درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    تحصیل در اسلوونی

    درباره اسلوونی

    اسلوونی با نام رسمی جمهوری اسلوونی کشوری در مرکز قاره اروپا بوده که با آلمان، اتریش، مجارستان، کرواسی و ایتالیا هم مرز است. اسلوونی با جمعیت نسبتا پایین خود، اقتصادی رونق و طبیعت بکری دارد. این کشور جز امن ترین کشورهای جهان است و جز کشورهای حوزه شینگن اروپای مرکزی محسوب می‌شود. تحصیل در اسلوونی نیز از جایگاه بسیار ویژه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی در قلب اروپا برخوردار است؛ چرا که دانشجویان ضمن بهره‌مندی از یک نظام آموزشی و دانشگاهی قوی و معتبر در سطح جهانی، با شهریه‌های بسیار مقرون به صرفه می‌توانند به تحصیل در این کشور بپردازند.

    • پایتخت اسلوونی: لیوبلیانا (Ljubljana)
    • زبان رسمی اسلوونی: اسلوونیایی
    • جمعیت اسلوونی: ۲٫۰۵۳٫۳۵۵ نفر
    • هزینه زندگی در اسلوونی: در سال 2023 برای هر نفر در یک ماه بطور متوسط 650 یورو بدون احتساب اجاره مسکن + 450 دلار هزینه ماهانه اجاره مسکن (مجموعا 1100 دلار در ماه)
    • هزینه زندگی در اسلوونی برای دانشجویان: در حدود 600 تا 700 یورو در ماه 
    • آب و هوای اسلوونی: تابستان های گرم و زمستان‌های سرد. متوسط دما بین منفی 3 تا 27 درجه فارنهایت است.
    • مساحت اسلوونی: ۲۰٫۲۷۳کیلومتر مربع
    • واحد پول اسلوونی: یورو (EUR)
    • بهترین رشته‌ها برای تحصیل در اسلوونی: کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مدیریت، اقتصاد، حقوق، شاخه‌های محبوب مهندسی به ویژه مهندسی برق، گردشگری و توریسم، مکاترونیک، زبان‌های خارجی، الکترونیک، علوم سیاسی و بین‌المللی، روانشناسی، تجارت و کسب و کار، امور مالی و اقتصاد، ریاضیات و آمار و...

    ویژگی‌های تحصیل در اسلوونی

    ویژگی‌های تحصیل در اسلوونی

    اگر بخواهیم برخی از ویژگی های تحصیل در اسلوونی را مطرح کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • اخذ پذیرش سریع تر دانشگاه نسبت به سایر کشورهای اروپایی
    • تحصیل در یک کشور ارزان در قلب اروپا
    • امکان تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی وجود دارد
    • اخذ اقامت موقت اسلوونی در هنگام تحصیل
    • شهریه های پایین تری نسبت به دیگر کشور های اروپایی دارد
    • امکان اشتغال به کار پاره وقت در هنگام تحصیل در اسلوونی
    • دریافت مدارک دانشگاهی با اعتبارات بین المللی و امکان exchange
    • امکان سفر به دیگر کشور های حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا در حین تحصیل در اسلوونی
    • استفاده از خدمات درمانی کشورهای حوزه شینگن همزمان با تحصیل در اسلوونی
    • امکان دریافت بورسیه تحصیلی تا سقف 100 درصد شهریه
    • امکان پرداخت شهریه بعد از ورود به اسلوونی
    • امکان همراهی خانواده و اقوام درجه یک دانشجو 

    شرایط تحصیل در اسلوونی

    بطور کلی شرایط تحصیل در اسلوونی بدلیل وجود نداشتن موانعی چون داشتن مدرک زبان با نمره بالا و... سخت نیست. مدت تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی 3 الی 4.5 سال و در مقطع کارشناسی ارشد بین 2 تا 3 سال بطول می انجامد. برای تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی، متقاضی می بایست معدل پیش دانشگاهی و دیپلم خوبی داشته باشد تا بتواند پذیرش دانشگاه های اسلوونی را دریافت کند. برای کارشناسی ارشد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر بسزایی در پذیرش متقاضی دارد.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسلوونی

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسلوونی

    برخی از مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی که این مدارک می بایست به همراه ترجمه انگلیسی با مهر مترجم رسمی دادگستری جمع آوری شود:

    • گذرنامه معتبر
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • عکس پرسنلی
    • نامه پذیرش یکی از دانشگاه های اسلوونی
    • انگیزه نامه
    • تمکن مالی برای تامین شهریه و هزینه اقامت در اسلوونی
    • سند ازدواج یا شناسنامه برای اثبات روابط خانوادگی همراه
    • بیمه سلامت اسلوونی
    • و...

    ویزای تحصیلی اسلوونی

    مهاجرت تحصیلی به اسلوونی یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های مهاجرت به اسلوونی است. این کشور از مزایای زیادی برای دانشجویان دارد یکی از آن مزایا حوزه شینگن بودن این کشور است! چرا که دانشجو با ورود به این کشور میتواند به کلیه کشورهای حوزه شینگن اروپا سفر کند. بنابراین متقاضیان زیادی برای تحصیل در اسلوونی وجود دارد. نکته جالب توجه در ویزای تحصیلی اسلوونی آن است که این کشور به جای ویزای تحصیلی به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور کارت اقامت موقت این کشور را ارائه میدهد که این امر بسیاری از مشکلات تردد دانشجو به سایر کشورهای حوزه شنگن را برطرف میکند. این ویزا یک سال اعتبار دارد و دانشجو می بایست بعد از پایان مدت ویزای خود اقدام به تمدید آن نماید. 

    هزینه تحصیل در اسلوونی

    هزینه تحصیل در اسلوونی

    شهریه دانشگاه های اسلوونی مستقیماً بستگی به رشته تحصیل و دانشگاه محل تحصیل دانشجو (بخصوص دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه) دارد اما به طور کلی و سالیانه برای تحصیل در اسلوونی:

    • برای تحصیل در مقطع کارشناسی بین 2 تا 11 هزار یورو
    • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 2  تا 15 هزار یورو
    • و برای تحصیل در مقطع دکتری بین 2 تا 6 هزار یورو

    برای دانشجویان بین‌المللی هزینه شهریه تحصیلی تخمین زده می‌شود.

    کار هنگام تحصیل در اسلوونی

    کار در هنگام تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز است. کار در این دوره به صورت پاره وقت و با نام "کار دانشجویی یا Student Work" می باشد. برای یک شغل پاره وقت مناسب و اشتغال به کار در هنگام تحصیل در اسلوونی دانشجو می بایست به یکی از موسسات کاریابی اسلوونی مراجعه کرده و از خدمات ویژه دانشجویان به نام "سرویس دانشجویی یا Student Service" این موسسات استفاده کند. از جمله خدمات این موسسات به دانشجویان آن است که لیستی از مشاغل موجود و مناسب دانشجو را به او ارائه میدهند و دانشجو پس انتخاب شغل مناسب خود، نامه ی معرفی خود از طرف موسسه کاریابی را به کارفرمای مورد نظر ارائه میدهد و مشغول به کار می شود. از دیگ خدمات این موسسات بررسی و حمایت دانشجویان در دوره اشتغال آنهاست مثلاً این موسسات واریز حقوق دانشجو از طرف کارفرما را بررسی میکنند و اگر حقوق وی در زمان تعیین شده واریز نشود به کارفرما تذکر میدهند.

    دانشجویان برای اشتغال به کار دانشجویی در اسلوونی به مدارک زیر نیازمندند:

    1. مدرک شناسایی معتبر مثل پاسپورت
    2. حساب بانکی در یکی از بانک های اسلوونی
    3. گواهی ثبت نام در یکی از دانشگاه های این کشور
    4. اثبات اقامت قانونی فرد در اسلوونی

    دانشگاه‌های اسلوونی مورد تایید وزارت علوم ایران

    • University of Ljubljana (دانشگاه لوبلیانا ) 
    • University of Maribor (دانشگاه ماریبور)

    تحصیل کارشناسی در اسلوونی

    تحصیل کارشناسی در اسلوونی

    تحصیل در اسلوونی در دوره کارشناسی یکی از پرطرفدارترین مقاطع برای تحصیل در اسلوونی است. تحصیل در این دوره بین 3 تا 4.5 سال بطول می انجامد و متقاضیان میبایست دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی معتبر باشند. شرایط سنی پذیرش متقاضیان تحصیل در اسلوونی برای مقطع کارشناسی بین سنین 17 تا 27 سال است. حداقل نمره آیلتس مورد تایید برای تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی 6 است اما اگر فرد متقاضی تسلط کافی بر زبان اسلوونی داشته باشد مدرک زبان تاثیر کمتری خواهد داشت. چرا که دروس در دانشگاه های دولتی اسلوونی به زبان رسمی این کشور یعنی اسلوونیایی ارائه میشوند و زبان انگلیسی تنها در دانشگاه های خصوصی اسلوونی کاربرد دارند. ناگفته نماند که تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی به زبان اسلوونیایی رایگان میباشد. رشته های تحصیلی که توسط دانشگاه های اسلوونی و در مقطع کارشناسی ارائه می شود رشته بازاریابی ، مدیریت گردشگری ، کسب و کار ، مدیریت و قانون، زبان انگلیسی ، زمین شناسی ، مهندسی متالوژی و فناوری ، فیزیک ، علوم کامپیوتر و همچنین رشته مدیریت می باشد.

    تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

    تحصیل در اسلوونی در دوره کارشناسی ارشد تقربیاً 2 سال زمان میبرد و به دو زبان اسلوونیایی و انگلیسی برگزار میشود. اولین لازمه تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی می باشد. در اسلوونی می توان در رشته های بازرگانی , علوم طبیعی و زیستی، مدیریتی و شاخه های مهندسی مشغول به تحصیل شد که برخی رشته ها شامل دوره 3 تا 6 ماهه کارآموزی یا اینترشیپ می باشد که این دوره دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند. برای فارغ التحصیلی در این مقطع دانشجو می بایست از پایان نامه خود دفاع کنند. مدرک زبان مورد نیاز در این دوره آیلتس 6.5 به بالا خواهد بود و همچنین دانشجو در این می‌تواند به کار دانشجویی مشغول شود. در این دوره دانشجو می‌تواند با اعضای خانواده خود را به عنوان همراه به اسلوونی سفر کند.

    تحصیل دکتری در اسلوونی

    تحصیل دکتری در اسلوونی

    بیش از 80 درصد دانشجویان خارجی دانشگاه های اسلوونی در دوره دکتری در حال تحصیل در اسلوونی هستند. این دوره در اسلوونی بین 2 تا 4 سال بطول می انجامد و شهریه ای بین 2 تا 6 هزار یورو در سال هزینه در بر دارد که این رقم در برابر کیفیت آموزش در اسلوونی بسیار مناسب است.  از ویژگی های تحصیل دوره دکتری در اسلوونی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. کیفیت بالای آموزش و ایده آل بودن مطالب درسی
    2. ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی
    3. تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس و تافل
    4. بدون آزمون ورودی
    5. تخفیفات و بورسیه های زیاد برای دانشجویان
    6. امکان exchange دانشجو
    7. طبیعت زیبا و شهرهای مدرن

    تحصیل در اسلوونی آن هم در مقطع دکتری مانند سایر مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی و اسلوونیایی امکان پذیر بوده و برای اخذ پذیرش دانشگاه های اسلوونی در این مقطع نیاز به نمره زبان آیلتس 7 به بالا می باشد. تحصیل در این مقطع به صورت پژوهش محور است، یعنی دانشجو امکان کار تحقیقاتی حین تحصیل را خواهد داشت و دانشجو برای این کار مبلغی به عنوان حقوق دریافت خواهد نمود. در این دوره دانشجو می تواند اعضای خانواده خود را در اسلوونی به عنوان همراه داشته باشد. در این مقطع دانشجویان می توانند از بورسیه های مختلف استفاده کنند اما لازم بذکر است که این بورسیه ها نیازمند رزومه قوی علمی و تحصیلی هستند. گاها ممکن است میزان بورسیه به حدی برسد که هزینه تحصیل و زندگی دانشجو را به طور کامل تامین کند.

    سفارت اسلوونی در ایران

    • آدرس سفارت اسلوونی در تهران:  تهران – کامرانیه شمالی – خیابان شیبانی – پلاک 24
    • شماره تماس سفارت اسلوونی در تهران:  009826152692
    • شماره فکس سفارت اسلوونی در تهران: 009822286717
    • آدرس ایمیل سفارت اسلوونی در تهران:   sloembassy.tehran@gov.si 
    • ساعت کاری سفارت اسلوونی در تهران: یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 10:00 الی 12:00

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول تحصیل در اسلوونی

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (12 پاسخ)
    2023-05-11

    سلام وقت بخیر من 34 سالم هست و لیسانس نرم افزار دارم و مدرک زبان انکلیسی ندارم ایا امکانش هست برای دوره زبان انگلیسی در کشور اسلوونی اقدام کنم؟هزینه دوره زبان چقدر میشه؟ ممون میشم راهنماییم کنید.

    2023-05-22

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-05-08

    سلام من کارشناسی ریاضی کاربردی و ارشد ریاضی محض دارم میخوام ارشد مجدد رشته انفورماتیک پزشکی بخونم در ضمن سنم ۳۵ سال هستش کدوم کشور میتونم اقامت تحصیلی بگیرم؟

    2023-05-09

    سلام. ما برای کانادا و استرالیا می‌تونیم براتون اقدام کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-03-24

    با سلام آیا با ثبت نام دختر ۶ ساله مترو در مدرسه بین المللی کشور اسلوونی میتوان ب ای بچه و پدر و مادر دریافت اقامت کرد؟

    2023-03-25

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-09

    سلام کارشناسی ناپیوسته طراحی معماری دارم میگیرم ایلتس هم دارم بهتره کدوم کشور ادامه تحصیل بدم

    2022-09-11

    کانادا و استرالیا

    2022-08-08

    سلام من کارشناسی علوم ورزشی دارم و امسال ارشد حرکت اصلاحی میخوام بخونم کدوم کشور پیشنهاد میشه برای اقامت تحصیلی ؟

    2022-08-09

    سلام. پیشنهاد اکید ما کانادا یا استرالیا هستش.

    2022-03-19

    سلام من رشته کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی ساختمان هستم برای کار وتحصیل کدام کشورها توصیه می کنید برای مهاجرت چه مدارکی مورد نیاز است زبان انگلیسی درحدمتوسط بلد هستم ومدارک زبان وایلتیس تاچه سطحی لازم هست برای مهاجرت لطفا راهنمایی کنید.

    2022-03-26

    سلام. کانادا و استرالیا پیشنهاد ما هستش و برای این کشورا عموما به آیلتس 6.5 حداقل نیاز خواهید داشت و همچنین معدل مورد قبول (حداقل 14 یا 15). اگر هم برای کشوری کم هزینه میخواید اقدام کنین که قبرس شمالی پیشنهاد میشه و از نظر شروطی مثل هزینه، معدل و مدرک زبان بسیار راحت تر هستش

    2022-03-10

    سلام بنده درحال یاد گیری زبان b1 انگلیسی هستم و ارشد شیمی تجزیه دارم ۲سال سابقه کار برای کار شیمیست و دکترا کدام کشور پیشنهاد میشه؟

    2022-03-12

    سلام. کانادا، آمریکا، آلمان، چین، انگلیس، ژاپن، فرانسه و اسپانیا برای رشته‌های شیمی بسیار خوب هستند.

    2022-03-07

    درود ، برای ارشد هوش مصنوعی کدوم دانشگاه این کشور بورسیه ارائه میده (به زبان انگلیسی و یا به زبان اسوونیایی)

    2022-03-07

    سلام. در حال حاضر برای کشور اسلوونی فعالیت نداریم و بنابراین اطلاعات دقیقی ندارم...

    2022-01-29

    سلام من برای تحصیل برم میشه

    2022-01-30

    سلام. تحصیلی کانادا، استرالیا، نیوزلند، قبرس و آمریکا رو فقط کار میکنیم.

    2021-09-06

    ببخشید شما گفتین اسلوونی exchange داره یعنی بعد از گذشت چند مدت میتونیم به کشور های دیگه بریم و کشور های exchange کدام ها می باشند؟

    2021-09-07

    بطور عمومی بعد از یک ترم تحصیل

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ