بیمه دانشجویی استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر برای تحصیل کردن به استرالیا مهاجرت می‌کنید، لازم است در مدت اقامت خود در این کشور از  بیمه دانشجویی استرالیا استفاده کنید. هزینه‌های پزشکی در استرالیا بالاست و شما باید بتوانید در کنار هزینه‌های معمول زندگی، از پس هزینه‌های درمان برآیید؛ اما با داشتن بیمه دانشجویی این امکان را دارید در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و سلامت خود را بهتر حفظ نمایید. دانشجویان بین المللی در استرالیا باید تحت پوشش اجباری سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) را قرار گیرند. اگر می‌خواهید در مورد بیمه دانشجویی برای تحصیل در استرالیا بیشتر بدانید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

    اهمیت بیمه دانشجویی استرالیا

    اهمیت بیمه دانشجویی استرالیا

    شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا، ملزم به داشتن بیمه درمانی در طول مدت اقامت خود هستید. این قانون مطابق با شرایط پوشش سلامت 8501 استرالیا است که از شما در زمان بروز هر گونه اورژانس پزشکی حمایت می‌کند. پس اگر در استرالیا با یک موقعیت اورژانسی مواجه شدید، نیازی به نگرانی در مورد پرداخت هزینه‌های هنگفت نخواهید داشت.

    شما به سرعت به خدمات پزشکی دسترسی پیدا می‌کنید و تحت درمان قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توانید با تمرکز بیشتری درس‌های خود را بخوانید و از حواس پرتی‌های بی‌مورد دوری کنید. از همه مهمتر، وضعیت سلامتی شما در طول مدت اقامت در استرالیا در شرایط خوبی خواهد بود و می‌توانید یک تجربه مثبت از زندگی در این کشور به دست آورید.

    انواع سیستم‌های درمانی در استرالیا

    انواع سیستم‌های درمانی در استرالیا

    سیستم مراقبت‌های درمانی استرالیا به دلیل خدمات جامع خود از مراقبت‌های عمومی و پیشگیرانه گرفته تا درمان‌های تخصصی پیچیده‌تر، در جهان شهرت زیادی دارند. این سیستم به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل سیستم سلامت عمومی و سیستم سلامت خصوصی است. شما می‌توانید از طریق یکی از این دو سیستم یا ترکیبی از هر دو به مراقبت‌های درمانی دسترسی داشته باشید.

    1- سیستم سلامت عمومی

    سیستم سلامت عمومی در استرالیا از طریق چندین کانال مختلف از جمله بیمارستان‌های دولتی، خدمات مبتنی بر جامعه و سازمان‌های سلامتی وابسته به دولت ارائه می‌شوند. شهروندان و افراد دارای اقامت دائم استرالیا می‌توانند از طریق مدیکر (Medicare) به سیستم سلامت عمومی به صورت رایگان یا با هزینه کم دسترسی داشته باشند. مدیکر درمان در بیمارستان‌های خصوصی، خدمات اورژانسی، درمان دندانپزشکی و فیزیوتراپی را پوشش نمی‌دهد.

    2- سیستم سلامت خصوصی

    بیمارستان‌های خصوصی، کلینیک‌های تخصصی پزشکی، داروخانه‌های خصوصی و فیزیوتراپیست‌ها، جزء سیستم سلامت خصوصی استرالیا محسوب می‌شوند. سیستم سلامت خصوصی با هزینه همراه است و شما باید هر سال بیمه خود را بر اساس نوع پوشش تمدید کنید. بیمه درمانی خصوصی می‌تواند شما را برای درمان بیمارستانی، درمان پزشکی، خدمات اضافی و اورژانسی پوشش دهد.

    بیمه دانشجویی OSHC چیست؟

    بیمه دانشجویی OSHC چیست؟

    پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) یک بیمه سلامتی است که دولت استرالیا برای کمک به دانشجویان بین المللی طراحی کرده است تا مراقبت‌های پزشکی و بیمارستانی خود را در حین تحصیل در استرالیا دریافت کنند. این پوشش سلامتی برای دانشجویان بین المللی که به مراقبت‌های سلامت عمومی استرالیا یا مدیکر دسترسی ندارند، ارائه می‌شود.

    پوشش بیمه OSHC به دو نوع Basic و Extras تقسیم می‌شود. نوع Basic OSHC پوششی برای ویزیت پزشک، درمان‌های بیمارستانی، داروهای تجویزی، خدمات اورژانسی و دسترسی به بیمارستان‌های خصوصی و انواع جراحی‌ها است. مراقبت‌های دندانپزشکی، تصویربرداری و فیزیوتراپی معمولا در این بیمه پوشش داده نمی‌شوند. اگر برای این درمان‌ها نیاز به پوشش بیمه بیشتری دارید، بیمه نوع Extras OSHC را انتخاب کنید.

    شما می‌توانید پوشش بیمه دانشجویی OSHC خود را با بیمه‌های دیگری مانند بیمه مسافرتی بین المللی تکمیل کنید. پوشش سلامتی دانشجویان خارج از کشور مزایای محدودی برای داروها دارد، اگر به درمان دارویی به ویژه درمان سرطان نیاز دارید که می‌تواند ده‌ها هزار دلار هزینه داشته باشد، باید از بیمه خصوصی استفاده کنید که به معنای پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود. وزارت سلامت استرالیا برای خدمات OSHC از ارائه دهندگان زیر حمایت می‌کند:

    • ahm OSHC
    • Allianz Care Australia
    • Bupa
    • Medibank
    • Nib

    شما باید برای دریافت بیمه دانشجویی استرالیا از خدمات یکی از ارائه دهندگان فوق استفاده کنید. پس باید در مورد ارائه دهندگان مختلف تحقیق کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده می‌کنند و مهمتر از همه، معتبر خواهند بود.

    نحوه درخواست بیمه دانشجویی استرالیا

    نحوه درخواست بیمه دانشجویی استرالیا

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی که مهاجرت به استرالیا کرده، شما باید در طول مدت تحصیل خود یک پوشش سلامتی ویژه دانشجویان خارج از کشور (OSHC) داشته باشید. این امر در مورد اعضای خانواده شما مانند شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال نیز صدق می‌کند. تنها استثناها برای دانشجویان بلژیکی، نروژی و سوئدی هستند. هنگام خرید بیمه دانشجویی OSHC، باید حق بیمه نامه را به طور کامل پرداخت کنید که طول مدت ویزای دانشجویی شما را پوشش می‌دهد.

    دو راه برای دریافت بیمه دانشجویی در استرالیا وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

    1. دانشگاه شما می‌تواند ارائه دهنده مورد تایید OSHC را انتخاب کند. سپس دانشگاه اولین پرداخت شما را انجام می‌دهد، اما شما بعدا مسئول تمدید بیمه خواهید بود.
    2. شما می‌توانید ارائه دهنده مورد تایید OSHC خود را به طور مستقیم انتخاب کنید و خودتان هزینه بیمه را پرداخت کنید.

    بنابراین شما می‌توانید پوشش بیمه دانشجویی خود را به صورت آنلاین از طریق دانشگاه خود دریافت کنید. علاوه بر این، می‌توانید پوشش بیمه خود را از یکی از وبسایت‌های ارائه دهنده OSHC نیز به طور مستقیم دریافت نمایید.

    هزینه بیمه دانشجویی استرالیا

    هزینه بیمه دانشجویی استرالیا

    قیمت بیمه دانشجویی استرالیا به مدت تحصیل، نوع ویزا، نوع ارائه دهنده بیمه و تعداد افرادی که تحت تکفل شما قرار دارند، بستگی دارد. هزینه‌های بیمه دانشجویی استرالیا طبق جدول زیر است:

    تعداد نفرات

    هزینه

    فرد مجرد

    حداقل 543 دلار استرالیا در 12 ماه

    زوج

    حداقل 2600 دلار استرالیا در 12 ماه

    زوج به همراه فرزند

    حداقل 5 هزار دلار استرالیا در 12 ماه

    استفاده از بیمه دانشجویی استرالیا

    استفاده از بیمه دانشجویی استرالیا

    در زمان نیاز به بیمه دانشجویی بهترین گزینه مراجعه به پزشک یا مراجعه به بخش اورژانس یک بیمارستان دولتی است. بسیاری از موسسات آموزشی یک پزشک در داخل دانشگاه یا نزدیک به دانشگاه دارند. ارائه‌ دهندگان OSHC اغلب با کلینیک‌های پزشکی رابطه مستقیم دارند تا مطمئن شوند که دانشجویان می‌توانند به درمان دسترسی داشته باشند. در صورت نیاز به درمان بیشتر، پزشک شما را به متخصص یا بیمارستان ارجاع می‌دهد.

    شما می‌توانید یک بیمارستان دولتی یا خصوصی را انتخاب کنید، اما باید قبل از رفتن به یک بیمارستان خصوصی با ارائه دهنده OSHC خود تماس بگیرید تا بررسی کنید که برای درمان در آن بیمارستان تحت پوشش قرار می‌گیرید یا خیر. همچنین باید قبل از رفتن به یک بیمارستان دولتی در شرایط غیر اورژانسی یا برای انجام یک روش انتخابی با ارائه دهنده OSHC خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تحت پوشش هستید یا خیر. در مواقع اضطراری، باید فورا به بخش اورژانس نزدیکترین بیمارستان بروید.

    زمانی که برای درمان پزشکی باید هزینه پرداخت کنید، دو انتخاب وجود دارد. شما می‌توانید هزینه را شخصا از جیب خود پرداخت کنید و سپس از ارائه دهنده OSHC خود بازپرداخت بگیرید، یا هزینه را مستقیما برای از طرف ارائه‌ دهنده OSHC خود پرداخت کنید. هزینه بیمارستانی معمولا برای پرداخت به ارائه‌ دهندگان OSHC شما ارسال می‌شود، اما ترتیبات پرداخت هزینه‌های درمان بین بیمه کنندگان متفاوت است. پس باید قبل از انتخاب ارائه دهنده‌ی بیمه، تحقیقات لازم را انجام دهید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    داشتن بیمه درمانی در طولانی مدت تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار مفید است. هزینه‌های بیمارستان و پزشکی در استرالیا گران هستند. پرداخت این هزینه‌ها بدون بیمه درمانی این هزینه‌ها می‌توانند دشوار باشند. پوشش‌های بیمه درمانی برای دانشجویان مقرون به صرفه‌تر و راحت‌تر است و هیچ گونه فشار مالی به آنها وارد نمی‌شود. با دریافت بیمه دانشجویی استرالیا می‌توانید با نهایت تمرکز به درس خواندن خود ادامه دهید. برای طرح هرگونه س,ال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بیمه دانشجویی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت