درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    ویزای توریستی استرالیا

    استرالیا کشوری به وسعت یک قاره است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. صنعت توریسم در این کشور بخش عمده‌ای از درآمد ملی را به خود اختصاص داده است و سالانه گردشگران بسیاری را می‌پذیرد. برای سفر به استرالیا باید ویزای توریستی آن که سابکلس 600 محسوب می‌شود را دریافت کنید. در ادامه مطلب شرایط ویزای توریستی استرالیا را مطالعه کنید.

    مختصر اطلاعات کلیدی استرالیا

    • نام رسمی: قلمرو همسود استرالیا (Commonwealth of Australia)
    • پایتخت: کانبرا (Canberra)
    • نوع حکومت: پادشاهی مشروطه پارلمانی فدرال
    • واحد پول: دلار استرالیا (با نشان اختصاری AUD)
    • زبان رسمی: انگلیسی
    • مساحت کل: 7.692 میلیون کیلومتر مربع (رتبه 6 در وسعت)
    • تعداد ایالات و قلمرو: شامل 6 ایالت و 2 قلمرو
    • جمعیت: بیش از 26 میلیون نفر (آمار  اواخر سال 2022 - رتبه 51 در جهان از نظر جمعیت)
    • بزرگ‌ترین شهر: سیدنی
    • محبوبت‌ترین شهرها: سیدنی، ملبورن، بریزبین، پرث، کانبرا، هوبارت، گلد کوست و...
    • شرایط آب و هوایی: عموما معتدل، تابستان‌های گرم و گاها مرطوب، زمستان‌های خنک و به نسبت کوتاه‌تر
    • میزان تولید ناخالصی: 1.75 تریلیون دلار در آخرین آمار (رتبه 13 در جهان)
    • متوسط سرانه: 60 الی 70 هزار دلار در سال
    • متوسط هزینه زندگی برای دانشجو در سال: 14 تا 20 هزار دلار استرالیا
    • متوسط هزینه تحصیل برای دانشجو در سال: 25 الی 30 هزار دلار استرالیا
    • تعداد دانشگاه‌های رسمی و معتبر: 43
    • وضعیت آزادی، حقوق بشر و رضایت مردمی: از میان 195 کشور جهان، کشور استرالیا دارای رتبه 9 در زمینه دموکراسی، رتبه 18 در امنیت، رتبه 17 در زمینه آزادی بیان و مطبوعات، رتبه 11 در زمینه شادی و رضایت مردم، رتبه 12 در ضد نژادپرستی و رتبه 15 در حقوق زنان است.
    • بافت مردم مهاجر به ترتیب جمعیت: انگلیس، هند، چین، نیوزلند، فیلیپین، ویتنام، آفریقای جنوبی، ایتالیا، مالزی، سری‌لانکا

    شرایط عمومی ویزای توریستی استرالیا

    شرایط عمومی ویزای توریستی استرالیا

    ویزای سابکلس 600 به مدت حداکثر یک سال اعتبار داشته و مدت زمان بررسی پرونده آن حدود 1 تا 4 ماه به طول می‌انجامد. افراد دارای این ویزا اجازه کار و یا بهره‌مندی از درمان‌های پزشکی را نخواهد داشت. از مزیت‌های این ویزا می‌توان به امکان شرکت در دوره‌های آموزشی و تحصیلی اشاره کرد که حداکثر تا 3 ماه به طول انجامد. ویزای توریستی استرالیا زیرمجموعه ویزاهای موقت آن محسوب شده؛ به این معنا که پس از پایان مدت زمان تعیین شده، افراد موظفند که این کشور را ترک کنند. لازم به ذکر است که امکان تبدیل این ویزا به ویزای کاری و یا تحصیلی وجود نداشته و متقاضیان باید برای مجددا برای درخواست آن ویزا اقدام کنند.

    هزینه ویزای توریستی استرالیا

    هزینه ویزای توریستی استرالیا برای هر فرد معادل 145 الی 345 دلار استرالیا است که این هزینه شامل هزینه‌های بیومتریک و آزمایشات پزشکی نمی‌شود.

    مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی استرالیا

    • مدارک هویتی همچون شناسنامه، عقدنامه و ...
    • پاسپورت معتبر
    • دعوتنامه (الزامی نیست اما داشتن آن شانس پذیرش را بالا می‌برد)
    • انجام آزمایشات و معاینات پزشکی مورد نیاز
    • گواهی سوء پیشینه
    • فرم اظهارنامه قانونی
    • منابع مالی لازم برای مدت زمان اقامت
    • مدارک شغلی و بیمه و...
    • گواهی اشتغال به تحصیل در صورت محصل بودن

    *توجه نمایید که تمامی مدارک باید کپی برابر اصل بوده و ترجمه رسمی آن‌ها ارسال گردد.

    انواع ویزای توریستی استرالیا

    انواع ویزای توریستی استرالیا

    به طور کلی دو نوع ویزای توریستی استرالیا ارائه می‌شود:

    1-ویزای توریستی مناسب برای یک بار ورود:

    دارندگان این ویزا تنها یک بار اجازه ورود به خاک این کشور را داشته و برای سفر مجدد، باید دوباره برای دریافت ویزای توریستی استرالیا اقدام کنند.

    2-ویزای مولتی اینتری:

    با در دست داشتن ویزای مولتی اینتری می‌توان تا پایان زمان اعتبار آن، چندین بار به کشور استرالیا سفر کرد. دارندگان این ویزا در هر بار سفر می‌توانند تا 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند، که در برخی شرایط ممکن است این زمان تا یکسال نیز تمدید گردد.

    ویزای توریستی با مقاصد تجاری

    اگر قصد شما از سفر به استرالیا، عقد قراردادهای تجاری، مذاکرات، شرکت در کنفرانس‌ها و به طور کلی اهداف تجاری است، می‌توانید از این زیرشاخه ویزای سابکلس 600 استفاده کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از این ویزا اجازه کار و یا فروش را نخواهید داشت. این ویزا اعتباری یک ساله داشته و دارندگان آن به مدت حداکثر 3 ماه می‌توانند در استرالیا اقامت داشته باشند. همانند ویزای توریستی ساده، این ویزا نیز در دو حالت مولتی اینتری (اجازه چند بار ورود) و یک بار ورود صادر می‌شود.

    ویزای توریستی استرالیا برای خانواده

    افرادی دارای حامی مالی، می‌توانند برای بازدید از اعضای خانواده خود و یا جاذبه‌های گردشگری به کشور استرالیا سفر کنند. شرایط این ویزا نیز همانند ویزای توریستی استرالیا بوده و تنها تفاوت آن این است که متقاضیان باید مدارک لازم جهت داشتن حامی مالی را برای دریافت ویزا ارائه دهند. حامی مالی می‌تواند شامل یکی از مقامات دولتی استرالیا و یا از اعضای خانواده فرد باشد.

    ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

    ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

    دلایل مختلفی چون نداشتن سابقه سفر کافی، عدم ارائه گواهی‌های تمکن مالی معتبر و به مقدار نیاز، داشتن سوء پیشینه و یا ارائه مدارک جعلی می‌تواند منجر به ریجکت شدن ویزای توریستی استرالیا گردد. شایع‌ترین دلیل ریجکتی ویزای توریستی قانع نشدن آفیسر مهاجرتی نسبت به بازگشت متقاضی به کشور خود است. از آنجایی که بسیاری از افراد پس از وارد شدن به کشور مقصد درخواست پناهندگی می‌کنند، سخت‌گیری زیادی نسبت به این موضوع پدید آمده و متقاضیان ویزای توریستی استرالیا باید تمامی مدارکی را که گواه بر قصد آن‌ها برای بازگشت است، به سفارت مربوطه ارائه کنند.

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 0217140011

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول ویزای توریستی استرالیا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2022-08-07

    ویزای توریستی استرالیا رو برای یک ماه میخواستم اقدام کنم.

    2022-08-09

    متاسفانه در زمینه توریستی اقدام نداریم.

    2022-04-06

    با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم برای ویزای توریستی که خواهرم میخواد دعوتنامه بفرسته، سابقه بیمه شغلی هم لازمه ؟

    2022-04-09

    سلام. برای ویزای توریستی این مورد اتفاقا یکی از تاثیرگذارترین موارد هستش

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت