دوره زبان در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دوره زبان در کانادا بر مهارت‌های مورد نیاز برای بهبود مهارت گفتاری و درک مطلب تمرکز دارد. دوره‌های زبان تسلط دانشجویان به زبان را بهبود می‌بخشد تا چشم انداز خود را برای تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی زبان گسترش دهند. کانادا در آموزش زبان جزء کشورهای پیشرو در جهان محسوب می‌شود. دانشجویان می‌توانند در حین خواندن زبان به تفریح و گشدشگری هم بپردازند؛ برای مثال از آبشار نیاگارا در استان انتاریو دیدن کنند یا در کوه‌های برفی ونکوور را به اسکی کردن بپردازند و... پس اگر علاقه‌مند به گذراندن یک دوره زبان در کانادا هستید، ما در مقاله دیگری از ادب ویزا به شما اطلاعات لازم را ارائه می‌دهیم.

    مزایای دوره زبان در کانادا

    مزایای دوره زبان در کانادا

    • بیش از 225 آموزشگاه زبان معتبر در کانادا وجود دارند که 29 مورد از آن‌ها در جهان شهرت دارند. شما می‌توانید گزینه‌ای برای تحصیل در یک کلان شهر و هم در یک شهر کوچک استانی با طبیعت زیبا پیدا کنید.
    • تمام دوره‌های زبان معتبر استانداردهای بین المللی را رعایت می‌کنند. در عین حال، میانگین هزینه برای یک هفته کلاس‌ها 350 دلار آمریکاست که ارزان‌تر از دوره‌های زبان در انگلستان با 430 دلار آمریکا و در ایالات متحده با 450 دلار آمریکاست.
    • کانادایی‌ها با خارجی‌ها مهربان و دوستانه رفتار می‌کنند. در سال 2023 میلادی کانادا میزبان قریب به 900 هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل در کانادا بوده است که اکثر آن‌ها به قصد دریافت اقامت دائم وارد این کشور می‌شوند.
    • شما می‌توانید برای ورود به کانادا به صورت آنلاین درخواست دهید. کافی است یک حساب در پورتال اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت کنید و تمام مدارک مورد نیاز را ارسال کنید؛ بنابراین مزیت ارسال آنلاین درخواست و مدارک نیز وجود دارد.
    • کلاس‌های درس بیش از 15 نفر نیستند. به طور متوسط بین پنج تا 10 دانشجو در هر کلاس حضور دارند که این امر محیط آموزشی راحت‌تر و تخصصی‌تری را فراهم می‌کند. همچنین دانشجویان دوره زبان در کانادا اجازه شغل دانشجویی را نیز خواهند داشت.

    دوره آموزش زبان در آموزشگاه‌های کانادا

    رایج‌ترین دوره‌ها شامل انگلیسی عمومی، انگلیسی نیمه فشرده و انگلیسی فشرده هستند که تقریبا در هر آموزشگاه زبان یافت می‌شوند. اینها برنامه‌های استاندارد برای یادگیری زبان هستند و ویژگی‌های اضافی ندارد. آن‌ها فقط در هزینه و تعداد ساعت در هفته با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به انواع دوره زبان در کانادا در آموزشگاه‌ها اشاره می‌کنیم:

    • دوره‌های خصوصی: دوره‌های خصوصی به صورت تک نفره برگزار می‌شوند که پرهزینه هستند. برنامه درسی این دوره‌ها کاملا منعطف است و موضوعات دروس از قبل با استاد هماهنگ می‌شوند.
    • آمادگی برای امتحان: این نوع برنامه شامل آمادگی برای آزمون‌های زبان بین المللی آیلتس، تافل یا کمبریج است. این دوره‌ها برای دانشجویانی در نظر گرفته شده‌اند که قبلا زبان را در سطح B1-B2 گذرانده‌اند، اما می‌خواهند نمره بالایی در آزمون‌های ورود به دانشگاه بگیرند.
    • انگلیسی آکادمیک: دانشجویان در این دوره واژگان و اصطلاحات پیچیده دانشگاهی را حفظ می‌کنند و جمله سازی را یاد می‌گیرند. انگلیسی آکادمیک بسیار شبیه به دوره‌های زبان در دانشگاه‌های کانادا است.
    • انگلیسی برای کار (تجاری): این دوره‌ها برای کسانی که می‌خواهند در خارج از کشور کار کنند. شما به واژگان تخصصی حوزه کاری خود تسلط خواهید داشت، و یاد می‌گیرید که چگونه رزومه بنویسید و در مصاحبه‌ها و جلسات کاری آماده شوید.
    • دوره‌هایPathway : دوره‌ای که از بسیاری جهات شبیه به انگلیسی آکادمیک است. دانشجویان واژگان آکادمیک و دستور زبان را یاد می‌گیرند، برای تحصیلات دانشگاهی و امتحانات آماده می‌شوند و در کلاس‌های دانشگاه در رشته آینده خود شرکت می‌کنند. دانشجویان می‌توانند بدون مدرک زبان و فقط گذراندن دوره Pathway در دانشگاه‌هایی که با آموزشگاه در ارتباط هستند، ثبت نام کنند.

    دوره آموزش زبان در دانشگاه‌های کانادا

    دوره آموزش زبان در دانشگاه‌های کانادا

    برنامه انگلیسی برای اهداف آکادمیک (EAP) در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا در دسترس است. این دوره شبیه به برنامه Pathway اشاره شده در بند بالا است، اما سیستمی انعطاف‌پذیرتر دارد. حتی با داشتن مهارت‌های اولیه زبان انگلیسی می‌توانید وارد این دوره‌ها شوید. معمولا این دوره‌ها به 5 تا 9 سطح و به مدت 8 تا 12 هفته تقسیم می‌شوند. کالج‌ها نیز دوره‌های آموزش زبان یک ساله با اعطای مدرک دیپلم و گواهینامه ارائه می‌دهند.

    شما در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا با سطح پیشرفته‌تر نه تنها زبان را به طور کامل مطالعه می‌کنید، بلکه برای آشنایی با محیط دانشگاهی، به سخنرانی‌ها و سمینارها نیز دعوت می‌شوید. شما در پایان برنامه EAP می‌توانید وارد دانشگاهی شوید که به مدرک بین المللی نیاز نداشته باشد. دانشگاه‌ها دوره‌های زبان استاندارد مانند انگلیسی جنرال، انگلیسی برای کار و دوره‌های تابستانی و بهاری را ارائه می‌دهند. دانشگاه‌ها همچنین آمادگی برای آزمون‌های آیلتس و تافل را ارائه خواهند داد.

    پذیرش در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها برای دوره‌های زبان با تهیه مدارک لازم شروع می‌شود که شامل فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت و رسید پرداخت دوره و هزینه ثبت نام هستند. شما همچنین باید گواهی تمکن مالی را برای طول مدت دوره زبان خود ارائه دهید. تمام مدارک را می‌توان به برنامه در وبسایت دانشگاه یا آموزشگاه آپلود کرد. پس از ثبت نام، یک دعوت نامه رسمی از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. سپس باید برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید. مدارک اضافی نیز بسته به دانشگاه ممکن است درخواست شود.

    ویزا برای دوره زبان در کانادا

    برای ورود به کانادا، بسته به مدت دوره به یکی از دو ویزای زیر نیاز دارید:

    • ویزای اقامت موقت (TRV) برای دوره‌های کمتر از 6 ماه: معادل ویزای توریستی است. هزینه این ویزا 74 دلار آمریکاست.
    • مجوز تحصیل برای دوره‌های طولانی مدت (بیش از 6 ماه): در صورت تایید درخواست، ویزای بازدید کننده همراه با این مجوز صادر می‌شود. هزینه این ویزا 118 دلار آمریکاست.

    صرف نظر از نوع ویزا، برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، ابتدا باید در دانشگاه یا آموزشگاه زبان ثبت نام کنید و هزینه کامل دوره را بپردازید. سپس باید داده‌های بیومتریک (اثرانگشت) را ارسال کنید. برای این کار باید به شعب بیومتریک در کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات یا ارمنستان بروید. پس از پردازش درخواست، تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید. اگر مایل به درخواست آنلاین هستید، باید برای یک حساب امن IRCC ثبت نام کنید. با این حساب می‌توانید برای ویزا درخواست دهید، وضعیت آن را کنترل کرده و اطلاعات شخصی خود را آپدیت کنید.

    ممکن است برای مصاحبه در کنسولگری دعوت شوید. افسر سفارت در مورد هدف شما از تحصیل دوره زبان در کانادا سوال می‌کند. شما باید پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در کانادا قصد قطعی خود را برای بازگشت به کشور خود ثابت کنید، در غیر این صورت ممکن است درخواست ویزای شما ریجکت شود.

    هزینه دوره زبان در کانادا

    هزینه دوره زبان در کانادا

    نوع برنامه

    تعداد نفرات

    سطح کلاس

    میانگین هزینه هفتگی

    انگلیسی جنرال

    10 - 15

    Beginner

    380 دلار آمریکا

    انگلیسی نیمه فشرده

    10 - 13

    Beginner

    340 دلار آمریکا

    انگلیسی فشرده

    10 - 13

    Beginner

    410 دلار آمریکا

    انگلیسی آکادمیک

    10 - 13

    Beginner

    390 دلار آمریکا

    انگلیسی خصوصی

    یک نفر

    Beginner

    90 دلار آمریکا

    انگلیسی برای کار

    10 - 13

    Intermediate

    400 دلار آمریکا

    انگلیسی کمبریج

    10 - 13

    Intermediate

    420 دلار آمریکا

    آمادگی آزمون

    10 - 13

    Intermediate

    410 دلار آمریکا

    Pathway

    10 - 15

    Intermediate

    370 دلار آمریکا

    دوره‌های تابستانی و بهاری

    10 - 15

    Intermediate

    2100 دلار آمریکا برای (کل دوره)

    بهترین موسسه‌های آموزش زبان در کانادا

    در ادامه به موسسات برتر که دوره زبان در کانادا ارائه می‌دهند، اشاره می‌کنیم:

    موسسه زبان ILAC

    موسسه زبان ILAC یک مدرسه معتبر بین المللی است که برای کیفیت آموزش و خدمات، بیش از 25 جایزه ملی و بین المللی دریافت کرده است. همچنین با 70 کالج و دانشگاه کانادایی مانند دانشگاه براک، کالج کلمبیا و دانشگاه یوکان همکاری دارد. در پایان برنامه Pathway دانشجویان می‌توانند بدون مدرک تافل یا آیلتس وارد یکی این دانشگاه‌ها و کالج‌ها شوند. دوره‌های زبان ارائه در این آموزشگاه عبارتند از:

    • انگلیسی جنرال
    • انگلیسی برای کار
    • انگلیسی کمبریج
    • آمادگی آزمون‌های تافل و آیلتس
    • دوره Pathway

    آموزشگاه LSI

    شبکه آموزش LSI در سال 1965 تاسیس شد و اکنون 14 آموزشگاه زبان در سراسر جهان از جمله در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، مالت، نیوزیلند، استرالیا، فرانسه و سوئیس دارد. مدارس LSI در مرکز شهرهای تورنتو و ونکوور وجود دارند. موسسه LSI برنامه‌های آمادگی آزمون‌های زبان، انگلیسی جنرال، دوره‌های خصوصی، انگلیسی برای کار، دوره‌های آمادگی برای ورود به دانشگاه را ارائه می‌دهد.

    دوره‌های ESL دانشگاه بریتیش کلمبیا

    برنامه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در دانشگاه‌های مختلف کانادا در دسترس دانشجویان قرار دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دوره زبان ارائه می‌دهد که برای دانشجویان خارجی از سطوح مبتدی تا پیشرفته در دسترس است. این دوره در جلسات 8 هفته‌ای ارائه می‌شود و بر افزایش مهارت‌های انگلیسی برای ورود به دانشگاه، زندگی و کار تاکید دارد.

    دوره‌های ESL دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری گزینه‌های زیادی برای دوره‌های زبان ارائه می‌دهد. برای مثال، این دوره‌های می‌توانند به اندازه یک ترم یا دوره‌های فشرده تابستانی و زمستانی باشند. دانشجویان با شرکت در برنامه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) می‌توانند برای دانشگاه با مهاجرت به کانادا خود را آماده کنند.

    بهترین شهرها برای یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

    بهترین شهرها برای یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

    در ادامه به بهترین گذراندن دوره زبان در کانادا اشاره می‌کنیم:

    تورنتو

    جمعیت

    2731571

    تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌ها

    30

    میانگین هزینه زندگی (غذا و اقامتگاه)

    2150 دلار آمریکا در ماه

    • مرکز اداری استان انتاریو و یکی از بزرگترین شهرهای کاناداست.
    • مرکز فرهنگی کاناداست که میزبان موزه‌ها، تئاترها و کنسرت‌های مختلف است
    • جشنواره بین المللی فیلم TIFF نیز در این شهر برگزار می‌شود.
    • به اندازه یک ساعت رانندگی از آبشار نیاگارا فاصله دارد.

    ونکوور

    جمعیت

    2581 هزار

    تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌ها

    12

    میانگین هزینه زندگی (غذا و اقامتگاه)

    2150 دلار آمریکا در ماه

    • ونکوور رتبه سوم کیفیت زندگی را در بین شهرهای جهان دارد. این شهر با اکولوژی خوب، سیستم حمل و نقل پیشرفته و مناظر زیبا شناخته می‌شود
    • ونکوور آب و هوای نسبتا راحت معتدلی دارد و در آن یخبندان شدید اتفاق نمی‌افتد. این شهر به همین دلیل، این شهر برای المپیک زمستانی سال 2010 انتخاب شد.
    • در ونکوور پارک‌ها و سواحل زیادی وجود دارند. یکی از آن‌ها پارک استنلی است که هزار هکتار را اشغال کرده و از این رو یکی از بزرگترین پارک‌های جهان است.

    مونترال

    جمعیت

    1762949

    تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌ها

    23

    میانگین هزینه زندگی (غذا و اقامتگاه)

    1483 دلار آمریکا در ماه

    • در این شهر اکثر ساکنان به زبان فرانسوی و انگلیسی  صحبت می‌کنند.
    • هزینه زندگی در مونترال نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا کمتر است.
    • مونترال اغلب با سیستم حمل و نقل توسعه یافته، پارک‌ها و میدان‌های زیبا و کافه‌ها و رستوران‌های متعدد شناخته می‌شود.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در کانادا ابتدا دوره‌های زبان این کشور را انتخاب می‌کنند تا دیدگاه گسترده‌تری نسبت به شرایط زندگی در کانادا به دست آورند. دوره زبان در کانادا به شما کمک می‌کند راحت‌تر وارد دانشگاه شوید، زیرا نیازی به ارائه مدرک جداگانه برای مهارت زبان نخواهید داشت. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول دوره زبان در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت