معرفی دانشگاه کنکوردیا کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کنکوردیا (به انگلیسی: Concordia University) دانشگاهی دولتی و عمومی انگلیسی زبان در شهر مونترال و استان فرانسوی زبان "کبک" در کانادا واقع می‌باشد. دانشگاه کنکوردیا در کنار 2 دانشگاه مک‌گیل و بیشاپ، تنها دانشگاه‌های انگلیسی زبان در استان کبک کانادا هستند و بنابراین افرادی که تمایل به زندگی در کبک و مونترال و از طرفی تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، این دانشگاه در کنار دانشگاه مک‌گیل با توجه به رتبه‌های بسیار عالی آن‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها‌ برای تحصیل در کانادا می‌باشد. دانشگاه کنکوردیا در سال 1974 با ادغام کالج لویولا (احداث در 1896) و دانشگاه سر جورج ویلیامز (احداث در 1926) شروع به فعالیت نمود. در سال تحصیلی 2020-21 بیش از 51 هزار دانشجوی ثبت نامی در کنکوردیا بوده‌اند و در حال حاضر این دانشگاه قریب به 47 هزار دانشجوی تمام وقت و پاره وقت در مقاطع تحصیلی مختلف را در خود جای داده است که از این بین 37 هزار نفر فقط در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند که این قضیه دانشگاه کنکوردیا را به یکی از دانشگاه‌های کانادا با بیشترین میزان ثبت نام تبدیل می‌نماید.

    دانشگاه کنکوردیا در کل دو پردیس در مونترال داشته که در واقع همان پردیس‌های لویولا و سر جورج ویلیامز بوده که هر کدام دارای چندین ساختمان و دپارتمان در خود هستند و همچنین کنکوردیا مجموعا دارای 5 دانشکده می‌باشد. دانشکده تجارت جان مولسون همواره جزء 10 و 100 دانشکده کسب و کار برتر به ترتیب در کانادا و جهان رتبه‌بندی می‌گردد. کنکوردیا یک موسسه آموزشی غیرفرقه ای و دارای اصالت قابل توجه در کبک و کانادا است که بیش از 230 هزار فارغ‌التحصیل در سراسر جهان دارد. دانشگاه کنکوردیا عضو انجمن دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، انجمن بین المللی دانشگاه‌ها، انجمن کتابخانه‌های تحقیقاتی کانادا، انجمن دانشگاه‌های کانادا برای مباحث و پژوهش بین دانشگاهی، دفتر کانادایی برای آموزش بین المللی و انتشارات دانشگاه کانادا می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کنکوردیا و اطلاعات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه کنکوردیا

    مشخصات دانشگاه کنکوردیا

    سال تاسیس دانشگاه

    1974 میلادی (با ادغام کالج لویولا و دانشگاه سر جورج ویلیامز)

    شهر و استان

    مونترال، استان کبک

    نوع دانشگاه

    دولتی و عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    46800 نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    10 هزار نفر (21.4 درصد از جمعیت کل)

    نرخ پذیرش

    78 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    2 پردیس، 5 دانشکده

    مساحت

    30 هکتار

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    38 به 62 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    78 درصد

    مدیر دانشگاه

    گراهام کار

    آدرس دانشگاه

    Montreal, Quebec, Canada 45°29′49″N 73°34′41″W

    سایت دانشگاه

    www. concordia.ca

     

    تاریخچه دانشگاه کنکوردیا

    تاریخچه دانشگاه کنکوردیا

    کالج لویولا

    ریشه کالج لویولا در یک برنامه انگلیسی زبان در کالج جزوئت سنت ماری مونترال در صومعه قلب مقدس برمی‌گردد. در سال 1896 میلادی، کالج لویولا در کنجی واقع در خیابان بلوری و سنت کاترین شروع به کار نمود. این کالج به افتخار ایگناتیوس لویولا، بنیانگذار انجمن عیسی نامگذاری شد. در 10 مارس 1898، این موسسه توسط دولت کبک ادغام شد و به یک کالج تمام عیار مبدل گردید. در همان سال، به دنبال آتش سوزی، کالج به سمت غرب در خیابان دراموند، در جنوب خیابان سنت کاترین منتقل گردید. این کالج از سال 1903 شروع به اعطای مدارک دانشگاهی نمود. سرانجام کالج مورد بحث در سال 1916 به پردیس غربی فعلی در خیابان شربروک غربی در نوتردام دو گریس منتقل شده و سپس در سال 1920، این موسسه به عنوان یک بخش، دانشگاه مونترال وابسته شد.

    از سال 1958 نیز کالج لویولا شروع به ارائه اولین دوره‌های شبانه خود برای دانش آموزانی کرد که توانایی به رفتن به مدرسه به صورت تمام وقت را نداشته‌اند، نمود. این دوره‌های آموزشی جدید در رشته علوم کتابداری و پرستاری جامعه‌ ‌شناسی ارائه شد. اخذ منشور دانشگاه موضوع مهمی در دهه 1960 برای کالج لویولا بود و بنا به جایگاه مهم آن، بسیاری می خواستند کالج لویولا به دانشگاه لویولا تبدیل شود، اما دولت کبک ترجیح داد تا این کالج را به دانشگاه سر جورج ویلیامز ضمیمه نماید. سپس در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفت و سرانجام در تاریخ 24 آگوست 1974  این کالج به دانشگاه کنکوردیا تبدیل شد.

    دانشگاه سر جورج ویلیامز و تشکیل دانشگاه کنکوردیا

    دانشگاه سر جورج ویلیامز از سال 1873،  کلاس‌های عصرانه را برگزار نمود تا به افراد شاغل در جامعه انگلیسی‌زبان این استان هم اجازه دهد تا تحصیلات خود را در حین اشتغال روزانه‌ی خود دنبال نمایند. حال 60 سال بعد، دانشگاه سر جورج ویلیامز به مکان فعلی خود در خیابان استنلی در مرکز شهر مونترال منتقل شد. در سال 1934، کالج سر جورج ویلیامز اولین دوره دوره کارشناسی را در راستای آموزش بزرگسالان در کانادا ارائه نمود.

    کالج سر جورج ویلیامز منشور دانشگاه خود را از دولت استانی در سال 1948 دریافت کرد، اگرچه بازوی آموزشی YMCA مونترال باقی ماند. سر جورج ویلیامز به اولین ساختمان مستقل خود، ساختمان نوریس، در سال 1956 گسترش یافت. در آخر و البته پس از کلی حواشی مانند سانحه آتشسوزی، اعتراضات در زمینه‌های مختلف و... و پس از چندین سال بحث و جلسه، دانشگاه سر جورج ویلیامز با کالج لویولا ادغام گردیده و دانشگاه کنکوردیا را در سال 1974 ایجاد کرد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کنکوردیا

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کنکوردیا

    پردیس‌ها

    دانشگاه کنکوردیا مجموعا دارای دو پردیس است که فقط 7 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. پردیس سر جورج ویلیامز در مرکز شهر مونترال، در منطقه ای به نام کوارتیر کنکوردیا و در نزدیکی ایستگاه متروی گای کنکوردیا قرار دارد. پردیس لویولا نیز در منطقه مسکونی غربی شهر و در ناحیه نوتردام دوگریس واقع شده است. هر دو پردیس با سرویس اتوبوس شهری رایگان برای دانشجویان، اساتید و کارکنان به یکدیگر متصل هستند و جمعا مساحتی معادل 30 هکتار را برای این دانشگاه رقم می‌زنند. ساختمان‌های اصلی در پردیس سر جورج ویلیامز عبارتند از:

    • ساختمان EV: مجتمع مهندسی، علوم کامپیوتر و هنرهای تجسمی
    • ساختمان GM: ساختمان مترو گای (بخش اداری)
    • ساختمان GN: ساختمان گری نانز (محل اقامت دانشجویی)
    • ساختمان H: ساختمان تالار بلوار وست هنری اف (علوم اجتماعی، علوم انسانی و مهندسی)
    • ساختمان LB: ساختمان مک کانل (دفاتر اسناد و کتابخانه)
    • دانشکده بازرگانی جان مولسون (تجارت و مدیریت)

    و ساختمان‌های اصلی در پردیس لویولا عبارتند از:

    • ساختمان AD: بخش اداری و مدیریت
    • ساختمان CJ: ساختمان مطالعات ارتباطات و روزنامه نگاری
    • ساختمان GE: مرکز ژنومیکس ساختاری و عملکردی
    • ساختمان HU: مرکز علوم کاربردی
    • ساختمان SP: مجتمع علمی ریچارد جی
    • ساختمان VL: ساختمان کتابخانه ژرژ پی وانیر
    • ساختمان PC: مرکز PERFORM (پیشگیری، ارزیابی، توانبخشی و شکل گیری/آموزش)

    دانشکده‌ها

    دانشگاه کنکوردیا در کل دارای 5 دانشکده اصلی بوده که عبارتند از:

    • دانشکده هنر و علوم
    • دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر جینا کودی
    • دانشکده هنرهای زیبا
    • دانشکده تجارت جان مولسون
    • دانشکده تحصیلات تکمیلی

    رتبه و اعتبار دانشگاه کنکوردیا در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کنکوردیا در کانادا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی شد، دانشگاه کنکوردیا با توجه به پیشینه‌ و رتبه و جایگاهش در استان کبک و در کل کانادا یکی از بهترین گزینه‌های عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید.  این راهم اشاره کرده‌ایم که دانشکده تجارت جان مولسون همواره جزء 10 و 100 دانشکده کسب و کار برتر به ترتیب در کانادا و جهان رتبه‌بندی می‌گردد که خود امتیاز بسیار خوبی برای این دانشگاه محسوب می‌شود. در هر سال تحصیلی و به دنباله‌ی آن انتشار رنکینگ‌ها و رتبه بندی‌های جدید دانشگاه‌ها، دانشگاه کنکوردیا تقریبا همه ساله جزء 10 الی 25 دانشگاه برتر کانادا و همچنین دارای رتبه بین 450 الی 600  دانشگاه برتر در کل دنیا رتبه قرار داشته است. حال در این بخش چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را طبق آخرین آمار و رتبه ‌بندی بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    21 تا 22

    501 تا 600

    رتبه بندی کیواس QS

    18

    521 تا 530

    رتبه بندی THE

    20 تا 27

    601 تا 800

    رتبه بندی US News

    21

    657

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کنکوردیا

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کنکوردیا

    دانشگاه کنکوردیا نیز محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن از جمله سرویس غذا و... را برای دانشجویان ارائه داده که این خدمات برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به کانادا می‌کنند بسیار مهم و در واقع می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های آنان می‌باشد. اماکن اقامتی و ساختمان‌های مسکونی تعبیه شده در پردیس‌های کنکوردیا، همه خدمات مربوط به اسکان‌دهی برای دانشجویان را از جمله 3 وعده غذا، سالن ورزشی، زمین و محوطه ورزشی و تفریحی، خدمات پشتیبانی آکادمیک، سالن مطالعه، اینترنت پر سرعت وای فای، تسهیلات گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه مشترک و دیگر امکانات مربوط به هر اتاق (میز و صندلی، یخچال، تلویزیون و...) را ارائه می‌دهد. تنوع اتاق‌های خوابگاه‌های دانشگاه کنکوردیا هم از نظر امکاناتی و هم از نظر تعداد دانشجو در هر اتاق دارای رنج متنوعی بوده و بنابراین دارای رنج قیمت متنوعی نیز از بین 4 تا 8 هزار دلار در سال را دارد. ساختمان‌های خوابگاهی دانشگاه کنکوردیا از قرار زیر هستند:

    • اقامتگاه گری نانز
    • ساختمان هینگستون
    • محل اقامت جزوئت
    • مجموعه اقامتی YWCA
    • اقامتگاه میلدور

    شرایط پذیرش در دانشگاه کنکوردیا

    شرایط پذیرش در دانشگاه کنکوردیا

    برای مقطع کارشناسی:

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر
    • حداقل معدل 14.5
    • ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس حداقل 6.5 یا تافل حداقل 90
    • انگیزه‌نامه و دیگر مدارک آکادمیک مورد نیاز

    برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

    • ارائه مدرک مقطع تحصیلی ماقبل با حداقل معدل 14 و برای شانس بهتر حداقل 15
    • ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس حداقل 6.5 یا تافل حداقل 90
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کنکوردیا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-07-19

    Hello. I am javad eshaghi. I am from iran. I live in mashhad. How can i register in website mc gill university in course licence of computer science of iran and then how can i attend in online classes of computer of iran? Then how can get library card mc gill university and then mc gill university send me library card to mailing address hom of my parntes in iran. State of khorasan. City of mashhaf. Town of rezashare. Khaghani street number 30. Pelak 41. Then how can i download their ebooks by library card and libby app in iran? Send me very fastly answer to my letter to my email address: Javad.eshaghi78@yahoo.com

    2023-07-23

    سلام. وبسایت و اپوراتورها فارسی زبان هستند. اگر برای مهاجرت تحصیلی کانادا میخواید اقدام کنید با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت