مقایسه کامل زندگی در کانادا و آلمان
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آلمان و کانادا هر دو در صدر فهرست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار دارند که آلمان در رتبه چهارم و کانادا در زمینه مهاجرت به ویژه برای ایرانیان، در حال حاضر پیشتاز جهان است (رتبه یک). آلمان و کانادا دو کشور پیشرو در زمینه مهاجرت هستند و هر کشور مزایای باورنکردنی را برای همه خارجی‌ها از جمله نیروهای ماهر، دانشجویان و غیره ارائه می‌دهد.

    استاندارد زندگی در هر دو کشور بالاست و آن‌ها از نظر سهولت اخذ اقامت و قدرت اقتصادی خود در شرایط عالی به سر می‌برند. آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار دارد، در حالی که کانادا یک جامعه چند فرهنگی غنی است. اما اگر قصد مهاجرت به کانادا با آلمان دارید، متغیرهای مختلفی وجود دارند که به شما جهت انتخاب کشور مناسب کمک می‌کنند. در این بررسی مهاجرت و زندگی در کانادا و آلمان را هم مقایسه می‌کنیم.

    شباهت‌های زندگی در آلمان و کانادا

    شباهت‌های زندگی در آلمان و کانادا

    هم آلمان و هم کانادا ویژگی‌های خوب زیادی برای ارائه دارند. در ادامه به برخی از مزایای مشترک این دو کشور اشاره می‌کنیم:

    • استاندارد بالای زندگی
    • خدمات درمانی رایگان با کیفیت و امکانات عالی
    • مالیات بالا
    • حقوق و دستمزد بالا
    • دانشگاه بزرگ و معتبر
    • مجوز اقامت بعد از تحصیل
    • نظام سیاسی پایدار
    • مهاجرت پذیر بودن
    • فرصت‌های رشد شغلی
    • تعادل زندگی و کار
    • امنیت اجتماعی

    آلمان از نظر فرهنگی و تاریخی غنی تر از کانادا است. اما کانادا به دلیل تنوع فرهنگی و سیاست راحت‌تر در اخذ ویزا مهاجرپذیرتر است. مردم کانادا بسیار دوستانه‌تر از آلمانی‌ها هستند زیرا آلمانی‌ها در مورد پذیرش فرهنگ‌های دیگر سفت و سخت عمل می‌کنند.

    مقایسه کیفیت زندگی در آلمان و کانادا

    مقایسه کیفیت زندگی در آلمان و کانادا

    آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا و دنیاست. این کشور محل استقرار شرکت‌های بزرگ و پیشرو در صنعت خودرو و فناوری در جهان است. از سوی دیگر، اقتصاد کانادا به جای تولید به منابع متکی است. هر دو کشور استاندارد زندگی بالایی دارند. در ادامه به کیفیت زندگی در آلمان و کانادا می‌پردازیم:

    1- مقایسه هزینه‌های زندگی در آلمان و کانادا

    آمار مربوط به هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به آلمان عبارتند از:

    • 35.1 درصد بیشتر برای مواد غذایی
    • 25.6 درصد کمتر برای حمل و نقل
    • 26.6 درصد بیشتر برای مسکن
    • 46.1 درصد بیشتر برای مراقبت از کودکان
    • 17.5 درصد بیشتر برای سرگرمی
    • 19.2 درصد کمتر برای لباس

    یک آپارتمان سه خوابه در تورنتو حدود 2700 تا 3500 دلار کانادا (1855 تا 2400 یورو) در ماه برای شما هزینه دارد. در مونیخ آلمان، همین آپارتمان، با آمار مشابه و در یک محله، در خارج از مرکز شهر حدود 1800 یورو برای شما هزینه خواهد داشت. با این حال، اگر قصد خرید ملک را دارید، قیمت‌ها در کانادا حداقل 5 درصد کمتر و در برخی مکان‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند.

    در کانادا شما به طور متوسط ​​حدود 2719 یورو برای هر متر مربع پرداخت خواهید کرد، در حالی که در آلمان به طور متوسط ​​حدود 3572 یورو هزینه خواهید کرد. با این وجود، مالیات بر دارایی و نرخ وام مسکن در کانادا به طور سالانه افزایش می‌یابند در حالی که در آلمان ثابت می‌مانند.

    هنگام مقایسه هزینه‌های آب و برق در هر دو کشور، به طور متوسط ​​​​کانادایی‌ها تقریبا 77 درصد کمتر از آلمانی‌ها هزینه پرداخت می‌کنند. هزینه‌های خدماتی مانند آب، گاز، برق و خدمات شهرداری در کانادا به طور متوسط ​​205 دلار کانادا در ماه هستند. در حالی که در آلمان همین موارد به حدود 270 یورو در ماه (معادل 398 دلار کانادا) می‌رسند. قیمت حمل و نقل در هر دو کشور بالاست.

    گذرنامه ماهانه برای شما حدود 80 دلار در کانادا و 87 دلار در آلمان هزینه دارد. خرید ماشین در آلمان ارزان‌تر است. یک فولکس واگن گلف 27 درصد بیشتر از کانادا برای شما هزینه خواهد داشت. اما تاکسی در آلمان گران‌تر است. مواد غذایی روزانه که ممکن است شامل اقلامی مانند شیر، نان، سبزیجات و گوشت باشند، می‌توانند تا 20 درصد بیشتر در کانادا هزینه داشته باشند.

    یک سبد خرید معمولی (اقلام روزمره) در آلمان 75 دلار و در کانادا حدود 95 دلار هزینه دارد. در مورد غذا خوردن در رستوران تفاوت زیادی بین هر دو کشور وجود ندارد. خرید لباس در کانادا به وضوح ارزان‌تر است. 50 دلار کانادا برای یک جفت شلوار جین کافی است. در آلمان دو برابر بیشتر باید پرداخت کنید.

    متوسط هزینه زندگی در آلمان

    در آلمان، یک خانواده با یک فرزند به طور متوسط ​​حدود 2300 تا 3000 یورو هزینه می‌کند که متغیرهایی مانند مذهب و سبک زندگی نقش مهمی در آن دارند. هزینه زندگی در آلمان می‌تواند به طور قابل توجهی در هر مکان متفاوت باشد. در شهرهایی مانند درسدن یا لایپزیگ، نصف مبلغی که در مونیخ یا فرانکفورت هزینه می‌کنید را خرج خواهید کرد. گران‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی عبارتند از:

    • مونیخ
    • هامبورگ
    • فرانکفورت
    • اشتوتگارت
    • دوسلدورف
    • هایدلبرگ

    متوسط هزینه زندگی در کانادا

    میانگین هزینه‌های خانوار در کانادا حدود 7400 دلار کانادا (بیش از 4500 یورو) است که شامل موارد زیر هستند:

    • 1600 دلار برای مسکن،
    • 730 دلار برای غذا
    • 1300 دلار برای مالیات
    • 1030 دلار برای حمل و نقل خصوصی
    • 188 دلار برای آموزش

    تخمین متوسط ​​هزینه‌های یک خانواده در کانادا دشوار است. اعداد بسته به استان، منطقه، شهر یا حتی محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است نوسانات قابل توجهی داشته باشند. برخی از مکان‌ها می‌توانند بسیار ارزان باشند، در حالی که شهرهایی مانند تورنتو از نظر هزینه زندگی بسیار گران محسوب می‌شود. همچنین کانادا نیز یک سیستم مراقبت بهداشتی همگانی رایگان مانند آلمان دارد که این هزینه بیمه درمانی باید پرداخت شود.

    نمونه‌ای از هزینه‌های معمول ماهانه در تورنتو عبارتند از:

    • مسکن: 2 هزار دلار کانادا
    • تلفن و اینترنت: 127.50 دلار کانادا
    • حمل و نقل عمومی: 176.25 دلار کانادا
    • مواد غذایی: 383.60 دلار کانادا
    • بیمه: 52 دلار کانادا

    به عنوان مثال، در ونکوور، شما بالاترین قیمت را برای یک آپارتمان دو خوابه پرداخت می‌کنید (حدود 3200 دلار کانادا در ماه) خرید غذا و مواد غذایی در تورنتو گران‌تر هستند که در حدود 400 تا 520 دلار کانادا برای یک ماه خواهند بود. سرگرمی و فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت حداقل 500 دلار کانادا در ماه برای شما هزینه دارند.

    لیست گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی به شرح زیر است:

    • تورنتو
    • ونکوور
    • ویکتوریا
    • همیلتون-برلینگتون
    • کلگری

    در نتیجه، هزینه متوسط زندگی برای یک خانواده چهار نفره در کانادا ​​بالاتر از آلمان است. علاوه بر این، بیمه ماشین و ملک در کانادا می‌توانند هر ماه مبلغ قابل توجهی را از شما دریافت کنند.

    2- مقایسه تحصیلات در آلمان و کانادا

    2- مقایسه تحصیلات در آلمان و کانادا

    سالانه هزاران دانشجو به کانادا و آلمان می‌آیند. در سال 2020 این تعداد فقط در کانادا 642480 بود. در سال‌های اخیر، تعداد دانشجویان بین المللی افزایش یافته است، در سال 2000 میلادی این تعداد فقط 100 هزار نفر بود. آلمان هر سال پذیرای حدود 350 هزار دانشجوی بین المللی است اما تحصیل در کانادا مطابق با آمار و ارقام به ویژه نزد ایرانیان طرفدار بیشتری داد.

    تحصیل در آلمان

    آلمان سومین مقصد محبوب در بین دانشجویان بین المللی در سطح جهان و محبوب‌ترین مقصد در اروپا است. تحصیل در آلمان برای همه در دسترس است. شما می‌توانید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور رایگان تحصیل کنید. اما توجه داشته باشید که مدارک لیسانس به زبان آلمانی است و کارشناسی ارشد را می‌توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. اما تمام مدارک دانشگاهی آلمان در خارج از کشور به رسمیت شناخته می‌شوند.

    بیش از 380 دانشگاه و 32 هزار مدرسه در کشور وجود دارند. بنابراین، شما و فرزندانتان حق انتخاب خواهید داشت! بنابر تجربه برخی افراد، کیفیت آموزش عالی در آلمان به طور قابل توجهی بالاتر از کانادا بود. تحصیل در آلمان نیز مقرون به صرفه است. شما به عنوان دانشجو می‌توانید مسکن ارزان، تخفیف‌های فراوان و بروسیه‌های مختلف دریافت خواهید کرد. 10 هزار یورو در سال برای زندگی دانشجویی در آلمان کافی است.

    تحصیل در کانادا

    کانادا همچنین یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی است. بسیاری این کشور را به دلایل مختلفی مانند سطح بالای آموزشی، زندگی در دانشگاه، کیفیت خوب زندگی، فرصت‌های تحقیقاتی و البته زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند. تحصیل در کانادا رایگان نیست! هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 6 هزار تا 35 هزار دلار کانادا در سال است. همچنین هزینه زندگی برای دانشجویان در کانادا بین 10 هزار تا 12 هزار دلار کانادا خواهد بود.

    مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های کانادا از ارزش بالایی در سراسر جهان برخوردار هستند. در مجموع 26 دانشگاه در کانادا وجود دارند که چهار دانشگاه از آن در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. چهار دانشگاه با بالاترین رتبه‌های جهانی در کانادا هستند. تصمیم شما در مورد محل تحصیل بستگی به کیفیت آموزش و میزان هزینه‌ای که برای آن دارید، خواهد داشت.

    چندین دانشگاه با بالاترین رتبه شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی و سایر دانشگاه‌ها هستند.  موسسات عالی در آلمان اغلب خوابگاهی برای دانشجویان فراهم نمی‌کنند، در حالی که دانشگاه‌های کانادا دارای خوابگاه‌های دانشجویی هستند که می‌توانید در آنها زندگی کنید.

    3- مقایسه مراقبت‌های درمانی در کانادا و آلمان

    هر دو کشور دارای سیستم مراقبت‌های درمانی عالی هستند که بخشی از رفاه زندگی شهروندان را تشکیل می‌دهند. بهداشت و درمان آلمان در رتبه دهم جهان قرار دارد، در حالی که کانادا رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است. هزینه سیستم مراقبت‌های درمانی کانادا حدود 20 درصد گران‌تر از آلمان است.

    مراقبت‌های درمانی در آلمان

    مراقبت‌های بهداشتی عمومی در آلمان با داشتن بیمه سلامت عمومی بسیار رایج است. به طور خودکار، هزینه درمان در حقوق ناخالص به مبلغ کل 14.6 درصد پرداخت می‌شود. کارفرمایان 7.3 درصد از حقوق کارمندان را به بیمه درمانی اختصاص می‌دهند و کارکنان 7.3 درصد دیگر را پرداخت می‌کنند. اگر خود اشتغال هستید، کل این مبلغ را خودتان پرداخت می‌کنید. به همین دلیل است که ما بیمه درمانی خصوصی را توصیه می‌کنیم که نرخ آن ثابت است و به درآمد شما بستگی ندارد.

    مراقبت‌های درمانی در کانادا

    مراقبت‌های درمانی در کانادا نیز یکی از مشهورترین خدمات در جهان هستند که به بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در کانادا مانند آلمان، دولت بیمه درمانی را تامین می‌کند. اکثر خدمات پزشکی که از بیمارستان یا مطب پزشک عمومی دریافت می‌کنید، تحت پوشش بیمه دولتی قرار دارند.

    در آلمان مراقبت‌های درمانی عمومی تمام نیازهای پزشکی شما را پوشش می‌دهند اما در کانادا برنامه‌های بیمه درمانی دولتی به شما امکان دسترسی به خدمات اولیه پزشکی را خواهند داد. بیمه درمانی خصوصی اغلب شمال هزینه‌هایی می‌شود که برنامه‌های دولت آن را پوشش نمی‌دهند. در ادامه برنامه‌هایی که در بیمه سلامت عمومی معمولاً پوشش داده نمی‌شوند، آورده شده‌اند:

    • نسخه دارو
    • خدمات آمبولانس (به جزء در قلمرو یوکان)
    • مراقبت از دندان
    • مراقبت از چشم
    • سمعک
    • فیزیوتراپی
    • پروتزهای اندام
    • مراقبت روانشناس
    • کایروپراکتیک
    • تست‌های مورد نیاز برای مدارک رسمی (مانند گواهینامه رانندگی)

    بیمه سلامت عمومی در کانادا تحت پوشش مالیات ماهیانه قرار می‌گیرد. برای خدمات اضافی، می‌توانید خودتان پوشش خصوصی بگیرید. با این حال، هزینه‌ها بسیار کم هستند و در حدود 50 تا 100 دلار کانادا در ماه خواهند بود.

    با بیمه سلامت عمومی، نیازی به پرداخت هزینه‌های زیر نخواهید داشت:

    • اکثر خدمات مراقبت‌های بهداشتی
    • خدمات فوریت‌های پزشکی، حتی اگر کارت سلامت ندارید (ممکن است محدودیت‌هایی بسته به وضعیت مهاجرت شما وجود داشته باشند)

    4- مقایسه شرایط سفر در کانادا و آلمان

    4- مقایسه شرایط سفر در کانادا و آلمان

    وقتی صحبت از سفرهای بین المللی می‌شود، آلمان یک برنده آشکار است. اما در مورد سفرهای داخلی و دسترسی چطور؟ خب، جمعیت کانادا کوچک است و کشور بسیار بزرگ می‌باشد، به این معنی که اکثر شهرهای مدرن صدها کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. به دلیل هزینه زیاد و مدت زمان طولانی، مردم کانادا معمولا بین شهرها سفر نمی کنند. از سوی دیگر، در آلمان، بازدید از سایر شهرها و شهرک‌ها و کشورها آسان است، زیرا همه چیز نزدیک و به خوبی به هم متصل شده‌اند.

    شرایط سفر در آلمان

    آلمان فرصت‌های سفر بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. ما حتی نمی‌توانیم آن را با کانادا مقایسه کنیم! به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، می‌توانید با مجوز و ویزای اقامت آلمان به هر کشوری در اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید. سوار شدن به قطار، اتوبوس یا یک پرواز کوتاه بسیار آسان و مقرون به صرفه است. علاوه بر این، حمل و نقل عمومی عالی به شما امکان دسترسی آسان به تمام شهرهای آلمان را می‌دهد. مطمئناً برای زندگی در آلمان و سفر کردن نیازی به ماشین ندارید.

    شرایط سفر در کانادا

    سفر در کانادا فقط به دلیل موقعیت مکانی آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. سفر گران است و ساعت‌ها طول می‌کشد. به طور کلی، سفر هوایی در آمریکای شمالی بسیار پرهزینه‌تر از اروپا است. قطارها کند و گران هستند. چند استثنا وجود دارند! ویکتوریا، مونترال و کبک سیتی و بقیه شهرها از نظر فرهنگی و تاریخی تاحدودی کاملاً مشابه هستند. اگر می‌خواهید به جایی متفاوت از کانادا یا ایالات متحده بروید، باید حداقل 6 ساعت پرواز کنید (از تورنتو به لندن یا از تورنتو به مکزیک) شاید به همین دلیل است که بسیاری از کانادایی‌ها زیاد سفر نمی‌کنند و حتی کشور را ترک نکرده‌اند و افرادی که به تازگی مهاجرت به کانادا کرده‌اند این مشکل را حتی در رفت و آمدهای بین شهری نیز احساس می‌کنند.

    5- نسبت اقامت در مقابل بازگشت به کشور خود در کانادا و آلمان

    در کدام کشور ممکن است برای همیشه بمانید و در کدام کشور ممکن است به خانه برگردید؟ از نظر آماری، اکثر مهاجران به آلمان، تمام عمر خود را در آنجا می‌مانند. در عین حال، نرخ بازگشت به کشور مبدا یا مهاجرت به کشوری دیگر در کانادا کمی بیشتر است.

    6- مقایسه زبان در کانادا و آلمان

    زبان آلمانی دشوار است و همه نمی توانند آن را یاد بگیرند. بسیاری از خارجی‌ها حتی پس از سال‌ها زندگی در آلمان باز هنوز هم به این زبان مسلط نیستند. از طرفی دیگر برای زندگی در آلمان حتما به یادگیری زبان آلمانی نیاز دارید. هرچند که برخی مردم انگلیسی نیز بلد بوده و همچنین یک سری مشاغل انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند. در کل اگر زبان آلمانی را به خوبی بلد باشید، در جامعه زندگی بهتر و راحت‌تری خواهید داشت.

    در واقع زبان انگلیسی زبان اصلی در کانادا است اما اگر می‌خواهید در قسمت فرانسوی زبان این کشور زندگی کنید، برای یادگیری زبان فرانسه آماده باشید. از این رو دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی وجود دارند. اگر به کبک می‌روید، حتماً زبان فرانسه را هم باید یاد بگیرید.

    7- نگرش نسبت به خارجی‌ها در کانادا و آلمان

    به طور کلی کانادایی‌ها مردمی بسیار دوستانه هستند، در حالی که آلمانی‌ها می‌توانند سرد و کمتر دوستانه باشند. همچنین دوست یابی با کانادایی‌ها راحت‌تر است. مدتی طول می‌کشد تا آلمانی‌ها گشاده روی شوند. این سردی رفتار در آلمان با افرادی که زبان آلمانی را بلد نیستند دوچندان خواهد شد. مردم در کانادا، به ویژه در خارج از شهرهای بزرگی مانند تورنتو، حتی دوستانه‌تر رفتار می‌کنند. کانادا به دلیل وجود فرهنگ چند قومیتی خود مشهور است.

    کانادا تلاش زیادی می‌کند تا مطمئن شوند که مهاجران جدید فرهنگ کانادا را می‌پذیرند و در عین حال می‌توانند ریشه‌های فرهنگی خود را حفظ کنند. از این رو، پذیرفته شدن در جامعه کانادا و موفقیت در زندگی به عنوان یک خارجی بسیار آسان‌تر از آلمان است. بسیاری از افراد با سابقه مهاجرت، تجربه عدم پذیرش توسط جامعه آلمانی را داشته‌اند و با وجود اینکه در این کشور متولد شده‌اند (به عنوان مهاجر نسل دوم) و آلمانی را روان صحبت می‌کنند، هنوز و همچنان احساس می‌کنند که خارجی هستند.

    8- مقایسه فرصت‌های شغلی در کانادا و آلمان

    8- مقایسه فرصت‌های شغلی در کانادا و آلمان

    در آلمان فرصت‌های شغلی زیادی در همه صنایع وجود دارند اما اکثر آنها در زمینه‌های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضی) متمرکز هستند. در کنار مشاغل به زبان آلمانی، بسیاری از موقعیت‌های انگلیسی زبان برای مهاجران در دسترس می‌باشند. Tech و IT اکثر موقعیت‌ها را برای غیر آلمانی زبانان ارائه می‌دهند. این مشاغل تعاملات انسانی اندکی دارند. برای به دست آوردن این موقعیت‌ها باید شرایط خاصی را داشته باشید.

    کارمندان هنگام کار در آلمان از مزایای متعددی برخوردار می‌شوند. این مزایا شامل بهداشت، بازنشستگی، بیمه بیکاری، مرخصی با حقوق و مرخصی والدین است. کارگران نیز به ندرت اضافه کاری انجام می‌دهند. آلمان به بسیاری از کارگران خارجی، از مهاجران مجرب و واجد شرایط بالا گرفته تا کارگران عادی نیاز دارد. بزرگترین فرصت‌ها با بالاترین حقوق را می‌توان در صنایع STEM یافت.

    داشتن شرایط لازم برای کار در آلمان به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا ضروری است. پایبند بودن به شغل خود به مدت حداقل دو سال می‌تواند اقامت دائم آلمان را در صورت داشتن کارت آبی اتحادیه اروپا برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید بدون شغل به آلمان بیایید و در حالی که خیلی وقت است در این کشور زندگی می‌کنید، شغل پیدا کنید.

    نیروهای کاری بسیار ماهر فرصت‌های شغلی زیادی در کانادا پیدا خواهند کرد. با بیش از 41500 شرکت فناوری، متخصصان فناوری اطلاعات، بهترین شانس استخدام را دارید. به غیر از فناوری اطلاعات، تولید، خدمات، املاک و ارتباطات همه بخش‌های ضروری در کانادا هستند و در طول سال‌ها به طور مداوم در حال رشد بوده‌اند. علاوه بر این، کانادا آماده پذیرش مهاجران بیشتری در دو سال آینده است.

    اگر تخصص شما در صنایع  IT، پزشکی، مهندسی، نفت یا گاز است، پس خوش آمدید. از نظر موقعیت مکانی، اکثر مهاجران ترجیح می‌دهند در تورنتو کار کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که تورنتو بهترین فرصت‌های شغلی را برای خارجی‌ها ارائه می‌دهد. بسیاری از نیروهای کاری به بخش‌های شمالی کانادا می‌آیند، جایی که بیشترین تقاضا وجود دارد. به عنوان مثال، در استان ساسکاچوان، بخش غربی کشور شغلهای بیشتری برای ارائه وجود دارد.

    مناطقی مانند آلبرتا، مانیتوبا و ساسکاچوان تقاضای بیشتری برای نیروهای کاری ماهر خارجی دارند. این سه استان نسبت به شهرهای بزرگی مانند تورنتو و مونترال نرخ اشتغال بالاتری برای خارجی‌ها داشته‌اند. علاوه بر این، یافتن شغل در کانادا به میزان رایج بودن یک شغل بستگی دارد. برخی از مشاغل در کانادا معمولاً در شهرها یا استان‌های خاصی متمرکز شده‌اند.

    اگر به دنبال شغلی در زمینه فناوری هستید، شانس بیشتری برای دریافت آن در شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو و مونترال دارید. از سوی دیگر، مشاغل در بخش مراقبت‌های بهداشتی در هر بخش از کانادا در دسترس هستند. علاوه بر مراقبت‌های بهداشتی، مشاغل در بخش‌های معدن، ساخت و ساز و مهندسی در سراسر کشور وجود دارند. هنگام جستجوی کار در کانادا، دانستن برخی از حقایق در مورد یافتن شغل در این کشور ضروری است:

    • کارفرمایان به دنبال افراد واجد شرایط هستند.
    • مشاغل فنی بیشترین تقاضا را دارند.
    • فارغ التحصیلان می‌توانند پس از اتمام مدرسه از طریق برنامه‌هایی مانند Post Graduate Permit  کار پیدا کنند.

    کار در کانادا چه تفاوتی با کار در آلمان دارد؟

    کار در کانادا با کار در آلمان تفاوت اساسی دارد. تعادل بین کار و زندگی بدون شک در آلمان نسبت به کانادا بهتر است. کارمندان کانادایی بیمه کار، مزایای خانواده، بیمه بازنشستگی، مزایای تحصیل و آموزش، مزایای مسکن و مرخصی زایمان را دریافت می‌کنند. کارفرمایان آلمانی نیز همین پیشنهاد را به شما خواهند داد. پرداخت‌ها در کانادا هر دو هفته یکبار انجام می‌شوند، در حالی که در آلمان یک بار در ماه حقوق دریافت می‌کنید. بنابراین هنگام کار در آلمان باید بتوانید بودجه خود را مدیریت کنید.

    فرهنگ کار در کانادا شامل فداکاری، اشتیاق و سخت کوشی است. در حین کار در کانادا فقط 10 روز مرخصی خواهید داشت اما در آلمان حدود چهار هفته خواهد بود. در بسیاری از شرکت‌های کانادایی اضافه کاری طبیعی است. همچنین در هر 2 کشور پیدا کردن شغل کار راحتی نیست و کسانی که مهاجرت تحصیلی کرده و پس از اتمام تحصیل دنبال شغل می‌روند، مسیر راحت‌تری را دارند.

    9- مقایسه حقوق و مالیات در آلمان و کانادا

    متوسط ​​حقوق رسمی در آلمان در سال 2021 حدود 56985 یورو یا 34126 یورو پس از کسر مالیات برای یک فرد مجرد بود. این مبلغ حدود 50 هزار دلار کانادا در سال یا 4166 دلار کانادا به صورت ماهانه است. بدیهی است که دستمزد در آلمان به شغل بستگی دارد. در ادامه چند نمونه از میزان درآمد یک فرد در موقعیت‌ها و صنایع مختلف در آلمان آورده شده‌اند.

    بدون مهارت و تجربه

    یک نظافتچی، پیشخدمت یا صندوقدار در یک سوپرمارکت به طور متوسط ​​سالانه حدود 28700 یورو یا 2300 یورو در ماه درآمد دارد. اکثر مشاغل معمولی و کم مهارت، دستمزد پایینی دارند.

    مشاغل سطح متوسط

    یک منشی حدود 34700 یورو در سال یا 2900 یورو در ماه درآمد دارد. یک معلم مهد کودک ماهیانه 3320 یورو ناخالص و یک معلم دبیرستان به طور متوسط ​​3900 یورو ناخالص دریافت می‌کند.

    مشاغل سطح بالا و قابل احترام

    یک مدیر پروژه در یک شرکت متوسط ​​سالانه حدود 56600 یورو یا 4700 یورو در ماه درآمد دارد. یک حسابدار به طور متوسط ​​سالانه حدود 41 هزار یورو یا ماهیانه 3400 یورو ناخالص درآمد دارد. پزشکان جزء پردرآمدترین مشاغل در آلمان هستند. به عنوان مثال، یک رادیولوژیست به طور متوسط ​​سالانه 84 هزار یورو درآمد دارد که به 7 هزار یورو در ماه می‌رسد. علاوه بر این، مدیران عامل می‌توانند از بالاترین حقوق در سراسر کشور برخوردار شوند که شامل 174600 یورو در سال یا 14550 یورو در ماه است.

    میانگین حقوق در آلمان در سال 2021 عبارتند از:

    • داروساز: 89000 یورو
    • مالی: 73000 یورو
    • وکیل: 68000 یورو
    • مشاوره کسب و کار: 64000 یورو
    • بانکی: 62000 یورو
    • مهندس: 62000 یورو
    • IT: 6000 یورو
    • بازاریابی: 60000 یورو PR
    • تولید: 60000 یورو
    • توزیع و فروش: 59000 یورو
    • منابع انسانی:  58000 یورو
    • ساخت و ساز: 57000 یورو
    • تحقیق: 56000 یورو
    • لجستیک: 50000 یورو
    • طراح: 48000 یورو
    • معمار: 45000 یورو
    • پرستار: 35000 یورو
    • فیزیوتراپ: 28000 یورو
    • آشپز: 25000 یورو
    • گارسون: 21000 یورو

    متوسط ​​حقوق در کانادا در سال 2021 حدود 54630 دلار کانادا برای نیروهای کاری تمام وقت بود. در حالی که معمول‌ترین دستمزد در سال 2021 قبل از مالیات 59769 دلار کانادا بود. میانگین حقوق در بخش‌های مختلف شغلی کانادا عبارتند از:

    • خدمات اسکان و غذا: 24027.64 دلار
    • اداری و پشتیبانی: 50084.32 دلار
    • هنر، سرگرمی و تفریح: 37700 دلار
    • ساخت و ساز: 7,399.64 دلار
    • آموزش: 61726.60 دلار
    • امور مالی و بیمه: 75977.72 دلار
    • جنگلداری : 67057.12 دلار
    • مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی: 51264.72 دلار
    • صنایع اطلاعات و فرهنگ: 86197.80 دلار
    • مدیریت شرکت‌ها: 82704.96 دلار
    • تولید: 62551.32 دلار
    • استخراج معادن، نفت و گاز: 116592.84 دلار
    • خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی:80285.40 دلار
    • مدیریت عمومی:76752 دلار
    • املاک و مستغلات (اجاره):63319.36 دلار
    • خرده فروشی: 34.476.00 دلار
    • حمل و نقل و انبارداری: 61727.64 دلار
    • خدمات آب و برق: 97522.36 دلار
    • تجارت عمده: 70382.52 دلار

    نرخ مالیات

    برای درآمد 60000 یورو (87476 دلار کانادا) به عنوان مجرد، 35770 یورو پس از کسر مالیات در آلمان و 44427 یورو (64828 دلار کانادا) پس از کسر مالیات در کانادا خواهید داشت. از این رو، در کانادا سالانه 8657 یورو در مالیات صرفه جویی خواهید کرد.

    به خاطر داشته باشید که بیمه درمانی جامع شما قبلاً در آلمان با مالیات پرداخت می‌شود، در حالی که در کانادا بسیاری از افراد علاوه بر مراقبت‌های بهداشتی عمومی، برای یک بسته خصوصی نیز هزینه می‌کنند. این موضوع برای یک فرد حدود 50 تا 100 دلار کانادا در ماه هزینه دارد. بیمه‌های درمانی، بازنشستگی، بیکاری، مراقبت‌های طولانی، همه به طور خودکار با مالیات پرداخت می‌شوند.

    بررسی اجمالی مالیات در آلمان برای حقوق ناخالص سالانه 60000 یورو برای مجرد بدون فرزند عبارتند از:

    • مالیات بر درآمد: 11,872 یورو
    • هزینه اضافی همبستگی: 652 یورو
    • مالیات کلیسا: 949 یورو
    • مالیات: 13,475 یورو
    • بیمه بازنشستگی: 5580 یورو
    • بیمه بیکاری: 720 یورو
    • بیمه درمانی: 4,359 یورو
    • بیمه مراقبت: 998 یورو
    • هزینه‌های اجتماعی: 11,657 یورو
    • حقوق خالص: 34,866 یورو

    بررسی اجمالی مالیات در انتاریو برای حقوق ناخالص سالانه 60000 یورو (87552 دلار کانادا) برای مجرد بدون فرزند عبارتند از:

    • مالیات فدرال: 12368 دلار کانادا
    • مالیات استانی: 6248 دلار کانادا
    • حق بیمه  CPP/EI: 4056 دلار کانادا
    • کل مالیات: 22672 دلار کانادا
    • میانگین نرخ مالیات: 21.33 درصد
    • نرخ مالیات نهایی: 31.48 درصد
    • حقوق خالص: 64880 دلار کانادا یا 44427 یورو

    نرخ مالیات فدرال در کانادا:

    • 15 درصد در اولین 45916 دلار کانادا از درآمد مشمول مالیات
    • 20.5 درصد در 45915 دلار کانادا از درآمد مشمول مالیات بعدی (در قسمت درآمد مشمول مالیات بیش از 45916 دلار تا 91831 دلار)
    • 26 درصد در 50,522 دلار کانادا از درآمد مشمول مالیات (در بخش درآمد مشمول مالیات بیش از 91,831 دلار تا 142,353 دلار)
    • 29 درصد در 60,447 دلار کانادا از درآمد مشمول مالیات (در بخشی از درآمد مشمول مالیات بیش از 142,353 دلار تا 202,800 دلار)
    • 33 درصد از درآمد مشمول مالیات بیش از 202800 دلار کانادا

    علاوه بر این، کارمندان بسته به شغل خود باید مالیات استانی بپردازند. با متوسط ​​درآمد سالانه 54630 دلار کانادا، 22.58 درصد مالیات پرداخت خواهید کرد. با این حقوق 42295 دلار کانادا یا 3524 دلار کانادا در ماه باقی می‌ماند.

    10- مقایسه فرصت‌های کسب و کار و خوداشتغالی آلمان و کانادا

    10- مقایسه فرصت‌های کسب و کار و خوداشتغالی آلمان و کانادا

    راه آسان‌تر برای خوداشتغالی در آلمان، کار به عنوان فریلنسر است. به این ترتیب می‌توانید ویزای فریلنسر دریافت کنید. بخش مهمی از کار به عنوان فریلنسر در آلمان این است که ابتدا شغل را پیدا کنید. شما می‌توانید مشتریانی از خارج از کشور یا آلمان داشته باشید. شرط اصلی ویزای فریلنسر آلمان، ارائه چند قرارداد قبلی یا فعلی با مشتریان آلمانی و معتبر در بیمه درمانی آلمان است.

    گاهی اوقات ویزا بدون داشتن تماسی در آلمان تایید می‌شود اما فریلنسرها به تجربه‌ای در گذشته و مدارک مربوطه نیاز دارند. شرکت‌ها مستقیماً فریلنسرها را در آلمان استخدام نمی‌کنند، در عوض شما را به عنوان پیمانکار استخدام خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید خدمات خود را به مشتریان خصوصی ارائه دهید. پس از دریافت ویزای فریلنسر و مهاجرت به آلمان، باید در اداره مالیات ثبت نام کنید تا شناسه مالیاتی کسب و کار را دریافت نمایید. حساب بانکی فریلسنری را فراموش نکنید. یک فریلنسر پس از ارسال فرم کامل ثبت شماره مالیاتی، حساب خود را دریافت می‌کند.

    شما همچنین می‌توانید در کانادا یک فریلنسر شوید؛ در واقع بیش از 15 درصد از همه نیروهای کاری فریلنسر هستند. سیستم کانادایی کار آزاد را به عنوان یک نهاد تجاری به رسمیت می‌شناسد. این امر مستلزم رعایت الزامات قانونی برای پرداخت مالیات است. به عنوان یک فریلنسر در کانادا، احتمالاً در زمینه نوشتن، برون سپاری فناوری، کارهای هنری یا مدیریت کار از راه دور کار می‌کنید.

    برای اینکه در کانادا خود اشتغال شوید، می‌توانید یک مالکیت انحصاری در استانی که در آن زندگی می‌کنید یا در آن شرکت دارید ثبت نمایید. گزینه دوم گران‌تر است اما منطقی خواهد بود زیرا شما کسر مالیات بیشتری در دسترس خواهید داشت و از خود در برابر مسئولیت محافظت خواهید کرد.

    کلام آخر

    هر دوی کشورهای کانادا و آلمان شرایط خاص خود را برای مهاجران دارند. مهم است که از قبل انجام هر کاری، ابتدا اطلاعات خود را افزایش دهید و سپس با بررسی نیازهای خود، کشور مناسب را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی کانادا با مشاوره گروه مهاجری ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول مقایسه کامل زندگی در کانادا و آلمان

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2024-01-25

    ارشدحقوق بین الملل توکدوم کشورراحتترمیتونه کارمیداکنه

    2024-01-28

    ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، نروژ، سوئیس، سنگاپور، آلمان، هلند و... از جمله بهترین کشورها برای تحصیل و همچنین اشتغال در رشته حقوق هستند.

    مشاوره رایگان مهاجرت