هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل به کشور کانادا می‌روند. این کشور با دارا بودن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی و مهاجرپذیرترین فرهنگ مردمی در سطح جهان، پذیرای دانشجویانی از 200 ملیت متفاوت است. علاوه بر استانداردهای بالای آموزشی، فرصت‌های پژوهشی و شغلی بسیاری برای دانشجویان در کشور کانادا فراهم است. در واقع دولت کانادا و سازمان‌های خصوصی دانش‌محور، بودجه قابل توجهی را برای تحقیقات و پژوهش‌های آکادمیک در نظر گرفته‌اندف به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی شانس بسیار خوبی برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی دارند. همچنین وجود برنامه‌های Co-Op (کارآموزی همراه با تحصیل) به دانشجویان در یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی کمک کرده و شانس آن‌ها را برای استخدام پس از فارغ‌التحصیلی افزایش می‌دهد.

    به طور کلی شهریه دانشگاه‌ها و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا بیشتر از دانشجویان بومی است. فاکتورهای متفاوتی در میزان شهریه دانشگاه مورد نظر تاثیر دارد، به طور مثال رشته‌های تخصصی همچون تجارت، مهندسی و پزشکی اغلب گران‌تر از رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و علوم پایه هستند. همچنین رشته‌های Co-Op نیز شهریه‌ای بیشتر از رشته‌های معمولی دارند. علاوه بر آن تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا همچون دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا به مراتب پرهزینه‌تر از دانشگاه‌های میان رده همچون دانشگاه کارلتون، ساسکاچوان و دالهاوزی خواهد بود.

    با این حال، به طور کلی همواره متوسطی از شرح هزینه‌هایی که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا باید بپردازند، وجود دارد که در جدول زیر بیان شده است: (توجه داشته باشید که قیمت‌‌های بیان شده میانگین ملی است، یعنی در برخی از شهرها و دانشگاه‌ها هزینه‌ها کمتر و در برخی ممکن است بیشتر باشد)

    شرح

    هزینه به دلار کانادا

    متوسط شهریه کارشناسی ارشد

    15000-17000

    متوسط شهریه رشته‌های تجارت و MBA

    25000-30000

    متوسط شهریه رشته‌های پزشکی و مهندسی

    3000025000-

    متوسط شهریه ماهیانه خوابگاه دانشجویی

    250-650

    تمکن مالی یکساله ویزای دانشجویی کانادا

    10000-11000

    هزینه سالیانه کتاب و ...

    600

    هزینه ماهیانه استفاده از حمل و نقل عمومی

    80-110

    هزینه زندگی ماهیانه (بدون اجاره)

    600-800

    سوالات متداول هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-01-03

    سلام ببخشید هزینه شهریه به صورت ترمی ، سالیانه یا به طور کل هست

    2022-01-04

    سلام. برای کدام کشور می فرمایید؟

    مشاوره رایگان مهاجرت