موسسات مهاجرتی قانونی را از چه راه‌هایی بشناسیم؟
  • نویسنده: زهرا قمی
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    این روزها موسسات مهاجرتی متعددی در زمینه اعزام دانشجو و یا انواع دیگر مهاجرت در ایران مشغول فعالیت هستند. شاید برای شما و اطرافیانتان پیش آمده که به یکی از این موسسات مراجعه کرده اما بدون به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب، هزینه قابل توجهی را نیز از دست داده باشید. تشخیص یک موسسه قانونی از موسسه غیرمجاز چندان سخت نیست و شما می‌توانید از طریق چندین راه ریسک افتادن به دام کلاهبرداران را کاهش دهید.

    موسسه مهاجرتی چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

    منظور از موسسه مهاجرتی شرکتی است که به طور قانونی در زمینه مهاجرت به خارج از ایران فعالیت می‌کند. روش‌های مهاجرتی متعددی همچون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت خانوادگی و مهاجرت استارت آپ وجود دارند که موسسات مختلف می‌توانند از طریق آن‌ها برای متقاضیان خود اقدام کنند.

    نخستین وظیفه‌ی یک موسسه مهاجرتی ارائه مشاوره تخصصی به متقاضیان است. شرایط شما باید به طور کامل توسط کارشناسان مجرب موسسه بررسی شده تا بهترین مسیر متناسب با شرایط شما انتخاب گردد. پس از انتخاب بهترین روش مهاجرتی با رضایت و آگاهی متقاضی، کارشناسان اجرایی موسسه به آماده‌سازی مراحل پرونده شما پرداخته که در نهایت به اخذ پذیرش و ویزای کشور مورد نظر منجر می‌شود.

    موسسات مهاجرتی به لحاظ قانونی موظفند تا:

    • با متقاضیان خود در تمامی خدمات ارائه شده صادق باشند.

    • تمامی مراحل را به طور قانونی به انجام برسانند.

    • درباره تمامی روش‌های مهاجرتی و خدمات خود مشاوره‌ای تخصصی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

    • در تمامی مراحل متقاضی را نسبت به رویدادهای جاری در اطلاع قرار دهند.

    • بهترین گزینه را با توجه به شرایط متقاضی به او پیشنهاد دهند.

    روش‌های تشخیص موسسات مهاجرتی قانونی

    تشخیص موسسات مهاجرتی قانونی و مجاز اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا از دام افراد سودجو و کلاهبردار در امان مانده و از هدر رفتن سرمایه و وقت خود جلوگیری کنید. شما می‌توانید از طریق روش‌ها و فاکتورهای زیر موسسات مهاجرتی قانونی را از دیگر موسسات تمیز دهید:

    1-داشتن مجوز فعالیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران به موسسات مجاز اعزام دانشجو مجوز فعالیت اعطا می‌کند. موسساتی که بدون داشتن این مجوز اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی می‌کنند، قابل اعتماد و معتبر نیستند. شما می‌توانید هنگام مراجعه به یک موسسه در مورد مجوز فعالیت او پرسیده و شماره مجوز آن را جویا شوید. همچنین برخی از موسسات مهاجرتی نیز که به عنوان موسسه حقوقی فعالیت می‌کنند، باید شماره وکالت آن‌ها ثبت شده باشد و در اختیار متقاضیان خود قرار دهند.

    2-سوابق کاری و رضایت کلاینت‌ها

    یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید به اعتبار یک موسسه پی ببرید، سوابق کاری و رضایت کلاینت‌های پیشین آن است. در موسسات معتبر، درصد زیادی از کلاینت‌ها از روند پرونده خود رضایت داشته و نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز را نیز به دست آورده‌اند، در حالی که موسسات نامعتبر این سوابق را به سادگی در اختیار شما قرار نداده و از نشان دادن پرونده‌های موفقیت‌آمیز خود طفره می‌روند. پیش از عقد قرارداد با موسسات حتما از آن‌ها بخواهید تا برخی از نتایج موفقیت‌آمیز خود را به شما نشان دهند.

    3-نحوه پرداخت هزینه‌ها و امکان بازپرداخت مبلغ

    هر قراردادی شرایطی ضمن عقد دارد که در صورت عمل نکردن افراد طرف قرارداد به آن‌ها، مورد فسخ قرار می‌گیرد. موسسات مهاجرتی در قبال هزینه‌ای که از شما می‌گیرند، موظف هستند تا خدمات ذکر شده در قرارداد را به طور کامل به انجام برسانند. یکی از روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری، ذکر این نکته در قرارداد است که بخشی از هزینه‌ها پس از انجام مرحله مورد نظر اخذ شود. به عبارت دیگر اگر موسسه‌ای که در حال همکاری با آن هستید، تمامی مبالغ را پیش از پایان کار از شما درخواست می‌کند، بهتر است که به او اعتماد نکنید. قرارداد معتبر باید همچنین شرایط بازپرداخت هزینه‌ها را نیز شامل شود زیرا در نظر نگرفتن امکان بازپرداخت (Refund) در متن قرارداد، تخلفی قانونی محسوب می‌شود. بهتر است پرونده مهاجرتی خود را به موسسه‌ای بسپارید که تضمینی مالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

    4-ارائه اطلاعات تخصصی و همراه با جزئیات

    افراد کلاهبردار اغلب به کلی‌گویی‌های در زمینه‌های مختلف بسنده می‌کنند، آن‌ها از جزئیات مراحل مختلف اخذ پذیرش مطلع نیستند و یا بدون توجه به برخی نکات به دروغ به شما تضمینی 100% برای به نتیجه رسیدن کار می‌دهند. افراد متخصص اما نسبت به سختی‌ها و دشواری‌های مسیر آگاه بوده و شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند. آن‌ها موارد ضعف پرونده شما را بیان کرده و در مورد برجسته ساختن نقاط قوتتان مشاوره می‌دهند. موسسات معتبر می‌دانند که امکان ارائه تضمین 100 درصدی برای هیچ پرونده‌ای امکان‌پذیر نیست و همواره باید احتمال شکست را در نظر بگیرند. در نتیجه در هنگام مراجعه به یک موسسه، در همان اولین جلسات مشاوره خود، سوالاتی در مورد جزئیات فرآیندها پرسیده و اطلاعات کارشناس اصلی را در زمینه‌های مربوطه بسنجید. همچنین موسسات مهاجرتی اغلب برای هر بخش، نیروی متخصص اجرایی متفاوتی دارند که شما می‌توانید از طریق صحبت با آن‌ها نسبت به تخصص و صلاحیت موسسه اطمینان یابید.

    فرآیند مهاجرت می‌تواند بسیار سخت و پیچیده بوده و حساسیت‌های زیادی را به همراه داشته باشد. مراجعه به موسسات مهاجرتی موجب تسریع در انجام کارهای شما شده و از اتلاف وقت و یا اشتباهات ناخواسته جلوگیری می‌کند. پیش از اعتماد به یک موسسه مهاجرتی، بهتر است ابتدا نسبت به معتبر بودن آن اطمینان پیدا کنید. موسسه مهاجرتی ادب با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نماینده قانونی شما در فرآیند مهاجرت بوده و حتی پس از پایان کار نیز در کنار شما خواهد ماند.

    سوالات متداول موسسات مهاجرتی قانونی را از چه راه‌هایی بشناسیم؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-04-23

    سلام در خصوص مهاجرت میخاستم راهنمایی بفرمایید

    2021-06-13

    شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان شرایطتون رو ارزیابی کنند و در مورد انواع روش های مهاجرتی مناسب شما راهنمایی های لازم رو ارائه بدهند

    مشاوره رایگان مهاجرت