور این مدرسه اعلام شد. بدین ترتیب موسسه فناوری بریتیش کلمبیا اولین موسسه استانی بود که به آموزش فنی پیشرفته اختصاص داشت. این موسسه آموزشی دوره‌های قوی را در زمینه‌های مهندسی، تجارت و بهداشت ارائه داد و در سال 1964 تعداد 498 دانشجو را ثبت نام کرد. همچنین در سال 1966، این موسسه اولین فارغ التحصیلان خود را جشن گرفت.

    تا سال 1975، تعداد دانشجویان ثبت نامی این موسسه به 3200 نفر افزایش یافت. اولین هیئت مدیره موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در سال 1974 میلادی تشکیل شد و در سال 1977، این موسسه پردیس دیگری را در جزیره دریا در ریچموند ایجاد کرد. در سال 1979، انجمن فارغ التحصیلان موسسه فناوری بریتیش کلمبیا تشکیل شد. یک سال بعد، مدرسه حرفه‌ای بریتیش کلمبیا و مرکز آموزشی هانی با هم ترکیب شدند و موسسه حرفه‌ای اقیانوس آرام (PVI) را تشکیل دادند. در سال 1986، موسسه حرفه‌ای اقیانوس آرام با موسسه فناوری بریتیش کلمبیا ادغام شد و امکانات ماهواره ای موسسه حرفه‌ای اقیانوس آرام از جمله مرکز نگهداری هواپیما واقع در فرودگاه بین المللی ونکوور را در خود جای داد. تغییرات قانونی قابل توجهی در سال 1989 آن هم در زمانی که وظایف موسسه فناوری بریتیش کلمبیا گسترش یافت و شامل تحقیقات کاربردی شد و مرکز فناوری که یک مرکز تحقیقات و توسعه چند رشته‌ای است، ایجاد شد. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا به عنوان نقطه کانونی استان برای انتقال فناوری کاربردی تلقی می‌شود.

    در سال 1994 میلادی، موسسه آموزشی دریایی اقیانوس آرام با موسسه فناوری بریتیش کلمبیا همراه با برنامه‌های مهندسی دریایی خود ادغام شد. اولین مدرک لیسانس فناوری این موسسه در  رشته‌ی مهندسی محیط زیست در سال 1996 اعطاء شد. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا با دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا، سایمون فریزر و دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار به طور مشترک پردیس راه شمالی بزرگ این موسسه را در سال 2002 افتتاح کردند. در سال 2004، تعداد دانشجویان این موسسه به بیش از 48000 نفر افزایش یافت و وضعیت پلی تکنیکی به این موسسه در طی قوانین استانی الحاق شد. یک سال بعد، دفتر خدمات تحقیقاتی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا برای حمایت بیشتر از تحقیقات کاربردی افتتاح شد. و در آخر موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در سال 2007 یک پردیس فناوری هوافضا به مساحت 300 هزار فوت مربع (28 کیلومتر مربع) را در دروازه فرودگاه بین المللی ونکوور برای برنامه‌های هوافضای خود افتتاح کرد.

    پردیس‌های موسسه فناوری بریتیش کلمبیا کانادا

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا دارای پنج پردیس در سراسر منطقه مترو ونکوور در استان بریتیش کلمبیا است. پردیس اصلی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در شهر برنابی واقع شده است (با نام پردیس برنابی). این موسسه یک پردیس فناوری هوافضا در شهر ریچموند، یک پردیس دریایی در شهر ونکوور شمالی و یک پردیس تجارت سنگین در جزیره آناسیس و در ناحیه دلتا را اداره می‌کند. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا همچنین دو پردیس دیگر به نام‌های پردیس داون تاون ونکوور و پردیس راه شمالی بزرگ در شرق ونکوور را اداره می‌کند. علاوه بر این، دانشجویانی وجود دارند که به صورت مجازی حضور یا مطالعه می‌کنند. بیش از 8 هزار و 300 دانشجوی فراگیر آموزش از راه دور هستند. در اینجا به معرفی بیشتر و بهتر 6 پردیس مذکور می‌پردازیم.

    پردیس برنابی

    پردیس اصلی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در خیابان ویلینگدون واقع در شهر برنابی و در جوار مدرسه متوسطه ماسکراپ و دریاچه گوزن واقع شده است. این پردیس شامل یک کتابخانه، سالن بدنسازی و زمین ورزشی، اتاق‌های سخنرانی، آزمایشگاه‌های کامپیوتر و همچنین خدمات دانشجویی و دفاتر اداری می‌باشد. مرکز تحقیقات کاربردی و نوآوری در این پردیس یکی از مراکز قابل توجه اخیر است. پردیس برنابی به این شهرت دارد که بیشتر برنامه‌های تمام وقت خود را برای ساخت و ساز و تجارت، دانشکده بازرگانی و دانشکده مهندسی ارائه می‌دهد. موسسه فناوری بریتیش کلمبیا بر این باور است که می‌تواند از کمک دانشجویان معماری خود در ایجاد محیطی بهتر برای دانشجویان خود استفاده کند.

    پردیس فناوری هوافضا

    پردیس فناوری هوافضای موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (با عنوان اختصاری ATC)، واقع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ونکوور در ریچموند می‌باشد. این پردیس، برنامه‌های مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما در زمینه‌های الکترونیک هوانوردی (اویونیک)، تعمیر و نگهداری، سازه‌های هواپیما، آموزش تعمیرات اساسی توربین گاز هواپیما (موتور جت) و برنامه‌های آموزشی قطعات مکانیکی هواپیما را ارائه می‌دهد.

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا همچنین آموزش خلبانان تجاری و همچنین برنامه آموزشی عملیات فرودگاهی را برای کسانی که رشته مدیریت فرودگاه دنبال می‌کنند ارائه می‌دهد. آموزش در پردیس فناوری هوافضا به مساحت 285 هزار فوت مربع (26 کیلومتر مربع) انجام می‌شود. این پردیس در سپتامبر 2007 افتتاح شده است.

    کتابخانه هوانوردی RBC در پردیس فناوری هوافضا یکی از بزرگترین مجموعه‌های منابع هوانوردی در غرب کانادا را در اختیار خود دارد و به مرکز یادگیری و مطالعه برای دانشجویان هوانوردی، کارکنان و صنعت هوافضا در منطقه تبدیل شده است.

    پردیس دریایی

    پردیس دریایی قبلا با عنوان اختصاری PMTI و مخفف موسسه آموزش دریایی اقیانوس آرام شناخته می‌شد اما اکنون اغلب با عنوان BMC که مخفف همان پردیس دریایی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا است، شناخته می‌شود. این موسسه آموزش‌های متنوعی در زمینه دریایی از جمله دیپلم چهار ساله در علوم دریایی و برنامه آموزشی مهندس دریایی را ارائه می‌دهد. پردیس دریایی در شمال ونکوور بر روی آب در فاصله کوتاهی از اسکله لونزدیل واقع شده است. پردیس مورد بحث در تمام طول سال به جز تعطیلات بزرگ باز است.

    پردیس مرکز شهر ونکوور

    پردیس مرکز شهر ونکوور همانطور که اسمش پیداست، در مرکز شهر ونکوور قرار دارد. زمینه‌های اصلی تحصیلی در پردیس مرکز شهر ونکوور، تجارت و رسانه، محاسبات و اطلاعات و برنامه‌های ویژه ورود دانشجویان بین المللی است. پردیس مرکز شهر ونکوور افتتاح شد تا شرکت تعداد بیشتری از دانشجویان در مطالعات پاره وقت این موسسه امکان پذیر باشد.

    پردیس راه شمالی بزرگ

    برنامه‌های تجهیزات سنگین پردیس راه شمالی (با عنوان اختصاری GNWC) به جزیره آناسیس منتقل شده‌اند و منافع موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در محوطه مشترک فروخته شده است تا امکان ساخت دانشگاه امیلی کار در این ناحیه فراهم شود.

    پردیس جزیره آناسیس

    این مرکز با مساحت 142 هزار فوت مربع در جزیره آناسیس و در شهر دلتا واقع شده است و برنامه‌های پیرامون علوم و مهندسی مکانیک و نیروی محرکه ارائه شده توسط موسسه فناوری بریتیش کلمبیا و کالج اجتماعی ونکوور را در خود جای داده است. برنامه‌های پردیس جزیره آناسیس غالبا به آموزش مکانیک‌ سنگین، مکانیک حمل و نقل، مکانیک دیزل، مکانیک حمل و نقل تجاری، هدایت کننده‌های راه آهن و اپراتورهای لیفتراک می‌پردازد.

    دانشکده‌های موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    دانشکده‌های موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا از طریق شش دانشکده اداره می‌شود که برنامه‌ها و دوره‌های درسی متنوعی را برای نزدیک به 50 هزار دانشجو ارائه می‌دهد. دانشکده‌های موسسه فناوری بریتیش کلمبیا با صنعت کار می‌کنند، آموزش ارائه می‌دهد، مشاوره تخصصی ارائه داده به ارائه ایده‌ها به بازار کمک می‌کند. 6 دانشکده‌ی موسسه عبارتند از:

    • مدرسه تجارت
    • مدرسه مطالعات محاسباتی و دانشگاهی
    • مدرسه ساخت و ساز و محیط زیست
    • مدرسه انرژی
    • مدرسه علوم بهداشتی
    • مدرسه حمل و نقل

    دانشکده بازرگانی و رسانه

    دانشکده بازرگانی و رسانه موسسه فناوری بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین دانشکده‌های بازرگانی در غرب کاناداست. دانشکده تجارت و رسانه بیش از 30 برنامه تمام وقت و 90 برنامه نیمه وقت را ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان از این دانشکده دانش و تجربه عملی برای مقابله با سناریوهای تجاری چالش برانگیز در صنایع مختلف را خواهند داشت. برنامه‌های بسیار خاص این دانشکده، دانشجویان را برای مشاغل موفق و آینده دار آماده می‌کند. از جمله در بیمه عمومی و مدیریت ریسک، تجزیه و تحلیل تجاری و مدیریت کسب و کار، هنرهای دیجیتال و ارتباطات پخش و رسانه.

    دانشکده محاسبات و مطالعات آکادمیک

    دانشکده محاسبات و مطالعات آکادمیک، دانشجویان را برای آینده آماده می‌کند. 3 حوزه اصلی این دانشکده طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهند و دانشجویان را با برخی از مهارت‌های مورد تقاضا مجهز می‌کنند.

    برنامه‌های محاسباتی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا با بیش از 30 برنامه کاربردی مختلف، مدارک معتبر شناخته شده و شهرت برای فارغ التحصیلان آماده کار، دانشجویان را برای مشاغل فنی مختلف آماده می‌کند.

    علوم و فناوری این دانشکده برنامه‌های جامعی را ارائه می‌دهند، از جمله در بخش‌های در حال رشد سریع مانند امنیت سایبری و پزشکی قانونی دیجیتال. مطالعات آکادمیک نیز دوره‌هایی را در موضوعات مختلف اصلی را از شیمی تا ارتباطات ارائه می‌دهد. این دانشکده همچنین گزینه‌های ارتقاء تحصیلی و پشتیبانی از زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد.

    دانشکده ساختمان و محیط زیست

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا مدعی است که وقف آینده‌ای پایدار است. این دانشکده به عنوان مشارکت‌کننده پیشرو در مشاغل، مهندسی و متخصصان علوم کاربردی و طبیعی در استان نقش مهمی داشته و در طی برقراری هارمونی و تعادل بین محیط طبیعی، محیط ساخته شده به دست بشر و رابطه بین این دو باهم می‌باشد. برنامه‌های تجاری این دانشکده به دانشجویان مهارت‌های لازم برای مشاغل ساختمانی مورد تقاضا، از نجاری گرفته تا ساخت فلز و لوله‌کشی را آموزش می‌دهند. دوره‌های پیشرفته این دانشکده بر حفظ محیط زیست به عنوان یک اصل اساسی بر ساخت و ساز متمرکز است.

    مدرسه انرژی

    این دانشکده شامل 45 برنامه عملی اصلی آموزشی می‌شود و فارغ التحصیلان دانشکده انرژی در بخش‌های فنی و صنعتی انرژی به عنوان مهندسان برق، شیمی و مکانیک، تجار صنعتی و نویسندگان فنی تخصص لازم را پیدا می‌کنند.

    دانشکده علوم بهداشت

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا مدعی است که عمق و وسعت بزرگی از آموزش بهداشت را در دانشکده علوم بهداشت خود ارائه می‌دهد که در مقایسه با سایر موسسات فوق متوسطه بی نظیر است. 32 برنامه درسی اصلی این دانشکده دوره‌های متنوعی از پرتودرمانی و پروتز و ارتز تا پرستاری تخصصی را شامل می‌شود. دانشجویان از طریق برنامه‌های پزشکی پیشگیرانه این دانشکده در فناوری مواد غذایی، بهداشت محیط و بهداشت و ایمنی شغلی دیدگاه تازه‌ای را در مورد صنعت سلامت پیدا می‌کنند.

    مدرسه حمل و نقل

    مدرسه حمل و نقل موسسه فناوری بریتیش کلمبیا تنها موسسه فوق ثانویه در آمریکای شمالی است که در زمینه حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و راه آهن اعتبار شناخته شده جهانی را ارائه می‌دهد. برنامه خلبانی تجاری خطوط هوایی و عملیات پرواز این دانشکده سریعترین مسیر برای دریافت مدرک دیپلم و گواهینامه خلبانی تجاری را ارائه می‌دهد و بسیاری از برنامه‌های دانشکده دارای فناوری آموزشی پیشرفته هستند. از ناوگان 20 هواپیمایی گرفته تا یک راه آهن صنعتی معتبر و شبیه سازهای واقعی برای سناریوهای پل دریایی و موتورخانه‌ کشتی در این دانشکده...

    برنامه‌های درسی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا برنامه‌های درسی و رشته‌های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که منجر به دریافت گواهینامه، دیپلم، کارشناسی و مدرک کارشناسی ارشد می‌شود. این موسسه بیش از 300 برنامه و 1000 دوره پاره وقت در 6 زمینه تحصیلی کلی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

    • علوم کاربردی و طبیعی
    • تجارت و رسانه
    • محاسبات و فناوری اطلاعات
    • مهندسی
    • علوم بهداشتی
    • مشاغل و کارآموزی

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا یک فلسفه آموزشی منحصر به فرد دارد که آن را از موسسات معمولی پس از متوسطه متمایز می‌کند و آن اینکه موسسه فناوری بریتیش کلمبیا بر جنبه‌های عملی مطالعات تمرکز دارد، بر خلاف موسسات نظری محور. بنابراین، دانش‌آموزان در دوران مدرسه تجربه عملی استثنایی را کسب خواهند کرد. به عنوان مثال، پردیس دارای موارد زیر در خود است:

    • یک رادیو کاملا مجهز و استودیوی تلویزیونی با کیفیت استاندارد، که روی موج Evolution 107.9 FM پخش می‌کند.
    • یک آزمایشگاه رباتیک تولید خودکار
    • یک مرکز فناوری که به تحقیق و توسعه فناوری پیشرفته اختصاص داده شده است.
    • تنها شبیه ساز موتورخانه دریایی غرب کانادا که آموزش واقعی را برای مهندسان دریایی ارائه می‌دهد.
    • شبیه ساز نیروگاه حرارتی (با ظرفیت تولید 250 مگاوات برق) برای آموزش دانشجویان مهندسی برق
    • یک سالن شبیه سازی آتش سوزی تعاملی
    • یک آسیاب خمیر سازی کاغذ
    • مرکز تلفن عالی Telus که دارای تجهیزات بسیار پیشرفته مخابراتی برای آموزش صنعت مخابراتی می‌باشد.
    • و...

    خوابگاه و شرایط اسکان در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    خوابگاه و شرایط اسکان در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا نیز محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن با کیفیت بسیار عالی و بالا از جمله سرویس غذا، اماکن اقامت، امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و... را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد. خدمات مربوط به خوابگاه و محل اسکان کالج برای آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که از کشورهای دیگر مهاجرت به کانادا می‌کنند، بسیار مهم و در واقع می‌توان گفت در بسیاری از مواقع امری حیاتی و ضروری تلقی می‌شود.

    در هر ترم تحصیلی درخواست‌ها برای رزرو خوابگاه و مسکن دانشجویی فقط از طریق درخواست از طریق پورتال مسکن پذیرفته می‌شوند. به این صورت که اگر در یک برنامه درسی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا به صورت تمام وقت، همگروهی یا کارآموزی پذیرفته شده باشید، می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور BCIT خود وارد شوید و برای مسکن دانشجویی در آن ترم درخواست دهید. لازم به ذکر است که محل اقامت در محوطه دانشگاه محدود بوده و ارائه آن به همه دانشجویان تضمینی نمی‌باشد. پس متقاضیان بهتر است در هر ترم و سال تحصیلی در این راستا به موقع اقدام کنند.

    مسکن دانشجویی موسسه فناوری بریتیش کلمبیا در پردیس برنابی، در مجاورت زمین ورزشی و دیگر امکانات تفریحی موجود در این پردیس واقع شده است. بخش مسکن موسسه در تلاش است تا فضای زندگی امن و راحتی را برای دانشجویان در محوطه دانشگاه فراهم نماید.

    مسکن‌های دانشجویی در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا فرصت‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات با افراد با پیشینه‌های مختلف، شرکت در فعالیت‌های مختلف دانشجویی، فرهنگی، علمی و... و درگیر شدن در زندگی دانشگاهی را فراهم می‌کند و در عین حال می‌توانید در طی این برنامه‌ها برای اهداف تحصیلی خود تلاش می‌کنید. اشتراک گذاری فضای اقامت با سایر سوئیت‌ها نیاز به همکاری و ارتباط دارد، اما این قضیه خود می‌تواند تجربه‌ای غنی، سرگرم کننده و به یاد ماندنی باشد. همچنین خوابگاه‌های تحصیلی این موسسه برای فراهم کردن دسترسی برابر همه به محیط دانشگاهی از جمله برای دانش‌آموزان دارای معلولیت یا شرایط پزشکی خاص در نظر گرفته شده است.

    شرایط پذیرش در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    شرایط پذیرش در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    برای اخذ پذیرش تحصیلی در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا شما باید تحصیلات دوران دبیرستان خود را به پایان رسانده و در صورت وجود، سوابق شغلی خود را نیز در هنگام ثبت‌نام به همراه مدارک هویتی ارائه نمایید. همچنین برای اثبات دانش زبانی خود باید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی معتبر زبان مانند آیلتس، تافل، PTE و...  شرکت نموده و مدرک زبان با نمره خوب و قابل قبولی را اخذ نمایید. حداقل نمره مورد نیاز برای هر رشته تحصیلی متغیر است اما به طور کلی برای آزمون آیلتس به نمره‌ی حداقل 6 و حتی 6.5 نیاز خواهید داشت. به طور کلی برای اخذ پذیرش از موسسه فناوری بریتیش کلمبیا کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف باید شروط عمومی و کلی زیر را داشته باشید:

    • ارائه فرم کامل درخواست پذیرش تحصیلی و پرداخت هزینه ثبت نام
    • ارائه مدرک معتبر دیپلم 12 ساله با ریز نمرات ترجمه شده به انگلیسی
    • حداقل معدل 13 و ترجیحا 14 به بالا
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس حداقل 6 و ترجیحا آیلتس 6.5 به بالا
    • انگیزه‌نامه و دیگر دستاوردهای تحصیلی و مدارک بدیهی مورد نیاز مانند مدارک هویتی و...

    هزینه تحصیل در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    هزینه و شهریه تحصیل در موسسه فناوری بریتیش کلمبیا بر حسب دوره‌های مختلف به شرح زیر است:

    • برای دوره‌های تمام وقت با مدرک دانشگاهی سالانه 7500 دلار کانادا
    • برای دوره‌های تمام وقت با مدرک کالج سالانه 6 تا 10 هزار دلار کانادا
    • برای دوره‌های تمام وقت با گواهی کالج سالانه 3 تا 18 هزار دلار کانادا
    • برای دوره‌های کارآموزی 152 دلار کانادا در هفته

    برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، اخذ پذیرش تحصیلی، دریافت ویزای کانادا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (BCIT)

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت